Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 7 maja 2014, 06:56

autor: Adrian Werner

2-Bit Cowboy - platformówkowy retro western trafi do sprzedaży 8 maja

Studio Cascadia poinformowało, że platformówkowy western 2-Bit Cowboy trafi do sprzedaży 8 maja. Produkcja dostępna będzie wyłącznie na urządzeniach mobilnych z systemem iOS.

Studio Cascadia i firma Crescent Moon ogłosiły, że utrzymana w klimacie westernu retro platformówka 2-Bit Cowboy trafi do sprzedaży jutro, czyli 8 maja. Produkcja dostępna będzie wyłącznie na urządzenia z systemem iOS, choć w przyszłości mogą powstać także wersje na Androida. Tytuł dostępny ma być w cenie ok. 3 złotych.

    - 2-Bit Cowboy – oficjalna strona gry

Gra pełnymi garściami czerpie z filmowych westernów, a konkretnie ze starych czarnobiałych klasyków tego gatunku, w których podział na dobro i zło był jasny. Wcielimy się w młodego szeryfa, który podejmuje się ochrony niewielkiego miasteczka na Dzikim Zachodzie. Przez rozpoczęciem wypełniania tych obowiązków będziemy musieli wpierw stworzyć postać. Wybierzemy jej płeć, a następnie z duża swobodą dopasujemy ubrania do własnego gustu.

Pod względem mechanizmów rozgrywki 2-Bit Cowboy przypominać ma klasyczne dwuwymiarowe platformówki. Poziomy nie będą jednak liniowe i zamiast tego otrzymamy olbrzymie mapy o otwartej strukturze, bez żadnych większych ograniczeń swobody eksplorowania. Podróżować będziemy mogli pieszo lub na koniu, a w trakcie przygód spotkamy licznych przeciwników, z którymi rozprawimy się za pomocą broni palnej.

Sandboksowa będzie również kampania. Poza głównym wątkiem fabularnym otrzymamy okazję wykonania licznych opcjonalnych misji pobocznych. Ponadto zabawę urozmaicą pomysłowe mini gierki, takie jak wizyta w kasynie, ujeżdżanie dzikich byków, czy pędzenie w wózku górniczym przez kopalnie złota.

Mocną stroną 2-Bit Cowboy powinno okazać się wykonanie. Gra została zaprojektowana tak, aby przywoływała wspomnienia produkcji, dostępnych na pierwszą generację konsoli przenośnej Nintendo Gameboy. Oznacza to duże piksele i mocno ograniczoną paletę barw, zdominowaną przez odcienie zieleni. Wszystko to wywołuje nostalgię, a jednocześnie ładnie prezentuje się w akcji.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej