autor: Marcin Skierski
100 tysięcy sprzedanych egzemplarzy gry Antichamber w siedem tygodni
W siedem tygodni od premiery, nietypowa i wysoko oceniana gra logiczna Antichamber sprzedała się w liczbie ponad 100 tysięcy egzemplarzy. Trzeba to uznać za spory sukces, bo została stworzona praktycznie przez jedną osobę i kosztuje niemało pieniędzy jak na produkcję niezależną.
Alexander Bruce, twórca gry Antichamber, zdradził w wywiadzie dla serwisu Polygon aktualne wyniki sprzedaży swojego dzieła. Deweloper ma spore powody do zadowolenia.
Ta nietypowa produkcja logiczna rozeszła się do tej pory w liczbie ponad 100 tysięcy egzemplarzy, a szczególnie pierwszy tydzień po premierze był dla dewelopera „fenomenalny”, jeśli chodzi o popularność tego tytułu. Bruce stwierdził, że już pierwsze 24 godziny sprzedaży Antichamber przekroczyły jego najśmielsze oczekiwania.
Powyższy wynik może nie robić zbyt dużego wrażenia w porównaniu do popularności wysokobudżetowych hitów, ale tutaj mamy do czynienia z niezależną produkcją o oryginalnym pomyśle, stworzoną praktycznie przez jedną osobę. W dodatku cena nie jest niska, bo wynosi 18,99 euro (ok. 79 złotych) na Steamie. Premiera gry odbyła się 31 stycznia wyłącznie w cyfrowej dystrybucji na PC, więc od jej debiutu minęło siedem tygodni.
Antichamber to niezależna gra logiczna, która początkowo w mniej rozbudowanej formie była znana jako mod Hazard: Journey of Life do gry Unreal Tournament 3. W głównej mierze rozgrywka polega na eksplorowaniu oryginalnie wyglądających lokacji i rozwiązywaniu zagadek. Tak naprawdę ciężko opisać ją słowami, więc polecamy obejrzeć poniższy materiał filmowy przygotowany jakiś czas temu przez redakcję tvgry.pl.