Najciekawsze materiały do: Mafia II
Mafia II - 4K Definitive Edition Cutscenes v.1.0
modrozmiar pliku: 6407,5 MB
4K Definitive Edition Cutscenes to mod do gry Mafia 2, którego autorem jest Evene74
Mafia II - poradnik do gry
poradnik do gry5 października 2010
Nieoficjalny poradnik do gry Mafia II zawiera przede wszystkim szczegółowy opis przejścia wszystkich piętnastu rozdziałów, składających się na kampanię dla pojedynczego gracza. Warto dodać, że w opisie uwzględnione zostały różne metody rozwiązania misji.
Mafia II - recenzja gry
recenzja gry24 sierpnia 2010
Światowa premiera 24 sierpnia 2010. Najbardziej oczekiwana gra tego roku wreszcie ujrzała światło dzienne. Czy twórcom nowej Mafii udało się stworzyć produkt na miarę kultowego pierwowzoru? Przekonajcie się sami czytając naszą recenzję.
Nadchodzi Mafia Trilogy. Zobacz teaser odświeżonej kolekcji [aktualizacja]
wiadomość13 maja 2020
Studio Hangar 13 ujawniło pakiet Mafia Trilogy. Zestaw odświeżonych odsłon gangsterskiej serii zostanie w pełni zapowiedziany już wkrótce. Na razie twórcy uraczyli nas teaser trailerem.
Mafia 2 – remaster praktycznie pewny
wiadomość12 maja 2020
Aktualizacja bazy danych brazylijskiej agencji ratingowej praktycznie potwierdziła remaster gry Mafia II. Produkcja trafi nie tylko na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4, ale również na Google Stadia.
Mafia 2 dostała nową wersję moda poprawiającego grafikę
wiadomość8 kwietnia 2020
Światło dzienne ujrzała nowa wersja modyfikacji Old Time Reality do gry Mafia II. Wyraźnie poprawia on oprawę wizualną produkcji studia 2K Czech z 2010 roku oraz dodatków do niej.
- Plotka: powstaje Mafia II: Definitive Edition [Aktualizacja] 2020.04.05
- Mafia II otrzymała mod upiększający grafikę 2020.01.06
- Czy jest szansa na remaster Mafii II? 2017.07.05
- Plotka: Powstaje Mafia 3 – gra trafi na konsole następnej generacji 2012.08.07
- Studio 2K Czech poszukuje nowych pracowników. Mafia III w produkcji? 2012.01.27
- Zwolnienia u twórców gry Mafia II. Pracę straciło ponad 40 osób 2011.09.02
- Mafia tańsza na Steamie o 75% 2011.04.12
Open worldy, które nie przytłaczają. Dobre gry z małym otwartym światem
artykuł27 maja 2023
Open worldy to nic złego, ale potrafią przytłoczyć swoimi rozmiarami i nie tylko. Przygotowaliśmy listę otwartych gier, w których postawiono na jakość, a nie kilometry kwadratowe.
- Stare gry singlowe, w które ciągle na Steamie grają tysiące graczy
- BioShock, Mass Effect i inne gry z najlepszymi historiami – ranking redakcji
- W co grać na starym laptopie? Płynne granie na małym ekranie
- W co grać na starym laptopie? Płynne granie na małym ekranie
- Realizm ponad wszystko! Kingdom Come i Mafia to czeska szkoła gier
Odświeżyłem sobie mafię 1 i 2 po kilku latach, i kiedyś tego nie dostrzegałem zupełnie, ale teraz, porównując co oczywiste do największych konkurentów, czyli czyli dowolnej części GTA od 3 wzwyż, muszę przyznać, że światy w mafiach są takie... no niby są one duże, ale takie korytarzowe, zamknięte... nie wiem jak to nazwać. w GTA możesz pojechać praktycznie zupełnie gdzie chcesz, skrót pomiędzy budynkami, trawą czy nawet chociażby w vice city przeskoczyć sobie przez rzekę obok malibu club itp itd. a w mafii jakoś tak zawsze trzeba jechać ulicą, bo nie ma za bardzo tych skrótów. Nie jest to minus co prawda, bo mimo tego i tak gry są genialne, ale ta swoboda i otwartość świata jest wg. mnie mocno ograniczona.
Mafia 2 PC 10/10! Gra Mistrzostwo!
Witam graczy, grę przeszedłem po raz siódmy i skończyłem ją właśnie dziś, według mnie to najlepsza część mafii. Gra zacinała się czasami, ale po 2 rozdziale zainstalowałem jakąś tam starą biblioteke DX i wyłączyłem PhysX i gra działała płynnie na FHD i maksymalnych ustawieniach graficznych. Idzie ją przejść w około 9h, zawsze przechodze ją na trudnym poziomie. Do rzeczy: Fabularnie gra wciąga od początku do końca, mamy tutaj dobrze przedstawioną historie o imigrancie Vittorio Antonio Scaletta oraz jego przyjacielu Joe Barbaro, którzy jakoś radzą sobie w ciężkich czasach, na początku są to małe robótki, kradzieże a z czasem coś poważniejszego. Przechodzą oni bowiem w szeregi Mafijne. Model jazdy ustawiłem na realistyczny, przyjemnie się jeździło. Wybór broni całkiem spory, rozrzut dobry. Grałem z DLC's które zawierały samochody oraz ubrania. System walki również całkiem ciekawy i niezły. Graficznie jak na 2010 rok to gra wymiata, samo miasto Empire Bay jest dość ciekawe, dużo pobocznych barów, stacji, sklepów z bronią, itd. Muzyka w radio klimatyczna jak i sama gra również. Misje wciągające i klimatyczne. Trybu Free Ride nie ma, ale można pobrać taki mod na necie oraz wiele innych ciekawych modów. Czytałem pod spodem komentarze, że Mafia 2 miała być bardziej rozbudowana i czytałem o tym również inne artykuły, podobno mialo być 18 rozdziałów, domy, wybór zakończenia, ect. No cóż moge powiedzieć? Szkoda, że twórcy zjebali w pewien sposób sprawę, mogli poczekać z rok, zrobić to co mieli zrobić i wydać grę, ale niestety tak się też nie stało. Pomimo tego gra i tak wymiata. (MOŻE ZAWIERAĆ SPOILER): Zakończenie jak zwykle smutne, ale Mafia 3 wszystko wyjaśnia Joe Barbaro przeżył widać go wtedy jak Leo Galante wysiada do Lincoln'a z limuzyny, a Joe otwiera mu drzwi, według mnie rozdzielili Joe oraz Vito dlatego że za dużo razem odwalali, mieli zły wpływ na siebie i robili co im się podoba. Jestem fanem serii Mafia, pierwszą część oceniłem na 8,5, trzecią natomiast na 7 punktów. Czekam na czwartą część, myślę że kiedyś wyjdzie, oby tym razem twórcy nie spaprali ją tak jak trzeciej części. Pozdrawiam wszystkich graczy, ja na pewno będe wracał do Mafii 2 i to nie raz, wy też wracajcie bo na prawdę warto zagrać. Elo!
MAFIA II to gra, którą miała być jedynka ale z braku lepszej technologii i ogólnie niedopracowań, nie stała się nią. Dopiero po ośmiu latach wyszła, lepsza, ciekawsza i o wiele bardziej dopracowana Mafia 2. Wszystko jest tutaj o wiele lepsze:
-Jazda samochodami wymaga wprawy ale nie irytuje zwłaszcza, że wszyscy podlegają tym samy prawą fizyki.
-Policja nie ma technologii z kosmosu (jak GPS i namierzanie satelitarne w latach 40 xd).
-Skradanie jest fajniejsze... strzelanie także.... ogólnie wszystko związane ze sterowaniem postacią, zostało poprawione.
-MIASTO jest Ciekawe, świetnie zaprojektowane, różnorodne, klimatyczne.
-Fabuła mniej naiwna, dojrzalsza( taksówkarz, który zostaje od tak przyjęty do mafii, do mnie nie przemawiał).
-Pierwszy raz sandbox od R* musi ustąpić miejsca, MAFIA II jest o niebo lepsza od GTA IV.
PLUSY:
+STEROWANIE i PROWADZENIE POJAZDÓW
+POLICJA, która nie posiada sokolego oka i technologii z NASA
+Mapa, grafika, krajobrazy, dwie pory roku.
+Fabuła, klimat, audycje radiowe w których usłyszymy o naszych dokonaniach :)
+Brak frustracji podczas rozgrywki.
MINUSY:
-CZASEM jest taki CHAOS podczas strzelanin, że nie wiadomo do kogo strzelać i przez kogo się ginie.
-Parę razy zmiXowało mi grafikę i wysypało do pulpitu.
-Brak możliwości zapisu po między checkpointami. (farmisz sobie kasę a tu nagle crash i 1godz. rozgrywki w koszu).
-Po ukończeniu fabuły, brak możliwości "zabawą światem".
Byłem na prawdę wściekły na MAFIE (1), zmarnowany potencjał fabularny ALE Mafia II zrekompensowała mi to z nadwyżką.
Ta gra ma wszystko czego oczekiwałem, trochę szkoda że fabuła się urywa, w sensie brakowało mi jakiegoś podsumowania... może trochę dłuższa cutsceenka z dalszymi perypetiami bohatera lub mała krótka misja. Odrobinę widać, że zostawiono miejsce na DLC albo po prostu zabrakło twórcą czasu. Mimo tego małego zgrzytu z całego serca polecam
ogólnie to fajna ciekaw agra ktora ma swoje plusy i minusy jak napisane wyzej,,,
co do plusów to ciekawa wciągająca fabuła grafika miasta ładnie to miasto wygląda nawet dzisiaj jak sie gra,kilmat lat 40 tych i 50 tych powala na kolana,,,
mnie tez denerwowało ze nie mozna zapisywac gry kiedy sie chce przez to musiałem ciągle wracac do początku danego zapisu i strata czasu jezdzenie to same strzelaniny te same ...a najbardziej mnie raziło po ocach w Mafii to jazda pojazdami zwłaszcz w pierwszej połowie gry ktora jest cała na sniegu ,, ciężko sie opornie jeżdzi wpada w poślizgi słabe przyspieszenie przez co stawała sie gra wolna,,, ale potem gdy zima ustała było juz lepiej na twardej na wierzchni zwłaszacza sprtowymi samochodami sie całkiem niezle jeżdziło
Godna kontynuacja Jedynki.
Mafia cierpi na niestety nie wykorzystany potencjał świetną mechanikę strzelania, jazdy, fajne misje i muzyka zostały wepchnięte do pięknego lecz małego i pustego świata gdzie praktycznie nie ma co robić sama gra też niestety krótka. Szkoda bo liczyłem na więcej chociaż i tak jest dobrze zapraszam [link]
Cześć, zacząłem właśnie przygodę z Mafią II i strasznie mnie drażni kamera, gdy się obracam (prawo, tył, lewo itp.) i nie ruszę jej dosłownie 2 sekundy to kamera wraca do pierwotnego ustawienia czyli widok na przód. Można temu jakoś doradzić?
Szkoda w sumie, że już nie robi się takich liniowych gier... super się w to grało. Narzekanie, że w Mafii II nie ma co zbytnio robić jest całkowicie bezzasadne moim zdaniem. Jest to gra skoncentrowana wyłącznie na fabule, która straciłaby na spójności gdyby zaimplementowano jakieś zapychacze. Za to Mafię I i II cenię, że miały swoją tożsamość i nie siliły się na rywalizację z GTA, tylko znalazły swoją niszę. Empire Bay jest cudowne, lecz nie miało ono być piaskownicą, jak niektórzy by tego chcieli. Jest to jedynie piękne tło dla rogrywającej się, filmowej fabuły. Tak samo z systemem prowadzenia pojazdów... Osobiście nigdy nie doświadczyłem lepszego. Oczywiście z wyłączeniem gier samochodowych. Czuć wagę samochodów, a wpadanie w poślizgi na oblodzonej ulicy to coś pięknego. No ale rozumiem, że niektórych, to może irytować. Strzelaniny efektowne, feeling strzelania również jak na 2010r. Co jeszcze wywarło na mnie wrażenie, to bohaterowie. Każdy co do jednego jest bardzo prawdziwy i na swój sposób unikatowy. Moi ulubieńcy to oczywiście Joe i Leo Galante.. o dziwo sam Vito dość blado wypada na tle reszty, no ale taka osobowość. Małomówny, gburowaty... jednak nie można mówić, że był nijaki moim zdaniem.
Mafia II to dla mnie prawdziwe cudeńko, które z upływem czasu doceniam coraz bardziej. Dałbym 10, ale chamskie wycięcie zawartości i zrobienie niej dodatku to był bardzo słaby ruch. Mam oczywiście na myśli "Przygody Joe" 9/10
@Mr. JaQb
Pełna zgoda:)
Edit
Sorry za nowy post
Super, w dzisiejszych czasach gdzie jest otwarty świat i robisz bezsensowne i w kółko te same misje poboczne to ta gra jest świetna
Pojawił się świetny mod poprawiający grafikę do dzisiejszych standardów Old Time Reality Mod:
Polecam !
Ostatnio znów ogrywałem sobie drugą Mafię. Jakie mam wrażenia po prawie 10 latach od premiery?
Przede wszystkim, ta gra, mimo lat wygląda świetnie. Może czasami ukłuje w oko jakaś słaba tekstura lub model, ale miasto, oświetlenie, cienie i przede wszystkim dbałość o detale (plakaty, gazety itp. małe rzeczy) sprawiają że nawet dzisiaj gra się w to przyjemnie. Etapy zimowe to mistrzostwo, zwłaszcza w nocy kiedy świecą się wszystkie lampy i widzimy całe ośnieżone Empire Bay. Klimat wylewa się aż z ekranu, a moment kiedy wracamy do matki i w tle leci "Let it snow" jest w mojej topce najlepszych momentów w grach komputerowych.
Fabularnie jest bardzo dobrze, choć nie idealnie. Moim zdaniem trochę
spoiler start
za mało czasu spędzamy w zimie, bo po kilku misjach jest już więzienie
spoiler stop
Natomiast zwroty akcji są jak najbardziej na plus. Ktoś pisał że nie czuje sympatii do głównego bohatera, ja właśnie odwrotnie. Vito to człowiek z krwi i kości, widać było jak wpłynęła na niego wojna i dlaczego podejmował takie a nie inne decyzje.
Ogółem gra na 9/10, zabrakło troszkę większej swobody i zadań pobocznych. Fabuła mogłaby być nawet dłuższa, ale wybaczam :)
Uzupełnienie mojego poprzedniego komentarza. Po raz kolejny ukończyłem grę, dlatego chciałbym napisać nieco więcej. Nie ukończyłem pierwszej Mafii, dlatego nie oceniam drugiej części w odniesieniu do niej.
Niewątpliwie największym atutem tytułu jest fabuła, ciekawa i z niespodziewanymi zwrotami akcji. Co prawda ulepszyłbym w niej parę rzeczy, ale o tym później. Mamy też bardzo fajnie zarysowane postacie oraz tak jak wspominałem, żywe miasto.
Do zalet gry należy:
1.Fabuła, która chociaż liniowa, to w pewnych momentach zaskakuje.
Dla mnie, gdy przechodziłem grę po raz pierwszy dużym zaskoczeniem było że
spoiler start
Henry był konfidentem, i na początku bardzo było mi szkoda jak go zaszlachtowali w parku. Natomiast to, że Steve i Derek stali za śmiercią ojca Vito, nie było aż tak szokujące, może dlatego że od początku mnie odpychali swoim sposobem bycia.
spoiler stop
2. Bohaterzy, a zwłaszcza główna dwójka. Nasz protagonista nie jest tylko zbitkiem mięśni i maszyną do zabijania. Patrzę na to inaczej, biorąc pod uwagę przeszłość Vito. Od lat młodości żył biednie i widział jak jego ojciec wraca zmęczony do domu po pracy która nie przekładała się na polepszenie sytuacji materialnej. Potem poszedł na wojnę, gdzie codziennie widział śmierć, codziennie zabijał ludzi, a w połączeniu z wcześniejszą działalnością przestępczą za nastolatka, nie dziwię się że nie miał większych oporów by zabijać.
Jednak były sytuacje, kiedy pokazywał że jest lojalny wobec przyjaciół oraz rodziny i nie kieruje się tylko chęcią zysku. Choćby wtedy kiedy
spoiler start
zadbał, by siostra miała gotówkę na spłatę długu, czy przeznaczył całe swoje pieniądze na leczenie matki. Potem, kiedy uratował Leo przed śmiercią, mimo że mogło to sprowadzić na niego i Henrego poważne konsekwencje.
spoiler stop
Cała ta postać jest nieco tragiczna, bo mimo że pośrednio osiągnął swój cel, przyszło to ze znacznie większymi konsekwencjami niż się spodziewał.
Kolejną świetną postacią jest Joe, niby rubaszny i porywczy gangster, lecz także prawdziwy przyjaciel dla Vito, który nie zostawił go, kiedy ten miał nie lada kłopoty (choć trzeba przyznać że to on sam go w niektóre kłopoty wplątał).
spoiler start
Bez słowa pomaga Vito wywinąć się od służby wojskowej, a kiedy Vito wychodzi z więzienia, pomaga mu od nowa wkręcić się w świat mafii. Dodatkowo bez problemu otwiera mu w środku nocy, kiedy nasz bohater uciekł w slipach z płonącego domu i jedzie z nim rozwalić Irlandczyków
spoiler stop
Poza tym jest jeszcze świetny Leo Galante, Derek do którego od razu poczułem niechęć i Henry który sprawia wrażenie tajemniczego i poważnego. Nawet mechanik Bruski i Harry, sprzedawca broni są bardzo charakterystyczni. Wielki plus.
3. Dialogi! Są prześwietne, zwłaszcza Joe ma dobre teksty które pasują do sytuacji, a rozmowy bohaterów pozwalają naprawdę wkręcić się w ten świat. Moment na końcu gry kiedy
spoiler start
Joe na pytanie czemu nie zdradził Vito, mimo obietnic Falcone odpowiada "Remember that five bucks you own me"
spoiler stop
rozwala mnie za każdym razem.
4.Miasto, tutaj nie ma co pisać, trzeba zobaczyć samemu. Programiści odwalili kawał dobrej roboty, miasto aż ocieka klimatem lat 40 i 50. Co najważniejsze, nie jest jak w GTA San Andreas, gdzie postacie tylko chodzą i palą jointy, ale coś się dzieje, ktoś się gdzieś kłóci, przewraca na chodniku, ogląda wystawy sklepowe itp. Świetnie to wyszło. Bardzo dobrze, że są możliwości typu jedzenie, przebieranie się czy tuning pojazdów. Dodaje to realizmu i pozwala wczuć się jeszcze bardziej.
5. Soundtrack! Najlepsze jest to jak dopasowuje się do klimatu i panującego nastroju w grze, jak jest dzień i wsiądziemy do auta by dojechać na misję to muzyka jest skoczna, jak jest noc to jest spokojna i upojna, nie wspominając o jednej misji kiedy bohaterzy śpiewają piosenkę graną w radiu :D
Jednak nie jest to idealna gra, co poprawiłbym?
1.Fabuła jest za krótka. Przydałoby się więcej misji, nie muszą być nieliniowe ale więcej wątków mogłoby jeszcze bardziej urozmaicić grę.
spoiler start
Powinno być więcej misji zanim trafiamy do więzienia, bo nawet miesiąc nie mija odkąd przyjeżdżamy do Empire Bay i już mamy kłopoty. Dodatkowo zamiast przerywnika filmowego dałbym więcej misji po tym jak wstąpimy do mafii, gdzie w każdym rozdziale powoli wszystko zaczyna się walić aż dochodzimy do finalnego momentu. A jeśli o to chodzi...
spoiler stop
2. Zakończenie. Mnie szczerze zasmuciło i jednocześnie wkurzyło. Jest niedopowiedziane i nie pozostawia żadnego wyboru. Gdzieś czytałem, że w grze miałby być 4 zakończenia. Dla mnie wystarczyłyby dwa.
spoiler start
Vito otrzymuje propozycje, że albo zabije Joe, albo sam zostanie usunięty.
Ma go zwabić w pułapkę do tej restauracji Falcone, gdzie na tyłach Joe zostanie zabity. Mamy dwa cele, albo jedziemy do restauracji i zabijamy Joe, albo jedziemy do Harrego, wtedy Vito mówi Joe o tej propozycji i idą do Harrego po ciężki arsenał następnie jest wielka strzelanina w restauracji i Falcone ginie.
W pierwszym przypadku Vito unika konsekwencji rozpętania wojny z Chińczykami i sprowadzenia Henrego do rodziny. Leo Galante zostaje zabity, a Falcone umacnia swoją władzę. Vito widząc do czego doprowadziły jego decyzje albo staje się bez uczuć i pogrąża się w zabijaniu, albo popada w depresję i popełnia samobójstwo. W drugim przypadku po zabiciu Falcone Leo Galante oferuje ochronę Vito (jak w oryginale), ale Vito zostaje ukarany i razem z Joe nie mogą piąć się wyżej po szczeblach przestępczej kariery.
spoiler stop
Byłby to fajny wybór między lojalnością mafii a lojalnością wobec przyjaciół.
Wspaniała historia która wciągnęła mnie masakrycznie, co jakiś czas wracam by ją odświeżyć.
Ponownie przeszedłem Mafię 1 i 2. To moje drugie podejście do tych gier, bo wcześniej przeszedłem Mafię 1 w 2005 roku, a Mafie 2 w 2017. Teraz postanowiłem sobie odświeżyć pierwszą część i poszedłem za ciosem więc także ponownie zagrałem w dwójkę.
Mafię 1 oczywiście oceniam na 10/10. Mafię 2 na mocne 8,5+ lub 9 naciągane.
Mafia 1 to dla mnie niemal ideał. Zwłaszcza z modem Remastered, który sprawił, że gra z 2002 wygląda znacznie lepiej i nie zestarzała się tak wizualnie jak czysta wersja.
A jak się ma Mafia 2 w konfrontacji z kultową Mafia 1 ?
Moim zdaniem to w czym jest lepsza 1 część to przede wszystkim fabuła, misje i większy poz.trudności przekładający się na satysfakcję. Oczywiście dla niektórych może być za trudna w pewnym miejscach, ale na to istnieje pewien mod, który sprawia, że łatwość przejścia jest ponoć zbliżona do tej z dwójki czyli gry bardziej casualowej - Mafia Redux, który nie tylko ułatwia przejście Mafii 1, ale też poprawia wygląd. Ja skorzystałem z moda Remastered, który mocniej poprawia wygląd gry, ale nie zmniejsza trudności gry.
To w czym Mafia 2 nie przegrywa z Mafią 1 jest dość imponujące muszę przyznać:
postacie, dialogi, klimat, muzyka, projekt miasta, samochody, model jazdy, grywalność, grafika.
Mafia 2 na lata 2010-2015 wygląda dość porównywalnie jak Mafia 1 na lata 2002-2007. Tyle, że do jedynki mamy ten mod "Remastered", który mocno poprawia wygląd, a do dwójki na razie skromny "Old Time Reality Mod v.Beta", który według opinii powoduje zawias w pewnych miejscach gry, a sam progres wizualny jest ledwie odczuwalny i lepiej dograć samo Reshade z kilkoma efektami i nie mieć zawiasów.
Mafia 2 sporo zyskuje na tym, że pierwsza połowa gry tak ok 1/3 to zimowe klimaty lat 40', a później letnie lata 50' choć zima za krótko była. Mafia 1 znów przez całą grę działa się w letniej scenerii lat 30'
Mafia 2 mogłaby być nieco trudniejsza i dłuższa.
Przejście Mafii 1 zajęło mi ok 19-20 godzin, ale przez to, że niektóre misje musiałem przechodzić wiele razy, bo lekko nie było podczas strzelanin i musiałem je powtarzać, bo zapis dopiero jest po ukończeniu danej misji, ale jaka satysfakcja. Było trzeba bardzo uważać, bo ostrzał ze strzelby lub karabinu maszynowego praktycznie potrafi nas błyskawicznie uśmiercić. Mafię 2 ukończyłem na Hard w ok 12 godzin.
Zatem jedyne wady Mafia 2 to słabsza fabuła, misje, przesadna casualowość, długość gry.
Misje w dwójce nie imponują jak w jedynce, gdzie wiele z nich wyróżniało się i wręcz nadawałaby się na serial gangsterski w stylu Ojca Chrzestnego. W Mafii 1 mocno zapadają w pamięć na przykład misja w kościele, na lotnisku, w garażach czy nieudane 4 próby zabójstwa Morello, gdy to nie on podszedł do budki telefonicznej tylko jego człowiek, gdy wsiadła do jego samochodu, gdzie podłożyliśmy bombę zamiast niego jego kochanka, gdy zacięła się broń naszemu wspólnikowi oraz, gdy uciekł na przejeździe kolejowym. A także cliffhanger ze zdradą w końcówce i samym epilogiem. W dwójce tego brakuje.
Jeśli ktoś szuka podobnych klimatów jak w Mafia 1 Ameryka lat 30' czy Mafia 2 Ameryka lat 40' i 50' to polecam przejść również L.A. Noire z 2011 z akcją w latach 40', gdzie gra podobnie jak Mafia 2 nie zawodzi. Fabuła, klimat, grywalność to mocne jej strony. Grafika tam do dziś na mnie robi spore wrażenie. Ale w sumie w Mafia 2 także.
STEROWNIKI DO MAFII II NA PROCESORACH GRAFICZNYCH ATI R520 & ATI R580;
* Cat. 05.11-(8.191-28.10.2005),
* Cat. 05.12 beta-(8.193-10.11.2005),
* Cat. 05.12-(8.201-22.11.2005),
* Cat. 05.13 beta-(8.203-06.12.2005) - Ten sterownik (poza BETA wsparciem układów R520, RV26V=RV530 oraz RV515) wydaje się dodatkowo zapewniać BETA wsparcie (które wówczas, mogło być pierwsze i jedyne w tamtym czasie z ponad 3-miesięcznym wyprzedzeniem wydania tego (domniemanego) wariantu układu R520) Radeona X1800 GTO-(ati2mtag_R520, PCI\VEN_1002&DEV_710A), a także niektórych innych pozostałych modeli...
* Cat. 05.13-(8.203-11.12.2005),
* Cat. 06.01-(8.205-04.01.2006),
* Cat. 06.02 beta_2-(8.203.3-04.01.2006) - Jest wysoce prawdopodobne, że TEN sterownik (oprócz BETA wsparcia układów R520, RV26V=RV530 i RV515) jako pierwszy zapewnia już BETA wsparcie, nie tylko dla Radeonów X1900 XT/XTX-(ati2mtag_R499, PCI\VEN_1002&DEV_7249)-(co potwierdzam własnym modelem X1900 XTX, który działał na nim bez jakichś napotykanych problemów, więc sądze, że niemal "bliźniaczy" model X1900 XT także powinien), ale także (na ponad 4-miesiące przed wydaniem tego (domniemanego) wariantu układu R499=R580) modelu X1900 GT-[v1/v2]-(ati2mtag_R499, PCI\VEN_1002&DEV_724B), oraz dodatkowo wydaje się zapewniać także BETA wsparcie (które również wydaje się być jako pierwsze i jedyne w tamtym czasie, z ponad 7-miesięcznym wyprzedzeniem wydania tego (domniemanego) wariantu układu R499=R580) Radeona X1950 XTX-(???)-(ati2mtag_R499, PCI\VEN_1002&DEV_7248) a także niektórych innych pozostałych modeli...
* Cat. 06.03-(8.231-21.02.2006) - Prawdopodobnie jest to ostatni już sterownik na którym (względnie) można grać w Mafię II. Co jednak najistotniejsze, jest on w stanie dać karcie 4-8 % przyrostu wydajności wzgledem wszelkich poprzedników... Oficjalnie wspiera także (tak samo zresztą jak poprzednik) Cat. 06.02-(8.221-24.01.2006) karty X1900 XT/XTX-(ati2mtag_R580, PCI\VEN_1002&DEV_7249), a także model X1900 GT-[v1/v2]-(ati2mtag_R580, PCI\VEN_1002&DEV_724B)
# Istotna informacja; układy RV530 [do] [i włącznie z nim]; Cat. 06.02 beta_2-(8.203.3-04.01.2006) widnieją jako RV26V, podobnie jest też z układem R580, który [akurat w tym sterowniku] widnieje jako R499, z tą już jednak różnicą, że układ TEN, zdaje się tu widnieć, prawdopodobnie po raz pierwszy, i wcale nie mniej prawdopodobnie, że jako ostatni już raz...
Dokładnie analizując powyższe zestawienie sterowników, z pewnością można zauważyć, że na liście prawidłowej ich kolejności, NIE UWZGLĘDNIŁEM jednak, sterownika Cat. 06.02-(8.221-24.01.2006), i nie jest to przypadek, gdyż akurat TEN STEROWNIK (co kilka lat temu, podczas moich pierwszych testów [wszelkich] sterowników na Radeonie X1800 XL, było dla mnie dosyć zaskakujące), a także każdy inny, nowszy od Cat. 06.03-(8.231-21.02.2006) aż po sam ostatni; Cat. 10.02_legacy-(8.593.1-10.02.2010) NIE NADAJE SIĘ do grania w MAFIĘ II na układach ATI R(V)5XX ze względu na licznie występujące w grze problemy z oświetleniem i cieniowaniem (za co winę wydają się ponosić "ścieżki" renderowania obrazu w "silniku" gry na powyższych układach i ich sterownikach), powodujące poważne "przekłamania" i "artefaktowanie" obrazu...
Co prawda, na wszelkich sterownikach powyżej, [oprócz wspomnianego już Cat. 06.02-(8.221-24.01.2006)] wszystkie problemy całkowicie JEDNAK NIE ZNIKNĘŁY, lecz nadal jednak uważam, że RÓŻNICA miedzy sterownikami, TYMI (NAJ)starszymi a (NAJ)nowszymi jest na tyle DUŻA, że powiedzenie ,,jak dzień do nocy'' doskonale się tutaj sprawdzi...
Jednakże po za tymi (względnie) grywalnymi sterownikami powyżej, (i mimo wszystko, ale nadal jednak istniejącymi ich co niektórymi niedogodnościami ściśle związanymi z Mafią II) to przypuszczam, że mógłby również "nadawać" się do grania, prawdopodobnie pierwszy BETA sterownik dla nowych (w tamtym czasie) kart ATI opartych na najnowszych układach R(V)5XX, znany jako Cat. 8.18 beta, datowany na 06.09.2005, a także dwa pozostałe, swego czasu niedostępne publicznie (a jedynie dostępne dla redakcyjnych testów dla nowo przedstawianych kart) BETA sterowniki; Cat. 8.173.1-(21.09.2005) i Cat. 8.173.2.3-(21.09.2005). Niestety jednak, z racji braku któregokolwiek z nich, nie jestem w stanie tego potwierdzić...
Dodatkowo można także zauważyć, że układy graficzne RV515 oraz RV530 to te chipy których NIE WYMIENIŁEM jednak obok R520 i R580, pomimo, że są one W PEŁNI WSPIERANE przez wszystkie wymienione powyżej sterowniki, zaczynając już nawet od Cat 05.11... Jednak w pełni świadomie poczynione przeze mnie ich pominięcie wiąże się z tym, iż zdecydowanie odradzałbym używać tych układów do grania, ze względu na fakt, że ich wydajność jest o wiele ZA DALEKA (zwłaszcza tych na RV515) do spełnienia [mojego-własnego-absolutnego-minimum-jakościowo-wydajnościowego] dla Mafii II... W związku z czym owe "minimum" wygląda następująco; rozdz. 1024x768 na NISKICH detalach z AF x8 bez okluzji otoczenia, przy wględnie-grywalnej (20-25 fps) wydajności, głównie w "dziennej" porze gry...
Jednakże, aby rzeczywiście być W PEŁNI zorientowanym w naturze prawdziwego "kryzysu" ze sterownikami dla Mafii II na układach graficznych ATI R(V)5XX, to należy tu wymienić wszystkie możliwe "niegrywalne" sterowniki na tych układach... A należą do nich przede wszystkim, wszystkie oficjalne wersje sterowników (czyli PEŁNE, A NIE, BETY, PÓŹNE BETY czy też RC'ki)-(chcociaż, posiadanych co najmniej kilka z nich, również przetestowałem, lecz nie (z)robiłem ich dokładnej listy, gdyż one do grania w Mafię II, także się NIE NADAJĄ...) A więc, uznane przeze mnie za (oficjalne) i "niegrywalne" w Mafię II wersje sterowników to; Cat 06.02 (dość nieoczekiwana i niegrywalna "niespodzianka"), a potem jest już "ciągiem" od Cat. 06.04 aż po Cat. 09.03, a w tym także Cat. 10.02_legacy...-(który, w sumie bardziej wydaje się być jako swego-rodzaju HOT-FIX ponad Cat. 09.03, anieżeli mogącym by teoretycznie (za)istnieć Cat. 09.04 beta...) W związku z czym tych (oficjalnych) i "niegrywalnych" jest 37-(TRZYDZIEŚCI-SIEDEM)-paczek sterowników, nie licząc już [PO] sterowniku Cat. 06.03-(8.231-21.02.2006) tych niewątpliwie istniejących sterowników BETA, z pośród których sam, nawet nie posiadam wszystkich wersji..., lecz, nie sądze jednak, aby akurat te BETA paczki których nie mam, były w stanie pomóc układom R(V)5XX na miarę tych [DO]-(i włącznie z nim) Cat. 06.03-(8.231-21.02.2006)... Tak więc finalnie patrząc, te rzeczywiście (względnie)-"grywalne" paczki, są to wspomniane już; Cat. 05.11, 05.12 beta, 05.12, 05.13 beta, 05.13, 06.01, 06.02 beta_2 oraz 06.03 co daje razem 8-(OSIEM) paczek, z czego "oficjalnych" jest 5-paczek, natomiast pozostałe 3-paczki, są to już wersje BETA...
# Istotna uwaga;
Ze względu na istotnie ograniczoną ilość tych (względnie)-"grywalnych" sterowników ([OD] Cat. 05.11 [DO] Cat. 06.03), należy również pamiętać, że "zasięg" tychże sterowników obejmuje wsparciem również ograniczoną ilość kart, czyli, że (niemal na pewno) wspierają one karty; "tamte"-[wcześniejsze] i tylko "tamtejsze"-[wcześniejsze] z "tamtego"-czasu... Zatem karty graficzne wydawane [PO] Cat 06.03 są już NIE WSPIERANE przez te sterowniki, przez co całkowicie tracą one "szansę" na (względne) granie w Mafię II... W związku z czym najprawdopodobniej będą to następujące karty; Radeon X1550-[bez przyrostka] oraz X1650 SE-(oba te modele, pomimo stosunkowo wysokiego oznaczenia, bazują na układzie RV516, czyli kosmetycznie "odświeżonym" wariancie starszego układu RV515..., model X1550 jest akurat niżej taktowany od X1300 PRO, a z kolei X1650 SE nieco wyżej od X1300 PRO, lecz niestety, każdy z tych układów jest O WIELE ZA MAŁO WYDAJNY, nawet do dużo mniej jak (moje) "minimum" dla Mafii II...), X1300 XT oraz X1650-[bez przyrostka]-(czyli poniekąd "niemal" to samo co X1600 PRO, bo też na RV530, ale wątpie, że TE sterowniki go wesprą jeśli ma on inny [device_id] niż X1600 PRO, co akurat jest dość prawdopodobne, z drugiej jednak strony do (mojego) "minimum" dla Mafii II byłyby one za mało wydajne...), , X1650 PRO-(wysoce podobna sytuacja jak poprzednio, czyli "prawie" to samo co X1600 XT, tyle, że na nowszym [RV535], więc jego wsparcie [DO]-(i włącznie z nim) Cat 06.03 odpada, innym jego problemem byłaby, wciąż za niska wydajność dla Mafii II...), X1650 GT//XT-(te karty wydawane "hen" daleko po Cat. 06.03, więc też odpadają, a szkoda ich, bo w Mafii II z całą pewnością w 1024x768 i/lub 1152x864 na LOW/MEDIUM z AF x8 bez okluzji otoczenia , dały by sobię radę...), X1950 GT/PRO-(czyli obie karty, bardzo podobne do siebie i do X1900 GT-[v1/v2], też niestety odpadają, tych to już bardzo szkoda, bo na nich byłaby spora szansa na granie w Mafię II w 1280x960 LOW/MEDIUM z AF x8 bez okluzji otoczenia...), X1950 XT oraz [prawdopodobnie] modele X1950 XTX i/lub X1950 XTX CrossFire Edition-(no, cóż..., ich akurat to już niechce mi się komentować...(...).
Natomiast te układy, które wydają się mieć "szansę" na BETA wsprarcie, (chociażby w jednym jedynym sterowniku), który sugeruje taką okoliczność i to na kilka miesięcy wcześniej (a w tych przypadkach to; >3, >4 i >7 miesięcy),a ostatecznie jednak wydane kilka miesięcy później jako (domniemane) warianty danych układów, są to następujące karty na nich oparte; Radeon X1800 GTO-(co prawda karta ta, jednak nie spełnia (mojego) "minimum", [ale, o [nim] później...(...).]) wydaje się mieć BETA wsparcie, zdaje się, że tylko w tym jedynym sterowniku 05.13 beta-(8.203-06.12.2005), z kolei model X1900 GT-[v1/v2]-(tutaj jest spora szansa na granie w Mafię II w 1280x960 LOW/MEDIUM z AF x8 bez okluzji otoczenia, tak więc warto to sprawdzić...) zaczyna od Cat. 06.02 beta_2-(8.203.3-04.01.2006), pomijając jednak, sterownik Cat. 06.02-(8.221-24.01.2006)-(pomimo jego wsparcia w tym (oficjalnym) sterowniku), ze względu na te same "problemy", które już na [stałe] występują [PO] Cat. 06.03-(8.231-21.02.2006) w którym to, poraz kolejny [ten] wariant układu R580 jest obecny...). Tak więc X1900 GT-[v1/v2] wydaje się mieć, 2-(dwie) "szanse" w Mafii II... No i ostatni już, X1950 XTX-(???) i jego jedna-jedyna szansa w Mafii II, czyli w tym samym sterowniku od którego "startuje" X1900 GT-[v1/v2] czyli od Cat. 06.02 beta_2-(8.203.3-04.01.2006), z tą już jednak różnicą, że (podobnie jak z X1800 GTO) wydaje się to być jeden i jedyny sterownik obsługująty ten [domniemany] wariant układu R580... Jeżeli by go obsługiwał, to granie w Mafię II w 1280x960 na MEDIUM z AF x8, z włączoną okluzją otoczenia, na tej karcie nie będzie żadnym problemem..., na tej karcie nawet możnaby było spróbować "podejść" do 1600x1200 [w 4:3] na LOW/MEDIUM z AF x8 bez okluzji otoczenia, a już tymbardziej do nieco mniejszej 1680x1050 [w 16:10] na MEDIUM z AF x8 bez okluzji otoczenia, tak więc już zdecydowanie warto to sprawdzić...
* Dość już jednak tej teorii, najpóźniejszy już czas na przeprowadzone testy...
Przestowane przeze mnie karty, na wspomnianym powyżej,"grywalnym" sterowniku; Cat. 06.03-(8.231-21.02.2006) to; Radeon X1300 PRO-256MB, X1800 XL-256MB, X1800 XT-256MB, X1900 XTX-512MB, na pc ze "świeżo" zainstalowanym Win XP-32-[z SP2], wyposarzonym m.in. w; CPU AMD Athlon II 250-(w systemie dodatkowo zainstalowany AMD Dual-Core Optimizer), płytę główną socket AM3 na chipsecie AMD 760G=RS780L, 4GB DDR3-1333-(jednokanałowej, w trybie DDR3-1066 ze względu na cpu), hdd 120gb na sata-2, całość napędzał zaś, całkiem "porządny" zasilacz 500W.
* Ustawienia & Zalecenia
Absolutnie minimalna i [jeszcze]-"znośna" rozdzielczość potrzebna do grania w omawianą grę to; 1024x768 dla [4:3] i/lub [5:4], albo też nieco większe rozdzielczości tj. 1280x720/1280x800 dla [16:9]/[16:10]. Jednakże już do tych "drugich" rozdzielczości, jako absolutne minimum wydajnościowe, zalecam CO NAJMNIEJ Radeona X1800 XT...
Detale "ogólne" zalecam ustawiać na NISKIE, ewentualnie Filtowanie-Anizotropowe można dać z x1 na x8/x16, natomiast ustawiając każdą funkcję osobno, wygląda to tak;
- Wyłączyć Anti-Aliasing jeśli domyślnie jest włączony, można też wyłączyć synchronizacje pionową jeśli domyślnie jest ona włączona.
- Filtrowanie Anizotropowe można akurat dać z x1 na x8/x16, gdyż jak zauważyłem, (pomimo, że niestety jednak nie zawsze i nie wszędzie działa ono jak należy) to nie powodowało ono wyraźnego obniżenia wydajności na każdej testowanej przeze mnie karcie, i są to bardzo znikome straty wydajności rzędu 1-2 %... Bardzo podobnie wygląda też sytuacja ze zwiększaniem detali geometrii z niskich na średnie lub wysokie, tutaj akurat spadek wydajności był wręcz niezauważalny...
- Cienie ustawić na NISKIE; choć w sumie ustawianie ich na średnie czy wysokie (głównie w rozdziałach o porze "dziennej") nadal niestety nie powoduje ich poprawnego renderowania... Dodatkowo zwiększanie ich jakości obniża także wydajność o (5-15 %), licząc od ustawienia średniego do wysokiego, co prawda, nie jest to duża strata wydajności, ale w związku z ich niepoprawnym renderowaniem na KAŻDYM USTAWIENIU (głównie w "dziennych" porach gry), zalecałbym możliwie często pozostawać przy ustawieniu NISKIM.
- Wyłączyć okluzję otoczenia (z racji wyraźnego spadku wydajności o 15-30 %), z pewnością należy też wyłączyć apex/physx (ze względu na wyjątkowo duże, nierzadko 20-60 % spadki wydajnościowe) jeśli domyślnie był on włączony i był na ustawieniu średnim bądź wysokim, po czym zrobić restart gry po jego wyłączeniu, tak aby mieć [100 %] pewność, ze napewno jest on wyłączony.
* Karty graficzne i ich osiągi w Mafii II;
- Układ ATI RV515; (Radeon X1300 PRO); W 640x480 na NISKICH detalach z AF x1; Karta ta zapewnia 10-15 fps w rozdziałach o porach "dziennych" i 15-20 fps o porach "nocnych". Dodatkowo, ten fps potrafi się również wyraźnie zmieniać (dotyczy to każdej dowolnej karty) w zależności od pory dnia i nocy w grze, co niewątpliwie wiąże się z upływem czasu wraz z rozwojem rozdziału, i powoduje to wyraźny wzrost lub spadek wydajności karty... Tak więc, taka rozdzielczość oraz fps, bez cienia wątlipości, są o wiele za dalekie do (mojego) "minimum"; tj. rozdz. 1024x768 przy NISKICH detalach z AF x8, mając przynajmniej (20-25) fps w "dziennej" porze gry...a, ta potrafi być zdecydowanie bardziej wymagająca (20-40 %) od rozdziałów o porze "nocnej"...). Wynik benchmarku gry w 640x480 na NISKICH z AF x1 bez okluzji otoczenia, to 10,7 fps... No cóż, stanowczo trzeba stwierdzić, że do tego "minimum" jest tej karcie jeszcze BARDZO...ALE TO BARDZO DALEKO...(...). Jednakże patrząc na to z drugiej strony, to jestem w stanie w pełni uczciwie i bez cienia wątpliwości przyznać, że osiągi modelu X1300 PRO-(zaledwie; 4-ROP/4-TMU/4-PS/2-VS) w Mafii II są itak w każdym razie niebywale wysokie, jak na układ z ENTRY-LEVELU z 2005 roku, bądź co bądź słaby, ale za to bardzo "tytanicznie" walczący o [TĄ] grę z 2010 roku...
- Układ ATI R520; (Radeon X1800 GTO); Co prawda akurat TEJ KARTY nie miałem podczas testów, lecz dzięki jak najskuteczniejszemu "powołaniu do życia" jego symulowanego-"istnienia" poprzez "odkręcanie" w głównej mierze rdzenia na X1800 XL, pozwoliło mi to, uzyskać takie efekty...; W 800x600 na LOW z AF x8 bez okluzji otoczenia w porach zza "dnia", karta zapewnia 20-25 fps, co w kwestii grywalności wygląda nawet "ładnie", lecz, szkoda tylko, że gra w tej rozdziałce wciąż wygląda, niestety ale "nieładnie"... Ale za to w rozdziałach o porze "nocnej" JEST JUŻ LEPIEJ, bo nierzadko, można "pokusić" sie o 1024x768 przy identycznych detalach... Z kolei benchmark gry w 800x600 na LOW z AF x8 bez okluzji otoczenia wykazał 18,9 fps, natomiast w 1024x768 przy identycznych detalach, dał 14,1 fps. Z kolei porównując wydajnościwo X1800 GTO do X1600 XT-(którego też nie miałem podczas testów, ale dzięki "odkręcaniu" rdzenia w układzie R580, jego niewątpliwie istotnej "podzielności" przez układ(y) RV530 oraz dokładnej analizie jego "pomniejszych osiągów", pozwoliło mi uzyskać całkiem prawdopodobny obraz osiągów, tych spodziewanych na RV530... Przez co, sądze że w Mafii II, X1800 GTO, mógłby być w stanie "przegonić" X1600 XT, [przypuszczalną] różnicą wyższej wydajności o (15-30 %) w obydwóch porach gry tj. [dziennej i nocnej], z lekkim wskazaniem większego odczucia tej różnicy ze względu na porę "dzienną"... Niestety, pomimo wysoce prawdopodobnego (za)istnienia tej odczuwalnej już przewagi wydajności X1800 GTO nad X1600 XT, nie pozwoli to jednak na grywalną wydajność w 1024x768 na LOW z AF x8 bez okluzji otoczenia, a dość często skończy się to finałem "dnia" przy "znośnej" wydajności na poziomie 15-20 fps, co prawda, nie jest to jeszcze totalna "katastrofa", no, ale...(...). Jednak niestety, [ale] X1800 GTO niespełnił (mojego) "minimum" dla Mafii II, a bynajmniej tego niedokonał w porach "dziennych", ale w "nocnych"...już TAK..., co prowadzi do końcowej rekomendacji; "pół na pół" i wniosku, że w rozdziałach w porach zza "dnia" należy grać w 800x600 na LOW z AF x8 bez okluzji otoczenia, a, w porach "nocnych" w 1024x768 przy identycznych detalach... Koniec końców, jest to już kwestia [WŁASNEGO RYZYKA I WŁASNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI] w przypadku posiadania modelu X1800 GTO-[a także jakiejkolwiek innej karty, wyraźnie "skazanej" jedynie na sterownik(i) BETA...(...), tj. m.in. w przypadku Mafii II...] oraz instalowania tego, zdaje się, że [jednego-jedynego] BETA sterownika Cat. 05.13 beta-(8.203-06.12.2005), który [mógłby] tej karcie istotnie "pomóc" w wypadku Mafii II... Natomiast, [jeśli] komuś [się] to [powiedzie], to powiedzenie; ,,lepiej jest móc w coś grać (nawet w zbyt niskiej rozdzielczości), niż nie móc w coś grać niemalże...[wcale]...(...)'', również i TU, doskonale się wówczas sprawdzi...
- Układ ATI R520; (Radeon X1800 XL); W rozdz. 1024x768 LOW z AF x8 w porach "dziennych" gry oferuje 20-25 fps i 25-30 fps w porze "nocnej", co pozwala mi stwierdzić, że karta ta swoją wydajnością (w około 90 %) SPEŁNIA postawione jej przeze mnie "minimum" dla Mafii II... W porach nocnych gry, fps potrafi być już na tyle duży, że ze sporym powodzeniem można grać w 1152x864 LOW/MEDIUM z AF x8 bez okluzji otoczenia lub w 1024x768 LOW/MEDIUM z AFx8, z włączoną okluzją otoczenia... Wynik benchmarku gry w 1024x768 LOW z AF x8 bez okluzji otoczenia, to 18,3 fps.
- Układ ATI R520; (Radeon X1800 XT); W rozdz. 1152x864 LOW/MEDIUM z AF x8, w "dzień" zapewnia 20-25 fps, a w "nocy" 25-30 fps. Całkiem podobnie wygląda sytuacja w [16:9/16:10], tj.; 1280x720/1280x800, tutaj karta ta, również [z powodzeniem] przekracza 20 fps w "dzień", i 25 fps w "nocy"... Natomiast grając o porze "nocnej" można [z dużym powodzeniem] przejść na 1280x960 na MEDIUM z AF x8, ale bez okluzji otoczenia, (z powodu 15-30 % utraty na wydajności), a karta nadal zapewnia przynajmniej 20-25 fps... Wynik benchmarku gry w 1024x768 LOW z AF x8 bez okluzji otoczenia, to 22,6 fps, natomiast w 1152x864 LOW z AF x8 bez okluzji otoczenia, to 18,9 fps. Z kolei w 1280x960 na MEDIUM z AF x8 bez okluzji otoczenia, to 15,9 fps. Dokładnych testów z benchmarku gry (zarówno dla tej karty jak i wszystkich pozostałych) dla rozdzielczości [16:9/16:10], jak dotąd jeszcze nie (z)robiłem (co aktualnie wynika z braku czasu) stąd brak ich wyników.
- Układ ATI R580; (Radeon X1900 XTX); Karta ta BARDZO OKAZALE radzi sobię z Mafią II przy 1280x960 MEDIUM z AF x8 bez okluzji otoczenia, zapewniając przynajmniej 30-35 fps w porach "dziennych" i 35-40 fps w "nocnych". Po włączeniu okluzji otoczenia, w "dzień" jest 25-30 fps, a z kolei w "nocy" 30-35 fps, czyli nadal w pełni grywalnie... W wziązku z czym bez wątplienia mogę stwierdzić, że ŚREDNIE DETALE ORAZ ŚREDNIA ROZDZIELCZOŚĆ (1280x960 w 4:3 i/lub 1440x900 w 16:10) jak dla tej gry, NIE STANOWIĄ dla tego modelu poważnego wyzwania... Wynik Benchmarku gry w 1280x960 na MEDIUM z AF x8 wraz z włączoną okluzją otoczenia dał 22,6 fps, z kolei [to samo] po wyłączeniu okluzji otoczenia dało 26,9 fps.
Podsumowując wydajność wszystkich przetestowanych przeze mnie kart, jestem w stanie bez cienia wątpliwości stwierdzić, że Radeon X1800 XT (nawet z lekką nawiązką) SPEŁNIA MINIMALNE WYMAGANIA Mafii II, a tak naprawdę to JUŻ NAWET model X1800 XL (w około 90 %) JEST W STANIE JE SPEŁNIĆ... Tak więc skorzystanie ze znacznie mocniejszych kart pokroju X1900 GT-[v1/v2] czy też X1950 XTX mogłoby tylko i wyłącznie uprzyjemnić rozgrywkę...a, na początek wystarczy już tylko mieć odpowiednio [tamtą]-"starszą" kartę..., i to właściwie by było na tyle z mojej strony...(...). : - ), : - ), : - ), : - ), : - )
Pozdrawiam wszystkich bardzo ciepło, a wszególności tych co grają w Mafię II & BAAARDZO lubią także "siedzieć" w erze RETRO-PC !!!
Też na różnych kartach i prockach próbowałem odpalać i grafika jest zależna i dźwięk nie tylko od sterownika karty graficznej ale i procesora i systemu operacyjnego mugłbym długo o tym pisać ale generalnie im nowszy sprzęt czy sterownik tym wyglonda gorzej u mnie prawdopodobnie nielicząc odpalania w zabytkowych konfiguracjach najlepiej wyglądało na gtx 295 i xeonie x3220 x4 pozdrawiam i życzę więcej nam takich perełek ja Mafia 2 :)
Druga część jest zdecydowanie bardziej przystępniejsza od pierwszej, przy czym mimo wszystko daje spore wyzwanie (o ile nie gramy na "łatwym" :P). W grze bawiłem się bardzo dobrze, może poza zdarzającymi się błędami w sztucznej inteligencji (czasem wymuszało to powtarzanie zadań, ale te sytuacje to dosłownie znikomy ułamek całej gry). No i jak już wyżej wspominano, mogłaby być dłuższa. Co ciekawe, mimo posiadania sprzętu sporo przewyższającego wymagania zalecane, nie jestem w stanie osiągnąć 60 FPS-ów przy maksymalnych ustawieniach. Najwyraźniej więc optymalizacja nie została dopięta na ostatni guzik.
Fabularnie natomiast Mafia 2 to arcydzieło. Jest grą bardzo dojrzałą, momentami zabawną, a kiedy indziej wzruszającą i dającą poczucie panującej dookoła niesprawiedliwości. Do dyspozycji mamy dość spore, "żyjące" miasto rodem z GTA, bardzo zróżnicowane. Dodatkowo, myk ze zmianą pory roku z zimowej na letnią w trakcie trwania fabuły dodaje świetnego klimatu oraz urozmaica rozgrywkę. Funkcjonalności poboczne moim zdaniem są mało znaczące, właściwie się z nich nie korzysta (poza regularnym odwiedzaniu handlarzy bronią), pod tym kątem znacznie bardziej rozbudowane było chociażby GTA: San Andreas.
Posiadam wszystkie DLC, szczerze powiedziawszy nie wnoszą one żadnej wartości do głównego wątku fabularnego i zdecydowanie w ich miejsce wolałbym rozbudowanie głównej fabuły o chociaż kilka godzin. Nie mówię, że są niegrywalne, ale to taka typowa "gangsterka" - bardzo schematyczne misje z kradzieżą aut, bijatyki, krótkie strzelanki (i to wszystko z dość ograniczonym czasem). Przez pierwsze kilka misji jest fajnie - zawsze jakaś odskocznia, szybko jednak staje się to nużące.
Nie chcę jednak zbyt specjalnie obniżać oceny gry, spędziłem w niej kilkanaście godzin i ani trochę nie żałuję (ciężko było mi się oderwać od monitora). Polecam dla fanów gier GTA-podobnych, absolutnie nie są to natomiast produkcje identyczne :)
Wiele o tej grze napisać nie mogę ponieważ ogrywam ją pierwszy raz aż 10 lat po premierze, ciężko mi porównać ją do innych gier z tego okresu.
Gra jest bardzo klimatyczna i wciągająca, początek gry podczas gdy miasto jest zasypane śniegiem prezentuję się pięknie. Misję są zróżnicowane a fabułą wciągająca. Podczas gdy schodzimy z klatki schodowej uruchamiają się pojedyncze skrypty takie jak policja pukająca do naszego sąsiada lub gdy nas sąsiad zobaczy to zamyka w popłochu drzwi, niestety niewiele pojawia się ich podczas podroży po mieście. Gdy chcemy zrobić sobie przerwę w wykonywaniu kolejnych misji i pojeździć po mieście to nie czeka w nim na nas zbyt wiele atrakcji. Ogólnie gra bardzo dobra i warta polecenia
8,5/10 przy ocenie 9/10 dla gta 5 :)
[link]
Gra jest bardzo dobra oceniam na 10/10 i jeszcze wyszedła
definitywna edycja która poprawia grafikę jest super
Nie wiem co się stało, ale po godzinie grania ogarnęło mnie takie rozdrażnienie, że grę odinstalowałem.
Dziwne, bo czytałem wiele pochlebnych opinii.
Jeden z najlepszych tytułów w jakie grałem, satysfakcja z gry bardzo duża.
Mafia II to dorosła opowieść. Plusy... Zachwyca przede wszystkim miasto – jego piękno, architektura, tętniące życiem ulice, rozmowy i anegdoty przechodniów. Sprawia to naprawdę dobre pierwsze wrażenie. Zdumiony jestem dopracowaniem fizyki otoczenia. Nie można nie wspomnieć tu o realistycznym zachowaniu się aut na śliskich drogach Empire Bay oraz ogólnie o nieprawdopodobnej wręcz dbałości o detale. W dodatku wrażenia wizualne podkręca technologia PhysX, która oferuje świetną fizykę i efekty. Poruszanie się, zarówno pieszo jak i autem, odbywa się sprawnie. Samochody z epoki zawsze cieszą oko, a każdy prowadzi się zgoła inaczej. Podobnie z arsenałem. Dobrze znany, klasyczny zestaw broni palnej robi robotę. Dziwi tylko fakt, ile naraz Vito może mieć przy sobie egzemplarzy. Ogólnie rzecz ujmując, rozgrywka jest bardzo urozmaicona. W tym miejscu pochwalić muszę konstrukcję poziomów. Po pierwsze, misje układają się w naturalną logiczną całość, tworząc spójną historię. Dzięki temu są po prostu angażujące i aż chce się brnąć dalej. Po drugie, znakomicie zachowują balans, dostarczając ogrom przeróżnych emocji. Ucieczki, strzelaniny, etapy skradankowe, pościgi - wszystko to zrealizowano perfekcyjnie. Ponadto zachowano tu odpowiednio zróżnicowane tempo. Po trzecie to te świetne, zapadające w pamięć motywy, jak choćby pełna magii nocna przejażdżka z kumplami i wokal pijanych gangsterów do piosenki w radiu. Tytuł pełen jest takich smaczków. Ucho zadowalają swojskie, pełne siarczystych wulgaryzmów dialogi. Fajnie wpleciono pogaduchy w czasie jazdy autem. A to wszystko wieńczy przebogaty i znakomity oryginalny soundtrack oraz fantastyczne, stylizowane kawałki z lat 40. i 50. W ogóle te czasy to ciekawy okres na pokazanie ówczesnego świata i opowiedzenie historii. Fabuła stoi na bardzo wysokim poziomie, a towarzyszące jej wstawki filmowe to klasa sama dla siebie. Dla niektórych całkiem miłym dodatkiem mogą okazać się plakaty, playboy i pinup. Minusy... Niewygórowany poziom trudności i niezbyt długi scenariusz, sprawiają że przygoda nieoczekiwanie szybko się kończy. Na początku zaznaczę, że interfejs wydał mi się w pewnych kwestiach nieintuicyjny. Podobnie jest z niektórymi punktami zapisu – zrobiono je po prostu źle. Kilka razy musiałem powtarzać cały etap, bo albo bohater przypadkiem zginął albo gra się wykrzaczyła do pulpitu. A propos, w trakcie zabawy program losowo, przynajmniej kilka razy, samoczynnie się wyłączył. Błędy występują też w samej grze, np. zacięcia przechodniów, stanie czy spacerowanie w miejscu. Poza tym gra cierpi na syndrom tych samych twarzy u npc-ów. Widać też niestety, że sztuczna inteligencja radzi sobie nienajlepiej. Dodając do tego liczne graficzne glitche i kulejące animacje, mamy też ciemniejszą stronę aspektu technicznego produktu. Pewnych elementów po prostu mi brakowało, jak chociażby misji pobocznych, odrobiny broni białej czy lepszego potraktowania walki wręcz. Ma się też wrażenie, że produkcja została wykastrowana z wielu pomysłów, część scen wycięto, a fabuła jakby się urywa. Pierwsza Mafia to dzieło kompletne, zaś jej następczyni pozostawia pewien niedosyt. Wszakże, to wciąż bardzo dobra gra akcji. Moja ocena – 8.0/10
Główną zaletą gry jest świetna fabuła, która mimo liniowości, jest dopracowana, ciekawa i nie pozwala się nudzić. Grę przeszedłem w jakieś 12 godzin i był to dobrze spędzony czas. Grafika bardzo dobra, nawet po 10 latach może się podobać.
Dobra gra ale krótka (cały spędzony czas to 17h z czego historia ukończona w jakieś 11h), otwarty świat jest tylko tłem dla dobrej historii. DLC są średnie i zanudziło mi się ich ogrywanie po godzinie, misje nie połączone ze sobą, upitolone na szybko i tyle. Ogrywałem na XSX i i słyszałem że wersja Remestered miała sporo błędów w premierę, ogólnie jest path który waży 6GB i naprawia grę. Tylko raz wywaliło mnie do Dashboarda i było kilka mniejszych gliczy. Ogólnie polecam, ja może wrócę do gry za 10 lat i ogram znów.
Dobrze się w to grało, mimo że to trochę generator typowych misji GTA w mafijnej odsłonie ze sporym, ładnym światem w którym jest niewiele do roboty.
Główny bohater w zasadzie nie przechodzi przemiany, od pierwszych scen przedstawiany nam jest jako człowiek z kryminalnymi ciągotami i do końca taki pozostaje, jedynie zwiększa się jego determinacja która z czasem wplątuje go w rozgrywki między trzema mafijnymi rodzinami dzielącymi swoje wpływy w Empire Bay.
Fabularnie mamy tutaj bardzo dużo akcji, strzelania, pościgów, gra potrafi trzymać w napięciu, w zasadzie mocno różni się od The City of Lost Heaven ponieważ jeśli chodzi o opowiadanie historii, śledzenie stopniowego rozwoju postaci i powolne chłonięcie klimatu to gra jest daleko w tyle względem świetnej w tych aspektach części pierwszej.
Klimat gangsterski,Ładna grafika, odwzorowanie tamtych lat. Na plus automatyczny zapis gry po każdej misji.Inna gra niż GTA 4. Tu napewno postawiony jest aspekt przede wszystkim na fabułe. Ciekawe i zróżnicowane misje. Fajna sprawa jak gdzieś się wlamiemy i nikt nas nie zauważył to policja nas nie ściga- realistka brak świadków brak ścigania. Uważam że w grze jest dobry model jazdy samochodami. Gra na poziomie trudności wysoki nie wydaje się być zbyt trudna. W grze jest dużo jeżdżenia samochodem po calej mapie dosłownie od jednego punktu do drugiego, zapewne jest to przez to aby zwiedzać i podziwiać całe miasto.npc nie stoją bezczynnie, reagują strzelają. Jak dla mnie mogli by grę wydłużyć do 20 rozdziału. Przy końcu przyjemnie się grało.W ostatnim rozdziale przypomniała mi się pierwsza część a w niej ostatni również rozdział.
Gra jest genialna tak samo jak część pierwsza. Ale mam bardzo ważne pytanie. Co w Mafii 2 robi Jackie Welles bez wszczepów:)
Bardzo dobry tytuł z wciągającą fabułą. Granie przypomina oglądanie dobrego gangsterskiego serialu.