Wild Arms: Crossfire PSP
Wild Arms XF
Połączenie klasycznej japońskiej gry role-playing oraz strategii turowej. Całość wzorowana jest chociażby na "Final Fantasy Tactics". Wcielamy się w postać dzielnego rycerza, dowodząc jednak całą drużyną.
Wild Arms: Crossfire Premiera PSP
11marca2008
producent: Media.Vision wydawca: Sony Interactive Entertainment
Angielskie napisy i dialogi
Gry podobne do Wild Arms: Crossfire
The Lord of the Rings: Tactics
Final Fantasy Tactics: The War of the Lions
Dungeons & Dragons: Tactics
Wild Arms: Crossfire jest kolejnym reprezentantem cieszącego się sporym zainteresowaniem gatunku tzw. japońskich gier role-playing. Jest to więc bezpośredni konkurent dla takich klasyków, jak Final Fantasy czy Dragon Quest. Crossfire jest jednak pod wieloma względami wyjątkowym przedstawicielem sagi Wild Arms. Przede wszystkim, jest to pierwszy produkt, który zdecydowano się opracować wyłacznie z myślą o posiadaczach przenośnej konsoli PSP (na dodatek od podstaw). Ponadto nie jest to już klasyczny RPG. Crossfire przeistoczył się bowiem w turową, taktyczną strategię. Jak można się więc łatwo domyślić, gra w znacznym stopniu nawiązuje do takich tytułów, jak chociażby Final Fantasy Tactics. Za przygotowanie Crossfire odpowiedzialna jest naturalnie firma Media Vision. Developer ten oprócz pozostałych gier z serii Wild Arms opracował też między innymi takie tytuły jak chociażby Mawaza, czy Sneakers.
Akcja Wild Arms: Crossfire, podobnie zresztą jak miało to miejsce w przypadku poprzednich tytułów z tej serii, rozgrywa się w baśniowej krainie o nazwie Falgaia. Przedstawiona w grze historia opowiada o przygodach Clarisa. Jest on jednym z rycerzy pokojowo nastawionego królestwa Elecius. Zabawa rozpoczyna się od śmierci królowej tego imperium. Ponadto wszystko wskazuje na to, iż nie był to wypadek. Sterowana postać w trakcie właściwej rozgrywki zajmuje się więc zarówno odkryciem personaliów mordercy, jak i rozwikłaniem całego spisku.
Bitwy, na wzór wspomnianego już FF Tactics, rozgrywane są na planszach, które obserwujemy w rzucie izometrycznym. Każda mapa podzielona została na kilkadziesiąt różnych pól. Zostały one opisane wieloma różnymi współczynnikami, między innymi określającymi ilość zabieranych punktów akcji. Dowodzone postaci w trakcie rozgrywania własnej tury muszą te punkty odpowiednio rozdysponować. Kolejność wykonywania ruchów uzależniona jest od wysokości współczynnika RES. Wyższy współczynnik oznacza możliwość częstszego uczestniczenia w walce. Gracz może oczywiście próbować modyfikować jego wartość, kupując magiczne przedmioty, czy nabywając określone umiejętności. Jeszcze przed rozpoczęciem każdej walki możemy także skorzystać z zaawansowanego systemu raportów, informującego o orientacyjnej wielkości sił wroga, czy warunkach odniesienia zwycięstwa.
Pomiędzy misjami (rozgrywanymi na mapach taktycznych) przemieszczamy się po świecie gry. Jest to ogromna dwuwymiarowa mapa, na której zaznaczono oczywiście wszystkie ważne lokacje, ze szczególnym uwzględnieniem wykonywanych aktualnie zadań. Oprawa wizualna została utrzymana w typowym dla serii stylu. Jest to więc coś na kształt japońskiego anime. Na warstwę dźwiękową składają się zarówno wypowiadane przez postaci kwestie dialogowe, jak i odpowiednio dopasowane utwory muzyczne. W ramach ciekawostki warto też dodać, iż zadbano o możliwość podłączenia PSP do konsoli PS2 (należy posiadać egzemplarz Wild Arms 5) w celu odblokowania różnorakich bonusów (głównie ukrytych przedmiotów).
Ostatnia modyfikacja 11 lutego 2008
Tryb gry: single player
Klasyfikacja PEGI Wild Arms: Crossfire