

Najciekawsze materiały do: Marvel Rivals

Prosty sposób na biznes szefa NetEase: jeśli gra sobie nie radzi, jest „agresywnie i zdecydowanie” kasowana
wiadomość26 lutego 2025
Szef firmy NetEase skomentował ostatnie cięcia wydatków, które zaowocowały m.in. zwolnieniem jednego z zespołów odpowiedzialnych za Marvel Rivals.

Dramatyczne decyzje i masowe zwolnienia. NetEase stoi w obliczu dużego kryzysu, pracownicy obwiniają prezesa, który nie gra w gry i ocenia je w kilka sekund
wiadomość21 lutego 2025
Bloomberg opublikował raport, z którego wynika, że CEO firmy NetEase, William Ding, podjął w przeciągu ostatniego roku serię „dramatycznych” decyzji. Szeroko zakrojona reorganizacja zarządzona przez Dinga martwi niektórych jego pracowników.

„Byłoby to przejawem słabego przywództwa”. Szef amerykańskiego oddziału twórców Marvel Rivals został zwolniony wraz z resztą zespołu
wiadomość20 lutego 2025
Deweloper odpowiedzialny za kierowanie amerykańskim zespołem wspomagającym prace nad Marvel Rivals również stracił pracę w wyniku ostatnich zwolnień przeprowadzonych przez NetEase Games.
- Zwolnienie współtwórców Marvel Rivals było „trudną decyzją” podjętą „w celu optymalizacji wydajności rozwoju gry” [Aktualizacja: 40 milionów graczy MR] 2025.02.19
- Wszyscy amerykańscy twórcy Marvel Rivals zostali zwolnieni na dzień przed powrotem Overwatch 2 do Chin. „To bardzo dziwna branża” 2025.02.18
- Twórcy Marvel Rivals ściągną z graczy presję i uczynią rywalizację znacznie przyjemniejszą 2025.02.11
- „Overwatch jest martwy i odszedł”. Znany streamer nie ma wątpliwości: Marvel Rivals zabiło konkurencję 2025.02.03
- „Podejmiemy kroki, aby zlikwidować to niegodziwe zachowanie”. Twórcy strzelanki Marvel Rivals stawią twardy opór oszustom 2025.01.15
- Przebojowa strzelanka ustanowiła nowy, imponujący rekord na Steam. Start 1. sezonu przyciągnął tłumy i okazał się wielkim sukcesem Marvel Rivals 2025.01.11
- Nie tylko Fantastyczna Czwórka zawita do Marvel Rivals. Twórcy osłabią znienawidzony ultimate Jeffa 2025.01.07

Gry grudnia 2024 - Indiana Jones i poszukiwacze zaginionego PoE2 na tropie Soul Reaver Remastered
artykuł2 grudnia 2024
Rok kończymy spokojnie, choć w całkiem niezłym stylu. Path of Exile 2 pojawi się w Early Accessie, dostaniemy także Marvel Rivals oraz Delta Force. Nie zabraknie też innych produkcji, chociaż przydałoby się jakieś finałowe trzęsienie ziemi...

Pierwsze dni bety, pomijam aspekty techniczne, skupię się na najważniejszej rzeczy - gameplayu. No właśnie. Grę porównuje się do Overwatch, albo Paladins zupełnie nie prawidłowo, bo pomimo innych zasad rozgrywki, to jednak mechanicznie bliżej jej do Smite. Gra niestety, póki co - wiadomo, że przed devami sporo pracy - nie jest w stanie zdetronizować takiego OW. Dlaczego? Bo feeling postaci, odczucia gdy się w nią wcielamy, są po prostu słabe. Do tego nie czujemy żadnego impaktu naszych postaci i ich umiejętności na rozgrywkę. Mało tego, sam feeling bycia tą postacią jest słaby. W OW, do której chcą się także porównywać twórcy (bo wskazuje na to treść ankiety jaką dali testerom do wypełnienia), każdy kill, każde uratowanie kogoś daje satysfakcję, czuć ten wpływ na rozgrywkę, na wspólny wynik. Tutaj można spamować umiejętnościami w większości przypadków i pomimo ich czasom odnowienia nie ma to większego znaczenia. Samo uzycie ulta w OW jest ważnym momentem, często zwrotnym, a tutaj nie. Ogólnie jakby mechanicznie miało zostać tak, jak jest to raczej sobie odpuszczę ten tytuł. Dodam, że w Concord, który miał betę niedawno również ten impakt jest słabo odczuwalny. Ja wiem dlaczego, dlatego że w OW twórcy zadbali o to przede wszystkim a nie zaczęli od tego jak gra wygląda. Dodano wiele algorytmów, które w pewnym stopniu "pilnują rozgrwyki". Tutaj tego nie ma i mam uczucie takie "pif paf" bezpłciowego strzelania. Szkoda. Ale liczę, że z czasem pojawią się update mające wpływ na ten najważniejszy w grze element, bo reszta jest spoko.
ps. to byłaby dobra gra na komórki, a nie pecety czy konsole.

To mój drugi komentarz (nie mogę edytować starego aby dodać info). Mam obecnie 32 godziny gry.
Po kilku dniach bety widzę progres i zmiany w balansie rozgrywki. Felling postaci, albo może poczucie wpływu umiejętności na określone działania jest większy. Są to zmiany ewidentnie wprowadzane po stronie serwerów, nie konicznie wymagające update gry jako takiej. Animacje, dźwięki itd. to już było ok, ale był problem z immersją oraz sensem liczenia timingu umiejętności. To uległo poprawie, oby tak dalej, bo niektóre postaci nadal są niezbalansowane i słabiej sie nimi gra. Po wprowadzeniu Thora i tego pieska-rekina (nie wiem jak on się nazywa) uległa poprawie dynamika rozgrywki, choć nie z powodu dodania postaci a samych zmian ogólnych, technicznych? Mam także wrażenie, że twórcy pracują nad 'pingiem' (bo ma to wpływ na trafienia, a gra nie wybacza braku celności tak, jak takie Overwatch i przez przypadek raczej nie trafisz).
Bolą natomiast sytuacje, kiedy podczas pojedynku 1 on 1, giniemy a przeciwnikowi zostaje 0 energii (albo tak to wygląda, ale nie ma totalnie nic na pasku, nawet na pixela), ale gra z jakiegos powodu uznała, że on przeżywa/ ucieka aby się podleczyć.
Dziwne to jest i daje poczucie niesprawiedliwości.
Gra nabiera rumieńców, więc jest szansa na fajny tytuł.
Mapy męczą powtarzalnością (ale to tylko beta, jest ich 4, więc za mało). Nie podobają mi się także w mapach ślepe uliczki/ pomieszczenia.
Masa ludzi nadal nie rozumie co to teamplay, hero shootery. Grają supportem, idą na 1 linię, giną grając solo. Ale to bolączka wszelkich gier, gdzie pojawiają się nowi gracze, znający tylko Fortnite.
Tak czy inaczej jak na betę to bardzo ładny start i na bank już Concord zostało zaorane, nie tylko postaciami (wiadomo - Marvel), ale ceną, bo MR jest f2p, oraz gameplayem i jego dynamiką. Oby popracowali jeszcze tylko nad wymuszaniem teamplay jak w OW, gdzie to ładnie jest zrobione. Do tego balans postaci i bedzie fajnie.

Nikt nie grał, nie testował ? Na start było 444 tys graczy i oceny w wiekszości pozytywne, jak się wróci z kołchozu to się sprawdzi, ale i tak PoE 2 ma pierwszeństwo niestety.
Dajecie ocenę 7 czemuś co ma w nazwie "Marvel" ... nieźle was porobiło mordy, please powiedźcie mi gdzie bierzecie towar, ja też chcę !!
Gra się spoko, można by rzec że do następny overwatcha mu daleko, ale jako iż overwatcha zjebali, to jestem w stanie postawić tę grę na równi ze starym overkiem z 2018.

duuuużo perfidnie zaje*ane z Overwatcha, większość postaci to miks dwoch psotaci z OW, mapy bardzo podobne nawet w ułożeniu.
Ale gra sie przyjemnie :) mam juz 33h

Podj%bka z Overwatch'a, ale w przeciwieństwie do niego, przynajmniej nie znajdziesz tutaj chamskich elementów RTV/AGD - jeśli wiecie o czym mówię ;) Tego nam chinole oszczędziły.
Na ten moment widać mocny EA.
Zobaczymy za rok/dwa.
Gra beznadziejnie nudna i głupia przeznaczona dla odbiorców Overwatcha. No i oczywiście albo chamski grind na progres w grze albo wszystko za paywallem.

Po kilku godzinach gry moje wrażenia:
- fajny wygląd gry w kontekście zarówno map jak i postaci,
- dobry dźwięk, po dłuższej chwili ogrania szybko można się połapać na sam słuch co dzieje się na mapie,
- zróżnicowanie umiejętności bohaterów (co prawda wiele to taka zrzynka z Overwatcha czy nawet gier moba, z drugiej to wykonana nawet lepiej nie oryginał),
- dobra optymalizacja, ładowanie gier itp.
- synergię między postaciami dające dodatkowe możliwości (jedna z moich ulubionych to Rocket siedzący na Grootcie, wiadomo klasyk),
- niektóre postacie mam wrażenie zbyt op jak na ten moment, chociaż też póki co średnia ich znajomość dokłada swoje (np. Spider-Man wydaję mi się trochę za mobilny i mocny do tego, ale jednocześnie korzystając z Peni Parker można go łatwo uziemić i szybciutko wykończyć, więc tutaj ta znajomość robi swoje)
- na razie brak P2W i oby tak zostało, a monetyzacja dotyczy tylko kosmetycznych rzeczy (na które można zarobić dłuższym graniem) więc jest ok, w końcu darmowa gra musi na czymś zarabiać, a ten sposób jest w porządku,
- szybkie, intensywne mecze,
- na razie mało mapek.
Na ten moment jakbym miał grę ocenić w kontekście gier multiplayer to poleciałoby.... 7.5, ale że bardzo lubię Marvela to dorzucam dodatkowy punkcik i wychodzi 8.5. Samą ocenę na portalu jednak wystawię kiedy pogram dłużej.