AC Valhalla - gra zaoferuje 25 unikalnych archetypów wrogów
W rozmowie z dziennikarzem serwisu GamingBolt Darby McDevitt, główny scenarzysta Assassin's Creed: Valhalla, zdradził, że w tytule znajdzie się 25 archetypów przeciwników. Każdy będzie posiadał własny styl walki, a także mocne i słabe strony.
Kolejny dzień i kolejne nowe informacje na temat Assassin's Creed: Valhalla. Podczas wywiadu dla serwisu GamingBolt Darby McDevitt, czyli główny scenarzysta nadchodzącej odsłony popularnego cyklu studia Ubisoft, poruszył temat przeciwników, z jakimi przyjdzie nam się zmierzyć. Według słów twórcy, w grze znajdzie się aż 25 unikalnych archetypów.
Zgodnie z zapewnieniami McDevitta, każdy z rodzajów wrogów, którzy znajdą się w Assassin's Creed: Valhalla, będzie posiadał własny styl walki, indywidualne mocne i słabe strony, a nawet osobowość. Cytując słowa McDevitta:
Niektórzy [przeciwnicy – przyp. red.] mogą zostać zastraszeni przez Eivora i zaczną unikać konfrontacji, podczas gdy inni będą bardziej zdeterminowani i zrobią wszystko co w ich mocy, aby wykończyć cel, nawet jeśli skończy się to dla nich otrzymaniem obrażeń.
Oponenci mają także korzystać z elementów otoczenia, by uzyskać przewagę, a także uczyć się strategii używanej przez gracza, by jak najlepiej się bronić. Wszystko po to, by stanowili oni unikalne wyzwanie.
Opór przeciwnika będziemy mogli przełamać na różne sposoby. W tytule znajdzie się na przykład opcja skorzystania z systemu obrony. Jeśli dobrze poradzimy sobie w defensywie, wówczas pojawi się szansa na wykorzystanie słabości wroga i wykończenie go w brutalny sposób. To jednak tylko jedna z wielu możliwości. Model walki ma zapewnić satysfakcjonujące doświadczenie. Ponownie McDevitt:
Co do systemu walki w Assassin's Creed: Valhalla, chcieliśmy odwzorować surowość wikingów i staraliśmy się oddać wagę ciosów podczas starć. Wikingowie mogli być brutalni, lecz byli też wszechstronnymi wojownikami, co w grze znajdzie swoje odzwierciedlenie w szerokim wachlarzu oręża do wyboru, możliwości walki dwiema broniami i najróżniejszych dostępnych technikach.
Część z elementów, o których opowiedział McDevitt, możecie zobaczyć na poniższym gameplayu. Został on zaprezentowany podczas niedawnego wydarzenia Ubisoft Forward.
O tym, jak to wszystko sprawuje się w akcji, każdy będzie mógł przekonać się osobiście 17 listopada 2020 roku. Tego dnia Assassin's Creed: Valhalla zadebiutuje na PC, PlayStation 4, Xboksie One oraz Google Stadia. W późniejszym terminie produkcja pojawi się także na Xboksie Series X oraz PlayStation 5. Na wszystkich tych platformach tytuł będzie posiadał polską wersję językową (obejmującą wyłącznie napisy).
- Oficjalna strona serii Assassin's Creed
- Grałem w AC Valhalla – Assassin's Creed podąża drogą Kratosa, z Grecji na daleką północ