Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

Najciekawsze materiały do: Elemental: War of Magic

Zapowiedziano dodatek Elemental: Fallen Enchantress – Legendary Heroes
Zapowiedziano dodatek Elemental: Fallen Enchantress – Legendary Heroes

wiadomość6 lutego 2013

Studio Stardock zapowiedziało samodzielne rozszerzenie Elemental: Fallen Enchantress – Legendary Heroes. Wprowadzi ono duże zmiany w systemie werbowania oraz rozwijania Czempionów i zaoferuje wiele nowych zaklęć oraz umiejętności. Odświeżona zostanie również oprawa graficzna.

Wieści ze świata (Dragon Age, Elemental: War of Magic, Test Drive Unlimited 2) 28/07/11

wiadomość28 lipca 2011

„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o kontynuacji Burn, Zombie, Burn!, sukcesie Humble Indie Bundle #3, łatce 1.3 do Elemental: War of Magic, a także wynikach finansowych Capcom. Zapraszamy do lektury.

Elemental: War of Magic zadebiutowało na rynku
Elemental: War of Magic zadebiutowało na rynku

wiadomość25 sierpnia 2010

Turowa strategia fantasy Elemental: War of Magic, nad którą prace zostały oficjalnie zakończone zaledwie dziesięciu dni temu, zadebiutowała na amerykańskim rynku, a także w ofercie serwisu dystrybucji cyfrowej Impulse. Najnowsza produkcja firmy Stardock trafia na rynek bez jakiegokolwiek zabezpieczenia antypirackiego.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
10.06.2009 08:42
claudespeed18
odpowiedz
claudespeed18
210
Liberty City Finest

grafika naprawde ładna i ciekawa, taka prosta a zarazem oryginalna :D

23.06.2010 22:54
hardcoholic
odpowiedz
hardcoholic
143
Arten

Strategia turowa, podana w formie planszowki. Oby byla tak dobra, na jaka sie zapowiada.

18.07.2010 15:38
WrednySierściuch
odpowiedz
WrednySierściuch
108
No gods no masters!
Wideo

Trailer http://www.youtube.com/watch?v=lI0q1JsVbSI&feature=related

Gameplaye z najnowszej bety
Part 1 http://www.youtube.com/watch?v=S5wya5o1An8
Part 2 http://www.youtube.com/watch?v=ndfModTEIJ0

Żal mi was biedne misie, bo nie wiecie że to nawiązanie/kontynuacja do jednej z najlepszych strategii fantasy na PC tzn do Master of Magic. Choćby tylko z tego powodu polecam ją pobrać jak tylko się pojawi (a co polskiego wydawcy brak!)

Jak to się robiło w przeszłości >>> Master of Magic http://www.youtube.com/watch?v=5w9Nb_C6UXQ

03.08.2010 15:35
LooKAS
odpowiedz
LooKAS
133
Konsul

premiera niby w tym miesiacu.
czekam i moze sie doczekam.

05.08.2010 03:37
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

Hmmmmmmmmm przeciez to Master of Magic :D

Ciekawe czy uda mu sie wytrzymac w starciu z MOM (tak przy okazji - dzisiaj znowu gralem w niego :P... 15 lat i nadal wymiata).

16.08.2010 20:27
Raistand
😈
odpowiedz
Raistand
178
Legend

Wiem, że grafika nie jest najważniejsza ale mi to straszliwie przypomina jakąś flashową produkcję.

19.08.2010 20:10
odpowiedz
zanonimizowany748816
1
Junior

Ta gra to totalny odlot.24 sierpnia będzie już mozna grać, szkoda tylko, że w polsce nie będzie jej w sprzedaży. http://www.elementalgame.com/army konkurs, wystarczy się zarejestrować.

22.08.2010 08:54
odpowiedz
Ashenguar
1
Junior

Sprzedaż u nas taka jak na terenie całej Europy tj. można kupić przez Impulse wersję "nie-pudełkową".

22.08.2010 09:31
_Luke_
odpowiedz
_Luke_
260
Death Incarnate

W ta gre gra sie jednak inaczej niz w MoM - czy to dobrze czy zle to sie okaze. A wersje pudelkowa mozna kupic w sklepie Stardock, z tym, ze przesylka do Polski jest dosc droga,

24.08.2010 01:11
👍
odpowiedz
Muad Dib
19
Chorąży

Można też ściągnać z ThePirateBay za free już dziś lol

25.08.2010 23:00
Cainoor
odpowiedz
Cainoor
271
Mów mi wuju

Orientuje się ktoś, czy są plany wydania pudełkowej wersji w Polsce, czy raczej nie ma na co czekać?

26.08.2010 10:52
odpowiedz
zanonimizowany380842
107
Legend

Gierka jest fazowa! :) Im bardziej ją poznaję to tym bardziej mi się podoba. Trochę trudna jest ale i dobrze. Bo jest co odkrywać :).

Mam nadzieję, że Cenega Poland wyda :) Może warto bardziej grę rozeklamować, aby nasi wydawcy ją poznali?

26.08.2010 13:03
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

[12]

Tia, zdazylem zauwazyc ze to niestety nie jest MoM. Moze czesc pomyslow jest wzieta z MoMa (albo przynajmniej na takie wyglada) ale niewiele. Ciezko mi na razie do jakiejs innej gry to porownac.

26.08.2010 13:18
WrednySierściuch
👍
odpowiedz
WrednySierściuch
108
No gods no masters!

Cainoor > powiedzmy że poczekam do świąt. Potem nie ma zmiłuj, zresztą wtedy powinna być już jakaś stabilna wersja :D
(bo nie oszukujmy się pewnie będzie jak z Gothic'ami, Drakensangiem czy nie przymierzając Galactic Civilization >> rok do kilku lat opóżnienia :( )

Do tych co grają >> rozległe i bogacie ozdobione wrażenia, ze szczególnym uwzględnieniem różnicy do MOM PLX. Darmowe ciastka i internety dla każdego recenzenta

28.08.2010 13:45
odpowiedz
zanonimizowany380842
107
Legend
Wideo

http://www.youtube.com/watch?v=ahTehhLD5ec obejrzyjcie tą wideo recenzje z gry. Dzięki temu filmikowi widać czym się ten produkt charakteryzuje.

30.08.2010 04:00
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

Ok pogralem troche (kilka gier, czesc nieskonczona, czesc dociagnieta do konca). Odpowiadalem na innym forum wiec zrobie copy-paste. Po ingliszu, jesli ktos nie rozumie to gra i tak nie dla niego :)

--------------------------------------------------

I post VERY rarely here, but after playing few games past last days i guess i can add something to this topic (plus as ive been playing most 4X games like MOM, Age of wonders, Civs n stuff i guess i have some degree of comparison).

Content: 6/10.
>>> Magic part (research, spell types/amount) was done better in most "magic" strategy games. MoM, Age of Wonders - WAY better. Even Heroes of M&M series have better and easier to use magic system with more interesting spells than Elemental both tactical and strategic one.
>>> Heroes part - it reminds me kinda of Spellforce RTS game series. You can put lots of hats and boobs on your heroes but in the end it costs a LOT and they still suck. Full plate armor set costs around 300 gold for which (+ some ore) you can have uber-strong unit which will obliterate 10 of those "pimped" heroes easily. Also the whole hero level up system is just crap. It doesnt even compare to Master of Magic system (where heroes were actually... useful? overpowered?) but its not even Age of Wonders level. Pretty much heroes in this game are almost useless.
>>> Dungeons/quests. Lol. MoM dungeons (wow... few sites to explore) had more combat and were more fun than what we get here. In Elemental you have like 70% scattered "ore" or "gold" rest are "quest sites". Quests COULD be good if they werent typical "run from 1 site to another". Quests given by spirits in Age of Wonders >>>> quests in elemental and thats by HUGE margin. They were both more interesting and gave better rewards (comparable to each game ofc). Running around 2-3 sites to get some experience potion (elemental) or doing some fun quest for spirit of magic to get some good summon/domain spell. I gues the later.
>>> City management. This is where Elemental at least is on par with other games. It HEAVILY takes from latest Civilization games, quite a few buildings, some "wonder" style buildings (one per map). But in the end - we saw it already in tons of other games. Some buildings that speed up production, some add more research, some more food/growth.
>>> Resources (+ resource sites). Again Civ4 copy-paste. You have resources (like food, wood), you need to get them within city influence radius and build mine/farm/whatever on them to use them. When you research some technologies you uncover new resources (wild wolves/horses, some crystals and allies - yes, some units like deamons or say fenrirs are only available as "resource"). Again - we saw similiar stuff before even in MoM (mithril, adamantium).
>>> Tech tree. Finally something over MoM. You can research new weapons, armors for troops (and design new units), new buildings, new "technologies" (yeh, Civilization style "ultimate tech" which gives % bonus every time you research it). Again: good idea, very similiar to civilization but whole tech tree is kinda... small. Magic and Civics tech trees have around 10 techs each, Adventure, Diplomacy ones similiar. Only Conquest (weapons/armor) tree is kinda huge (30 or so id say).
>>> Unit types. Aaaaand here we go. Amount of different unit types is... WORSE than in MoM or Age of Wonders. We have generic spiders, wolves, some elementals and stuff. 20-30 total (at least from what i saw in my games till now). Ofc you have ability to design your own units but in the end... you will use default ones or ones with best armor/weapon available at the moment. Myself i used maybe 4-5 different designs. Oh yea - and most of those different units (like spiders and stuff) arent available to you - they are "roaming NPC warbands". Sorry, no minotaurs, elvises, midgets or orcs for you. Only same people with red/blue/black skin and pretty much exactly same stats. Again - 15year old game beats this one.

Graphics:7/10
This one needs some explanation. Comparing in game GFX to newest games - its bad (around 5/10). Its around Spellforce level of detail. Terrain GFX is kinda nice (id say even 9-10/10 compared to other strat games) BUT for the most part of the game you wont use it but sit zoomed out using "parchment" style map. Why? And here is why (and also the biggest issue of the whole GFX part in this game): its effin unreadable. When you are looking at nice 3d gfx you will have hard time seeing every treasure chest/bag on ground. Also either view doesnt rly help with unit type recognition. In MOM when you saw klackon or troll icon - you knew it was klackon or troll. If you looked at it you could tell you were going to be engaged by spearmen or shaman just by looking at icon. Icons in Elemental are IMO much worse and its harder to see what is going up against you. You need to hover mouse over every unit and check what it consists of. And every "end turn" you pretty much need to do same stuff again - as AI likes to shuffle tons of units around. Or you can jjust ignore them altogether (as i do for most of the time). But then you might end up with some surprise attack by uber-unit ;p

Sound:7/10?
Dunno, it is there but nothing remarkable. Another typical "epic" music which gets annoying after a while and you alt-tab to play some MP3s.

Online: Didnt play, dont plan to. Turn based games are already annoying to play online/over LAN and when you play game than needs few hundred turns... nah. Dont see it becoming too popular unless both players are masochists and like waiting for each other. Yeh, even Master of orion 2 had quicker matches :P

Chance you will recommend to a friend: If i was to recommend a game to a friend id give him MoM (if hes hardcore) or Age of Wonders2 (if hes casual). Much better games.

EDIT:
i przy okazji (czytam teraz PO napisaniu swoich przemyslen, wiec nie mozna powiedziec ze wzorowalem sie:

http://www.gamespot.com/pc/strategy/elementalwarofmagic/player_review.html?id=735092&tag=player-reviews%3Bcontinue%3B1

Podsumowanie z ktorym musze sie zgodzic (chodzi mi o tresc nie ocene, ta raczej jest blizej 6-7/10 bo totalny crap toto tez nie jest).

Aha i dla fanbojow - oceniam to co mam w rece. Nie oceniam poboznych zyczen developera ani tego co bedzie "po wgraniu 10 modow i jak dadza 15 patchy". Nie obchodzi mnie to, obchodzi mnie za to gra ktora mam w rece i jak wyglada aktualnie. A wyglada - jak powyzej.

EDIT2:
[17]
Jak chcesz moge dac roznice w stosunku do MOM (glownie na podstawie punktow u gory):
1. magia: praktycznie bezuzyteczna i bardzo slaba (poza 2-3 zakleciami obszarowymi ktore za to sa zbyt silne). W MOM uzywales magii non-stop do boostowania jednostek, summonowania, walki, boostowania miast. Tutaj nie warto zawracac sobie nia glowy. Rzucasz summona, uzywasz teleportaci i ew. zaklecia obszarowe jesli juz musisz.
2. herosi: w Elementalu sa bezuzyteczni. Kropka. Ich sila jest porownywalna do zwyklego POJEDYNCZEGO ludka. A ze ludkow mozna kupowac w oddzialach po1/3/6 i wiecej (tzn tyle ludkow zajmuje jeden kwadrat, ich staty sie sumuja) - to herosi nie maja najmniejszych szans. Do tego jedna obszarowka i zabijasz wszystkich herosow przeciwnika (lub wszystkich swoich tracisz jak komp ci przywali)
3. "elementy RPG" czyli dungeony i questy. Dungeony maja mniej walk i sa nudniejsze niz w MOM. Questy sa (MOM chyba nie mial o ile pamietam). Ale jesli porownamy do Age of Wonders2 - jak wyzej. Questy w elementalu to przejdz z A do B do C koniec. I na dluzsza mete te 20 tur co tracimy na spacer po zalosnie slaby mieczyk lepiej zuzyc na zatluczenie kolejnego miasta przeciwnikowi.
4. manage miast - na podobnym poziomie. MOM wyglada bardziej jak CIV1, elemental jak CIV4. Obie kopiuja, ale same nic nowego nie wnosza.
5. specjalne pola/surowce - jak wyzej. MOM je posiadal (nightshade, mithril, adamantium), posiada je elemental. Ciekawostka sa surowce-sojusznicy ale zbyt duzo to ich nie ma (podczas gry doliczylem sie czterech, moze cos pominalem).
6. tech tree - jest. Ale nie jest za to specjalny. Mozna powiedziec ze to maly plus w stosunku do MOMa, ale na dluzsza mete nie ma wiekszego wplywu na gre. W elementalu lepsze jednostki sa zablokowane przez tech tree, w MOM przez wynajdywanie zaklec (summon hero/enchanty) oraz budowe odpowiednich budynkow (np fantasy stables, do ktorych dojscie zajmuje chwile).
7. unit types. Jak wyzej. Elemental ma ZALOSNIE mala ilosc jednostek do wyboru. Nie ma co porownywac do MOMa czy Age2. Do tego wiekszosc jednostek jest bezuzyteczna a w takim MOM czy AOW2 praktycznie kazda byla do czegos przydatna (moze poczatkowe jednostki pod koniec gry juz nie zawsze, ale mialy swoj "moment"). W elementalu czesc jednostek sie po prostu omija i nigdy nie buduje.
9. Grafika. Oczywiscie 3d wodotryski itp. Ale na dluzsza mete niezbyt czytelna. Ciezko rozroznic jednostki/ekwipunek na pierwszy rzut oka. Mimo wszystko pixelowate 2d MOMa jest dla mnie bardziej UZYTECZNE niz sredniawe 3d elementala. Mapa 3d moze ladna ale bezuzyteczna - bo i tak wiekszosc czasu bedzie sie gralo w "cloth map" czyli w oddaleniu. Dlaczego? Bo po prostu w oddaleniu cos widac (czym jest dany kwadrat). W grafie 3d nie zawsze.
10. Rogrywka. Dosyc slamazarna. Zaczynamy z jednym herosem, mozemy budowac tylko settlera albo peasantow. Niestety ani jedno ani drugie nie nadaje sie do odbijania lokacji wiec trzeba de facto kampic i unikac przeciwnika (zbierajac "znajdzki") az nie wynajdziemy czegos lepszego. Nie ma szybkich rushy/expow znanych z MOMa. To tego ilosc/wielkosc miast jest brutalnie limitowana przez ilosc "jedzenia". Jesli na mapie mamy dajmy 1x fertile land = 1 farma = mozemy utrzymac okolo 2 srednio rozwinietych miast na tym albo jedno duze. I tu jest problem jak gramy "zlymi" rasami. Nie maja one wynalazkow odkrywajacych nowe farmy. Wiec beda mialy zawsze mniej miast (a tym samym zlota itp) niz rasy dobre. A roznica na dluzsza mete jest kolosalna. Grajac zlymi mialem 5 miast (2 fertile landy) ogolnie okolo 1000-1500 ludkow. Grajac dobrymi mialem na STARCIE 4 fertile landy (lub ich odpowiedniki) i moglem bez wiekszego problemu utrzymac ponad 3000 ludzi. A to bylo zanim wogole ruszylem sie odkrywac mape.

Ogolnie: do MOMa nie ma startu. Jesli chcesz gre MOM-podobna to albo Age of Wonders albo dluuugo dluuuuuugo nic. Zreszta na dluzsza mete nawet do Age of Wonders2 nie ma co Elemental startowac. Pozostaje albo darowac sobie albo czekac i wierzyc ze kiedys mody/patche poprawia te gre. Jak na razie nie polecam kupowac.

30.08.2010 07:47
Raistand
odpowiedz
Raistand
178
Legend

No cóż...
Dziękuję za wyczerpujący opis.

Wychodzi na to, że szumne zapowiedzi poszły w gwizdek. A wydawałoby sie, że wystarczy wziąć starego MoM i jedynie podszlifować mu grafikę i interfejs.

31.08.2010 17:56
WrednySierściuch
😒
odpowiedz
WrednySierściuch
108
No gods no masters!
Wideo

Asmodeusz >>> wielkie dzięki jest to jedna z lepszych obecnie recenzji gry. Szacun!
(mi tam tłumaczenie nie było potrzebne, ale może niektórym osobom przeglądającym wątek się przyda)

Co do gry to wielkie rozczarowanie, oczekiwania miałem podobne do Rainstanda, czyli chciałbym zobaczyć uwspółcześnioną wersję MoM.

Zapomniałeś też wspomnieć że w grze nie ma losowego generatora map!!! (świat jest budowany z większych już ułożonych "kawałków") i o ile się nie mylę braku generatora nowych przedmiotów(tylko wspomniany sklep)

Jednak zapewne w końcu go zakupię, jak już się pojawi większy dodatek jakiś. (i kilka alternatywnych modów)

W międzyczasie pogram w taką starą gierę którą dorwałem szukając info o Elemental
http://www.gamespot.com/pc/strategy/dominions3/review.html
http://www.youtube.com/watch?v=gvT7ocjzr6s

31.08.2010 18:08
V4n-d-all
😍
odpowiedz
V4n-d-all
59
Pretorianin

@Asmodeusz - bardzo dokładny i zgodny z prawdą opis, ale w jednej kwestii nie mogę się zgodzić - rush'owaniu.

Zaczynając grę (po przyzwyczajeniach z MOMa) z postacią silnie nastawioną na magię (max many i magii + jakakolwiek broń, żeby mieć atak != 0 i móc atakować + postać dodająca 1 pkt wiedzy magicznej) można wynaleźć czar ofensywny w okolicach 7 tury. I tym jednym czarem można bez problemu podbić dowolną inną cywilizację, bo komputerowi przeciwnicy totalnie nie są na to przygotowani.

Mnie udało się na patchu 1.06 (średnia mapa; 5 przeciwników) podbić 2 przeciwników i 2 mniejsze frakcje (miasta-państwa) przed 50 turą na najwyższym (ridiclous bodajże) poziomie trudności (świata i każdej frakcji)...

Gra jest debilnie prosta, jeżeli grać w nią jak w Civ (osadnicy + szybka ekspansja) i nie wiadomo czy to bugi czy design. Przykładowo problem z żywnością "złych" państw można obejść budując dużo małych miast, co jest szybsze i daje więcej zasobów niż czekanie na rozwój dużych miast...

Generalnie, gra ma potencjał i patche wychodzą non stop, ale błędów jest tak dużo, że potrzeba by jeszcze kilka miesięcy ostrej pracy żeby je wyłapać, a są wszędzie - od nie działających umiejętności po crash'e.

Ponadto pozostaje praktycznie zerowy balans wszystkich aspektów gry.

Może, może coś z tego będzie, ale nieszybko.

03.09.2010 03:07
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

[21]

Gralem w Dominions3, swietna produkcja. Troszke brakuje walki taktycznej (kontrolowanej przez nas) ale oprocz tego gra jest po prostu cudna na ekranie strategicznym. No i jednostek sa TONY. Kilka setek powinno byc. Do tego kazda nacja dzieli sie na 3 okresy = czesto jeszcze wiecej jednostek.

03.09.2010 18:53
odpowiedz
zanonimizowany380842
107
Legend

Dla mnie Dominions 3 to jakaś porażka. Tak nieczytelna grafika, że aż głowa po 5 minutach boli. Już gry ze wczesnych lat 90-tych miały czytelniejszą oprawę graficzną. Może gra i fajna ale nie da się normalnie grać.

04.09.2010 04:30
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

Widzisz... w tych grach nie chodzi o grafike. Na upartego moglbym grac w ASCII (owait... gralem... w ADOMa i kilka innych roguelike'ow, polecic moge tez Dwarfs Fortress czy jakos tak). Podstawa jest grywalnosc, ilosc opcji (i jedynym minusem Dominions3 w tym wypadku jest brak taktycznej - chociaz ustalanie AI przed walka tez wymaga troche umiejetnosci; mozna calkiem ladne ataki z flanki robic za pomoca jednostek z trample - np. minotaurow/bykow/rydwanow) a grafika ma co najwyzej byc czytelna. W Dominions jest wystarczajaco czytelna - widze na pierwszy rzut oka w co klikam i to mi starczy. A poza tym - jak wspomnialem wyzej: gra ma wpizdziet opcji i jeszcze wiecej ras. Z tego co gralem (gdy jeszcze gralem) tylko nie skumalem jak zmusic Mind Flayerow do uzywania ich magii/atakow zasiegowych. De facto... moze ktos wie jak, mozliwe ze znowu pogram? ;p

04.09.2010 10:25
odpowiedz
zanonimizowany380842
107
Legend

Ja też na grafę nie patrzę. Dlatego ja do dziś mogę grać w takie gry jak Enemy Unknown czy nawet MoM lub Civ 1. Lecz w Dominions ta grafika jest po prostu nie czytelna i kompletnie psuje obraz całej gry.

06.09.2010 13:24
odpowiedz
zanonimizowany553013
40
Konsul

Czy to troszeczkę można porównać do Herosów czy Civki albo chociaż takiej gry planszowej jaką miałem na heksalnych? xD

06.01.2011 15:41
odpowiedz
zanonimizowany380842
107
Legend

Do civki jak najbardziej. Gra naprawdę fajna. Ma swój taki klimacik i po patchu 1.1 znacznie ją ulepszono. Fajnie jakby się dogadało i razem spolszczyło :)

03.06.2011 11:42
odpowiedz
zanonimizowany380842
107
Legend

Bardzo ciekawa recenzja gry Elemental War of magic. Gra jak widać już jest naprawdę godna uwagi.

http://www.gamepro.com/article/features/219880/a-later-look-at-elemental-war-of-magic/

17.03.2012 01:16
👍
odpowiedz
rust
24
Legionista

********** UWAGA********* Sposób na szybkie przetestowanie Master of Magic w najlepszej możliwej wersji *****

1. Zgodnie z prawem ściągasz Master of Magic, np. stąd: (ROZPAKOWUJESZ gdziekolwiek np. do c:\games\mom )
http://www.bestoldgames.net/eng/old-games/master-of-magic.php

2. Ściągasz D-Fend (program nakładka na DosBox do organizacji starych gier pod Dosboxa) i wskazujesz na wcześniejszy katalog mom
http://dfendreloaded.sourceforge.net/Download.html

3. Ściągasz nieoficjalny patch 1.40 stąd (tu zawsze jest najnowszy !!) I INSTALUJESZ GO NADPISUJĄC PLIKI
http://realmsbeyond.net/forums/showthread.php?t=4211

4. Tak samo ściągasz poniższy i nadpisujesz pliki w katalogu mom : (to poprawka helpa w grze, więcej informacji)
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=391983

5. zostaje ci już tylko konfiguracja, poczytaj jak uruchomić grę w d-fend albo zdaj się na nosa bo to proste. Pamiętaj że w ustawieniach DFEND ( prawy przycisk na grze i setup) możesz podwoić ilość wyświetlanych pikseli, włączyć różne efekty poprawiające grafikę i wiele innych.

6. Dodatkowe materiały do gry :

strona z tutorialem
http://masterofmagic.org/

niedokończone wiki
http://strategywiki.org/wiki/Master_of_Magic

manual w pdf
http://www.abandonia.com/files/extras/25934_game_extra_1.pdf

spellbook w pdf
http://www.abandonia.com/files/extras/25935_game_extra_1.pdf

i jeszcze coś tam
http://masterofmagic.org/Extras/master_of_magic.txt

GRA JEST REWELACYJNA. Co do Elementala powyżej, to ja bardzo przepraszam zapowiedzi wielkie i taka też jest tam wielka nuda.

**************************** KONIEC *****************************************************

17.03.2012 01:25
odpowiedz
rust
24
Legionista

****POPRAWKA wpisu u góry ********

w d-fend prawy przycisk na grze i EDYTUJ a nie setup

sorry

17.03.2012 09:19
kjx
odpowiedz
kjx
136
Mighty Pirate

Zgodnie z prawem ściągasz Master of Magic

Sorry Winnetou, żadne zgodne z prawem. Gra należy do Atari, które nigdy jej nie "upubliczniło". Poza tym, nadal jest w sprzedaży:
http://www.gog.com/en/gamecard/master_of_magic

17.03.2012 20:11
👍
odpowiedz
rust
24
Legionista

Sorry winetou to ciekawe. Ale niezbyt dokładnie tak. PROGRAM ma status abandonware, natomiast LICENCJA master of magic przeszła za pośrednictwem kilku firm po kilku zakupach do Atari i od kilkunastu lat stara się o nią parę firm.

Z tego typu programammi jest problem a właściwie niezdefiniowana nisza prawna, t j. Wersja która jest powszechnie dostępna do ściągnięcia jest wersją pod dos z sprzed 20 lat i NIE JEST JUŻ SPRZEDAWANA, ta wersja nie działa i właściciel nie przewiduje supportu do niej. Wersja na gogu to wersja pod widows od xp do 7. Wersja abandonware jest wersją niewspomaganą przez producenta, niedziałającą na dzisiejszych komputerach, nie do kupienia, nie do uruchomienia bez darmowych programów nie wspieranych przez producenta (typu dosbox). Gdybyś ściągnął nielegalnie paczkę przygotowaną przez gog i sprzedawaną na gogu złamałbyś prawo, a dokładnie, prawa autorskie WYDAWCY przygotowującego paczkę (gog) a ATARI z prawa do ochrony programu ZREZYGNOWAŁO ( na gogu płacisz za paczkę pod windows).

I tu dochodzimy do problemu, który wskazałem wcześniej. W praktyce miałbyś rację, ATARI może zakazać sprzedaży gogowi, lub UDOSTĘPNIANIA za darmo starej wersji dos. Tylko że ATARI ma to w dupie i z tego co wiem z wypowiedzi przedstawicieli ATARI, jedyną wartością jest dla nich LICENCJA i ZNAK TOWAROWY. Mają w dupie support dla programu z 94 roku. I to jest właśnie ta dziwna sytuacja - jak tu zakazać jeśli właściciel oficjalnie NIE MA NIC PRZECIWKO, nie zabrania tego ani właściciel ani SIIA. Starej wersji DOS NIE DA SIĘ JUŻ KUPIĆ.

Od lat są postulaty aby uporządkować system prawny który jest zbudowany w oparciu o dobra tradycyjne "wolno się starzejące" tak aby uwzględniało proces starzenia się PORZUCONEGO oprogramowania, PORZUCONYCH technologi w elektronice i.t.d. COś tam zaczyna się w tym temacie ruszać, ale powoli. Np. w Polsce prawa autorskie na oprogramowanie wygasa po 70 latach :) tzn, że skserowanie karty perforowanej używanej do obsługi ODRY jest chronione przez aparat naszego pięknego kraju i za taki występek grozi CI do roku 2040 !!!! kara grzywny lub więzienia do dwóch lat ale co to ma wspólnego z rzeczywistością? Są prowadzone konsultacje aby dostosować przestarzałe prawo do realiów.
Pamiętaj też, że tym który w głównej mierze łamałby tu prawo autorskie są serwisy udostępniające, mam nadzieję, że Ty masz zamiar jedynie zagrać w niedostępną dzisiaj już grę i nie masz zamiaru HANDLU tą gierką ???? Póki co spokojnie można ściagać STARĄ WERSJĘ DOS.

PRAWO : od 3 miesięcy do lat 3, podlega uzyskanie cudzego programu komputerowego W CELU OSIĄGNIĘCIA KORZYŚCI MAJĄTKOWEJ zresztą przeczytaj art 116. ustwy o prawie autorskim.

A WIĘC SORRY WINETOU

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze