Najciekawsze materiały do: Metal Gear Solid 3: Snake Eater (2004)
Metal Gear Solid 3: Snake Eater - recenzja gry
recenzja gry25 lutego 2005
Światowa premiera 17 listopada 2004. Emocje to jeden głównych czynników, który kształtuje naszą osobowość. To one mają największy wpływ na to co zapamiętujemy - na jakiś czas, lub do końca życia. I to właśnie one sprawią, że zapamiętacie MGS3:SE na bardzo, ale to bardzo długo...
Metal Gear Solid Delta: Snake Eater - remake oficjalnie zapowiedziany [Aktualizacja]
wiadomość24 maja 2023
Oczekiwanie fanów serii Metal Gear Solid dobiegło końca, a plotki się potwierdziły. PlayStation Showcase 2023 przyniosło oficjalną zapowiedź gry Metal Gear Solid Delta: Snake Eater oraz prezentację jej zwiastuna.
Bitwa na plotki o remake'u MGS3, nowe pogłoski podważają ekskluzywność na PS5
wiadomość22 maja 2023
Remake Metal Gear Solid 3 ma nie być tytułem ekskluzywnym PS5. Jego zapowiedź jest ponoć tuż-tuż.
Remake MGS3 tytułem ekskluzywnym na konsolę PS5; weekend eksplodował od plotek
wiadomość8 maja 2023
Według wiarygodnych plotek remake Metal Gear Solid 3 będzie czasowym exclusive’em dla PlayStation 5 i zostanie ujawniony już wkrótce.
- Remake Metal Gear Solid 3 naprawdę powstaje? Jest coraz więcej przesłanek 2023.04.16
- Kultowy MGS 3 w nowej wersji - jedna plotka odstrzelona, druga ciągle żyje 2022.10.31
- 35 lat serii Metal Gear, Konami chce przywrócić usunięte gry 2022.07.13
- Konami usuwa ze sprzedaży gry z serii Metal Gear Solid 2021.11.08
- Metal Gear i Castlevania powracają? Konami może szykować nowe gry, remaki i remastery 2021.10.01
- Wieści z targów E3 (Metal Gear Solid, Ninja Gaiden 3, Homefront) 8/06/11 2011.06.08
- Konferencja Konami - kolekcje HD Silent Hill, Metal Gear Solid i Zone of the Enders, nowy silnik graficzny, Silent Hill na NGP 2011.06.03
Najlepsze cyfrowe matki na dzień mamy
artykuł26 maja 2023
Mądre, opiekuńcze, neurotyczne, albo zabójcze - matki w grach wideo są bardzo różne. Postanowiliśmy wybrać te najciekawsze i Wam o nich opowiedzieć.
- Potężne bohaterki gier, przy których nawet Kratos nie czułby się pewnie
- Nie tylko gwint – najlepsze minigry w historii gier
- Skradanki, które stworzyły gatunek – historia szpiegów, zabójców i złodziei
- Hideo Kojima – wszystko, co chcieliście wiedzieć, ale baliście się zapytać
- 11 najlepszych klasyków na PlayStation 2 – w co zagrać z PS2?
Zdecydowanie, absolutnie i niepodważalnie, najlepsza gra w jaką w życiu grałem. Grafika i gameplay niemal się nie zestarzały. Fabuła to doskonałe połączenie klimatu filmów akcji z lat 80 z przednim trhillerem, Jamesem Bondem i sam Kojima wie czym jeszcze. Trzyma w napięciu od wstępu aż do samych napisów końcowych i ma swój przekaz, może i banalny, ale za to jak podany. A zakończenie to istny majstersztyk, odwraca sens wszystkich wątków i rozsadza mózg. Postacie są napisane wzorowo, mają swoje charaktery, historie i motywacje, i w dodatku każda z nich ma dziesiątki ukrytych linii dialogowych które zobaczą tylko najbardziej dociekliwi gracze. Walki z bossami dożywotnio zapadają w pamięć, ośmielę się nawet stwierdzić że pojedynek z The End to najlepsza misja w całej historii skradanek. Na pochwałę zasługuje też humor, masa gier słownych, odniesień i zabawnych dialogów przez radio robi robotę. Jedyną, powtarzam JEDYNĄ wadą była praca kamery, która na szczęście została naprawiona w wersji HD.
Jeśli gry są sztuką to MGS3 może być sztandarowym przykładem. Doskonała robota panie Kojima, takich gier świat potrzebuje
10/10
ta gra to cudo. według mnie to najlepsza część serii,fabularnie trzyma się kupy nie to co część druga.obowiązkowa gra dla posiadaczy ps2kropka.
Mam SNAKE EATER i SUBSISTANCE - czym się różnia? Podobno SUBSISANCE jest ulepszonym SNAKE EATEREM? Tak więc opłaca sie przechodzić je oddzielnie?
EJ ALL JAKIE MIEJWIECEJ BD MIAL MGS2(SORA ZE PISZE TU) NA EMULATORZE PS2? PLIS O ODP
Chciałbym kupic konsole PS2. Czy podejdzie mi pod telewizor LCD panasonic viera 32, czy będą jakies problemy z grafiką, obrazem lub z czymś innym. Prosze o pomoc. Z góry dziękuje.
Nic się nie stanie PS2 bez żadnych problemów można podłączyć do takiego telewizora ^ ^
Gra Jest Znakomita :) tylko ta grafika jest nie dobra.
A mam Pytanie bo jestem w pierwszej misji i chcę się dowiedzieć jak przejść ta jeden obiekt jak podchodzę to automatycznie Snake wraca . Początek . Co mam Robić ? Pomóżcie. Wiem Że dopiero zacząłem ale nie wiem co zrobić . Jedynie pouczyłem się jak kierować i sterować snakea . Pomóżcie :)
Ale Gra jest Warta Polecenia. :)
Dla mnie osobiście gra powninna mieć 1 miejsce w grach dekady 2001-2011. Jeszcze nikomu nie udało się zrobić tak pięknej gry. Z jednej strony solidna skradanka oraz akcja, a z drguiej przepiękna i epicka fabuła. Big Boss i Snake to dla mnie najlepsi bohaterzy w grach wideo. Jednym słowem ta gra to arcydzieło, a Hideo Kojima odwalił kawał dobrej roboty.
szymonel7900 ---------> Na początku musisz zdobyć (tzn. wziąść) Plecak. Plecak wisi na Konarze Drzewa. Potem Weź i Idź dalej. Postępuj jak ci Ludzie będą mówić do Telefonu.
Ta gra ma to coś, świetna przygoda, takich gier już nie robią. Naprawdę warta polecenie 10/10
Nieco słabsza od poprzedniej części gameplayowo. Niby nowocześniejsza, ale dżungla niezbyt mi się podobała, bardziej podchodziły mi klimaty sons of liberty. Trochę też za bardzo "bondowskie" to było i straciło nieco na swoim japońskim klimacie. Fabuła łatwiejsza w odbiorze, bardziej spójna - na plus. No i the Boss - jedna z najlepszych bohaterek z całej serii. 8/10
Wszystko fajnie, tylko w opisie jest byk. Akcja gry się toczy w 1964..
genialna...jedna z najlepszych gier w moim życiu.fanie gdyby była na pc chętnie zagrałbym jeszcze raz
Świetna gra. Lepsza niż jedynka i dwója razem wzięte. Dzięki emulatorowi PS2 mogę bez większych problemów przechodzić sobie Snake Eatera na PC :)
Świetna gra, szkoda że kamera jest w niej taka słaba.
Przeszedłem grę dzisiaj, parę godzin temu:p
Co tu mówić...
Dawno żadna gra nie chwyciła mnie za serducho tak mocno jak ta<3
Stary Hideo wie, jak grać na emocjach, w niektórych momentach xd
Jak dla mnie, najlepsza gra na PS2 i chyba moja ulubiona
10/10 bez dwóch zdań<3
Jestem ciekaw, czy Konami byłoby w stanie wydać wersję na PlayStation 4 bez pomocy Kojima Productions? Chyba raczej nie ma takiej możliwości.
Najlepsza część MGS i jedna z najlepszych gier jakie znam pod względem fabuły. Arcydzieło. Szkoda, że tylko na PS2.
Zdecydowanie, absolutnie i niepodważalnie, najlepsza gra w jaką w życiu grałem. Grafika i gameplay niemal się nie zestarzały. Fabuła to doskonałe połączenie klimatu filmów akcji z lat 80 z przednim trhillerem, Jamesem Bondem i sam Kojima wie czym jeszcze. Trzyma w napięciu od wstępu aż do samych napisów końcowych i ma swój przekaz, może i banalny, ale za to jak podany. A zakończenie to istny majstersztyk, odwraca sens wszystkich wątków i rozsadza mózg. Postacie są napisane wzorowo, mają swoje charaktery, historie i motywacje, i w dodatku każda z nich ma dziesiątki ukrytych linii dialogowych które zobaczą tylko najbardziej dociekliwi gracze. Walki z bossami dożywotnio zapadają w pamięć, ośmielę się nawet stwierdzić że pojedynek z The End to najlepsza misja w całej historii skradanek. Na pochwałę zasługuje też humor, masa gier słownych, odniesień i zabawnych dialogów przez radio robi robotę. Jedyną, powtarzam JEDYNĄ wadą była praca kamery, która na szczęście została naprawiona w wersji HD.
Jeśli gry są sztuką to MGS3 może być sztandarowym przykładem. Doskonała robota panie Kojima, takich gier świat potrzebuje
10/10
Ja zacząłem swoją przygodę od MGS4 na PS3 i była super (ograłem w 2021r). Niestety mam świadomość, że Snake Eater fabularnie jest chyba najlepszą częścią ale... Gameplay to istny horror i dziwię się, że ludzie tak go wychwalają. Robiłem kilka podejść ale w to drewno nie da się grać. Przy tym nawet Gothic nie jest drewnem. Dobrze, że na yt można obejrzeć cały cinematic, żeby poznać tę wspaniałą fabułę.
Powstała nowa wersja gry dla pachinko.
Leniwy port na miarę Silent Hill HD? Wręcz przeciwnie - są ludzie którzy z zazdrością patrzą na coś co nie dostanie raczej prawilnego konsolowego wydania.
https://youtu.be/ZKSLSf6TvaI
Ogrywałem wersję HD, piękna jest to gra. Rozgrywka dużo lepsza niż w poprzedniczkach, ciekawa i nie tak zagmatwana fabuła jak w MGS2, przez to dużo bardziej przystępna i trzymająca w napięciu. Charakterystyczni bossowie, emocjonalne zakończenie, masa absurdów, kiczowatych dialogów, humoru, oryginalnych rozwiązań i smaczków(sporo tego, przykładowo to co można zrobić z bossem The End). Dawno czas przy jakiejś grze nie zleciał mi tak szybko i przyjemnie, zdecydowanie jedna z lepszych gier w jakie grałem i pierwszy MGS który kupił mnie w całości.
Metal Gear Solid 3 o gra wydana w 2004 roku na Ps2, która przenosi serię w jej najpełniejsze wcielenie. Zarówno opowiadanie historii, mechaniki rozgrywki i tempo akcji pozwoliły stworzyć grę, która nadal zawiera sporo filmów do obejrzenia, a także sporą liczbę różnych sytuacji do przepracowania. Największe zmiany zaszły oczywiście w mechanice gry dzięki czemu marka zrobiła ogromny krok naprzód w tej rewolucyjnej serii. Ten prequel serii jest niezbędny do poznania pełnej historii całej sagi pełnej akcji, napięcia i wciągającej powagi dzięki czemu seria jest tak godna uwagi i posiada status legendarny. MGS3 ucieleśnia zarówno imponujący styl jak i jedynego w swoim rodzaju ducha swoich poprzedników. Rzadko kiedy gra jest tak elegancka, pełna stylu i emocji. To prawdopodobnie najlepsza gra wydana na konsoli Ps2. Może nie jest doskonała, ale ma wystarczająco dużo dynamitu, aby ponownie nas zdmuchnąć z powierzchni ziemi.
Fabuła. Historia przypomina pełną zwrotów akcji powieść szpiegowską, a reszta postaci i akcji dobrze pasuje do uniwersum. Zapewnia mnóstwo eksplozji, akcji i zwrotów akcji, a mimo to wiemy wystarczająco dużo, aby nie brać siebie zbyt poważnie i przy okazji zapewnić sobie mnóstwo dobrego śmiechu. Wcielamy się w Naked Snake’a znanego również jako Big Boss z jedynki. Akcja rozgrywa się po kubańskim kryzysie rakietowym i obejmuje próby uratowania przez Snake’a genialnego rosyjskiego specjalisty od broni Nikołaja Stokolowa, który opracował maszynę tak niebezpieczną, że mogłaby zakłócić konflikt między Stanami Zjednoczonymi, a Związkiem Radzieckim w okresie zimnej wojny i przesunąć równowagę sił prosto w ręce ludzi takich jak pułkownik Volgin. Misją Snake’a jest pozornie uratowanie naukowca. Gdy Snake wkracza do twierdzy wroga odkrywa, że jego wieloletni mentor współpracuje z wrogiem. Przez cały czas gramy jako Big Boss, genetyczny ojciec Solid Snake’a! Ten, który kiedyś był malowany jako złoczyńca na skalę nuklearną zostaje przerysowany. Poznajemy tę postać lepiej i współczujemy jej, a przede wszystkim kończąca się scena przerywnikowa uderza nas w twarz i doskonale wyjaśnia, dlaczego Big Boss dalej robi to co zrobił. Jeśli uważasz, że ta historia nie jest fantastyczna to masz bardzo krótki czas skupienia uwagi. Kojima to geniusz, a to jest jego opus magnum. To jest po prostu szaleństwo.
Gameplay. Poruszamy się głównie z perspektywy trzeciej osoby i często przełączamy się na punkt widzenia pierwszej osoby, aby patrzeć, celować i strzelać. Gra jest preuelem, gdzie akcja rozgrywa się w rosyjskiej dżungli w 1964 roku i nie wynaleziono jeszcze starego, dobrego systemu radarowego, który pomagał graczom przemykać po biurach w poprzednich częściach, które chronologicznie dzieją się dużo później. Głównymi narzędziami umożliwiającymi rozpoznanie otoczenia są aktywny sonar, czujnik ruchu i czujnik przeciwpiechotny. Wszystkie one zużywają energię akumulatora, który ładuje się ponownie, gdy nie jest używany, dlatego najlepiej używać ich tylko wtedy, gdy jest to absolutnie konieczne. Każde z tych urządzeń działa w inny sposób, aby uzyskać pogląd na rzeczy. Aktywny sonar wysyła sygnał dźwiękowy i informuje o lokalizacji wszystkich żywych istot w okolicy w tym ludzi i innych zwierząt. Detektor ruchu rejestruje wszystko co się porusza, a czujnik przeciwpiechotny wydaje szybszy sygnał dźwiękowy, gdy ktoś się zbliża. Każdy z nich ma swoje zalety i problemy związane z sygnałem aktywnego sonaru, który przyciąga niechcianą uwagę strażników, którzy podejdą zbyt blisko. MGS3 dokonuje wyczynu ożywienia rozgrywki bardziej niż wcześniej. Ponieważ status alertu nie zmienia się między obszarami kluczem jest zachowanie dyskrecji i osiągnięcie mistrzostwa w sztuce kamuflażu. Istotnym elementem wtapiania się jest założenie odpowiedniego kamuflażu, aby stać się niewidzialnym w różnych obszarach gry. Jest wiele czynników, które mają wpływ na wskaźnik kamuflażu, który oceniany jest w skali procentowej. Zarówno nowy system leczenia i jedzenia wpływają na głębię gry w podobny sposób jak kamuflaż i oba są równie płynnie zintegrowane dzięki czemu można uzyskać większe poczucie realizmu. Snake czasami doznaje głębokich skaleczeń, złamań, oparzeń lub innych poważnych obrażeń na co wskazuje część jego paska zdrowia, który zmienia kolor na czerwony. Leczymy obrażenia używając kombinacji środków leczniczych takich jak środki dezynfekujące, szwy i bandaże. Bardziej niż zdrowie to wytrzymałość wpływa na prędkość biegu Snake'a i zdolność celowania, a także na pojemność jego płuc do pływania i siłę chwytu niezbędną do trzymania się krawędzi. Regeneracja wytrzymałości, która stopniowo maleje w miarę wykonywania obowiązków odbywa się przez jedzenie. Dżungla gry jest pełna stworzeń takich jak węże, szczury, pająki, ptaki i inne, a wszystkie są mięskiem. System żywienia w ostatecznym rozrachunku nie jest wielkim problemem. Łatwo znaleźć wystarczającą ilość jedzenia, aby wskaźnik wytrzymałości był zawsze dobry i wysoki. Jeśli pozwolimy, aby się zmniejszył tempo leczenia spadnie, a cel stanie się niestabilny, ale rzadko będziesz mieć niski poziom wytrzymałości. Chyba że celowo pozwolisz mu spaść. Jeśli chodzi o walkę dużą zmianą jest nowy zestaw ruchów. Dzięki kombinacji noża i pistoletu można trzymać strażnika jako zakładnika i zastrzelić innego, po prostu poderżnąć mu gardło, a nawet przyłożyć mu nóż do twarzy i przesłuchać. Jednakże wdawanie się w otwarte strzelaniny naprawdę nie jest pożądane i zwykle można go uniknąć. Można znaleźć przydatne informacje umożliwiające dotarcie do określonych pomieszczeń i znalezienie ukrytych przedmiotów. Jest jeden pakiet na przedmioty i jeden na broń, a każdy z nich ma ograniczoną liczbę dostępnych miejsc. Bycie lekkim ma zaletę, ponieważ ciężki plecak szybciej wyczerpuje wytrzymałość podczas biegania. W każdym z obszarów istnieje wiele różnych sposobów poradzenia sobie z sytuacją jak to tylko możliwe zapewniając za każdym razem wyjątkowe doświadczenia. Do odkrycia jest mnóstwo różnych środowisk od gęstych dżungli, bagien pełnych pijawek i ruchomych piasków po silnie strzeżone kompleksy wojskowe. Sceneria gry jest spójna i wiarygodna, oferuje dużą różnorodność i mnóstwo możliwości taktycznych. W dżungli Snake zmuszony jest przetrwać i wykorzystywać otoczenie na swoją korzyść. Prowadzi to do nowych elementów rozgrywki. Możemy na przykład łapać jadowite węże i rzucać nimi na niczego niepodejrzewających wrogów, strzelać do uli z drzew i sprawiać, by spadały na nieszczęsne ofiary poniżej, zarażać się wirusem żołądka w wyniku zepsutego jedzenia i nawet sfingować własną śmierć. Wiele starych elementów rozgrywki zostało nienaruszonych jak skradanie się podczas ukrywania się w niepozornym kartonowym pudełku. Gra zachęca do eksperymentowania. Żołnierze są tak samo uważni jak zawsze i wezwą wsparcie, jeśli Snake zostanie zauważony, ale prawdziwy nacisk położony jest na bitwy z bossami, których do przejścia jest ponad pół tuzina. Każdy z nich zapewnia inne wyzwanie i istnieje kilka sposobów na ich pokonanie. Bitwy z bossami to dynamiczne i ekscytujące spotkania. Gra oferuje 15–20 godzin zapewniając fantastyczne doświadczenie.
Grafika i udźwiękowienie. Każdy obszar jest po prostu piękny. Otoczenie jest tak przekonujące z audiowizualnego punktu widzenia, że łatwo jest zanurzyć się w polowaniu. Poziom szczegółowości we wszystkich środowiskach i postaciach jest niezwykle dobrze wykonany jak na możliwości Ps2. Mnóstwo imponujących drobnych szczegółów takich jak to, że wystrzały powodują gwałtowne kołysanie i postrzępienie gęstego poszycia dżungli, jak krew wsiąkająca w mundur Snake'a, gdy jest ranny oraz jak różne rdzenne stworzenia dżungli poruszają się równie płynnie i realistycznie jak ludzkie postacie w grze. Ale to przerywniki filmowe są zdecydowanie najbardziej imponującym aspektem oprawy wizualnej gry. Wszystkie charakteryzują się niesamowitą pracą związaną z rejestracją ruchu, a także pracą kamery, choreografią i poczuciem spektaklu na równi z tym czego można oczekiwać od wysokobudżetowych filmów akcji. Gra widowiskowością przypomina w duzym stopniu interaktywny film. Co ciekawe MGS3 brzmi jeszcze lepiej niż wygląda w dużej mierze dzięki niesamowicie autentycznym efektom otoczenia, a także doskonałej dynamicznej ścieżce dźwiękowej. Partytura muzyczna doskonale oddaje napięcie i intensywność jaką starają się przekazać sekwencje akcji w grze. Zaskakującą rzeczą jest dodanie kilku piosenek w określonych momentach historii.
Podsumowanie. MGS3 to kinowa i bardzo satysfakcjonujaca przygoda, która z łatwością zadowala fanów serii. Poznajemy historię bogatą w szczegóły i intrygi, często przedstawianą za pomocą najbardziej dramatycznych przerywników filmowych w historii gier wideo. To poważna historia, wypełniona szokującymi scenami drastycznej przemocy, uzupełniona mocnym językiem i odniesieniami seksualnymi. Pełno jest też zabawnych anachronizmów, a także nie brakuje dowcipów. Tymczasem sama rozgrywka jest niesamowicie miodna, a zwłaszcza gdy docieramy do niektórych z pamiętnych, dramatycznych konfrontacji. Kulminacyjne konfrontacje w grze zapadają w pamięć i są szczególnie intensywne. Lubię wracać do tej gry, ponieważ wychwytuję pewne niuanse w historii, które pierwotnie przeoczyłem, a także można pobawić się różnymi elementami rozgrywki. Seria przesunęła granice w zakresie opowiadania historii za pośrednictwem gier wideo, a także wymyśliła kilka wręcz postmodernistycznych zwrotów akcji, które prowokują do myślenia. Najlepsze skradanki w historii gier to zapewne Thief 1 i 2 oraz Metal Gear Solid 1-4, ale moje ulubione z nich to Thief 1 i 2 oraz Metal Gear Solid 1 i 3, które przechodziłem wielokrotnie. Zapowiedziano pełnoprawny remake Metal Gear Solid 3 na nowym silniku. To będzie kolejna okazja, by powrócić do tej historii mimo, że oryginał znam wręcz na pamięć.
https://www.youtube.com/watch?v=XJKbOBpxn80&ab_channel=Shirrako