100. Gry Strategiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 100. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Spacecom
Strategiczne 17 września 2014
Kosmiczna strategia czasu rzeczywistego, za której powstanie odpowiadają rodzimi deweloperzy ze studia Flow Combine, do którego należą również byli pracownicy CD Projekt RED (Wiedźmin). W grze przejmujemy kontrolę nad kosmiczną flotą, a naszym zadaniem jest podbicie systemów gwiezdnych, należących do innych graczy. Poszczególne układy planetarne pełnić mogą rolę fabryk, stoczni czy warsztatów, o których bezpieczeństwo musimy zadbać.
Ageod's To End All Wars
Strategiczne 26 sierpnia 2014
Turowa strategia wojenna, opracowana przez uznane studio AGEOD we współpracy z doświadczonym duetem wydawniczym Matrix/Slitherine. Akcja gry toczy się w latach 1914-1918 i kompleksowo odtwarza pełen przebieg działań toczonych na europejskich frontach I wojny światowej. Przejmując dowodzenie nad jednym z historycznych sojuszy, możemy wziąć udział w dwu odrębnych kampaniach i spróbować odtworzyć realia historyczne lub zmienić bieg historii, układając własne wojenne plany.
Rising Generals
Strategiczne prace wstrzymane
Zimnowojenna strategia RTS, zrealizowana w formie mobilnej gry MMO. Akcja toczy się w fikcyjnym świecie, w którym długotrwałe konflikty doprowadziły do rozpadu wielkich mocarstw na malutkie frakcje. Gracze przejmują kontrolę nad niewielką armią żołnierzy, a ich zadaniem jest jej rozwój, ekspansja i podbijanie kolejnych sektorów uniwersum.
Creeper World III: Arc Eternal
Strategiczne 27 marca 2014
Trzecia odsłona oryginalnej strategii typu tower defence, w której zamiast typowej walki z jednostkami przeciwnika stawiamy czoła rozlewającej się po mapie fioletowej mazi. Celem zabawy jest zniszczenie emiterów wrogiej cieczy. Aby tego dokonać musimy w umiejętny sposób rozbudowywać własne struktury obronne, dbając o ich zasilanie za pomocą specjalnych kolektorów energii i reaktorów.
Scourge of War: Waterloo
Strategiczne 9 czerwca 2015
Druga odsłona wysoko ocenianej serii taktycznych strategii czasu rzeczywistego, stworzonej przez niezależne studio NorbSoftDev. Scourge of War: Waterloo przenosi nas do Europy czasów napoleońskich. Gra skupia się na tytułowej bitwie pod Waterloo, jednym z najsłynniejszych starć w historii, w którym armia Bonapartego została doszczętnie rozbita przez angielsko-pruskie wojska koalicyjne.
Company of Heroes 2: Armie Frontu Zachodniego
Strategiczne 24 czerwca 2014
Pierwszy duży i jednocześnie samodzielny dodatek do popularnej strategii wojennej Company of Heroes 2 studia Relic Entertainment. W przeciwieństwie do gry podstawowej, koncentrującej się na zmaganiach rosyjsko-niemieckich na froncie wschodnim II wojny światowej, rozszerzenie przenosi nas na Zachód, dając możliwość zagrania dwoma zupełnie nowymi armiami, które dostępne były wcześniej jedynie w formie dodatków DLC. Możemy więc poprowadzić do boju Armię Amerykańską bądź niemieckie Oberkommando.
Squids Odyssey
Strategiczne 22 maja 2014
Wywodząca się z urządzeń mobilnych gra, która łączy w sobie elementy taktycznej strategii turowej i drużynowego RPG, wyposażona w nietypowy system sterowania, wzorowany na serii Angry Birds. Podczas zabawy przejmujemy kontrolę nad drużyną sympatycznych kałamarnic, które toczą walkę z tajemniczą substancją, zmieniającą mieszkańców głębin w potwory.
Młody Doktor w Australii
Strategiczne 8 lipca 2008
Młody doktor w Australii to stworzona z myślą o najmłodszych użytkownikach gra strategiczna, w której stajemy się szefem niewielkiej kliniki weterynaryjnej położonej na Antypodach. Do naszych zadań należy zajmowanie się chorymi i rannymi zwierzętami oraz rozbudowywanie kliniki w trakcie postępów w rozgrywce.
Mansion Lord
Strategiczne prace wstrzymane
Mansion Lord to hybryda gatunkowa, łącząca elementy strategii ekonomicznej i turowego RPG. Budujemy hotel, a potem zapraszamy do niego psychopatyczną arystokrację. Gdy jeden z jej członków popełni morderstwo zatrudniamy detektywów, którzy mają zdemaskować i pojmać sprawcę.
Water Park Simulator
Strategiczne 25 stycznia 2013
Strategia ekonomiczna, w której dbamy o rozwój i rentowność własnego parku wodnego. Gra oferuje nam 10 różnorodnych scenariuszy rozgrywających się w odmiennych sceneriach oraz rozbudowany edytor pozwalający na stworzenie własnych akcesoriów i misji.
The Mandate
Strategiczne prace wstrzymane
Wyprodukowane przez zespół Perihelion Software połączenie strategii RTS z grą RPG w klimatach science fiction. Akcja gry The Mandate osadzona została w odległej przyszłości, w której model społeczeństwa przypomina XIX-wieczną Rosję. Po nagłej śmierci Imperatora monarchia zaczyna podupadać, a część sektorów państwa wypowiada posłuszeństwo następczyni tronu. Gracz wciela się zaś w rolę okrytego niesławą kapitana, który dostaje szansę na odzyskanie honoru poprzez stłumienie rebelii w zarodku.
Worldwide Boxing Manager
Strategiczne 31 sierpnia 2007
Gra strategiczna, w której stajemy się menedżerem bokserskim i możemy objąć pieczę nad nawet dwudziestoma zawodnikami jednocześnie. Do naszych zadań należy negocjacja kontraktów, poszukiwanie przeciwników, planowanie treningów i dbanie o aspekt finansowy naszej agencji.
Battleground 9: Chickamauga
Strategiczne 10 marca 1999
Po przerwie spowodowanej pracami nad nową serią, firma TalonSoft serwuje dziewiątą odsłonę swej najsłynniejszej serii strategicznej. Piąty raz w historii cyklu na warsztat wzięto wojnę secesyjną, skupiając się tym razem na walkach toczonych we wrześniu 1863 roku nad rzeką Chickamauga Creek.
M.A.X. 2: Mechanized Assault & Exploration
Strategiczne 29 czerwca 1998
Kontynuacja oryginalnej gry strategicznej, pozwalającej na rozgrywkę w czasie rzeczywistym, w systemie turowym lub w wariancie hybrydowym. Tym razem stajemy na czele ludzi bądź jednej z 7 ras, należących do międzygalaktycznego porozumienia Concord i stawiamy czoła wrogo nastawionej rasie Sheevatów.
Fix-it-up: Dookoła Świata
Strategiczne 15 lutego 2010
Kontynuacja casualowej gry z gatunku zarządzania czasem, opracowanej przez rodzime studio World-Loom. Po uratowaniu rodzinnego biznesu przed bankructwem, przedsiębiorcza bohaterka Kate postanawia rozwinąć działalność swego warsztatu samochodowego na skalę światową.
Total War: Rome II - Hannibal u bram
Strategiczne 27 marca 2014
Drugie rozszerzenie DLC do wydanej jesienią 2013 roku gry Total War: Rome II studia Creative Assembly. Głównym tematem dodatku zatytułowanego Hannibal u Bram jest druga wojna punicka, która toczyła się w III w. p.n.e. pomiędzy Rzymem a Kartaginą i stała się areną rywalizacji dwóch wybitnych dowódców: pałającego nienawiścią do Rzymian Hannibala oraz stawiającego mu czoła Scypiona Afrykańskiego.
My Country
Strategiczne 21 września 2011
Strategia ekonomiczna, należąca do popularnego gatunku city-builderów. W grze przejmujemy kontrolę nad nowo powstającym miastem, a naszym zadaniem jest doprowadzenie do jego rozkwitu i sprawnego funkcjonowania we wszystkich aspektach. Realizując kolejne wyznaczane nam zadania, zdobywamy punkty doświadczenia, dzięki którym możliwy będzie awans na wyższe poziomy i odblokowanie coraz to nowszych budynków i ulepszeń.
Fortuna
Strategiczne 18 lipca 2013
Przeglądarkowa strategia ekonomiczna autorstwa studia Perfect World Entertainment, wzorowana na m.in. serii Civilization. Rozgrywka w Fortunie polega na rozbudowywaniu miasta, podboju ziem, nawiązywaniu kontaktów dyplomatycznych i rozwijaniu handlu oraz armii.
Royal Defense
Strategiczne 9 kwietnia 2013
Royal Defense to casualowa strategia typu tower defense, stworzona przez studio Good Games. Akcja gry osadzona została w realiach fantasy, a gracz podejmuje się zadania obrony krasnoludzkiego królestwa przed hordami trolli. Zabawa polega na wznoszeniu wieżyczek obronnych zdolnych powstrzymać kolejne fale nacierających przeciwników.
Scourge of War: Gettysburg
Strategiczne 20 września 2012
Scourge of War: Gettysburg to taktyczna strategia czasu rzeczywistego (RTS) wyprodukowana przez studio NorbSoftDev. Gracze mają okazję wcielić się w role dowódców wojsk Unii lub Konfederacji i wziąć udział w słynnej bitwie pod Gettysburgiem (1863 r.), której wynik miał decydujący wpływ na losy wojny secesyjnej.
Prime World: Defenders
Strategiczne 5 czerwca 2013
Połączenie gry stategicznej typu tower defence z mechaniką kolekcjonerskich gier karcianych. Naszym zadaniem jest obrona zasobów magicznej substancji zwanej Prime przed powstałymi w wyniku ogromnego kataklizmu zastępami potworów.
Void Destroyer
Strategiczne 20 stycznia 2015
Połączenie strategii czasu rzeczywistego i kosmicznego symulatora, niemal w całości zaprojektowane przez jedną osobę – niezależnego dewelopera Paula Zakrzewskiego. Gracz wciela się w generała, który zostaje przywrócony do czynnej służby z powodu wybuchu konfliktu międzygwiezdnego. Akcja toczy się w okolicach tzw. Słonecznej Bramy, pozwalającej odbywać błyskawiczne podróże między systemami planetarnymi.
Lucky Luke: Transcontinental Railroad
Strategiczne 23 października 2014
Casualowa gra strategiczna z gatunku time management, w której wcielamy się w popularnego bohatera komiksów i filmów, kowboja Lucky Luke’a. Celem gry jest budowa linii kolejowej, łączącej wschód i zachód Ameryki, a zadaniem gracza jest zadbanie o zatrudnienie pracowników, finanse, potrzebne surowce i bezpieczeństwo prac.
Infested Planet
Strategiczne 6 marca 2014
Niezależna gra strategiczna stworzona przez studio Rocket Bear Games. Dowodzimy pięcioosobowym oddziałem usiłującym obronić się przed hordami obcych oraz odzyskać zajęte przez nich terytoria. Zwycięstwo w walce z przeważającymi siłami wroga zależy od odpowiedniego manewrowania niewielką ilością punktów bitewnych, za które kupuje się ulepszenia oddziału, nowe technologie oraz wieżyczki strażnicze.