Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 stycznia 2011, 08:17

autor: Piotr Doroń

Kosztowne łatanie Elemental: War of Magic

Brad Wardell, stojący na czele firmy Stardock, wyjawił na łamach serwisu Gamasutra, że pecetowa gra strategiczna Elemental: War of Magic w ostatecznym rozrachunku najprawdopodobniej nie przyniesie zysków.

Brad Wardell, stojący na czele firmy Stardock, wyjawił na łamach serwisu Gamasutra, że pecetowa gra strategiczna Elemental: War of Magic w ostatecznym rozrachunku najprawdopodobniej nie przyniesie zysków.

Kosztowne łatanie Elemental: War of Magic - ilustracja #1

Sytuacja jest dosyć zaskakująca. Okazuje się bowiem, że pomimo mocno problematycznego debiutu gry (z powodu licznych błędów była ona praktycznie rzecz biorąc niegrywalna), jej twórcy bardzo szybko odzyskali pieniądze wyłożone na jej produkcję. W dużej mierze było to zasługą osób, które zdecydowały się na przedpremierowe zamówienie Elemental: War of Magic.

Niestety, konieczność dopracowania gry generuje nieustannie dodatkowe koszty. W związku z powyższym Elemental: War of Magic w połowie bieżącego roku najprawdopodobniej zacznie przynosić straty. Stardock nie zamierza jednak rezygnować z udoskonalania swojej gry. W tym celu nie szczędzi pieniędzy, decydując się nie tylko na utrzymywanie zespołu deweloperskiego pracującego nad nowymi łatkami (aczkolwiek w pewnym stopniu uszczuplonego), ale również na zatrudnianie doświadczonych projektantów i producentów, mogących wesprzeć główną ekipę w pracach nad Elemental.

Firma robi to wszystko, by zachować opinię dewelopera dbającego o klienta (oraz swój wizerunek). Do tej pory Stardockowi udawało się to nad wyraz dobrze (mimo pewnych zgrzytów na linii Wardell-media-odbiorcy gier, szczęśliwie wyjaśnionych), dzięki czemu firma uchodziła wśród graczy za przykład dobrze zarządzanego przedsiębiorstwa, wsłuchującego się uważnie w ich opinie.

Kosztowne łatanie Elemental: War of Magic - ilustracja #2

Znalazł się wśród nich m.in. Derek Paxton, znany z prac nad modyfikacją Fall from Heaven do Civilization IV, dodatkiem Beyond the Sword i Civilization V. W firmie Stardock pełni on teraz rolę starszego producenta całego projektu Elemental i nadzoruje produkcję kolejnych aktualizacji oraz dodatków. Od kilku dni pomaga mu Jon Shafer (w studiu Firaxis dowodził zespołem odpowiedzialnym za stworzenie piątej Cywilizacji), a także Dave Stern (pisarz oraz były redaktor wydawnictwa Pocket Books).

Od niespełna miesiąca Elemental: War of Magic funkcjonuje w wersji 1.1 (podniesionej do 1.11), która domyślnie miała uczynić produkcję w pełni grywalną. Gracze w dalszym ciągu raportują jednak problemy i błędy. Być może część z nich zostanie usunięta w kolejnej aktualizacji, której publikacja zapowiadana jest na bieżący miesiąc. Mając jednak na uwadze opóźnienia w pracach nad patchami (ten o numerze 1.1 miał oryginalnie zadebiutować na przełomie września i października) oraz zreorganizowania prac zespołu po dołączeniu doń nowych projektantów, możemy się jednak spodziewać, że upublicznienie może się odbyć w późniejszym terminie.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej