Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 marca 2024, 13:00

4. sezon Diablo 4 przyniesie wielkie zmiany. Blizzard opisał je w 10 tysiącach słów

Blizzard przedstawił listę zmian w Diablo 4, które gracze wkrótce sprawdzą w ramach testów 4. sezonu. Wygląda na to, że grę czeka mała (?) rewolucja.

Źródło fot. Blizzard Entertainment / Microsoft.
i

Choć na rewolucję w Sanktuarium będziemy czekać dłużej, niż zapowiadano, Blizzard pozwoli zawczasu na przetestowanie nadchodzących poprawek. Tych najwyraźniej będzie faktycznie tak wiele, jak sugerowano. Twórcy Diablo 4 udostępnili listę zmian 4. sezonu dla Publicznego Serwera Testowego (PTR), na którą składa się gigantyczna liczba usprawnień i nowinek, licząca ponad 10 tysięcy słów.

Przynajmniej tak zapewniał Adam „PezRadar” Fletcher, menedżer ds. społeczności Blizzarda, dzień przed publikacją artykułu na oficjalnej stronie dewelopera (via serwis X). Niemniej rozmach zmian pokazuje, że bynajmniej nie przesadzał.

Przedmioty jak nowe

Oczywiście najwięcej uwagi graczy przyciągnęła przebudowa systemu przedmiotów. Kwestia „itemizacji” od dawna była solą w oku fanów D4 i opóźnienie modyfikacji łupów miało być głównym powodem, dla którego internauci pomstowali na późniejsze rozpoczęcie 4. sezonu gry.

Blizzard oparł „renowację” przedmiotów na trzech podstawach:

  1. jakość nad ilością;
  2. „podróż” przedmiotów do zwiększenia ich mocy i potencjału bojowego;
  3. satysfakcja i ekscytacja z używania przedmiotów.

Z tych trzech „filarów” mają wynikać pozostałe zmiany, m.in. zmniejszenie liczby afiksów (do 2 na „rzadkich” przedmiotach i do 3 na „legendarnych”), podkręcenie wartości i „przydatności” afiksów oraz ograniczenie „dropów” z 3. i 4. poziomu świata (World Tier) odpowiednio do egzemplarzy Świętych i Przodków. Do tego w grze pojawią się nowe afiksy, w tym „zasób na sekundę / na zabitego wroga”.

Potwierdzono także zapowiadane wcześniejsze odblokowywanie Unikalnych łupów. Niektóre elementy ekwipunku tego typu będą pojawiać się już na 1. poziomie świata.

Blizzard ujawnił też nowy system craftingu, o którym wspominali twórcy. Będzie on opierał się na nowym zużywalnym przedmiocie, który zdobędziemy, wykonując niemal dowolną aktywność w Diablo 4.

Diablo dużo zmian

Zmiany w przedmiotach to niewątpliwie najważniejszy element aktualizacji dla graczy. Jednakże to tylko niewielka część całej listy poprawek i nowości. Blizzard szykuje też usprawnienia wydarzenia Piekielny przypływ (Helltide), zdolności mobilnych (Teleport i Skok będą mogły przenieść gracza na różny dystans, w zależności np. od stopnia wychylenia gałki pada) i wiele, wiele innych usprawnień.

Sporo miejsca poświęcono na omówienie klas, których ulepszenia mają być o wiele bardziej znaczące niż dotychczas. Jeśli interesują Was szczegóły, zachęcamy do sprawdzenia pełnej listy zmian (niestety, póki co tylko po angielsku) na końcu strony z artykułem Blizzarda. Część z tych nowości omówiono już w trakcie niedawnej „Pogawędki przy ognisku”.

Wygląda więc na to, że Blizzard naprawdę przygotował spore zmiany, co tłumaczy opóźnienie wprowadzenia ich do gry. PTR 4. sezonu Diablo 4 rozpocznie się we wtorek 2 kwietnia, a właściwy sezon wystartuje 14 maja.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej