Najciekawsze materiały do: System Shock 2
System Shock 2 - StixsworldHD's HD-4K Experience v.1.0
modrozmiar pliku: 2,1 KB
StixsworldHD's HD-4K Experience to modyfikacja do gry System, Shock 2, której autorem jest StixsmasterHD.
System Shock 2 - poradnik do gry
poradnik do gry22 grudnia 2000
Lokacje, zadania oraz wszystko co potrzebne aby ułatwić ukończenie tego techno-thrillera.
System Shock 2 - Szykowny Szok
recenzja gry22 grudnia 2000
Światowa premiera 11 sierpnia 1999. Gra reprezentuje rzadki gatunek, który może jednych wciągnąć na wiele godzin, a innych po kilku minutach odepchnąć. Jednak ci, którym przypadnie do gustu mają zagwarantowane wiele godzin rozrywki na wysokim poziomie.
Po prawie 4 latach od zapowiedzi remaster System Shock 2 wreszcie dostał trailer
wiadomość20 maja 2023
Nightdive Studios wreszcie wypuściło pierwszy zwiastun i screeny z System Shock 2: Enhanced Edition, czyli remastera kultowej gry z 1999 roku.
System Shock Remake - nowe materiały wideo oraz konkrety o demie i pre-orderach
wiadomość24 stycznia 2021
Zespół Nightdive Studios udostępnił nowe materiały wideo z remake’u System Shock. Ujawniono również, kiedy możemy spodziewać się startu pre-orderów oraz premiery kolejnego dema. Poznaliśmy także konkrety odnośnie System Shock 2: Enhanced Edition.
System Shock 2 Enhanced Edition zaoferuje wsparcie dla VR
wiadomość11 stycznia 2021
Studio Nightdive podzieliło się informacjami na temat System Shock 2 Enhanced Edition. Wynika z nich, że tytuł zaoferuje wsparcie dla gogli wirtualnej rzeczywistości.
- System Shock 2 NewDark, czyli „jak tajemniczy fan wskrzesił kultową grę” 2019.08.14
- Zapowiedziano System Shock 2 Enhanced Edition 2019.08.12
- System Shock 2 już jutro na GOG.com 2013.02.13
- System Shock 2 trafi na GOG.com i Steam 2013.02.11
- Fanowskie aktualizacje do System Shock 2 i Thief 2 dostosowują gry do współczesnych komputerów 2012.09.27
- Wieści ze świata (Sleeping Dogs, MotorStorm, DUST 514) 14/8/12 2012.08.14
- 12 sierpnia dniem oficjalnej zapowiedzi nowej gry studia Irrational Games 2010.08.03
Najlepsze gry, które się nie sprzedały
artykuł14 maja 2022
To, że sukces artystyczny nie musi iść w parze z ekonomicznym, to żadna nowość. Czasem jednak aż trudno uwierzyć, że udane i popularne po dziś dzień tytuły były w pierwszych latach swego istnienia na rynku kompletnymi komercyjnymi klapami.
Instrukcja jak grać w wersje GOG z 29 modami wraz z spolszczeniem.
Linki do plików SS2Tool, Blue Mod Manager, do paczki modów i dokładniejszy opis krok po kroku mamy tutaj.
https://lowcygier.pl/forum/viewtopic.php?f=11&t=6379
1) Instalujemy grę w folderze innym niż c:\Programfiles\
2) Odpalamy grę przynajmniej raz i ustawiamy odpowiednią rozdzielczość w opcjach
3) Instalujemy patcha SS2Tool- przygotowuje grę do obsługi modów, zawiera w sobie patch 2.4
4) Mod managera Blue Mod Manager 1.10 wypakowujemy do głównego katalogu gry
5) SS2ModPack rozpakowujemy w głównym katalogu i podmieniamy (mody znajdą się w kat. DMM)
6) Odpalamy Blue Mod Manager 1.10 i aktywujemy mody po kolei - "Activate" wg. listy z linku.
Na koniec zapis i exit.
7) Po pierwszym odpaleniu gry z mod managera później możemy włączać grę ze skrótu SS2.exe,
bo mody będą aktywne
Klasyka i jeden z najwybitniejszych survival horrorów jakie kiedykolwiek powstały. Klimat w tej grze po prostu miażdży. Zbudowany na silniku równie kultowego Thief, a jednak gra jest zupełnie inna. Mimo to ich cechą wspólną jest osobliwy klimat i atmosfera grozy, jakiej nie znajdzie się w żadnej innej grze.
Jako fan horroru muszę polecić ten tytuł każdemu. Kto dodatkowo lubi klimaty science fiction powinien bez problemu wchłonąć tę grę bez problemu nawet dziś (tak jak ja), po niemal 20 latach od premiery. A kto jeszcze do tego wszystkiego jara się cyberpunkiem - ok, ktoś taki na pewno już System Shock 2 grał.
Nie odnotowałem minusów w tej grze. Może i wkurzał trochę respawn przeciwników, ale poza tym? Nic. Plusów z kolei jest cała masa. Atmosfera jest niepokojąca - nieustannie czuje się oddech przeciwnika na skórze w wyjątkowo paskudnych, wręcz odpychających lokacjach (w dalszych etapach ciężko już znaleźć nieskażoną jakimś paskudztwem miejscówkę). Czuć ogólne zepsucie, degenerację i ogólnie nadchodzącą apokalipsę... Mówiąc szczerze takiego niepokoju i martwienia się o stan zdrowia swojego bohatera czy też równie bolesnego braku amunicji nie zaznałem jeszcze w żadnej innej grze. System Shock 2 do najłatwiejszych nie należy i niekiedy naprawdę trzeba się natrudzić. Co godne odnotowania, walkę warto zawsze przemyśleć (szczególnie pod względem rodzaju użytej broni i amunicji - warto częściej stosować tryb oszczędzania tychże).
Mamy tutaj całą maść wszelkiego rodzaju ustrojstwa z którym trzeba walczyć. Cyberpunkowy klimat jest tutaj genialny. Gracz ma okazję testować ogromną ilość różnego rodzaju broni, amunicji, implantów, pancerzu, wspomagaczy i można by tak wymieniać... w ciągu gry będzie nam dane poznać tyle różnych itemów, że nawet trudno o skorzystanie ze wszystkich z nich - tym bardziej, że to od nas zależy w jakim kierunku będziemy chcieć rozwijać naszą postać. Dodatkowo możemy bronie modyfikować, naprawiać, a niezidentyfikowane obiekty badać, by móc poznać ich właściwości i lepiej rozprawiać się z poznanymi dotychczas wrogami. Ale czy będziemy mogli to robić zależy od umiejętności, na jakie postawimy. I tak oto ta gra wymaga sporo myślenia taktycznego - tutaj wszystko od czegoś zależy. Gracz może ukończyć grę idąc kilkoma zupełnie różnymi drogami rozwoju. Kto by pomyślał, że gra z 99 roku będzie aż tak rewolucyjna. Na pewno stanowiła podwaliny dla wielu późniejszych tytułów, o Bioshocku rzecz jasna nie wspominając.
To nie wszystko jeśli chodzi o plusy. Fabuła wciąga od początku, a i kończy się zacnie. Zresztą Shodan to niewątpliwie jedna z najbardziej przerażających postaci w grach ever i nawet ze względu na samo to warto tę grę przetestować. To, co autorzy powyczyniali z jej modulacją głosu i całą tą otoczką... coś pięknego. Dodajmy jeszcze fantastyczną, cyberpunkową muzykę budującą świetny, psychodeliczny i przerażający nastrój i mamy jedną z najlepszych gier, w jakie kiedykolwiek grałem.
[link] jeśli ktoś jest zainteresowany robię gameplay z polskimi napisami (trzeba uruchomić w Youtube), polecam obejrzenie intra
jeśli ktoś jest zainteresowany robię gameplay z polskimi napisami (trzeba uruchomić w Youtube), polecam obejrzenie intra. wystarczy wpisać "system shock 2 polskie napisy" w youtubie. Intro naprawdę ma klimat
gradziel [157]
Szacun za to, że chce ci się tę grę spolszczyć, nawet jeżeli mowa wyłącznie o filmikach na YT. Tym bardziej, że poza audiologami oraz interfejsem itp. - tam nawet nie ma angielskich napisów.
Życzę wytrwałości.
Dzisiaj zapewne można mieć do tej gry zupełnie inne odczucie, widząc kwadratowe mutanty, ale jeśli ktoś miał szczęście grać w to na przełomie wieków, to może to dziś postrzegać jako geniusz tamtych czasów :)
Rzuci ktoś działającym linkiem na moda usuwającego pająki? Za każdym razem gdy wyszukam jakiś link wyskakuje mi "Access Denied". :/ Nie żebym ich się bał, ale są strasznie wkurzające. Zabierają masę życia, trudno je trafić, są wytrzymałe (nawet z pistoletu zbytnich obrażeń nie otrzymują) a na dodatek się respawnują, jak i reszta przeciwników, chociaż w pozostałych przypadkach to tak nie irytuje, bo łatwo ich pokonać (no może poza wybuchającymi w twarz robotami).
@sekret_mnicha - Mogłeś poświęcić 10 sekund na przeczytanie moje posta, a dowiedziałbyś się, że wyskakuje mi "Access Denied" i tak jest też w przypadku linka podanego przez ciebie.
Ale jak nie masz arachnofobii to jest bez sensu. Pająków jest na tyle mało, że nie uprzykrzają gry, do tego są banalne do zabicia karabinem z amunicją anti-pers (o ile dobrze pamiętam). W tym jednym jedynym miejscu gdzie wychodzi ich dużo możesz wejść na drabinę i stamtąd je wystrzelać.
sebogothic > Ciekawe, bo u siebie sprawdziłem przed napisaniem posta. ZIP się ściąga i rozpakowuje. Więc może jakiś problem występuje po Twojej stronie?
Po tym jak utknąłem na 4 pokładzie porzuciłem grę praktycznie na pięć miesięcy. Ostatnio jednak wróciłem i można powiedzieć, że ukończyłem go praktycznie z marszu. Nie korzystałem z moda na pozbycie się pająków, choć już udało mi się go pobrać. Z początku myślałem, że te wyskakujące komunikaty "Access Denied" to sprawka SHODAN, bo wyskakiwały dosłownie na każdej stronie poświęconej SS2. :)
5 etap także ukończyłem choć łaziłem, łaziłem i łaziłem po tych labiryntach i nie mogłem znaleźć kodu do transmitera. Przyznam się, że skorzystałem z tutejszego poradnika, gdzie akurat ten kod jest, bo już nie chciało mi się łazić i walczyć z respawnującymi się w nieskończoność przeciwnikami. Idę dosłownie na ostatnich oparach i coś czuję, że trzeba będzie skorzystać z kodów (już wolę to niż porzucić grę w końcówce), choć naturalnie będę się starał jak najwięcej przejść bez wspomagaczy. No, ale to co tu się nieraz wyprawia jest niekiedy absurdalne. Chociażby po tym jak aktywowałem ten transmiter to pojawiło się tylu przeciwników, że ledwo dobiegłem do tej windy: chyba ze trzy wybuchające roboty, małpa strzelająca z kul ognia, jeden assassin, no i te dwa duże mechy z którymi walczyć mi się nie chciało. Ciężko gromadzić zapasy i czuć się w miarę komfortowo, przy ciągle pojawiających się przeciwnikach podrzucanych przez SHODAN, na dodatek przechodząc grę po raz pierwszy.
Zauważyłem, że na szóstym pokładzie też są pająki... Znowu się będzie trzeba z nimi użerać, tym bardziej, iż nie skupiam się na broni palnej a bardziej na psionice i broni białej (mam ten dziwny, biały kijaszek).
Genialna gra. Mimo, iż zagrałem w nią 16 lat po jej premierze, to praktycznie nic, a nic się nie zestarzała. Oczywiście mówię tutaj o gameplayu, bo wiadomo, że grafika starzeje się nawet po kilku latach. Ale i tak nie jest tak źle pod tym względem i jak na 16 lat SS2 wygląda świetnie, a jest jeszcze mod, który ulepsza tekstury i modele postaci.
System Shock 2 to nowatorskie połączenie FPSa z cRPG w klimatach sc-fi z domieszką cyberpunku i survival horroru. To co przyciąga do gry to fabuła oparta na audiologach, a twist fabularny nadal miażdży. Gameplayowo też jest dobrze, chociaż nieraz może wdać się nuda. Możemy grać typowym żołnierzem posługującym się bronią palną, specem od techniki czy psionikiem, a nic nie stoi na przeszkodzie by to wszystko łączyć. I ja tak zrobiłem, z broni palnej korzystałem od święta, oszczędzając amunicję i posługiwałem się bronią białą, nauczyłem się kilka przydatnych "czarów" psionicznych jak leczenie, pirokineza, hipnoza, które były przydatne, no i sporo inwestowałem w hakowanie. Dzisiejszym graczom wiele powie jeśli napiszę, że System Shock 2 to taki BioShock (w końcu za obie odpowiada Ken Levine), z tym, że ta druga gra jest uproszczona i spłycona z elementów RPG. Sam gameplay mocno przypominał mi to co można zobaczyć w Dead Space. Też mamy do czynienia z gościem, który łazi po statku wykonując zadania zlecane mu przez kogoś.
Ja zainstalowałem Hi-Resolution Mod.
Nie wiem jak przegapiłem grę ale zagrałem w nią dopiero w 2015 roku. Gra jest rewelacyjna, upływ czasu niczego jej nie odebrał. Dzisiaj nie ma szans na powstanie podobnie świetnej gry. Działa na win7 bez problemu, tylko grać !
Ktoś pamięta jak używać granatów zbliżeniowych ?
ps. Po co jest gra, kartridż lub czasopismo ? Ma to jakieś funkcje w grze czy tylko śmieci. Ciężko sie połapać w mnogości przedmiotów.
Śmieci jest sporo. W grę natomiast można pograć. Używasz konsolki ppm-em. Kartridży tak samo, jeśli masz konsolkę w kieszeni - dodają nowe gry. Jest tam miedzy innymi całkiem wciągający rogalik :D
A granatów można używać jedynie za pomocą wyrzutni. Nie można ich rzucić łapą.
Nie jestem fanem tego typu gier ale trzeba przyznać ze gra wybitna. Bardzo długa i bardzo ciężka . Momentami musiałem zapisywać grę co pare sekund. W zasadzie żadko kiedy można stanąć spokojnie z boku by odczytać nagrania. Może dlatego nie wczułem sie dobrze w te nagrania. Może też to wina tłumaczenia bo czasem kompletnie nie wiedziałem o co w nich chodzi ( a szkoda bo pewnie było tam wiele smaczków)
Minusy :
- denerwowały mnie odgłosy małp , jąkająca się pani komputer i miejscami muzyka ( to chyba najgorsza strona gry)
- troche nielogiczne dla mnie jest to że zawodowy żołnierz uczy się obsługi broni ...
- bron psuje sie po paru wystrzałach ? Troche przesada
- może to zaleta ale ja często sie gubiłem w korytarzach i nie wiedziałem co robić. Bez solucji było by ciężko.
- wymęczyła mnie ta gra
Plusy :
- długa, trudna, wciągająca, klimatyczna.
- zmusza do obrania strategii
- nie na jeden raz. W zasadzie to nie ma szans poznać wszystkich aspektów tej gy przechodząc ją tylko raz.
Niedoścignione arcydzieło pod każdym względem. Z HD modem graficznie jest bardzo dobrze. Sterowanie jest nadal świetnie. Immersja jest niesamowita. W tej grze nie ma tanich jumpscarów, to co buduje grozę to jej klimat i genialna muzyka. Niedościgniony wzór gier typu fps/horror.
Niedawno skończyłem i muszę przyznać, że gra jest świetna nawet po ponad 18 latach od premiery gra trzyma wysoki poziom. Wspaniałe połączenie cyberpunka i horroru (chyba nie ma drugiej takiej gry, może Deus Ex jest trochę podobny). Widać, ile Bioshock brał z tej gry. Graficznie z modami jest nadal nieźle. Zajebisty system rozwoju postaci, nie to co w innych grach. (Zabij gościa 10 PD, zabij gościa strzałem w łeb 25 PD). Tu znajdujemy cybermoduły za, które ulepszamy naszą postać, co jest po prostu świetnym pomysłem. Jedyne co mnie nie zachwyciło w tej grze to walki z bossami. Powinny być bardziej wymagające. Finałowy boss oberwał jakieś 6-7 razy, tyle co zwykły przeciwnik. (ale to tylko moje zdanie). Jedna z najlepszych gier w jaką grałem.
Niedawno odkryłem bardzo fajny mod pack poprawiający grafikę, polecam gorąco, bo naprawdę dodaje sędziwej już grze dużo uroku, a nie grzebie w samym gameplay'u:
https://neutralx2.com/2013/07/14/system-shock-2-mod-pack
Od jakiegoś czasu szukam gier ktore w koncu mnie wciągną i znalazłem. Po zainstalowaniu modów poprawiających grafikę gra wciągneła mnie na 5 dni pod rząd !
Walki śsą bardzo wymagające dlatego kombinowanie i unikanie niektórych przeciwników daje dodatkową frajdę
Instrukcja jak grać w wersje GOG z 29 modami wraz z spolszczeniem.
Linki do plików SS2Tool, Blue Mod Manager, do paczki modów i dokładniejszy opis krok po kroku mamy tutaj.
https://lowcygier.pl/forum/viewtopic.php?f=11&t=6379
1) Instalujemy grę w folderze innym niż c:\Programfiles\
2) Odpalamy grę przynajmniej raz i ustawiamy odpowiednią rozdzielczość w opcjach
3) Instalujemy patcha SS2Tool- przygotowuje grę do obsługi modów, zawiera w sobie patch 2.4
4) Mod managera Blue Mod Manager 1.10 wypakowujemy do głównego katalogu gry
5) SS2ModPack rozpakowujemy w głównym katalogu i podmieniamy (mody znajdą się w kat. DMM)
6) Odpalamy Blue Mod Manager 1.10 i aktywujemy mody po kolei - "Activate" wg. listy z linku.
Na koniec zapis i exit.
7) Po pierwszym odpaleniu gry z mod managera później możemy włączać grę ze skrótu SS2.exe,
bo mody będą aktywne
Dzieki Kaczmarek,juz ktorys raz robisz swietne tutoriale,do swietnych gier,szacun :)
Tyle lat uplynelo, a dalej nie potrafia zrobic gry rownie udanej i ambitnej co SS2.
Gra czeka w kolejce na remastera
https://wireframe.raspberrypi.org/issues/31
Once System Shock is out the door, what next?
We have a backlog of remasters we’re working on, but there have been discussions about using our KEX Engine to create an original title to showcase the tools and features we’ve developed. As for the Shock team, there’s a high probability that a remake of System Shock 2 will be next
nie widzę tutaj sensu, SySo2 potrzebuje co najwyżej lepszych tekstur* czy oświetlenia ew. redukcji/wyłączenia respawnu przeciwników.
*choć są wyjątki, na przykład Cyborg Midwife, wiecie, te roboty robiące za opiekunki...
Klasyk nad klasykami. Razem z Deus Ex niesamowicie pchnął do przodu rozwój gier - zwłaszcza pod względem zaproponowanych mechanik. Ponad 20 lat na karku, ale wciąż budzi zachwyt. Gra z gatunku Wielkich.
Klasyka i jeden z najwybitniejszych survival horrorów jakie kiedykolwiek powstały. Klimat w tej grze po prostu miażdży. Zbudowany na silniku równie kultowego Thief, a jednak gra jest zupełnie inna. Mimo to ich cechą wspólną jest osobliwy klimat i atmosfera grozy, jakiej nie znajdzie się w żadnej innej grze.
Jako fan horroru muszę polecić ten tytuł każdemu. Kto dodatkowo lubi klimaty science fiction powinien bez problemu wchłonąć tę grę bez problemu nawet dziś (tak jak ja), po niemal 20 latach od premiery. A kto jeszcze do tego wszystkiego jara się cyberpunkiem - ok, ktoś taki na pewno już System Shock 2 grał.
Nie odnotowałem minusów w tej grze. Może i wkurzał trochę respawn przeciwników, ale poza tym? Nic. Plusów z kolei jest cała masa. Atmosfera jest niepokojąca - nieustannie czuje się oddech przeciwnika na skórze w wyjątkowo paskudnych, wręcz odpychających lokacjach (w dalszych etapach ciężko już znaleźć nieskażoną jakimś paskudztwem miejscówkę). Czuć ogólne zepsucie, degenerację i ogólnie nadchodzącą apokalipsę... Mówiąc szczerze takiego niepokoju i martwienia się o stan zdrowia swojego bohatera czy też równie bolesnego braku amunicji nie zaznałem jeszcze w żadnej innej grze. System Shock 2 do najłatwiejszych nie należy i niekiedy naprawdę trzeba się natrudzić. Co godne odnotowania, walkę warto zawsze przemyśleć (szczególnie pod względem rodzaju użytej broni i amunicji - warto częściej stosować tryb oszczędzania tychże).
Mamy tutaj całą maść wszelkiego rodzaju ustrojstwa z którym trzeba walczyć. Cyberpunkowy klimat jest tutaj genialny. Gracz ma okazję testować ogromną ilość różnego rodzaju broni, amunicji, implantów, pancerzu, wspomagaczy i można by tak wymieniać... w ciągu gry będzie nam dane poznać tyle różnych itemów, że nawet trudno o skorzystanie ze wszystkich z nich - tym bardziej, że to od nas zależy w jakim kierunku będziemy chcieć rozwijać naszą postać. Dodatkowo możemy bronie modyfikować, naprawiać, a niezidentyfikowane obiekty badać, by móc poznać ich właściwości i lepiej rozprawiać się z poznanymi dotychczas wrogami. Ale czy będziemy mogli to robić zależy od umiejętności, na jakie postawimy. I tak oto ta gra wymaga sporo myślenia taktycznego - tutaj wszystko od czegoś zależy. Gracz może ukończyć grę idąc kilkoma zupełnie różnymi drogami rozwoju. Kto by pomyślał, że gra z 99 roku będzie aż tak rewolucyjna. Na pewno stanowiła podwaliny dla wielu późniejszych tytułów, o Bioshocku rzecz jasna nie wspominając.
To nie wszystko jeśli chodzi o plusy. Fabuła wciąga od początku, a i kończy się zacnie. Zresztą Shodan to niewątpliwie jedna z najbardziej przerażających postaci w grach ever i nawet ze względu na samo to warto tę grę przetestować. To, co autorzy powyczyniali z jej modulacją głosu i całą tą otoczką... coś pięknego. Dodajmy jeszcze fantastyczną, cyberpunkową muzykę budującą świetny, psychodeliczny i przerażający nastrój i mamy jedną z najlepszych gier, w jakie kiedykolwiek grałem.
Nie mam żadnych kontrargumentów, masz rację. Nie siedzę tak głęboko w grach, w nic starszego niż 96' nie grałem. Z gier przez Ciebie rekomendowanych przeszedłem: serię Tomb Raider, Thief I-II, Half Life i Deus Ex. Wszystkie mi się podobały. Pamiętam, że kiedyś, bardzo dawno temu grywałem trochę w Shadow Mana.
Ogólnie masz rację z tym, że trend jest taki, że gry stają się coraz łatwiejsze. Innym przykładem może być właśnie klasyczna seria Tomb Raider versus ta najnowsza nowa rozpoczęta w 2013 roku, gdzie wszystko jest mocno szablonowe.
Mimo że nie jestem fanem sci-fi i w grze jest znacznie mniej horroru niż się spodziewałem to System Shock 2 potwornie mnie wciągnął. Rewelacyjnie zaprojektowane lokacje, satysfakcjonująca eksploracja i intrygująca fabuła którą śledzi się przez audio logi. Doceniam również jak oryginalna i świeża była to gra oraz jaki wpływ miała na wiele kultowych produkcji powstających w następnych latach. Minusy? Pierwsze co przychodzi do głowy to irytujący respawn przeciwników i rozczarowujące zakończenie, reszta to raczej kwestia preferencji.
System Shock 2 to arcydzieło RPG, które łączy w sobie klaustrofobiczną akcję survivalową, świetną narrację i tematykę cyberpunkową, rozwiązywanie zagadek, solidny system rozwoju postaci, a przede wszystkim po prostu niezrównaną atmosferę. SS2 jest kontynuacją niekwestiowanego przeboju z roku 1994, gdze naszym bohaterem był młody haker, który pod przymusem musiał zwalczyć sztuczną inteligencję SHODAN, która wyrwała się spod kontroli stwórców na stacji kosmicznej.
W System Shock 2 wydarzenia mają miejsce 42 lata po pokonaniu SHODAN. Ludzkość skonstruowała statek kosmiczny mogący podróżować z wiekszą prędkością od prędkości światła i w ten sposób odległe układy gwiezdne stały się osiągalne dla ludzi. Pierwszy statek wysłany w taką podróż do gwiazd nazywa się Von Braun. Naszym bohaterem jst młody adept szkoły wojskowej UNN, który po przejściu szkolenia zostaje przydzielony do służby na pokładzie statku. W trakcie trwającej pięć miesięcy podróży do układu Tau Ceti V nasz bohater przebywał zahibernowany w pojemniku kriogenicznym. Historia rozpoczyna sie w momencie, gdy nagle zostaje przebudzony ze snu, a wokół aż huczy od syren alarmowych, a do jego umysłu dociera informacja od doktor Polito, która zdaje mu relacje z tego co się dzieje. Całe szkolenie i zapoznanie się z zasadami poruszania zostało przedstawione jako misja treningowa. Poza podstawowymi instruktażami jak posługiwać się bronią, zdolnościami PSI i innymi technikami dojdziemy do kwatery wojskowej, gdzie wybieramy jedną z trzech ścieżek kariery. Osa, Navy, Marines to trzy różne formacje wojskowe posiadające właściwy dla siebie zasób umiejętności i sposób prowadzenia akcji wojskowych. Marines to głównie siła ognia, broń palna i przemoc. Osa to siły PSI (magia cybernetyczna) jak siła umysłu, hakowanie w sieci i próby rozwiązywania problemów dzięki inteligencji. Navy jest połączeniem jednej i drugiej formacji, bo łączy w sobie umiejętność posługiwania się bronią z siłami PSI oraz kontrolą systemów komputerowych więc jest to wybór najbardziej uniwersalny. Podczas gry można przekwalifikować żółnierza tak, aby opanował zdolności z innych formacji. SS2 to przełomowa i genialna gra RPG, gdzie nasz bohater posiada odpowiednie współczynniki, zdolności i talenty. Jeśli Osa nie posiadł zdolności posługiwania się bronią nie będzie mógł strzelać z pistoletu, strzelb czy karabinów. Natomiast jeśli Marines nie opanował sztuki włamywania się do sieci nie będzie mógł złamać kodu zamka drzwi czy zdeaktywować systemu bezpieczeństwa poprzez ingerencję w jego procedury. Postać silniejsza (wieksza siła) zadaje większe obrażenia kluczem francuskim. Mądrzejszy (wyższy współcznnik prowadzenia badań) będzie w stanie na podstawie próbki obcej formy życia dowiedzieć się jakie są jej słabe strony i jak kto wykorzystać, a wtedy wzrośnie skuteczność ataków. Czego się nauczymy wpływa na sposób w jaki będziemy rozwiązywać problemy. Zdobywanie i podnoszenie współczynników i zdolności jest jednym z ważniejszych elementów obok przemierzania drogi wytyczonej przez scenariusz. Fabuła daje jasne wskazówki co mamy zrobić i póki nie wykonamy danego zadania nie możemy posunać się dalej. Po przebudzeniu naszego bohatera doctor Polito wyjaśnia nam dramatyczną sytuację na statku, opowiada o cybernetycznych wszczepach i fakcie, że znajdujemy się w strefie statku zagrożonej wybuchem. SS2 jest grą fabularną osadzoną w realiach cyberpunkowych i utrzymana w klimacie horroru sci-fi. Widok przedstawiony jest z pierwszej osoby i obrazowany jako przestrzeń twrójwymiarowa generowana przez ten sam engine graficzny co w Thief - The Dark Project. Przez całą grę biegamy przez olbrzymi statek zwiedzając jego kilka poziomów. Kolejne zadania polegają na odnajdywaniu kolejnych potrzebnych przedmiotów lub informacji i wykorzystywaniu ich w odpowiednich miejscach. W trakcie naszej podróży będziemy musieli unikać bądź likwidować agresywnie zaprogramowane stworzenia, mutanty, roboty. Gra może mieć charakter inensywnej strzelanki bądź skomplikowanej gry taktycznej w której będziemy przemykac po kryjomu za plecami wrogów unikając też czujnych kamer systemów bezpieczeństwa i wlamując się do systemu. Do wyboru jest kilkanaście broni, które dodatkowo można modyfikować i ulepszać. Pomiędzy podróżami po korytarzach gwiezdnego statku pojawiają się elementy czystej grozy. Dźwięki i odgłosy są niezwykle przerażające. Gra ma niesamowicie dużo zwrotów akcji i wstrząsów fabularnych. W trakcie przygody z każdą kolejną informacją odkrywamy prawdę o tym co się dzieje na statku i jaka jest w tym nasza rola. Gracz żyje historią i wznosi się coraz głębiej, aż do ostatecznej konfrontacji. System Shock 2 to jedna z najlepszej gier jakie kiedykolwiek stworzono. Bioshock choć niezwykle popularny był jedynie płytką kopią tej gry. Miał tą samą strukturę scenariusza, ale słabsze wątki fabularne, mniej wyraziste postacie (Shodan kontra… kto? Zapomniałem imienia złoczyńcy z Bioshock mimo, że przeszedłem trzy razy), dużo słabszą muzykę i znacznie gorszy, uproszczony rozwój postaci w połączeniu z prostszym projektowaniem poziomów i zmniejszonym poziomem trudności łamigłówek. Natomiast System Shock 2 wraz z Deus Ex 1 to najlepsze gry hybrydowe łączące wiele gatunków. Niezwykle ciężko je zaszufladkować. Dla wielu to najlepsze gry video w historii tego medium, które tylko same dla siebie są konkurencją.
https://www.youtube.com/watch?v=t8XHBB7jgjQ&ab_channel=ToughGamingGuy