Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 kwietnia 2008, 12:49

autor: Filip Grabski

100 najlepiej sprzedających się gier w ostatnich 12 miesiącach

Serwis Next-Gen.biz przeprowadził analizę sprzedaży gier na wszystkie platformy w Ameryce Północnej i Europie w okresie pomiędzy marcem 2007, a marcem 2008. W oparciu o zebrane dane stworzył listę stu tytułów, które sprzedały się najlepiej.

Serwis Next-Gen.biz przeprowadził analizę sprzedaży gier na wszystkie platformy w Ameryce Północnej i Europie Zachodniej w okresie pomiędzy marcem 2007, a marcem 2008. W oparciu o zebrane dane stworzył listę stu tytułów, które sprzedały się najlepiej.

Pełne zestawienie znajdziecie tutaj, my zaś prezentujemy poniżej ostatnie dziesięć pozycji.

  • 10. Brain Age 2: More Brain Training in Minutes a Day

    Gra ta wydana przez Nintendo jest exclusivem dla konsoli Nintendo DS, pojawiła się w sierpniu, sprzedała się w ilości 4 milionów egzemplarzy, a jej średnia ocena według Metacritic to 77%.

  • 9. Super Mario Galaxy

    Kolejna gra Nintendo, stworzona na konsolę Wii, premierę miała w listopadzie, osiągnęła sprzedaż rzędu 4,1 miliona sztuk i może się pochwalić średnią oceną aż 97%.

  • 8. Assassin’s Creed

    Hicior z Ubisoftu, pojawił się w listopadzie na PS3 i X360, osiągnął pułap niemal 5 milionów sprzedanych sztuk, a średnia ocena wg. Metacritic to 81%.

  • 7. Pokemon Diamond/Pearl

    Kolejny DS-owy exclusive od Nintendo to kolorowa gra RPG, której premiera miała miejsce w kwietniu, sprzedała się w 5 milionach egzemplarzy przy średniej ocenie 85%.

  • 6. Need for Speed: ProStreet

    Jedenasta już część słynnych wyścigów od EA pojawiła się w listopadzie na większości używanych platform, czego efektem jest 5,4 miliona sprzedanych kopii, przy raczej średniej ocenie – 62%.

  • 5. Madden NFL 08

    Najnowsza część sportowej serii wydawanej przez EA zadebiutowała w sierpniu na absolutnie wszystkie platformy. Sprzedano 5,4 miliona kopii, a średnia ocen to 78% na Metacritic.

  • 4. FIFA Soccer 08

    Multiplatformowy sukces od EA. Kolejny odcinek serii FIFA miał premierę w listopadzie, od tego czasu nabywców znalazło 5,7 miliona kopii gry, a średnia ocena to dosyć wysokie 83 %.

  • 3. Guitar Hero III: Legends of Rock

    Activision wypuściło na światło dzienne trzecią część muzycznej gry w listopadzie (na najważniejsze nieprzenośne platformy), w ciągu 5 miesięcy sprzedało się 7,5 miliona kopii przy średniej ocenie 82%.

  • 2. Halo 3

    Chyba najbardziej znany Xboxowy exclusive to dzieło ekipy Microsoft/Bungie, które osiągnęło sprzedaż rzędu 8 milionów sztuk i wysoką średnią ocenę na Metacritic – 94%.

  • 1. Call of Duty 4: Modern Warfare

    Numerem jeden jest next-genowy (PC, PS3, X360 oraz DS) hit od Activision. Nabywców znalazło 8,3 miliona kopii gry, a średnia ocena na Metacritic to wysokie 94%.

Next-Gen.biz informuje, że przy tworzeniu tego zestawiania korzystał z danych pozyskanych od różnych organizacji takich jak np. amerykański NPD, czy brytyjski Chart Track oraz bezpośrednio od wydawców. Można też pokusić się o krótki komentarz do powyższych wyników. Po pierwsze – słabo jeśli chodzi o pecety. Na pełnej liście TOP 100 jest tylko jeden pecetowy exclusive – chodzi tu o Sims 2: Bon Voyage (miejsce 90., 540 tysięcy egzemplarzy, średnia 74%), cała reszta to tytuły multiplatformowe. Tutaj nasuwa się kolejny (dość oczywisty) wniosek – najbardziej oplaca się tworzyć gry będące albo sequelami lub bazujące na znanej licencji (albo oba naraz) i oczywiście na wszystkie możliwe platformy.

Z ciekawszych statystyk – zaskakująco dobrze ma się PS2 (dużo tytułów na tę platformę), Electronic Arts rządzi w tym zestawieniu TOP 100, jeśli chodzi o ilość tytułów / ilość sprzedanych egzemplarzy gier (odpowiednio 23 tytuły / 39,5 miliona sprzedanych sztuk gier), a Nintendo ma w kieszeni najwięcej exclusive’ów (11 z 34 gier przeznaczonych tylko na jedną platformę pojawiło się na Wii).

Krótko mówiąc – gry mają się świetnie, ale pecetowcy będą chyba skazani na porty z konsol lub tytuły multiplatformowe (jeśli będą dobre, to chyba nic złego?).

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Od 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej

gry