autor: Kamil Zwijacz
Activision Blizzard - świetne wyniki finansowe za pierwszy kwartał bieżącego roku
Koncern Activision Blizzard pochwalił się wynikami finansowymi za pierwszy kwartał bieżącego roku. Firmie udało się wypracować 1,278 miliarda dolarów przychodu i 394 mln dolarów zysku.
Wyniki finansowe
- 1,278 miliarda dolarów przychodu, z czego 581 milionów dolarów pochodzi z cyfrowej dystrybucji
- 394 mln dolarów zysku
- Świetne wyniki Call of Duty, Skylanders, Destiny i Hearthstone: Heroes of Warcraft
- Spadek abonentów World of Warcraft z 10 do 7,1 mln osób
Koncern Activision Blizzard opublikował wyniki finansowe za pierwszy kwartał bieżącego roku fiskalnego (okres od 1 stycznia do 31 marca 2015 roku). Firma poradziła sobie znakomicie, nawet pomimo sporego spadku zainteresowania grą World of Warcraft. Gigant wydawniczy zanotował bowiem 1,278 miliarda dolarów przychodu, czyli o ponad 150 mln dolarów więcej w porównaniu do tego samego okresu 2014 roku. Koncern zarządził na kilku frontach, doskonale radząc sobie m.in. na rynku cyfrowej dystrybucji, skąd pochodzi aż 45% (581 milionów dolarów) przychodów. Activision Blizzard zamknęło pierwsze trzy miesiące 2015 roku z zyskiem 394 mln dolarów, a więc wynikiem lepszym o ponad 100 mln, niż w zeszłym roku.
Gry
Oczywiście bez doskonałych wyników poszczególnych produkcji, Activision Blizzard nie poradziłoby sobie tak dobrze. Nie zdradzono danych sprzedażowych poszczególnych tytułów, ale podzielono się kilkoma ciekawymi informacjami, z których w zasadzie tylko jedna jest negatywna – utrata 3 mln abonentów World of Warcraft. Gra ma obecnie 7,1 mln subskrybentów, w porównaniu do ponad 10 mln pod koniec 2014 roku. Straty udało się jednak nadrobić na innych frontach.
Przede wszystkim poinformowano, że Hearthstone: Heroes of Warcraft wraz ze strzelanką Destiny w ciągu swojego życia przyniosły wydawcy blisko miliard dolarów przychodu (w standardzie non-GAAP), a łączna ilość graczy obu produkcji przekroczyła 50 mln osób, z czego 30 mln przypada na karciankę.
Oprócz tego, firma w swoim portfolio ma Call of Duty: Advanced Warfare, które w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku było najpopularniejszą „next-genową” grą na terenie Ameryki Północnej i Europy, a marka Skylanders zdominowała rynek w kilku kategoriach. Przede wszystkim jest to obecnie najbardziej dochodowa konsolowa produkcja na rynku, jeżeli doliczymy do niej przychody ze sprzedaży zabawek. Poza tym projekt w zasadzie od momentu premiery pierwszej części rządzi w kategorii gier dla dzieci i nie inaczej było w ostatnich miesiącach.
Ponadto sprzedaż serii Call of Duty w okresie styczeń – marzec bieżącego roku była dwa razy większa, niż w pierwszym kwartale 2014 roku, a poza tym zanotowano ponad 11 mln zgłoszeń do beta testów gry MOBA Heroes of the Storm.
Krótko pisząc, koncern ponownie ma powody do zadowolenia, a przyszłość rysuje się różowo. W tym roku otrzymamy bowiem Call of Duty: Black Ops III, Guitar Hero Live, w czerwcu zadebiutuje finalna wersja Heroes of the Storm, jesienią rozpoczną się testy Overwatch itd.