Activision ujawniło tajemnice matchmakingu w Call of Duty Modern Warfare 3. Decyduje o nim aż 8 czynników
Po wielu latach milczenia twórcy Call of Duty wreszcie ujawnili listę czynników, które system bierze pod uwagę przy doborze graczy w standardowych trybach multiplayer.
Społeczność graczy od wielu lat głośno spekulowała na temat działania systemu dobierania graczy (tzw. matchmakingu) w serii Call of Duty. Wątpliwości budziła głównie obecność – zdaniem wielu kontrowersyjnego – systemu SBMM w każdym trybie rozgrywki. Odpowiada on za dobór graczy na podstawie ich umiejętności.
Okazuje się jednak, że wspomniany SBMM jest jedynie małą częścią bardziej skomplikowanego procesu. Skąd o tym wiemy? Ku niemałemu zaskoczeniu, twórcy Call of Duty postanowili bowiem ujawnić sposób, w jaki działa owiany legendą matchmaking.
Matchmaking Call of Duty bez tajemnic
Jak czytamy w oficjalnym wpisie na blogu deweloperów, na dobór graczy od momentu wejścia do lobby decyduje aż osiem czynników. Dwoma głównymi są jakość połączenia (konkretnie ping) oraz czas dopasowania.
Wpływ na matchmaking mają jednak również:
- różnorodność playlist – liczba playlist dostępnych dla graczy do wyboru;
- ostatnie mapy / tryby – uwzględniane są areny, na których ostatnio grano, a także preferencje dotyczące trybów, które można edytować w ustawieniach „szybkiej gry”;
- umiejętności / wyniki;
- urządzenia – kontroler lub mysz i klawiatura;
- platforma;
- czat głosowy – włączony lub wyłączony.
Za każdym razem, gdy chcemy rozpocząć rozgrywkę w trybie multiplayer w Call of Duty, system musi uwzględnić wszystkie wymienione wyżej czynniki.
Warto podkreślić, że proces ten dotyczy jedynie tradycyjnej rozgrywki wieloosobowej. W niedalekiej przyszłości twórcy mają podjąć temat matchmakingu w CoD: Warzone oraz w rozgrywkach rankingowych.
Sezon 2. w Modern Warfare 3 nadchodzi
Przy okazji warto wspomnieć, że 7 lutego w Call of Duty Modern Warfare III oraz w CoD: Warzone rozpocznie się 2. sezon, który przyniesie mnóstwo nowej zawartości.
- Modern Warfare III wzbogaci się o pięć nowych map. Dwie areny walk, tj. Skidrow oraz Terminal, otrzymają z kolei alternatywne wersje, powstałe w ramach współpracy marek Call of Duty oraz The Walking Dead.
- Do gry trafią cztery nowe bronie: BP50, RAM-9 SMG SOA Subverter oraz Soulrender, a także nowy-stary atut ninja w formie kamizelki.
- Otrzymamy również siedem świeżych trybów rozgrywki sieciowej, w tym taki, w którym będziemy używać tylko snajperek.
- Ponadto do trybu zombie zmierza nowa misja fabularna oraz boss.
- Nie zabraknie również przepustki sezonowej, operatorów, skórek oraz wyzwań.
- Wreszcie do trybu Warzone powróci lubiana mapa Fortune’s Keep – w odświeżonej wersji.
Po więcej szczegółów zarówno na temat matchmakingu w Call of Duty, jak i nowego sezonu odsyłam Was na oficjalną stronę twórców dostępną pod tym adresem.