Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS
F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon
F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon
F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon Game Box

Najciekawsze materiały do: F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon

F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon - MP
F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon - MP

demo gryrozmiar pliku: 451,4 MB

F.E.A.R. to kolejna gra z gatunku FPS autorstwa ojców m.in. Shogo: Mobile Armor Division, The Matrix Online i serii No One Lives Forever. Tytułowy akronim oznacza First Encounter Assault and Recon, co jest nazwą specjalnego rządowego oddziału...

F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon - poradnik do gry
F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon - poradnik do gry

poradnik do gry23 listopada 2005

Poradnik do first person shootera p.t. F.E.A.R. (First Encounter Assault Recon) zawiera dokładny opis przejścia gry, ze wskazaniem miejsc wszystkich przedmiotów i przeciwników. do tego dochodzą wskazówki, jak poradzić sobie w określonych walkach.

F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon - recenzja gry
F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon - recenzja gry

recenzja gry2 listopada 2005

Światowa premiera 18 października 2005. „Rozmowa telefoniczna na końcu gry dobiła mnie całkowicie, wpędziła w stan fizycznego odrętwienia i psychicznego wysiłku. Wysiłku koniecznego do przypomnienia sobie, że F.E.A.R. to zwykła gra komputerowa, a ja jestem zwykłym graczem”.

4,19 zł za kultową strzelankę, która do dziś błyszczy sztuczną inteligencją
4,19 zł za kultową strzelankę, która do dziś błyszczy sztuczną inteligencją

wiadomość2 czerwca 2023

W promocji na GOG-u w bardzo atrakcyjnej cenie można kupić F.E.A.R.: Platinum – czyli znakomitego FPS-a wraz z dwoma „dużymi” dodatkami. Pod względem sztucznej inteligencji przeciwników tytuł ten zawstydza niejedną współczesną produkcję.

Nie chciałbym remake'u tej wielkiej strzelaniny, tylko by ją popsuli
Nie chciałbym remake'u tej wielkiej strzelaniny, tylko by ją popsuli

wiadomość18 października 2022

Są takie gry, których lepiej nie ruszać i zostawić je takimi, jakie są. Tym bardziej że wciąż dobrze się trzymają. Jedną z nich jest wyjątkowy i kultowy F.E.A.R.

Nowe zwiastuny z koreańkiego MMOFPS F.E.A.R. Origin Online
Nowe zwiastuny z koreańkiego MMOFPS F.E.A.R. Origin Online

wiadomość22 stycznia 2012

Powoli dobiegają końca prace nad F.E.A.R. Origin Online, czyli koreańskim MMOFPS kontynuującym popularną serię strzelanek autorstwa studia Monolith Productions. Autorzy właśnie ogłosili datę startu zamkniętych beta testów i z tej okazji wypuścili również nowe zwiastuny.

Nie tylko zombie  - kultowi nieumarli bohaterowie gier
Nie tylko zombie - kultowi nieumarli bohaterowie gier

artykuł31 października 2012

Są bohaterowie, którzy tętnią życiem, są też tacy, których pulsu nie wyczujecie. Niby zimni i sztywni, ale rozgrzewają nas do czerwoności. Oto zestawienie najbardziej kultowych umarlaków!

PC
X360
PS3
Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
26.04.2018 20:08
mastarops
👎
odpowiedz
4 odpowiedzi
mastarops
139
Generał
4.0

Strzelanie słabe, historia nie wciąga, monotonne poziomy. Wrogowie inteligentni, poziomy to swego rodzaje areny - można się chować, zachodzić wrogów od tyłu i to właściwie jedyny mocny punkt gry. Wątki horroru nie trzymają w napięciu, ani nie straszą. Po 1,5 godziny sobie odpuściłem :/

post wyedytowany przez mastarops 2018-04-26 20:09:41
25.06.2018 19:27
3
odpowiedz
Xenonus
30
Centurion
9.0

Świetny FPS z jeszcze lepszym klimatem. Gdy grałem w niego pierwszy raz, czyli jakieś 10 lat temu straszył nieźle, chociaż to po części zasługa tego że miałem wtedy 11 lat :D. Jedyne wady dla mnie to glitch'e oraz liniowość; w ogólnym rozrachunku nie wpływają bardzo negatywnie na odbiór gry. Jedna z moich ulubionych gier które zapamiętam do końca życia :).

12.08.2018 10:48
wafel_15_84
👍
3
odpowiedz
1 odpowiedź
wafel_15_84
74
Konsul
9.0

Jak poprzednicy,jeden z najlepszych fps,ale jak to zazwyczaj bywa im dalej tym gorzej,kolejne części kompletnie bez klimatu,spartolili i tyle

08.10.2018 15:09
Charson
😐
1
odpowiedz
4 odpowiedzi
Charson
38
Centurion
6.5

Fear 2005 6,5/10:

Gra jak na swoje lata ma dość dobrą grafike, po wgraniu patcha na czcionke i ustawienia FHD Max settings ładnie wszystko wygląda. Dobry rozrzut broni i tryb slow motion, dźwięki broni na plus. Fabuła taka średnia, wrogowie w miare trudni i ogarnięci. Doświadczyłem bugi np: Pistolet który zamieniłem zamiast karabinu utknął w ziemi i nie dało sie go podnieść. Koniec fabuły według mnie straszna lipa, spodziewałem się czegoś więcej. Czy gra mnie wystraszyła? Momentami jak grałem w nocy na słuchawkach na full to takie czasami lekkie napięcie. Bardziej traktowałem tą gre jako zwykły FPS niż horror. Na pewno nie raz wróce do tej gry, polecam wszystkim!

08.10.2018 15:43
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1111722
1
Konsul

Mimo tylu lat do dzisiaj śni mi się ta dziewczynka...

08.10.2018 17:58
odpowiedz
zanonimizowany1111722
1
Konsul

Far Cry z roku 04 tez urywal dupsko...Pierwszy raz lubiłem strzelac w wodę

09.10.2018 22:18
Hercu
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Hercu
14
Legionista

ehhh Panowie... jaka nostalgia. właśnie szukałem jakiejś płyty i natrafiłem na F.E.A.R.. zaraz instaluje :D i jak to mówią.... kuurła kiedyś to było heheh

07.12.2018 17:12
1
odpowiedz
GeDo
80
Konsul
9.5

Świetny klimatyczny szybki fps z duzą dawką horroru.Grafika nawet teraz bardzo dobra,niezła fabuła,sporo fajnych pukawek z doskonale oddanym strzelaniem.Dodatkowo w grze został udostępniony efekt spowolnienia czasu co znacznie ulatwiało walki z dosc inteligentnymi wrogami.Gra w czasie premiery wymiatała,nawet teraz 13 lat od debiutu gra sie bardzo przyjemnie.Do gry wyszły 2 duze dodatki fabularne‹;Extraction Point(2006) i Perseus Mandate(2007)›; które rowniez polecam.

post wyedytowany przez GeDo 2018-12-07 17:20:37
27.01.2019 16:31
May_3
odpowiedz
May_3
33
Chorąży

FEAR ogrywając w 2019r. wydawał mi się słaby (słaba mechanika, grafika), ale w chwili premiery musiał dawać radę, być dosyć innowacyjny i rzeczywiście budzić niepokój. Plusy i minusy niżej.

Minusy:
- gra krótka (ukończyłem w 6,5 godz.) i wydaje się kończyć przedwcześnie
- słaby początek (jakieś 1/3 gry)
- mechanika strzelania na początku odrzuca
- średnia fabuła, dziwaczna (oryginalny pomysł, ale niewykorzystany)
- rozgrywka jest tak niewyszukana i prosta,
praktycznie non stop powtarzalna walka, że nuży i może męczyć
- w kółko ci sami wrogowie
- bardzo powtarzalne i sterylne, nie urozmaicone lokacje (nuda)
- dziś nie straszy ani trochę

Plusy:
+ dobre oświetlenie jak na tamte czasy
+ znakomita fizyka i przede wszystkim efekty cząsteczkowe (jak na tamte czasy)
+ bullettime - miodny choć do fps średnio pasuje
+ czuć jakiś tam klimacik
+ przeciętna, ale idealnie pasująca muzyka budująca napięcie
+ najlepsza sztuczna inteligencja wrogów jaką kiedykolwiek widziałem
+ walki wymagające (trzeba być szybkim jak ninja)

Mimo, że gra po tylu latach od premiery raczej mnie wymęczyła niż zaintrygowała, to trzeba przyznać, że wprowadzała w tamtym okresie wiele nowinek do gier FPS i uważam, że jest pewną rewolucją, protoplastą współczesnych horrorów,
a mianowicie (raczej) po raz pierwszy wprowadzono tu:
+ częste automatyczne savepointy
+ świetne dynamiczne oświetlenie budujące nastrój
+ stopniowe poznawanie historii na podstawie zasłyszanych słów, znajdziek i elementów otoczenia
+ elementy skradanki, możliwość wybrania drogi walki
+ własne nogi, ciało i głos, zwiększające immersje
+ przeciwnicy, którzy rozmawiają ze sobą, reagują na nas w zależności od sytuacji

Pod tym kątem widać ogromny wkład w rozwój gier, w szczególności growego horroru. Sama gra na dzień dzisiejszy jest jednak tylko średnia.

post wyedytowany przez May_3 2019-01-27 16:33:31
22.03.2019 12:20
😍
odpowiedz
1 odpowiedź
piotrek6511
63
Centurion
10

F.E.A.R. moim zdaniem to jeden z najlepszych fpsów jakie kiedykolwiek powstały. Skończyłem ją po raz drugi pod koniec 2018r wraz ze wszystkimi dodatkami. To więcej niż zwykła strzelanka, to połączenie strzelanki i horroru. Gra wyróżnia się przede wszystkim świetnym klimatem, intrygującą i tajemniczą historią, zaawansowaną technologią (jak na 2005r) i genialną inteligencją przeciwników. Jedyną rzeczą do której można się przyczepić jest małe zróżnicowanie lokacji przez co gra momentami jest monotonna. Pod względem strzelania FEAR wypada bardzo dobrze. Gra jest bardzo efektowna. Moim zdanien nawet dzisiejsze gry nie dorównują efektownością walk pierwszemu fearowi. To co sie dzieje podczas niektórych potyczek w slow mo to poprostu dzieło sztuki. Dobrze wypadają również elementy horroru. Mimo że gra nie jest jakoś bardzo straszna, to ma swoje momenty.
Plusy:
-grafika i efekty specjalne
-klimat i elementy horroru
-efekty dźwiękowe (spadające łuski <3)
-świetna fizyka
-efektowne walki (strzelba <3)
Minusy:
-małe zróżnicowanie miejscówek
Polecam kto nie grał

22.03.2019 17:16
1
odpowiedz
Insekt6
71
Generał
7.5

Opis:
Rozgrywka przypomina Soldier of Fortune lub Max Payne w stylu horror.
Gracz poznaje fabułę przez automatyczną sekretarkę i przerywniki.
Nie jest aż tak straszna jak opowiadają, zwłaszcza, że koszmary pojawiają się tylko na początku i pod koniec gry. Mogłyby się pojawiać w bardziej regularnych odstępach czasu.
Wyjątkowymi cechami gry są: wiarygodne zachowanie przeciwników, wyróżnienie efektów cząsteczkowych i systemu ragdoll, ciekawe sekwencje horroru.

Zalety:
– ciekawe mapy z kilkoma ścieżkami prowadzącymi do celu.
– realistyczna taktyka przeciwników.
– dobrze wybrane momenty, w których pojawiają się strachy.
– bezpieczne chodzenie po drabinach.
– niezła grafika: modele i tekstury są przeciętne, za to oświetlenie i efekty błyszczą.

Wady:
– mała czcionka napisów.
– monotonia. Gracz strzela do tych samych przeciwników z tej samej broni i wykonuje te same akcje.
– bohaterowie poboczni, nie wiem po co w ogóle są? Pojawią się na chwilę, a potem przez 3 rozdziały nie widać ich. Same postaci są płytkie.

Błędy:
– ciała przeciwników mogą wnikać w obiekty.
– przy wczytywaniu gry na początku drugiego rozdziału broń przez kilka sekund nie wyświetla się poprawnie.
– strzelając w ścianę dziury po kulach mogą pojawić się na podłodze sąsiedniego pomieszczenia.

18.05.2019 17:43
Codename 23
3
odpowiedz
3 odpowiedzi
Codename 23
18
Legionista
9.5

Jeden z moich ulubionych FPS-ów - bardzo często do niego wracam. A teraz planuję zrobić maraton "F.E.A.R.-a" - ukończyć wszystko na najwyższym poziomie. No i właśnie, gra nie należy do najtrudniejszych - na najwyższym poziomie zginąłem zaledwie 3 razy - grałem bez robienia quick save'ów - i to głównie z moich błędów. Jeśli grasz taktycznie - gra nie sprawi zbyt wielu problemów. Nie dałem grze "dychy" z kilku powodów. Po pierwsze, są straszne dziury w fabule. Skoro gracz trafia do ściśle tajnego paranormalnego oddziału specjalnego, to chyba jego przeszłość powinna zostać prześwietlona... A tu? Trafia gość do oddziału, nikt nic o nim nie wie - nawet on sam - żadnego imienia... dosłownie zero! I nagle pod koniec się okazuje,

spoiler start

że jesteś pieprzonym eksperymentem i pierwszym dzieckiem Almy, a psychol Paxton to twój młodszy braciszek.

spoiler stop

Rozumiem, że miała być to niespodzianka, ale scenarzyści mogli stworzyć jakąś "oficjalną" legendę wokół głównego bohatera. Druga, rzecz, którą uważam za błąd to znikająca broń po "halucynacjach". Wchodzi graczowi wizja i nagle mamy w dłoniach pistolet, który dawno temu zmieniliśmy na inną broń.

Niektórzy komentują, że gra wcale nie straszna i tak dalej - F.E.A.R. to fps z elementami horroru, a nie horror z elementami fps.

Na pewno na duży plus zasługuje AI przeciwników. Wydają sobie polecenia, wykorzystują osłony, a nawet sami je robią, np. poprzez przesuwanie foteli czy przewracanie szaf. Ogólnie zachowują się bardzo taktycznie - potrafią prowadzić ogień zaporowy i próbują flankować. Grę ukończyłem kilkakrotnie i nie zdarzyły mi się żadne wpadki z AI.

Bardzo podobała mi się ścieżka dźwiękowa - klimatyczna. Grafika nadal utrzymuje poziom - zwłaszcza gra światła i cienia.

06.10.2019 10:56
😃
odpowiedz
mimko
168
Generał

FEAR assult recon

Działa jeszcze multi ?

16.12.2019 10:09
Foks Moulder
odpowiedz
Foks Moulder
11
Centurion
7.5

Pierwszy raz w F.E.A.R grałem w okolicach premiery i dzisiaj po 14 latach premiery gra prezentuje się już troszeczkę inaczej. Grafice nie można nic zarzucić, bo ta wciąż systemem cieni i oświetleniem robi robotę i ma się świadomość tego, że gra była kiedyś technologicznym Crysisem. Gorzej już niestety z samą mechaniką. Strzelanie wciąż jest bardzo przyjemne, choć jak na grę z elementami survival horroru jest go tutaj za dużo i tutaj ujawnia się jej największy mankament - gra już nie straszy tak jak kiedyś. Często pojawiająca się Alma szybko zaczyna irytować, tak samo jak psychologiczne przebłyski głównego bohatera. A to w połączeniu z bardzo monotonnymi lokacjami w których to ciągle przemierzamy przez jakieś wiecznie ciągnące się korytarze, gdzie co kilka metrów zasypywani jesteśmy kolejnymi przeciwnikami szybko się nudzi. Jeszcze jakby zwiedzane przez nas poziomy bardziej się od siebie różniły, a tych znowu jak na FPS-a tak mało wcale nie jest. Z plusów warto natomiast wspomnieć o bullet-timie, bo spowolnienie czasu w grach pierwszoosobowych nawet dzisiaj stanowi rzadkość, a tutaj prezentuje się całkiem fajnie i dynamicznie. Broni nie ma za dużo, ale jest dość różnorodna i strzelanie z niej jest jedną z lepszych rzeczy w tym tytule. Niestety nigdy nie było mi dane zagrać w multika, a ten pamiętam robił kiedyś furorę. Do gry wyszły również dwa dodatki, które także ukończyłem, ale nie czuję obowiązku szerszego ich omawiania, gdyż z grubsza prezentują się tak samo, no i co najważniejsze, nie są fabularnie kanoniczne.

26.12.2019 20:50
Maniek9012
👍
odpowiedz
2 odpowiedzi
Maniek9012
68
Pivot to Profit

Jeśli ktoś chce kupić samą jedynkę bez 2 i 3 (które są tak właściwie klonami gier FPS z okresów w których wychodziły) to jedynie na GOGu można sobie zakupić za mniej niż dychę:
https://www.gog.com/game/fear_platinum

22.03.2020 01:27
blastula
odpowiedz
2 odpowiedzi
blastula
74
Generał
6.0

Słyszałem wiele dobrego o grze FEAR. Jaka to nie jest super strzelanka i horror najstraszniejszy. Ale muszę powiedzieć że się zawiodłem. I to srogo. FEAR to średniak. Mocny średniak ale do dobrych gier z swojej kategorii to się nie umywa. Ale może najpierw plusy:
+Dobra grafika i efekty cząsteczkowe. To jedyne co w sumie warto sprawdzić w FEAR. Kule wzbijają kurz tłuką szyby i tworzą iskry. Ładnie to wygląda a w slowmo naprawdę robi to wrażenie
+Slowmo i całe strzelanie w ogóle. Daje to sporo frajdy bronie dają kopa. Ogółem dobra zabawa. Szkoda tylko, że nie można celować przez przyrządy na broni, ale to detal.
Ale to wszystko. Teraz minusy
-Największy minus to przynajmniej w moim przypadku okropny level design. Może to ze mną problem, nie wiem w żadnej innej grze tak nie miałem. Poziomy są strasznie nieczytelne i często błąkałem się po nich nie wiedząc co zrobić. Na dłuższy czas odszedłem od gry i myślałem że jej nie skończę przez to właśnie. Inna wada to fakt, że lokacje są strasznie jednolite. Jakieś biura, slumsy i laboratoria. Wszystko w wąskich korytarzach. Nuda
-Przeciwnicy. AI jest na prawdę spoko, przeciwnicy się kryją rzucają granaty itd, ale zawsze stoi ich po trzech przez co włączam slowmo, koszę ich i następni. Powinno być ich znacznie więcej, bo momenty gdzie walczylo się z więcej niż kilkoma wrogami były super.
-Horror, a raczej jego brak. Nie rozumiem jak ktokolwiek mógł podpiąć ta grę pod horror. Nie ma w niej nic strasznego. Już Far Cry ze swoimi potworami był straszniejszy niż to.

Że smutkiem stwierdzam, że FEAR mi się nie podobał. To ładny sredniak z całkiem fajnym strzelaniem, ale za mała liczbą na raz wrogów aby nacieszyć się strzelaniem.

02.01.2021 00:32
Vorightaun
👍
1
odpowiedz
Vorightaun
10
Pretorianin
8.0

Przyjemna gra z bullet-time i ciekawa uczucie z paranormalnym zjawiskiem. ;-)

04.02.2021 21:04
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany1310097
33
Senator
6.0

Grałem jakoś jak chodziłem do szkoły, pamiętam że jak na tamte czasy gra graficznie wymiatała, więc jakiś czas temu sobie ja zainstalowałem i na tym się skończyło, po mimo niezłej fizyki strzelania, gra szybko mnie znudziła. Fabularnie nieciekawa, cała gra to kolejne pomieszczenia i kolejna rozwałka.

09.02.2021 19:08
odpowiedz
rafalgames
29
Centurion

Moim zdaniem bardzo dobre połączenie FPS+Horror.Bardzo dobry bullet time,coś ala ulepszony z enter the matrix,path of neo,max payne.Momentami idzie naprawdę śię wystarszyć,jest to drugi tytuł zaraz po Far Cry 1 gdzie przypadło mi strzelanie,oraz są jeszcze apteczki.Bardzo dobre AI,można by powiedzieć że ulepszone z Half Life 1.Polecam grę na ostatnim poziomie trudnośći.Grafika moim zdaniem nie odrzuca tak bardzo w tych czasach,a klimat to wyrównuje.Jedynie z czasem jest monotonne chodzenie i strzelanie w kółko,wtedy polecam na chwilę odpocząć.Podsumowując ciekawa gra,ćiekawy klimat,jak również i zakończenie.Polecam zagrać jak również w dodatki.

13.02.2021 23:59
Wiedźmin
👍
odpowiedz
Wiedźmin
44
Legend

AI z F.E.A.R. 1 i 2 to klasa sama w sobie skoro mają lepsze niż ponad 99,9% obecnych gier. Skopiowane w dużym stopniu z genialnego Half Life 1998 z pewnymi kosmetycznymi zmianami.

Wygląd F.E.A.R. 1 idzie obecnie mocno podrasować fanowskimi teksturami HD z grudnia 2020 + Reshade + Rivarez Mod.

Tekstury HD oferującą o wiele wyższą rozdzielczość tekstur i więcej detali, a zachowują klimat pierwowzoru.

Dzięki Rivarez Mod nie znikają już krew, ciała i uszkodzenia otoczenia, a modele postaci i otoczenia zawsze wyświetlane są w maksymalnych detalach nawet gdy znajdują się daleko od gracza.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2021-02-14 00:03:24
18.04.2021 20:01
📄
odpowiedz
zanonimizowany768165
119
Legend

Z nowszych gier inspirowanych grą pojawił się Trepang2
https://store.steampowered.com/app/1164940/Trepang2/
Nie wiem czemu wrzucili dwójkę w nazwie skoro to nie sequel

a niedługo nadejdzie Selaco działający na GZDoomie
https://store.steampowered.com/app/1592280/Selaco/
Twórca mówi że AI będzie dopracowane, trzymam za słowo

09.10.2021 00:57
1
odpowiedz
ShadyYo
22
Chorąży
9.0

Świetna gra i jedna z najlepszych w klimacie horroru, w jakie grałem. Jak na rok powstania podobać się mogą grafika i płynność animacji. Niewątpliwie największym plusem gry jest jednak sama walka z przeciwnikami, którą możemy zakończyć na kilka sposobów.

Wspaniale, bez zarzutu zachowuje się cały arsenał broni jaki posiadamy, a trochę tego jest (dodatkowo mamy kilka rodzajów ładunków wybuchowych i granatów). Ale w tej walce najbardziej podoba mi się i tak to, jak świetną frajdę daje się podczas niej odczuć. Ze słuchawkami na uszach robi świetną robotę. Odgłosy strzałów brzmią realistycznie, ale słyszymy także to, co oddziały przeciwników mówią i jaką taktykę przyjmują. Zresztą inteligencja przeciwników stoi w F.E.A.R. na wysokim poziomie.

Fabularnie gra trochę mnie nużyła i tylko ten aspekt powstrzymuje mnie od przyznania najwyższej możliwej oceny. Zadania są trochę oklepane i właściwie bez przerwy robimy to samo i podążamy w tym samym kierunku. Nawet można było się tutaj obyć bez podziału na misje. Z drugiej strony fajne jest to, że całe tło historii nie jest tutaj podane jak na talerzu, a daje możliwość do własnych domysłów i interpretacji. Mam tu na myśli szczególnie wizje czy raczej halucynacje głównego bohatera z udziałem przerażającej Almy czy Fettela.

I właśnie te wizje są ogromnym plusem tej produkcji. Choć trochę dziwiłem się, że przy każdym niewyjaśnionym zjawisku Point Man słyszy jakiś sygnał z nieokreślonego położenia (zakłócenia na falach), co często zdradza nam, że coś się będzie działo i nie ma aż tak bardzo efektu przestraszenia. Ale i tak "jump scare'ów" jest tu dość i fanom kina grozy mogą się podobać. Zresztą czuć tą inspirację azjatyckim horrorem, a jako że sam jestem jego wielkim fanem, to nic dziwnego, że F.E.A.R. zwyczajnie przypadł mi do gustu. Poza tym zakończenie bardzo zwiększa napięcie, przy tym nie wyjaśniając wszystkiego co się da (a właściwie to niewiele wyjaśniając), ale ja akurat jestem zwolennikiem takiego rozwiązania.

P.S. Nigdy wcześniej nie grałem w single playera, ale dobry kawał czasu temu pamiętam te wieczory spędzone z F.E.A.R. Combat. Bardzo podobał mi się multiplayer w tej grze.

14.12.2021 15:59
odpowiedz
2 odpowiedzi
Xarogon
12
Centurion
7.0

Będzie krótko i na temat. Gra jest dość przyzwoita, można zagrać.
+Gameplay
+Sztuczna inteligencja na wysokim poziomie
+Satysfakcjonujące rozwałki
+Bardzo przyzwoite jak na tamte czasy efekty i grafika
+Można grać z HD modem i gra wygląda dużo lepiej, tylko trzeba w opcjach pogrzebać, bo silnik niewyrabia
+Unikatowa w swoim rodzaju, po prostu klasyk

Do minusów można zaliczyć.
-Fabuła? było coś takiego?
-Słaby klimat
-Gra w ogóle nie była straszna, wręcz żenująca próbująca udawać horror
-Mała różnorodność poziomów

-

07.04.2022 22:37
👎
odpowiedz
1 odpowiedź
davidns
6
Legionista

Okropnie słaby, nudny i monotonny shooter. Levele wszystkie praktycznie identycznie wyglądające, mało zróżnicowane wręcz puste i identycznie nudne, wrogowie przez całą gre może 4 rodzaje w koło ci sami, atakujący w męczących i nużących falach. Ogólnie w ogóle nie straszny ten niby horror. Fabuła też dno i równie dobrze mogłoby jej nie być. O przeciętnej grafice nie wspomnę bo wiadomo, że gra już jest stara. Jedyna zaleta tej marnej gry to AI przeciwników. Nie wiem skąd ta zawyżona ocena, gra jest milion razy gorsza od Dooma (1993), Half Life, Duke Nukem 3D, Stalker czy choćby Quake. Podsumowując: NUDY NUDY NUDY, nie polecam.

post wyedytowany przez davidns 2022-04-07 22:43:26
13.09.2022 00:15
Xarthras
odpowiedz
Xarthras
24
Chorąży
7.5

Mam mieszane uczucia. Z jednej strony, gra dosyć dobrze zniosła próbę czasu - nadal wygląda nieźle, a inteligencja przeciwników powala; z drugiej strony, jest strasznie monotonnie. Przebijamy się przez poziomy wypełnione takimi samymi wrogami walcząc w takich samych pomieszczeniach. W zasadzie grę da się przejść używając podstawowego karabinka, który zdobywamy prawie na początku. Fabuła udaje strasznie oryginalną i tajemniczą, ale jest dosyć przewidywalna. Jak dla mnie, to niezła gra, ale daleko jej do moich ulubionych FPS. Gdyby nie AI, to bym momentalnie o niej zapomniał.

25.10.2022 22:18
3
odpowiedz
ludwiczek1818
4
Legionista
9.0

Niedawno wróciłem do tej gierki i muszę przyznać że współczesne fpsy mogą całować feara po stopach, sztuczna inteligencja potrafi na początku zaskoczyć, tutaj każda wymiana ognia to emocje, do tego te efekty, dziury po kulach, kurz, iskry, coś pięknego. Elementy horroru już nie straszą tak jak dawniej, ale wciąż dodają gęstego klimatu. Czas zabrać się za dodatki :)

24.12.2022 16:23
PhonkNightDriver
2
odpowiedz
PhonkNightDriver
7
Legionista
8.5

Daje 8,5 ze względu na nostalgię, slow motion i klimat. Pod koniec gry zaczyna wkradać się monotonia i nuda. Szczególnie jak przechodziłem dwa dodatki to męczyłem się z nimi na siłę tak naprawdę. Gierka wybitna nie jest ale ma w sobie coś takiego że patrzy się na nią przychylnym okiem nawet po latach. Czy bym grał teraz? Raczej już nie ale wspominam pierwsze odpalenie za dzieciaka... Jedyna gra w którą rzeczywiście bałem się grać bo czułem ten mroczny niepokój.

21.03.2023 13:30
HETRIX22
odpowiedz
2 odpowiedzi
HETRIX22
203
PLEBS

Po latach stwierdzam, że system spowolnienia czasu jest przesadzony. Każda walka polega na używaniu tego spowolnienia i chowaniu się dopóki znowu się nie załaduje, to znacznie ułatwia i spłyca walke.

26.02.2024 12:17
Wiedźmin
odpowiedz
Wiedźmin
44
Legend
Wideo
9.0

F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon to gra FPS wydana w 2005 roku z upiorną atmosferą, intensywną akcją, doskonałą grafiką i dźwiękiem oraz z fenomenalną sztuczną inteligencją. To z pewnością jedna z najbardziej intensywnych i klimatycznych gier stanowiąca spektakularne połączenie horroru i akcji. Nie można oprzeć się wrażeniu, że jest to gra będąca duchowym następcą oryginalnego Half-Life, ponieważ w oczywisty sposób jest inspirowana tym klasykiem. Niektóre lokacje, ale przede wszystkim wrogowie i AI bardzo przypominają to co mieliśmy wcześniej w Half-Life. To gra na którą duży wpływ miały japońskie horrory, a w szczególności Ringu i Ju On. Wykorzystuje wiele wizualnych sztuczek, aby przestraszyć, które widzieliśmy już wcześniej w japońskich horrorach z upiornymi zjawami.
Gameplay. Wcielamy się w najnowszego członka First Encounter Assault Recon, ściśle tajnej wojskowej grupy zadaniowej wyznaczonej do radzenia sobie z sytuacjami paranormalnymi. Szybko wkraczamy w paranormalną wyprawę, aby dowiedzieć się co dokładnie doprowadziło do tego dziwnego obrotu wydarzeń. Większość gry toczy się w słabo oświetlonych pokojach i korytarzach. Jedną z mocnych stron F.E.A.R. jest to, że jest naprawdę przerażająca jak na grę FPS. Niezależnie od tego czy taktyką zastraszania jest szybkie pojawienie się klasycznego, zaskakującego obrazu, groteskowe rozczłonkowanie nieszczęsnych dusz czy też zabawa światłami dostajemy reakcję walki lub ucieczki w pełnym zakresie. Gra posiada fantastyczną sztuczną inteligencję na miarę Half Life 1 i Halo 1-3. Wrogowie przychodzą w oddziałach i reagują na otoczenie, nasze działania i siebie nawzajem. Komunikują się ze sobą, flankują nas, reagują na każdy dźwięk lub nasz widok czy zbliżający się promień naszej latarki. SI może również wykorzystać system fizyki gry i przewracać obiekty, aby stworzyć osłonę. Zabijając kilku z wrogów wycofują się i wzywają wsparcie. Sztuczna inteligencja jest bystra, agresywna i niesamowicie taktycznie zorientowana na przyszpilenie i wyeliminowanie wroga. Musimy więc jak najczęściej korzystać z osłony i wychylać się za rogu, ponieważ nie potrzeba wiele, aby zniszczyć nasz pancerz i zdrowie do zera. Wszystko sprowadza się do tego, że wrogowie zachowują się realnie i działają zespołowo, a nie po prostu wykonują zaplanowane proste działania jak to często widzimy w innych grach FPS. Później mamy za wrogów zaawansowanych technologicznie ninja (na wzór szybkich najemniczek z Half Life 1), którzy pojawiają się w połowie gry. Ci goście potrafią maskować się, by być niewidzialnymi, potrafią wspinać się po ścianach i posiadają te same ultraszybkie zdolności co my. Spotkanie z nimi po raz pierwszy było pozytywnym zaskoczeniem i rozczarowujące jest to, że później rzadko się pojawiają. Ta sztuczna inteligencja zapewnia kilka naprawdę intensywnych bitew w których musimy polegać na refleksie SlowMo w desperackiej nadziei na przetrwanie. Aby walczyć skutecznie mamy do dyspozycji duży wybór broni z których każda zachowuje się inaczej i pozwala przystąpić do bitw z narzędziami odpowiednimi dla naszego stylu gry. Strzelba jest przydatna na bliskie starcia przez całą grę, a jako uzupełnienie mamy do dyspozycji szeroką gamę broni od standardowego pistoletu przez karabiny maszynowe, aż po niszczycielskie działo cząsteczkowe. Każda broń jest na swój sposób wyjątkowa. Działo cząsteczkowe powoduje, że wrogowie eksplodują krwią albo natychmiast spala ich skórę pozostawiając ciało jako zwęglony szkielet. F.E.A.R. ogranicza nas tylko do trzech broni na raz. Jest to znana mechanika rozgrywki, ale jest dobra, ponieważ trzeba rozważyć zalety i wady każdej broni. Oprócz broni w swoim arsenale mamy także granaty, miny zbliżeniowe i zdalne bomby. Efekty trafienia z broni zapewniają ekstremalną brutalność. Wrogowie trafieni we właściwe miejsce będą mieli oderwane ręce, nogi, a nawet głowy. Najważniejszą umiejętnością w grze jest ultraszybki refleks, który można aktywować w krótkich seriach. Wykonanie bullet time w F.E.A.R. jest zrobione tak dobrze jak w Max Payne. Kiedy wykażemy się refleksem wszystko inne zwalnia i możemy zobaczyć wiry w powietrzu utworzone przez kule. Możemy aktywować tę umiejętność tylko w krótkich seriach zanim się wyczerpie, ale odnawia się w przyzwoitym tempie więc ogólnie możemy mieć ją do dyspozycji w większości walk. Ta umiejętność zwolnionego tempa jest niemal niezbędna do przetrwania niektórych trudniejszych starć, a zwłaszcza na wyższych poziomach trudności. Gra zmusza nas do częstego wykorzystywania opcji szybkiego zapisu, ponieważ nigdy nie wiemy, kiedy wpadniemy w kolejną walkę. F.E.A.R. można ukończyć w około 10 godzin, ale warto przejść też dwa dodatki do jedynki i sequel.
Grafika i udźwiękowienie. Oprawa wizualna i dźwięk przestrzenny w F.E.A.R również świetnie ze sobą współpracują i zapewniają intensywne doznania zmysłowe wciągając nas w wirtualny świat. Chociaż środowiska są powtarzalne twórcy przywiązali dużą wagę do szczegółów. Wszystko wygląda realistycznie dzięki świetnym modelom i teksturom dzięki czemu obrazy są jeszcze bardziej niepokojące. Gra na premierę zdumiewała efektami cząsteczkowymi, a także doskonałym modelem oświetlenia i cieniowania, które tworzą nastrój, ale wymagała mocnego komputera na standarty 2005 roku. Oświetlenie utrzymuje nas w ciemności i zachęca do eksplorowania zakamarków z latarką w nadziei na znalezienie jeszcze jednej apteczki. Oświetlenie również zwiększa atmosferę na tyle, że utrzymuje nas w napięciu, a nie tylko ze względu na wygląd. Mamy wiele sztuczek świetlnych, które pomagają zwiększyć poczucie zbliżającego się niebezpieczeństwa, które tak często pojawia się w F.E.A.R. Kule wyrywają kawałki betonu i drewna, oślepiające chmury kurzu i gruzu wypełniają powietrze, ciała są rozdarte lub opadają na ziemię, a śmiertelna cisza po tym wydarzeniu tak ostro kontrastuje z czystym chaosem, który wybuchł zaledwie kilka chwil wcześniej. Dźwięk jest tu szczególnie istotny, bo jest niezwykle starannie wykonany, aby wywołać czysty psychologiczny terror. Niepokojący dźwięk i dobrze skomponowana muzyka sprawiają, że jest to całkiem przerażające.
Podsumowanie. Mimo, że strzelanki FPS istnieją na rynku od ponad trzydziestu lat bardzo niewielu produkcjom z XXI wieku udało się uchwycić emocjonujące doświadczenie strzelania z broni palnej z najlepszych FPSów z lat 90'. Poznaj F.E.A.R. od dewelopera Monolith, które jest wyjątkiem i posiada duszę jak uznane klasyki FPS zapewniając niesamowite, dynamiczne i niemal wyczerpujące doświadczenie od początku do końca. Grze z pewnością przydałoby się więcej różnorodności, jeśli chodzi o otoczenie, ponieważ w pewnym momencie mamy wrażenie jakbyśmy odwiedzali tę samą fabrykę lub kompleks biurowy po raz kolejny. Jednakże wszechobecne napięcie w połączeniu z wybitną walką sprawia, że F.E.A.R. to świetna gra FPS, gdzie grafika, efekty cząsteczkowe, fizyka i efekty dźwiękowe łączą się tworząc świetne wrażenie estetyczne. Przerażająca i satysfakcjonująca rozgrywka. Gra optymalnie wygląda po dograniu fanowskich tekstur HD i Rivarez Mod.
Najlepsze gry studia Monolith Productions to Blood 1997, The Operative: No One Lives Forever 2000, Aliens vs Predator 2 2001, No One Lives Forever 2 2002, F.E.A.R. 2005, F.E.A.R. 2 2009.
Oczywiście number one to The Operative: No One Lives Forever 2000.
https://www.youtube.com/watch?v=YShyMjt4iAo&ab_channel=P.B.HorrorGaming

post wyedytowany przez Wiedźmin 2024-02-26 12:40:59
07.06.2024 00:21
rafq4
1
odpowiedz
1 odpowiedź
rafq4
169
Shadow in the darkness

Właśnie ogrywam sobie po kilku latach(regularnie wracam do niej co jakiś czas, świetny klasyk) i normalnie musze przyznać, że nadal jest niesamowicie grywalna, potrafi sprawić, że zadrżę, a po dzisiejszych spłyconych do granic możliwości pod względem fizyki grach jak widzę w FEAR wszelkie fizyczne smaczki, to aż przyjemnie się na oku robi. Monolith wykonał kawał dobrej roboty. Naprawdę dobrej. Chętnie zobaczył bym remake tej gry, ale w tak dobrym wykonaniu, jak remake Dead Space'a, gdzie gra została naprostowana do dzisiejszych standardów jednocześnie zachowując wszystko to, co w grze było najlepsze. Sam pomysł na lore jest tu fajny i szkoda, że w FEAR 2 i - o zgrozo - FEAR 3 zostało to sponiewierane. Niemniej w FEAR gra się dobrze i dziś, oczy jeszcze nie pieką od poziomu grafiki, a strzelaniny i świetne AI wrogów sprawiają, że gra bywa nieprzewidywalna. "Sto lat temu" dałem tej grze 10 i podtrzymałbym tą ocenę. Kawał świetnego shootera. Kiedyś to były czasy, dziś to nie ma czasów :)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze