57. Gry Strategiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 57. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Empire Earth II: Władza Absolutna
Strategiczne 14 lutego 2006
Pierwsze rozszerzenie do gry Empire Earth II, stworzone przez studio Mad Doc Software. Autorzy oddają w nasze ręce cztery nowe cywilizacje (mowa o Francuzach, Masajach, Rosjanach oraz Zulusach), a także szereg świeżych map, wśród których pojawiają się zarówno mroźne rosyjskie pustkowia, jak i afrykańskie pustynie. Empire Earth II: The Art of Supremacy to także trzy nowe kampanie, których akcja rozpoczyna się np.

Harpoon 3: Advanced Naval Warfare
Strategiczne 14 czerwca 2006
Kolejna odsłona legendarnego cyklu gier strategicznych, która na rynku elektronicznej rozrywki zadebiutowała w 1989 roku. Jest to najprawdopodobniej najbardziej realistyczna symulacja działań wojennych na lądzie i morzu, jaka kiedykolwiek powstała z myślą o cywilach.

Master of Magic (1994)
Strategiczne 1 stycznia 1994
Master of Magic to kolejna gra strategiczna firmy MicroProse, która na pierwszy rzut oka budzi słuszne skojarzenia z legendarnym Civilization Sida Meiera. Tym razem autorzy zaserwowali nam podróż do fantastycznego świata, w którym na podbicie czekają dwie zróżnicowane krainy: Myrror oraz Arcanus.

911: Fire & Rescue
Strategiczne 13 czerwca 2001
Zmagania straży pożarnej wyposażonej w nowoczesny sprzęt gaśniczy i ratunkowy z nieprzewidywalnym żywiołem, jakim jest ogień trawiący łąki, lasy i domy.

The Settlers III: Misja Amazonek
Strategiczne 27 października 1999
The Settlers III: Quest of the Amazons jest rozszerzeniem do trzeciej części serii strategii czasu rzeczywistego rozwijanej przez deweloperów z firmy Blue Byte Software. Dodatek wprowadza m.in. czwartą nację - Amazonki, dwie kampanie, a także szereg opcjonalnych map i scenariuszy. Twórcy wzbogacili swoją grę również o nowych bohaterów, budynki, zaklęcia oraz specjalną jednostkę - złodzieja.

Combat Mission 2: Barbarossa to Berlin
Strategiczne 20 września 2002
Kolejna część wyśmienitej gry strategicznej Combat Mission: Beyond Overlord. Przenosi ona akcję z frontu zachodniego na front wschodni, gdzie możemy dowodzić wojskami walczących stron w szeregu bitew i pojedynków, które odbyły się w okresie od operacji Barbarossa (czerwiec 1941) aż do końca wojny (zdobycia Berlina).

Rise of Nations: Thrones and Patriots
Strategiczne 27 kwietnia 2004
Pełnoprawne rozszerzenie strategii czasu rzeczywistego (RTS), pt. Rise of Nations. Za opracowanie dodatku – podobnie zresztą jak pierwowzoru – odpowiada zespół developerski Big Huge Games, na którego czele stoi Brian Reynolds (projektant m.in. drugiej części Cywilizacji czy Alpha Centauri).

Airline 69: Powrót do Casablanki
Strategiczne 30 października 2003
Airline 69: Return to Casablanca kontynuuje ideę słynnej gry o wybitnym zabarwieniu erotycznym, zatytułowanej Wet: The Sexy Empire i wydanej w drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Akcję osadzono w gorącym klimacie północnoafrykańskim.

SimFarm
Strategiczne 13 czerwca 1993
SimFarm to kolejny twór firmy Maxis, powstały na fali ogromnej popularności SimCity. Tym razem jednak gracz nie wcieli się w rolę burmistrza miasta, ale stanie się najprawdziwszym farmerem, który hodując rośliny i zwierzęta musi stworzyć gospodarstwo rolne z prawdziwego zdarzenia.

Rome: Total War - Alexander
Strategiczne 19 czerwca 2006
Drugie oficjalne rozszerzenie do opracowanej przez studio Creative Assembly gry Rome: Total War z 2004 roku. Tym razem możemy wcielić się w jednego z najwybitniejszych strategów w dziejach ludzkości – tytułowego Aleksandra Wielkiego, który dzięki swoim spektakularnym podbojom na stałe zagościł w podręcznikach historii. Kluczowym elementem dodatku jest zupełnie nowa kampania, pozwalająca odtworzyć największe sukcesy legendarnego władcy Macedonii.

Heroes Chronicles: Szarża Smoków
Strategiczne 15 listopada 2000
Szósta odsłona Heroes Kroniki, pobocznej miniserii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, bazujących na okrojonej mechanice kultowego Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. W grze Heroes Chronicles: Szarża Smoków nasz protagonista Tarnum wyrusza na ratunek dobrym smokom z AvLee, zniewolonym przez żądną władzy smoczą królową Mutare. Po drodze odkrywa w swych szeregach szpiega, którym okazuje się krasnolud Kurbon.

Konung 2: Blood of the Titans
Strategiczne 12 marca 2004
Oficjalna kontynuacja gry „Konung: Legends of the North” (w Polsce znana jako „Konung: Legenda Północy”). „Konung” łączy wybrane cechy gier role-playing, strategii czasu rzeczywistego oraz przygodówek przy czym elementy RPG zdecydowanie przeważają.

Rage of Mages
Strategiczne 30 października 1998
Rage of Mages to gra strategiczna zabarwiona wieloma elementami cRPG, przenosząca nas do fantastycznej krainy, gdzie wyruszmy na poszukiwania magicznej broni mającej zakończyć krwawe wojny wycieńczające cesarstwo Kanii.

Battlestations: Midway
Strategiczne 31 stycznia 2007
Połączenie symulacji morskiej i strategii czasu rzeczywistego poruszające temat bitew morskich rozgrywanych podczas II Wojny Światowej. Dzięki temu tytułowi gracze mogą przekonać się jak bardzo zmieniła się wojna na morzu na przestrzeni kilku lat II Wojny Światowej.

The Plan (2006)
Strategiczne 17 marca 2006
Cóż jest tak pociągającego w byciu złodziejem światowej klasy? Czemu lubimy filmy w stylu Ocean’s Eleven? To dobre pytania dla narwanego psychologa. Dla graczy najważniejsze jest to, że fenomen ten zauważyła firma Monte Cristo i wypuściła na rynek grę Th3 Plan. Jest to połączenie strategii rozgrywanej w czasie rzeczywistym z grą akcji i jeszcze na dodatek wysokich lotów przygodówką. Co za dużo to nie zdrowo? Nie w tym wypadku.

Close Combat IV: Battle of the Bulge
Strategiczne 18 listopada 1999
Kontynuacja legendarnej juz serii wojennych gier strategicznych z okresu II wojny swiatowej, pochodzacych z firmy Atomic, znanej milosnikom strategii równiez z serii World at War i V for Victory.

Conflict Zone
Strategiczne 30 maja 2001
Gra strategiczna czasu rzeczywistego, w której stając się dowódcą wojsk jednego z dwóch wielkich światowych obozów militarnych ICP, GHOST możemy doprowadzić go do zwycięstwa i zażegnać poszerzający się międzynarodowy kryzys.

Besieger
Strategiczne 28 maja 2004
Strategia czasu rzeczywistego stworzona przez zespół Primal Software, twórców gry The I of the Dragon. Akcja osadzona została w krainie fantasy, gdzie do walki stają dwie odmienne nacje.

The Settlers IV: The New World
Strategiczne 28 listopada 2002
The Settlers IV: The New World jest trzecim dodatkiem do cieszącej się dużą popularnością strategii czasu rzeczywistego, autorstwa studia Blue Byte Software. Rozszerzenie wprowadza cztery nowe kampanie związane z odkryciem Ameryki, nową nację - Majów, a także szereg map dedykowanych do rozgrywki solowej i w trybie multiplayer.

Zoo Tycoon: Dinosaur Digs
Strategiczne 19 maja 2002
Zoo Tycoon: Dinosaur Digs to oficjalny dodatek do wydanej w 2001 roku strategii ekonomicznej Zoo Tycoon. Przygotowane przez studio Blue Fang Games rozszerzenie wprowadza możliwość wzbogacenia atrakcji ogrodu zoologicznego o wybiegi z dinozaurami. Twórcy przygotowali 6 nowych scenariuszy, a także przeszło 100 dodatkowych obiektów, jakie można wykorzystać w wirtualnym zoo.

Laser Squad
Strategiczne 23 kwietnia 1992
Laser Squad to gra strategiczna zaprojektowana przez Juliana Gollopa, późniejszego twórcę słynnego produktu firmy MicroProse, zatytułowanego UFO: Enemy Unknown. Gracz wcieli się tu w rolę dowódcy oddziału komandosów, który będzie musiał wykazać się umiejętnościami taktycznymi podczas wykonywania przewidzianych przez autorów misji.

Space Colony
Strategiczne 14 października 2003
Space Colony to utrzymana w klimatach science-fiction strategia ekonomiczna, stworzona przez zespół deweloperski studia FireFly. Gracz wciela się w rolę kolonizatora obcej planety, który przy użyciu dostępnych środków stara się zbudować tętniące życiem, galaktyczne metropolie. Zadanie jest o tyle trudne, że rozgrywka toczy się w czasie rzeczywistym, a na mieszkańców kolonii czyha mnóstwo niebezpieczeństw.

Gangsters: Organized Crime
Strategiczne 10 stycznia 1999
Niezwykłe połączenie gry strategicznej z wątkami ekonomicznymi. Jeżeli chciałbyś złożyć komuś „propozycję nie do odrzucenia” wciel się w rolę szefa gangu w świecie Ameryki lat 20-tych.

RIM: Bitwa o Planetę
Strategiczne 27 maja 2001
RIM: Battle Planets to strategia przenosząca graczy do odległej przyszłości, kiedy to pomiędzy sześcioma odmiennymi rasami wybucha wielki galaktyczny konflikt zbrojny. My wcielmy się w dowódcę ziemskich sił zbrojnych i musimy poprowadzić nasze siły do zwycięstwa.