autor: Maciej Myrcha
A World of Warcraft bije kolejne rekordy
Jeśli fanom gier spod znaku MMORPG zadać pytanie, która gra tego gatunku jest obecnie najpopularniejsza, odpowiedź brzmiałaby prawdopodobnie: World od Warcraft. Po przejściowych trudnościach związanych z niewydolnością serwerów, dzieło panów z Blizzarda znajduje coraz to nowych nabywców, przy okazji bijąc kolejne rekordy sprzedaży.
Jeśli fanom gier spod znaku MMORPG zadać pytanie, która gra tego gatunku jest obecnie najpopularniejsza, odpowiedź brzmiałaby prawdopodobnie: World od Warcraft. Po przejściowych trudnościach związanych z niewydolnością serwerów, dzieło panów z Blizzarda znajduje coraz to nowych nabywców, przy okazji bijąc kolejne rekordy sprzedaży.
Od momentu swojej amerykańskiej premiery 23 listopada, grę zakupiło już ponad 800,000 graczy, co czyni z niej największą obecnie grę online w USA. Co prawda Blizzard nie wydał w tej sprawie oficjalnego oświadczenia, ale informacje te pojawiły się już w kilku miejscach w sieci. Inne liczby opisujące World of Warcraft są równie imponujące - baza subskrybentów to ponad 750,000 graczy a liczba osób grających w World of Warcraft w tym samym momencie przekroczyła 250,000.
Analitycy uważają, iż World of Warcraft ma szansę stać się pierwszą grą określaną mianem MMMMOG (czyli Mass Market Massive Multiplayer Online Game) i osiągnąć magiczną liczbę miliona subskrybentów (w USA). Oczywiście jeśli problemy z serwerami nie powtórzą się.
Więcej informacji o grze znajdziecie w naszej Encyklopedii i przypomnę, iż w Polsce World of Warcraft pojawił się za sprawą firmy CD Projekt.