93. Gry Strategiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 93. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Charm of War
Strategiczne 12 marca 2004
Interesująca mieszanka cRPG oraz strategii czasu rzeczywistego promowana przez firmę Buka Entertainment. Jej akcja przeniesie nas w fantastyczny świat rosyjskich legend i opowieści, pełny złych goblinów, czarownic i magów.

Dyplomacja
Strategiczne 4 października 2005
Diplomacy to kolejna, komputerowa adaptacja słynnej, klasycznej gry planszowej pod tym samym tytułem. Akcja tego tytułu osadzona została w początkach XX wieku, a gracze otrzymują możliwość zapoznania się ze zmaganiami militarnymi oraz politycznymi relacjami i zależnościami pomiędzy nacjami.

Heist (2001)
Strategiczne 28 lutego 2001
Kierujesz grupą wyspecjalizowanych złodziei dysponujących dużym arsenałem broni i elektronicznych gadgetów wykonując misje dla tajemniczego "Colonela".

Campus
Strategiczne 27 września 2007
Campus to gra należąca do gatunku symulatorów życia (lifesim), zabarwiona pewnymi elementami cRPG. Jak możemy się jednak domyślić po nazwie, program koncentruje się przede wszystkim na jak najwierniejszym odzwierciedleniu życia studenckiego, wraz ze wszystkimi jego konsekwencjami.

Game Tycoon
Strategiczne 8 września 2003
Strategia ekonomiczna, która pozwala na zarządzanie własnym studiem developerskim, zajmującym się opracowywaniem zupełnie nowych gier.

Spellcross: Ostatnia bitwa
Strategiczne 24 lipca 1998
Spellcross - Ostatnia bitwa należy do gatunku strategii turowych, których akcja rozgrywa się w świecie przypominającym po części Warhammera.

Total Annihilation: The Core Contingency
Strategiczne 8 lipca 1998
The Core Contingency to rozbudowany dodatek do popularnej swego czasu strategii czasu rzeczywistego (RTS), pt. Total Annihilation.

Napoleon
Strategiczne 14 listopada 2002
Strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym umożliwiająca graczom wzięcie udziału w zaciętych bitwach, toczonych w latach 1803-1812 na terenach całej Europy (Okres Wojen Napoleońskich).

Horse Racing Manager
Strategiczne 4 kwietnia 2003
Gra autorstwa ojców serii Cycling Manager, umożliwiająca użytkownikowi wczucie się w klimat wyścigów konnych, nawiązujących m.in. do słynnych gonitw w Ascot, Pardubicach i Warszawie (Służewiec).

Mall Tycoon 2
Strategiczne 24 września 2003
Sequel strategii ekonomicznej, zatytułowanej Mall Tycoon, która trafiła na rynek na początku 2002 roku i po 18 miesiącach sprzedaży znalazła ponad 300.000 nabywców. Nowy program ponownie pozwala nam na własnoręczne zaprojektowanie dużego centrum handlowego, a następnie kompleksowe zarządzanie tym obiektem.

Tabloid Tycoon
Strategiczne 25 kwietnia 2005
Tabloid Tycoon to gra strategiczno-ekonomiczna, w której zadaniem użytkowników jest stworzenie własnego imperium medialnego. Wirtualna działania skupiają się na prowadzeniu typowego, prasowego „brukowca” (z ang. tabloid), zdobywającego popularność i przyciągającego czytelników głównie dzięki taniej sensacji oraz nagłaśnianiu rozmaitych skandali.

Air Bucks
Strategiczne 11 lipca 1992
Air Bucks to kolejny produkt firmy Impressions o charakterze ekonomicznym, w którym programiści postarali się o wierne odtworzenie realiów jednej z gałęzi biznesu. Tym razem wybór padł na transport lotniczy.

Battalion Wars
Strategiczne 19 września 2005
Jest koniec XXI wieku. Dwa mocarstwa prowadzą między sobą zaciętą bitwę. Graniczny konflikt przeradza się w wojnę światową, której stawką jest całkowita dominacja na Ziemi. Z niefortunnej sytuacji korzysta szaleniec Kaiser Vlad, pragnący przejąć kontrolę nad osłabionymi wieloletnią walką krajami. Wykorzystując niechlubne zdobycze nauki tworzy on nadzwyczaj wytrzymałą armię. W obliczu nowego zagrożenia państwa Frontier i Tundran zawierają przymierze, by wspólnie przeciwstawić się siłom Kaisera.

Far Gate
Strategiczne 12 września 2000
Podejmij się zadania polegającego na doprowadzeniu do ojczyzny opuszczonych kolonistów. Broń ich przed zakusami wrogów, wygrywaj kosmiczne pojedynki, a w końcu ukaraj tych, którzy ich zdradzili.

Mission Humanity
Strategiczne 6 listopada 2000
Po zniszczeni Ziemi przez obcą rasę, ludzie wysyłają statek-matkę w poszukiwaniu rodzimej planety najeźdźców, która została jedyną szansą na nowy dom dla ludzkości.

Air Command 3.0
Strategiczne 12 kwietnia 2001
Zostań kontrolerem lotu na największych międzynarodowych portach lotniczych i sprawdź dlaczego jest to jedno z najbardziej odpowiedzialnych i stresujących stanowisk pracy.

Thandor: The Invasion
Strategiczne 3 listopada 2000
Klasyczny RTS z realistyczną grafiką 3D i reagującym na zniszczenia terenem, w którym musimy pokonać Glorathów za pomocą wszelkiego typu jednostek lądowych, powietrznych i morskich.

Empire above all
Strategiczne 19 grudnia 2007
Projekt rosyjskiej grupy developerskiej, IceHill. Gra reprezentuje gatunek strategii czasu rzeczywistego, i w opinii swoich twórców, stanowi kolejny krok w ewolucji gatunku. Należy ona również do pierwszej fali tytułów, które otrzymały wsparcie technologii PhysX autorstwa firmy AGEIA.

Sid Meier's Alien Crossfire
Strategiczne 20 października 1999
Pierwsze rozszerzenie do sygnowanej nazwiskiem Sida Meiera strategii turowej Alpha Centauri. Alien Crossfire wprowadza szereg zmian w rozgrywce, w tym siedem nowych frakcji.

Shattered Galaxy
Strategiczne 22 sierpnia 2001
Wyobraźcie sobie grę z serii Command & Conquer w którą możecie sobie zagrać przez Internet z setką swoich znajomych jednocześnie, na jednym polu walki kierując kilkoma z kilkuset jednostek w bitwie ... Miłe prawda, tak właśnie wygląda Shattered Galaxy.

Takeda
Strategiczne 10 maja 2002
Takeda to gra wojenna czasu rzeczywistego, dzięki której gracze będą mogli wziąć czynny udział w jednym z bardziej burzliwych okresów w historii XVI wiecznej Japonii - okresie Sengoku.

Ski Resort Tycoon II
Strategiczne 9 października 2001
Ski Resort Tycoon II jest kontynuacją wydanej w 2000 roku strategii ekonomicznej. Podobnie jak w pierwowzorze, gracz wciela się w rolę dyrektora kurortu narciarskiego, a do jego obowiązków należy m.in. zapewnienie odpowiednich warunków bytowych dla narciarzy, wytyczanie tras narciarskich i zarządzanie sprawami administracyjnymi ośrodka. Gra wyprodukowana została przez studio Cat Daddy Games.

No Man's Land: The Western Front 1916
Strategiczne prace wstrzymane
Strategia czasu rzeczywistego zabierająca nas w czasy I wojny Światowej, w lata 1916-1918, gdzie będziemy mieli okazje wykazać się jako dowódca maksymalnie osiemdziesięcioosobowego oddziału walczącego na froncie zachodnim.

Legion Arena: Cult of Mithras
Strategiczne 1 marca 2006
Cult of Mithras to pierwszy, oficjalny dodatek do Legion Arena – gry strategicznej przygotowanej przez firmę Slitherine Software, a wydanej przez Black Bean Games. Autorzy programu postanowili postąpić identycznie jak w przypadku swojej wcześniejszej produkcji (Legion) i naprzeciw rzymskiej armii postawili istoty mitologiczne.