AMD zapowiada pogromcę DLSS; dużo wydajniej, także na GeForce
AMD zaprezentowało światu technologię FidelityFX Super Resolution, która pomoże zwiększyć liczbę klatek na sekundę podczas grania w wymagające tytuły. Jest ona odpowiedzią na DLSS od firmy Nvidia.
- AMD zaprezentowało światu FidelityFX Super Resolution.
- Jest to technologia będąca odpowiedzią na DLSS od Nvidii.
- Pozwoli na zwiększenie liczby klatek na sekundę o nawet 200%.
AMD zaprezentowało światu swoją nową technologię zwaną FidelityFX Super Resolution (FSR). Jest ona bezpośrednią odpowiedzią na DLSS, za które odpowiada Nvidia. Pełni również tę samą funkcję, lecz w przeciwieństwie do konkurencyjnego rozwiązania nie wykorzystuje algorytmów sztucznej inteligencji (AI). Pomoże ona w uzyskaniu znacznie większej liczby klatek na sekundę podczas rozgrywki. Do użytku zostanie wprowadzona 22 czerwca tego roku.
FidelityFX Super Resolution będzie dostępne do użytku na wszystkich kartach z serii Radeon RX. Oprócz tego technologia wspierana będzie również przez układy Ryzen APU oraz produkty konkurencji. Z FSR skorzystają bowiem posiadacze kart graficznych od Nvidii (nawet jeśli nie wspierają one DLSS). Jako przykład podano GeForce GTX 1060, która była w stanie wygenerować o 41% więcej klatek na sekundę przy użyciu technologii AMD. FidelityFX wspierać będzie również interfejsy DirectX 12, Vulkan oraz DirectX 11.
Firma wytłumaczyła też, w jaki sposób będziemy mogli używać FSR. Wspierane gry będą korzystać z czterech różnych ustawień - Ultra Quality, Quality, Balanced i Performance. Gracze będą mogli wybrać, jakie efekty interesują ich najbardziej. Ultra Quality pozwoli na zwiększenie wydajności o nawet 59% przy jednoczesnym zachowaniu najwyższej jakości obrazu. Kolejne ustawienia będą gwarantować coraz większe zyski pod względem liczby klatek, lecz niższą jakość grafiki. Opcja Performance ma pozwolić na zwiększenie wydajności o nawet 206%.
Na razie AMD przedstawiło działanie swojej technologii jedynie na przykładzie gry Godfall. Nie wiadomo jeszcze, jakie inne tytuły skorzystają z FSR. Najprawdopodobniej więcej dowiemy się w momencie premiery nowej funkcji, czyli 22 czerwca.
- Doom Eternal wreszcie obsłuży ray tracing i DLSS w nowej aktualizacji
- DLSS trafi do Unity; będzie więcej gier z opcją zwiększającą wydajność
- Radeon RX 7900 XT nawet trzy razy szybszy od RX 6900 XT - to moc AMD RDNA 3