59. Gry Strategiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 59. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

UFO: Gniew Boga
Strategiczne 5 lutego 2002
Laser Squad Nemesis to turowa gra taktyczna (klimaty S-F) przeznaczona do rozgrywki jedno i dwuosobowej (przez e-mail lub w trybie hotseat). Warto zauważyć, iż pracowali nad nią autorzy serii X-Com.

Total Annihilation Kingdoms: The Iron Plague
Strategiczne 28 lutego 2000
The Iron Plague to dodatek do Total Annihilation: Kingdoms, oferujący nowy świat zamieszkały przez cztery cywilizacje kontrolujące cztery żywioły: ziemię, ogień, powietrze i wodę.

Cutthroats: Terror on the High Seas
Strategiczne 17 września 1999
Gra strategiczno-wojenna, w której naszym zadaniem jest zgromadzenie fortuny z działalności pirackiej na Morzu Karaibskim. Akcja rozpoczyna się w roku 1652, czyli w okresie największej aktywności pirackiej na Morzu Karaibskim. Autorzy przygotowali 6 milionów mil lądów i oceanów, na których natkniemy się m.in. na 70 gotowych do złupienia miast.

Theme Park Inc.
Strategiczne 3 maja 2001
Następca znanego i lubianego Sim Theme Park, w którym naszym celem jest zdobycie większości udziałów w wielkim międzynarodowym konsorcjum i objęcie posady Prezesa.

Homeworld: Cataclysm
Strategiczne 30 czerwca 2000
Kontynuacja znakomitej kosmicznej strategii czasu rzeczywistego Homeworld. W dalekiej przyszłości rasa Kushan wygnana niegdyś w odległe zakątki Galaktyki wraca na swą macierzystą planetę i podejmuje walkę z nowym wrogiem, zwanym Bestią.

The History Channel: Great Battles of Rome
Strategiczne 8 czerwca 2007
The History Channel: Great Battles of Rome to kolejna odsłona znanej serii gier strategicznych, powstała we współpracy firmy Black Bean oraz popularnego historycznego kanału telewizyjnego. Tym razem użytkownik otrzymuje niepowtarzalną okazję wnikliwego prześledzenia przebiegu największych wojen Imperium Rzymskiego z okresu od IV do I w. p.n.e.

Warhammer 40,000: Squad Command
Strategiczne 12 listopada 2007
Warhammer 40,000: Squad Command jest grą powstałą na kanwie słynnej figurowej gry bitewnej ze stajni Games Workshop. Mamy w niej do czynienia z dynamiczną i wyjątkowo widowiskową strategią, zorganizowaną w klasycznym systemie turowym i przedstawiającą futurystyczny konflikt zbrojny pomiędzy Imperium a Choasem.

Catan: Pierwsza Wyspa
Strategiczne 26 kwietnia 2001
Kolekcja zawierająca cyfrowe wersje dwóch pozycji - karcianej i planszowej - z uniwersum popularnej gry stołowej Osadnicy z Catanu (Catan). Za stworzenie konwersji odpowiada studio Exozet, a za wydanie - United Soft Media.

Army Men: RTS
Strategiczne 27 marca 2002
Strategia czasu rzeczywistego z serii Army Men, w której przejmujemy dowodzenie nad armią plastikowych, zabawkowych żołnierzyków. W tej produkcji mamy za zadanie rozprawić się ze zdrajcą naszej frakcji. Twórcy przygotowali kampanię składającą się z 15 poziomów i 8 różnych aren (umiejscowionych w domu mieszkalnym). W grze pojawia się też rozgrywka wieloosobowa.

World in Conflict: Soviet Assault
Strategiczne 10 marca 2009
World in Conflict: Soviet Assault jest dodatkiem do wydanej w 2007 roku strategii czasu rzeczywistego World in Conflict. Rozszerzenie pozwala spojrzeć na fikcyjne wydarzenia z okresu Zimnej Wojny z perspektywy drugiej strony. Deweloperzy ze studia Massive Entertainment przygotowali bowiem kampanię, w której gracz wciela się w radzieckiego żołnierza. Dodatek wprowadza również kilka nowych jednostek i map do rozgrywki multiplayer.

Dziedzictwo Elfów
Strategiczne 21 grudnia 2007
Osadzona w realiach fantasy turowa gra strategiczna studia Ino-Co, uznawana fakultatywnie za kontynuację bądź samodzielne rozszerzenie wydanej w tym samym roku gry Fantasy Wars. W Elven Legacy (znanym również w naszym kraju pod nazwą Dziedzictwo Elfów) trafiamy ponownie do znanej z pierwowzoru krainy, w której elfy próbują przywrócić swoją rasę do dawnej świetności. Problem w tym, że ktoś usiłuje uzyskać dostęp do starożytnej magii, ich Wielkiego Drzewa, dającego możliwość reinkarnacji.

Z Moskwy po Berlin
Strategiczne 24 października 2005
Moscow to Berlin to już czwarta odsłona cyklu strategii czasu rzeczywistego (RTS), nawiązującego do burzliwych wydarzeń na frontach II Wojny Światowej i opracowywanego przez pracowników zespołu Digital Reality.

Hogs of War
Strategiczne 30 stycznia 2001
Hogs of War to utrzymana w humorystycznej konwencji gra strategiczna, wyprodukowana przez ekipę deweloperską firmy Infogrames. Gracze dowodzą oddziałami złożonymi ze świń, które ubrane w mundury i wyposażone w sprzęt wojskowy walczą pod sztandarem jednej z sześciu światowych nacji.

Korona Północy
Strategiczne 22 lipca 2003
Poboczna odsłona cyklu pełnych rozmachu gier strategicznych firmy Paradox, bazująca na silniku Europa Universalis II. W odróżnieniu od niezwykle rozbudowanej poprzedniczki, odtwarzającej losy 180 realnie istniejących państw na przestrzeni 400 lat historii, Korona Północy (ang. Europa Universalis: Crown of the North) koncentruje się na znacznie węższym przedziale czasowym (lata 1275-1340) oraz dziejach trzech ludów skandynawskich: Szwecji, Danii i Norwegii.

City Life
Strategiczne 14 kwietnia 2006
City Life to propozycja skierowana dla miłośników gier "simopodobnych", w których od podstaw zajmujemy się stworzeniem miejskiej aglomeracji. Dzięki City Life poznajemy rozterki i męki tworzenia, jakie przeżywają miejscy architekci, którzy muszą wybudować wygodne, nowoczesne i funkcjonalne budynki, spełniające wymagania przeróżnych grup społecznych.

Glory of the Roman Empire
Strategiczne 16 czerwca 2006
Gra strategiczna osadzona w czasach świetności Cesarstwa Rzymskiego, zrealizowana w całkowicie trójwymiarowej grafice. Pozwala nam nie tylko na objęcie stanowiska planisty miast imperium, od którego zależy powstanie każdego budynku w ich obrębie, ale także głównodowodzącego legendarnych legionów.

Rush for Berlin
Strategiczne 26 maja 2006
Rush for Berlin to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS) z elementami taktyki, za której przygotowanie odpowiadają programiści uznanego studia developerskiego Stormregion (twórcy S.W.I.N.E. oraz popularnej serii Codename: Panzers).

Hammer & Sickle: Czerwony Sztorm
Strategiczne 29 kwietnia 2005
Hammer & Sickle to taktyczna gra akcji z elementami cRPG przygotowana przez studio developerskie Nival Interactive. Stanowi ona ideowego następcę bardzo udanego Silent Storma (zastosowano ten sam engine).

Crusaders: Twoje królestwo
Strategiczne 27 marca 2008
Crusaders: Thy Kingdom Come jest RTS-em osadzonym w czasach tytułowych Wypraw Krzyżowych, którego realizacji podjęło się węgierskie studio Neocore Games. Jest ono również twórcą hybrydy turowej strategii i RTS-a King Arthur.

Blitzkrieg 2: Droga ku Wolności
Strategiczne 28 września 2007
Blitzkrieg 2: Droga ku Wolności to drugie oficjalne rozszerzenie do cieszącej się sporą popularnością wojennej strategii czasu rzeczywistego (RTS) Blitzkrieg 2. Dodatek wprowadza dwie nowe kampanie dla trybu single player, oparte na historycznych faktach. Gracze mają okazję dowodzić siłami aliantów na froncie włoskim lub zająć się ewakuacją wojsk Trzeciej Rzeszy z Francji. Deweloperzy ze studia Nival zadbali o sporą porcję zmian, w tym zmodyfikowany silnik Enigma.

The Movies: Stunts & Effects
Strategiczne 6 czerwca 2006
Wyobraź sobie, że kręcisz swój kolejny film. Bardzo chciałbyś rzucić nim widzów na kolana i wprowadzić ich w stan euforii podczas projekcji. Niestety, Twojej produkcji brakuje efektownego zakończenia. Czy nie lepiej byłoby, żeby finałowe sceny obfitowały w szaleńcze pościgi samochodowe, które zostaną zakończone efektowną eksplozją?

Rage of Mages II: Necromancer
Strategiczne 10 lipca 1999
Rage of Mages II: Necromancer to druga część gry strategicznej, łączącej elementy RTS i cRPG, autorstwa studia deweleporskiego firmy Nival. Akcja osadzona została w fantastycznym świecie, a gracze mają okazję zmierzyć się z przeszło 80 różnymi potworami w 43 zróżnicowanych misjach. Poza trybem zabawy solowej, gra oferuje również opcję rozgrywki multiplayer, w której uczestniczyć może do 16 osób.

Cezar
Strategiczne 15 czerwca 1993
Pierwsza gra strategiczno ekonomiczna z bardzo popularnej serii budowania i zarządzania starożytnymi miastami. W grze Caesar zaczynając od małej prowincji Imperium Rzymskiego, pniemy się w hierarchii aż po tytuł Cezara.

Blitzkrieg: Antologia
Strategiczne 27 czerwca 2005
Specjalne, kolekcjonerskie wydanie gier z serii Blitzkrieg. W jego skład wchodzi pierwsza część gry – Blitzkrieg, oraz dwa dodatki do niej: Blitzkrieg: Rolling Thunder i Blitzkrieg: Burning Horizon.