S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone Trilogy
STALKER Trilogy
Zestaw trzech pierwszych strzelanek FPP spod szyldu STALKER, opracowany przez czuwające nad marką studio GSC Game World z pomocą polskiego Mataboo. Pakiet zawiera gry STALKER: Cień Czarnobyla, STALKER: Czyste Niebo oraz STALKER: Zew Prypeci.
producent: GSC Game World / Mataboo wydawca: GSC Game World
Gry podobne do S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone Trilogy
Metro Redux
Chernobylite
Wolfenstein II: The New Colossus
Kultowa trylogia STALKER z datą premiery na Nintendo Switch. Postapokaliptyczne strzelanki wyglądają tak dobrze, że można mieć obawy, czy konsola sobie z nimi poradzi
Społeczność STALKER-a ma powód do wielkiej radości. Postapokaliptyczna strzelanka doczekała się modów na konsolach
Trylogia STALKER-a wyrwie się z oków PC i w końcu trafi na konsole. Oficjalna zapowiedź
S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone Trilogy jest kompilacją trzech pierwszych produkcji spod szyldu S.T.A.L.K.E.R., łączących gatunek FPS z rozwiązaniami charakterystycznymi dla RPG-ów oraz survival horrorów. Pakiet, który stanowi owoc współpracy czuwającego nad marką studia GSC Game World oraz polskiego zespołu Mataboo, zawiera gry: S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla (2007), S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo (2008) i S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci (2009).
Fabuła
Akcję gier tworzących zestaw S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone Trilogy osadzono w tytułowej Zonie, czyli na rozległym terytorium wokół elektrowni nuklearnej w Czarnobylu. Dwadzieścia lat po awarii z 1986 roku, która poskutkowała gigantyczną katastrofą ekologiczną, miała tam miejsce jeszcze większa eksplozja. W jej wyniku w Strefie pojawiły się zmutowane istoty oraz anomalie, przez co została ona otoczona przez wojsko. Oprócz żołnierzy, dostęp do Zony otrzymali tytułowi stalkerzy, czyli śmiałkowie zapuszczający się tam w poszukiwaniu cennych artefaktów. Z czasem wewnątrz Zony narodziły się rozmaite frakcje, które podzieliły ją na swoje obszary wpływów.
W grze S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla wcielamy się w bohatera cierpiącego na amnezję, który przemierza Zonę, poznając prawa, jakimi się ona rządzi, a także starając się rozwikłać zagadkę swojej tożsamości. Akcję gry S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo osadzono przed wydarzeniami z pierwowzoru, zaś podczas zabawy przejmujemy kontrolę nad najemnikiem o pseudonimie Szrama, próbującym znaleźć sposób na zatrzymanie występowania potężnych anomalii zwanych emisjami. S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci stanowi natomiast kontynuację Cienia Czarnobyla i pozwala nam wcielić się w Aleksandra Degtiarjewa, próbującego przedrzeć się do samego centrum Strefy i odkryć, jaki los spotkał ekspedycję, która jako pierwsza zapuściła się tam w ramach operacji Fairway.
Mechanika
W produkcjach tworzących pakiet S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone Trilogy akcję oglądamy z perspektywy pierwszej osoby (FPP). Podczas zabawy przemierzamy klimatyczne lokacje o otwartej strukturze; przygoda wiedzie nas między innymi przez takie miejsca, jak miasto Prypeć, zakład Jupiter, rozległe podziemia czy wreszcie sama elektrownia jądrowa. W jej trakcie realizujemy zadania powierzane nam przez mieszkańców Zony; wśród nich prym wiodą członkowie rozmaitych frakcji, z którymi możemy nawiązywać mniej lub bardziej przyjazne stosunki (przynależność do jednej z nich często kończy się wrogością ze strony innej).
Eksplorując Strefę, musimy nieustannie mieć się na baczności, gdyż niebezpieczeństwa czyhają tu na każdym kroku. Oprócz wrogo nastawionych ludzi, zagrożenie stanowią dla nas wałęsające się po tym obszarze mutanty. Poza tym śmierć mogą na nas sprowadzić również wszechobecne anomalie. Podczas gdy z nieprzyjaciółmi radzimy sobie, robiąc użytek z bogatego arsenału, do wykrywania zjawisk nadprzyrodzonych służą nam śrubki, które rzucamy przed siebie, by poznać ich zasięg. W miarę postępów gromadzimy coraz lepszy sprzęt i modyfikujemy oraz ulepszamy już posiadane wyposażenie.
Pracując nad konsolowymi wersjami poszczególnych produkcji, autorzy pochylili się przede wszystkim nad sterowaniem, które dostosowano do specyfiki pada. Wprowadzono zmiany w systemie celowania oraz nawigacji w menu, a także zaimplementowano kołowe okno wyboru broni, które pozwala nam szybko przełączać się pomiędzy elementami wyposażenia bojowego.
Kwestie techniczne
Gry tworzące S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone Trilogy nie są remasterami, toteż nie doczekały się istotnych zmian w jakości oprawy graficznej względem pierwowzorów.
Ostatnia modyfikacja 9 października 2024
Tryb gry: single player
Wymagania wiekowe S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone Trilogy: 18+