

Master of Magic (1994) PC
Master of Magic to kolejna gra strategiczna firmy MicroProse, która na pierwszy rzut oka budzi słuszne skojarzenia z legendarnym Civilization Sida Meiera.
Master of Magic (1994) Premiera PC
1stycznia1994
producent: SimTex wydawca: MicroProse
Angielskie napisy i dialogi
Master of Magic to kolejna gra strategiczna firmy MicroProse, która na pierwszy rzut oka budzi słuszne skojarzenia z legendarnym Civilization Sida Meiera. Tym razem autorzy zaserwowali nam podróż do fantastycznego świata, w którym na podbicie czekają dwie zróżnicowane krainy: Myrror oraz Arcanus. Pierwsza z nich jest miejscem olbrzymiego natężenia magii – to właśnie stąd pochodzą najwięksi czarnoksiężnicy. Występuje tu ponadto mnóstwo cennych kruszców, jak złoto i srebro. Druga krainia – Arcanus – nie może pochwalić się takimi właściwościami jak Myrror, ale za to jest gęściej zaludniona, zarówno istotami przyjaznymi jak i potworami.
Rozgrywkę rozpoczynamy od ustalenia poziomu trudności, liczby wrogów (maksymalnie czterech), wielkości terenu oraz stopnia natężenia magii, jaka występuje w obu królestwach. Po wskazaniu podstawowych czynników, w jakich toczyć będzie się walka o panowanie nad światem, przystępujemy do wyboru czarodzieja (jest ich w sumie czternastu). Przygotowane przez autorów gry postacie przyporządkowane są jednej z dwóch krain. Ta informacja jest o tyle istotna, że w zależności od tego gdzie zamieszkamy, dostępne będą takie a nie inne rasy. Jeśli nie podobają nam się gotowi czarnoksiężnicy, możemy zawsze stworzyć od podstaw swojego – proces ten przypomina tradycyjne gry RPG. Kiedy wreszcie ustalimy wszystkie podstawowe funkcje, przystępujemy do właściwych zmagań. Rozgrywka bazuje na podobnych zasadach co w Civilization. Gracz tworzy nowe miasta, buduje armie, dba o produkcję żywności i rozwój technologiczny królestwa. Jako, że w Master of Magic istotne znaczenie ma walka z innymi czarodziejami oraz licznie zamieszkującymi krainę potworami, należy poświęcić dużo czasu i wysiłku na zwiększanie umiejętności magicznych. Ilość czarów dostępna w grze jest olbrzymia i powinna usatysfakcjonować nawet największych malkontentów.
Podobnie jak jej starsza siostra, Master of Magic to gra niezwykle złożona i wciągająca. Opanowanie wszystkich niuansów związanych z rozwojem królestwa i budową armii będzie wymagać dużo wolnego czasu, ale produkt MicroProse oddaje go z nawiązką w postaci olbrzymiej grywalności. Świetna grafika oraz nienaganny dźwięk również pozytywnie wpływają na obraz całości, czyniąc z Master of Magic jedną z najciekawszych gier strategicznych, jakie ukazały się w połowie lat dziewięćdziesiątych.
Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007
Tryb gry: single player
Ocena użytkowników: 8,8 / 10 na podstawie 429 głosów czytelników.
Wymagania wiekowe Master of Magic (1994): 12+