99. Gry Strategiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 99. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Skyward Collapse
Strategiczne 23 maja 2013
Skyward Collapse to opracowana przez zespół Arcen Games turowa strategia 4X. Wcielamy się w bóstwo wpływające na wojnę mieszkańców zawieszonej w chmurach wyspy. Naszym zadaniem jest doprowadzenie do eskalacji konfliktu, przy jednoczesnym dbaniu o to, aby żadna strona nie zdobyła definitywnej przewagi.
Conflict of Heroes: Ghost Divisions
Strategiczne 13 czerwca 2013
Conflict of Heroes: Ghost Divisions to pierwsze oficjalne rozszerzenie do wydanej w 2012 roku strategii turowej Conflict of Heroes: Awakening the Bear!. Deweloperzy ze studia Western Civilization Software przygotowali dwie nowe kampanie składające się łącznie z 10 scenariuszy inspirowanych działaniami niemieckiej Grupy Armii Środek prowadzonymi latem 1941 roku na froncie wschodnim.
Conflict of Heroes: Awakening the Bear!
Strategiczne 8 maja 2012
Conflict of Heroes: Awakening the Bear! to osadzona w realiach II wojny światowej strategia turowa, wyprodukowana przez studio Western Civlization Software. Gracze dowodzą oddziałami walczącymi w kluczowych momentach zmagań na froncie wschodnim. Tytuł stanowi komputerową adaptację znakomitej gry planszowej.
Wetware
Strategiczne prace wstrzymane
Wetware to opracowana przez zespół Reality Council futurystyczna strategia, opowiadająca o wojnach hakerów w cyberpunkowym świecie przyszłości. Gracz wciela się w prezesa korporacji informatycznej, a jego głównym zadaniem jest zniszczenie konkurencji w tej branży.
Rise of Venice
Strategiczne 27 września 2013
Rise of Venice to opracowana przez studio Gaming Minds ekonomiczna strategia, stanowiąca rozwinięcie rozwiązań z serii Patrician i Port Royale. Gracze wcielają się w kupca weneckiego i muszą zarówno rozwijać swoje handlowe imperium, jak i dowodzić własną flotą w trakcie bitew morskich.
Reus
Strategiczne 16 maja 2013
Reus to RTS autorstwa zespołu Abbey Games. Gracze wcielają się w bóstwo, które musi dbać o swoich wyznawców. Autorzy postawili na nietypowe dwuwymiarowe mechanizmy rozgrywki. Na mapie cały czas widoczny jest boski olbrzym, który może poruszać się jedynie w lewą lub prawą stronę ekranu.
Fallen Haven
Strategiczne 8 kwietnia 1997
Fallen Haven to utrzymana w klimatach science-fiction strategia turowa, autorstwa studia Micomeq. Fabuła gry przedstawia zmagania ludzi i obcej rasy Tauran o panowanie nad obfitującą w cenne złoża surowców planetą New Haven. Gracz wciela się w rolę głównodowodzącego siłami wybranej frakcji i ma za zadanie przechylić szalę zwycięstwa na swoją stronę.
Birth of Rome
Strategiczne 29 stycznia 2013
Birth of Rome to strategia turowa, będąca samodzielnym dodatkiem do wydanego w 2012 roku Alea Jacta Est. Tytuł wyprodukowany został przez studio AGEOD. Gracz ma okazję wcielić się w rolę starożytnego wodza i wziąć udział w historycznych wojnach m.in. z Senonami, Grekami oraz Kartagińczykami. Rozgrywka toczy się w systemie turowym WEGO.
4Hunters
Strategiczne prace wstrzymane
4Hunters to strategia turowa z elementami cRPG, za której stworzenie odpowiedzialne jest krakowskie studio Reality Pump. Fabuła przedstawia perypetie drużyny złożonej z czworga herosów, którzy pragnę powstrzymać zagładę, jaka grozi fantastycznej krainie Laraeia. Zgodnie z zamysłem twórców, produkcja stanowi pierwszą odsłonę cyklu.
Combat Mission: Fortress Italy – Gustav Line
Strategiczne 20 maja 2013
Combat Mission: Fortress Italy - Gustav Line jest pierwszym, oficjalnym rozszerzeniem do wydanej w 2012 roku gry strategicznej Combat Mission: Fortress Italy. Dodatek, który wyprodukowany został przez studio Battlefront.com, pozwala graczom wziąć udział w historycznych zmaganiach o środkowe Włochy toczonych pomiędzy lipcem 1943 a czerwcem 1944 roku.
Ironclads: Chincha Islands War 1866
Strategiczne 21 czerwca 2011
Ironclads: Chincha Islands War 1866 to utrzymana w marynistycznych klimatach strategia turowa autorstwa zespołu deweloperskiego Totem Games. Tłem fabularnym gry jest XIX-wieczny konflikt pomiędzy Hiszpanią, a państwami Południowej Ameryki (Peru, Chile, Ekwador i Boliwia). Gracze mają okazję dowodzić flotyllami starannie odwzorowanych jednostek pływających z epoki i wziąć udział w szeregu widowiskowych bitew morskich.
Ironclads: Anglo Russian War 1865
Strategiczne 21 czerwca 2011
Ironclads: Anglo Russian War 1865 jest trzecią odsłoną cyklu marynistycznych strategii turowych, rozwijanego przez studio Totem Games. Tłem historycznym gry jest XIX-wieczny konflikt pomiędzy Wielką Brytanią i Rosją. Gracz wciela się w rolę dowódcy floty i bierze udział w bitwach, których stawką jest panowanie nad akwenami morskimi północnej Europy.
Social Wars
Strategiczne 8 lipca 2012
Gra społecznościowa łącząca elementy strategii czasu rzeczywistego oraz symulatora rozwoju miasta. Wcielamy się w rolę dowódcy i próbujemy wyszkolić jak najsilniejszą armię, żeby pokonać kosmiczne Orki szturmujące naszą planetę. W tym celu gromadzimy surowce, stawiamy nowe budynki i zdobywamy doświadczenie.
Pockie Ninja II Social
Strategiczne 1 czerwca 2012
Gra społecznościowa na licencji popularnego serialu anime Naruto. Zarządzamy wioską zamieszkiwaną przez wojowników ninja, rekrutujemy nowe jednostki i dbamy o ich jak najlepsze wyszkolenie. Z czasem toczymy walki rozgrywane w systemie turowym i współpracujemy ze znajomymi lub plądrujemy wioski innych graczy.
Toilet Tycoon
Strategiczne 19 czerwca 2006
Toilet Tycoon to gra strategiczna stworzona przez studio Anvil Soft, której głównym założeniem jest zbudowanie własnego, szaletowego imperium. Drogę na szczyt utrudnia nam bezlitosna konkurencja, nie zawsze grająca fair.
Death Inc.
Strategiczne prace wstrzymane
Death Inc. to wyprodukowany przez Ambient Studios nietypowy RTS, w którym zadaniem gracza, jako ponurego żniwiarza, jest doprowadzenie do śmierci jak największej liczby mieszkańców Anglii w czasach renesansu. Za zgromadzone dusze rozwijamy nasze nadnaturalne przedsiębiorstwo, ulepszamy biura oraz kupujemy nowe umiejętności.
Traffic Manager
Strategiczne 3 czerwca 2011
Traffic Manager to rozbudowana strategia ekonomiczna opracowana przez węgierskie studio deweloperskie CyberPhobX. Gracz ma za zadanie zarządzać komunikacją w wirtualnym mieście, a do jego obowiązków należy m.in. dbanie o stan dróg, synchronizacja systemu sygnalizacji świetlnej, planowanie tras środków transportu publicznego oraz kierowanie zespołem pracowników.
Galaxy Life
Strategiczne 24 listopada 2011
Gra strategiczna w klimatach science-fiction zintegrowana z serwisem społecznościowym facebook. Tworzymy kolonię zamieszkaną przez sympatycznych obcych zwanych Starlingami. Gromadzimy surowce niezbędne do budowy nowych dochodowych budynków, a także fortyfikacji niezbędnych do ochrony przed najazdami innych graczy.
European Conqueror 3D
Strategiczne 19 czerwca 2014
Tradycyjna strategia turowa, która systemem gry i oprawą audiowizualną bardzo przypomina wydawane w latach dziewięćdziesiątych XX wieku odsłony serii Panzer General. Gracze przejmują rolę dowódców jednej z kilku armii, które walczyły w Europie podczas II wojny światowej i starają się poprowadzić je do zwycięstwa.
Grepolis
Strategiczne 1 października 2010
Przeglądarkowa strategia MMORTS, osadzona w czasach starożytnych. W grze obejmujemy pieczę nad jednym z niewielkich greckich miast, a naszym zadaniem jest uczynienie zeń prawdziwej metropolii poprzez ustawiczny rozwój w sferze gospodarczej oraz militarnej. Do naszej dyspozycji oddano szereg różnorodnych budynków, 30 unikalnych technologii do odkrycia oraz specyficzne moce greckich bogów, którzy obdarzą nas swą przychylnością w zamian za składany im hołd.
Deep Space Settlement
Strategiczne prace wstrzymane
Rozbudowana kosmiczna strategia kanadyjskiego studia Escape Velocity, łącząca cechy klasycznego gatunku 4X z elementami popularnych RTS-ów. Akcja Deep Space Settlement osadzona została w przyszłości, w której ludzkość gorączkowo poszukuje nowych, nadających się do zagospodarowania planet. Zadaniem graczy jest założenie kolonii w świeżo odkrytym zakątku wszechświata i rozwinięcie jej do rangi prawdziwego galaktycznego imperium.
Breach & Clear: Deadline
Strategiczne 20 lipca 2015
Kontynuacja gry Breach & Clear, opracowana przez studio Mighty Rabbit. Tytuł zabiera graczy do fikcyjnego miasta Harbor – w wyniku tajemniczej infekcji wszyscy jego mieszkańcy zostali zamienieni w krwiożercze bestie, a zadaniem, jakie czeka na wykonanie, jest poznanie źródła całego zamieszania. W Breach & Clear: Deadline akcja prezentowana jest z lotu ptaka.
Space Hulk: Ascension
Strategiczne 12 listopada 2014
Odświeżona i wzbogacona wersja Space Hulka, czyli turowej strategii taktycznej, zrealizowanej przez studio Full Control w oparciu o popularną planszówkę o tym samym tytule. Na ukończenie czekają tutaj trzy kampanie, a co za tym idzie – ponad setka misji, w których prowadzimy Kosmicznych Marines do boju z Genokradami. W porównaniu z oryginałem, produkcja może się pochwalić przede wszystkim znacznie szerszym wachlarzem opcji związanych z dowodzeniem żołnierzami.
Ageod's To End All Wars
Strategiczne 26 sierpnia 2014
Turowa strategia wojenna, opracowana przez uznane studio AGEOD we współpracy z doświadczonym duetem wydawniczym Matrix/Slitherine. Akcja gry toczy się w latach 1914-1918 i kompleksowo odtwarza pełen przebieg działań toczonych na europejskich frontach I wojny światowej. Przejmując dowodzenie nad jednym z historycznych sojuszy, możemy wziąć udział w dwu odrębnych kampaniach i spróbować odtworzyć realia historyczne lub zmienić bieg historii, układając własne wojenne plany.