Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS
No Rest for the Wicked
No Rest for the Wicked
No Rest for the Wicked Game Box

Najciekawsze materiały do: No Rest for the Wicked

No Rest for the Wicked - poradnik do gry
No Rest for the Wicked - poradnik do gry

poradnik do gry30 kwietnia 2024

No Rest for the Wicked poradnik to najlepsze porady na start, do rozwoju postaci, walki. Opisujemy wszystkie mechaniki, znajdźki, mapy, bronie, kreator postaci, poziomy trudności, bossów, wymagania sprzętowe, długość gry, sterowanie.

No Rest for the Wicked - recenzja gry we wczesnym dostępie. Czeka nas hit, o ile twórcy faktycznie dopracują grę
No Rest for the Wicked - recenzja gry we wczesnym dostępie. Czeka nas hit, o ile twórcy faktycznie dopracują grę

recenzja gry27 kwietnia 2024

Światowa premiera 18 kwietnia 2024. Dla Diablo i Dark Souls można znaleźć jakiś wspólny mianownik. Twórcy No Rest for the Wicked nie podjęli tej próby pierwsi, ale robią to najzgrabniej. Jeśli podczas trwania wczesnego dostępu poprawią grę, czeka nas znakomite action RPG.

Tygiel to pierwsza z „przełomowych” aktualizacji No Rest for the Wicked. Gra otrzymała duże poprawki wydajności oraz sporo nowości
Tygiel to pierwsza z „przełomowych” aktualizacji No Rest for the Wicked. Gra otrzymała duże poprawki wydajności oraz sporo nowości

wiadomość26 lipca 2024

Tygiel w No Rest for the Wicked doczekał się sporej rozbudowy, a to tylko część nowości w nowej aktualizacji gry.

Nowa strategia rozwoju RPG akcji No Rest for the Wicked. Twórcy stawiają na rzadsze, ale większe aktualizacje z nową zawartością
Nowa strategia rozwoju RPG akcji No Rest for the Wicked. Twórcy stawiają na rzadsze, ale większe aktualizacje z nową zawartością

wiadomość4 lipca 2024

Twórca No Rest for the Wicked podał szczegóły na temat przyszłości gry. Pierwsza duża aktualizacja z zawartością do RPG akcji od studia Moon nadchodzi, lecz nie wprowadzi pożądanej przez graczy funkcji.

Obniżono cenę RPG No Rest for the Wicked na Steam. To zasługa apelu graczy [Aktualizacja: redukcja ceny Silent Hill 2 Remake]
Obniżono cenę RPG No Rest for the Wicked na Steam. To zasługa apelu graczy [Aktualizacja: redukcja ceny Silent Hill 2 Remake]

wiadomość18 czerwca 2024

Twórcy No Rest for the Wicked skorygowali polską cenę gry na Steamie. Od dziś za owo RPG zapłacimy o 20 zł mniej. To jednak nie koniec, bo na podobny ruch zdecydowano się w przypadku Silent Hill 2 Remake.

25 Najlepszych gier hack'n'slash - Diablo dobra lista!
25 Najlepszych gier hack'n'slash - Diablo dobra lista!

artykuł6 września 2024

Wracamy z kolejną listą TOP 25. Tym razem spoglądamy w stronę gatunku hack'n'slash. 2024 przywiał tu trochę świeżego powietrza, więc zaczynajmy!

PC
PS5
XSX
Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
03.03.2024 14:55
Magiczna flet
7
Legionista

Zapowiada się fajnie szkoda tylko że protagonista wygląda trochę karykaturalnie.

05.03.2024 22:05
MANTISTIGER
odpowiedz
2 odpowiedzi
MANTISTIGER
79
Generał

Czy można tu grać innymi postaciami ?

05.03.2024 22:36
Sir klesk
👍
1
Sir klesk
255
...ślady jak sanek płoza
Wideo

Co masz na mysli piszac "innymi"? Chodzi o podzial na klasy/specjalizacje?
Jezeli tak to z tego co zrozumialem na styl rozgrywki maja wplywac bronie ktore sobie wybierzemy. Kazdy typ ma swoj zestaw atakow i combosow tak zeby wybrac cos pod wlasne preferencje. Poczatkowo wszystkie rodzaje oreza maja miec podobne wymagania, ale z czasem beda one rosnac i jezeli nadal bedziesz chcial walczyc ogromnym, dwurecznym mieczem to bedziesz musial rozwijac siłe poswiecajac jakis inny parametr np. inteligencje - co pewnie zablokuje mozliwosc uzywania lepszych rozdzek ergo zostales wojownikiem itd. Statystyki bedziemy rozdzielac samemu, cos jak w Diablo II, a kreator postaci sluzy tylko do konfiguracji wygladu.

https://www.youtube.com/watch?v=lPpAU4EOhEQ&t=1s
25min film sprzed trzech dni omawiajacy gameplay. Jezeli nie widziales to polecam. :)

06.03.2024 10:46
MANTISTIGER
😁
1
MANTISTIGER
79
Generał

SIR klesk

Inaczej się chciałem wyrazić chodziło mi podział na klasy czy są w grze.np łotr ze secjalizacją sztylety lub łuk, mag, wojownik. Dzieki za filmik teraz już wiem że można stowrzyć sobie dowolną klasę.

14.03.2024 02:28
xDominik
2
odpowiedz
xDominik
34
Chorąży
10

Moim skromnym zdaniem Moon Studio jest jednym z niewielu producentów którzy tworzą jeszcze gry z pasją jak to było chociażby pod koniec lat 90 jak i wczesnych 00. Bo to właśnie pasja najbardziej się liczy czyli zamiłowanie, coś co sprawia komuś radość i przyjemność gdy to robi. Od gracza dla gracza. Nie tylko nabijanie tabelek i statystyk. Dojenie konsumentów i odcinanie od nich kuponów. Kreatywność wylewa się ze screen'ów a to jest bardzo ważne w tworzeniu gier. Myślę, że No Rest for the Wicked spełni oczekiwania graczy a studio da nam godnego następcę Ori. Mam dosyć grania w średniaki. Chcę zabulić i dostać to na co czekam i przy czym nie będę liczył zmarnowanego czasu czyli dopracowany produkt a nie robienie na pół gwizdka od niewolników i partaczy których goni szef z batem przy głowie.

16.04.2024 01:14
raafu
😱
odpowiedz
raafu
61
Pretorianin

Ja mega czekam. Już zaraz

20.04.2024 12:08
raafu
odpowiedz
2 odpowiedzi
raafu
61
Pretorianin
3.0

I co sądzicie? Spodziewałem się h&s nowej generacji. Z elementami platformowymi, przyjemniejszą walką i żywiołami niczym w divinity original sin. Z tego co pograłem to dostaliśmy generycznego souls like z podniesioną kamerą

20.04.2024 14:27
jaroszekp
2
Junior
8.5

Ale przecież od pierwszych filmów prezentujących rozgrywkę widać było, że to będzie 2d souslike połączony z metroidvanią. Czego innego można się było spodziewać?
Gra dla fanów Soulsów zapowiada się piekielnie dobrze, dla reszty dopowiadającej sobie co to może być za gra będzie produktem od którego się odbiją. Dla mnie kozak jedynie problemy optymalizacyjne są problemem.

Tak czytając ludzi co piszą, że gra nie jest kolejnym ori, że to nie gra RPG i nie h'n's naprawdę przydałoby się zacząć używać oczu i patrzeć na to co kupują jeśli jest już kilkadziesiąt filmów z rozgrywką, bossingiem etc. Tagi swoje gameplay swoje, gra ma elementy tego i tego gatunku więc ciężko, aby tych tagów nie użyć przy oznaczaniu produktu w kartotece steama.
Rozwój postaci, ekwipunku, rzut izometryczny.

22.04.2024 13:31
Przeżemo
3
Junior

Czyli dajesz 3 bo rodzaj gry to nie ten ktorego sie spodziewales, pojde dam trojke fifie bo myslalem ze bedzie open world.

20.04.2024 19:52
odpowiedz
icichacal
91
Pretorianin
9.5

Genialna !

20.04.2024 20:06
odpowiedz
zanonimizowany1381965
18
Konsul
Wideo

Uuuu, nie wiedziałem że aż tak z tym źle. Lily mi ostudziła zapał. Widzimy się za rok-dwa.
https://www.youtube.com/watch?v=NCVawEFuPUo

Jeszcze real-time liczniki xD

21.04.2024 20:50
odpowiedz
wiesiugeralto
22
Pretorianin
8.0

Przeszedłem akt 1 i pograłem trochę endgamu. Moje wrażenia

Plusy:
+ Grafika - jest prześliczna, odpowiednio mroczna i klimatyczna i nie zestarzeje się szybko. Paleta barw i wygląd lokacji daje nieziemski klimat
+ Świat gry - jest bardzo wertykalny, przypomina mocno Dark Souls 1 czyli pełno w nim skrótów do odblokowania, pobocznych odnóg, żyje i rozwija się z naszymi postępami, często w starych regionach znajdują się nowi wrogowie i nowy loot
+ System walki - taktyczny, oparty na statystykach postaci i zręczności gracza
+ Itemizacja - prosta i jednocześnie przemyślania. Nawet biały przedmiot bywa potrzebny ponieważ możemy z niego zrobić cudo. Bardzo dobry system upgradowania i zaklinania przedmiotów
+ Crafting - zbieramy materiały które są nam potrzebne do tworzenia przedmiotów lub ich ulepszania oraz rozwijamy stolicę o czym niżej
+ Sacrament - nasza stolica, możemy ją rozbudowywać co daje odpowiednie profity: Karczma daje nam status rested jeżeli się w niej wylogujemy, kuchasz ma przepisy kulinarne które odnawiają nam życie i staminę lub focusa w różnej, zależnej od przepisu ilości, kowal ulepsza, naprawia oraz pozwoli tworzyć nowe bronie i pancerze, Zaklinaczka zmienia Tiery przedmiotów, dodaje skille do broni itd, Stolarz tworzy nam meble do domu a także skrzynki na przedmioty które możemy w nich zostawiać oraz rozbudowywujemy różne skróty w mieście ułatwiające przemieszczanie się
+ Endgame - póki co nie ma PVP a ma być ale Tygiel to nic innego jak Diablo 1 - mamy loch w którym schodzimy coraz niżej a im niżej jesteśmy tym lepszy sprzęt dostajemy. Z czasem ma być ten loch rozbudowany o dodatkowe zależności np. możesz wejść ale bez zbroi przez co dostajesz boost do itemów itd
+ Bossowie - są zróżnicowani, zabójczy i fantastycznie zaanimowani

Minisy
- Optymalizacja - ponoć jest tragiczna, mam 4070 więc u mnie ten problem nie występuje
- bugi - czasami postać zablokuje się na beczce którą roll powinien rozbić albo jak ja nie będzie się dało obrócić platformy i trzeba kombinować bugując grę
- Tłumaczenie kuleje, jest niedokończone i sprawia wrażenie jakby robiło ją SI
- Fabuła - jest prosta, schematyczna i niewybijająca się, umiarkowanie ciekawa

W wielkim skrócie - to nieoszlifowany diament który wymaga jeszcze szlifów. Jak poprawią bolączki a reszta gry w przyszłości nie straci poziomu 1 oczko powinno iść do góry jak nic

post wyedytowany przez wiesiugeralto 2024-04-21 20:54:15
22.04.2024 11:43
Sir klesk
👍
odpowiedz
1 odpowiedź
Sir klesk
255
...ślady jak sanek płoza

Opinia o early access: 7.5/10 - chcialbym wyzej ale nie ma jak na obecnym etapie. Ostateczna ocene i tak wystawie po ukonczeniu wersji 1.0.

Spedzilem w tej grze prawie caly weekend i jak dla mnie jest conajmniej bardzo dobrze - a momentami wrecz rewelacyjnie. Obrany art style trafia idealnie w moj gust i z reka na sercu moge napisac, ze dawno nie widzialem piekniejszej gry. Juz wiem, ze po premierze zainwestuje w nia wieeeele godzin. :)

Jest tyle pola do popisu przy dopieszczaniu i zmianach, ze z wypiekami na twarzy czekam na kolejne patch noty. Moja najwieksza obawa to, ze tworcy ulegna presji i porzuca swoja wizje lub poswieca jej czesc by udobruchac jakas grupe narzekajacych - np. ta pania z linka [6]. Oczywiscie ma ona prawo czuc to co czuje ale bardzo bym nie chcial zeby Moon Studios zepsulo mi gre probujac zadowolic kogos kto nie rozumie czym miala ow gra byc.

Kazdy zainteresowany No rest for the Wicked na pewno slyszal okreslenie: polaczenie soulslike i diablo. Moge potwierdzic, ze calkiem niezle pasuje ono do omawianego tytulu. Chociaz wydaje mi sie, ze dla hardkorowych fanow h&s itemizacja moze byc za malo skomplikowana. Jezeli dzisiaj mialbym ten opis o cos rozszerzyc to dodalbym odrobine V Rising i calosc posypal szczypta metroidvanii. V Rising poniewaz moim zdaniem feeling walki jest w miare podobny. To samo z systemami craftingu, z ta roznica, ze w NRFTW sa one na szczescie mniej rozbudowane i czasochlonne.

Optymalizacja ewidentnie skopana bo kumpel na rtx3060 ma tyle samo klatek co ja na zabytkowym gtx1060 czyli tak okolice 30fps. Da sie grac ale momentami pojawiaja sie nieprzyjemne sciny albo np. po wyjsciu z miasta musza sie doczytac tekstury.

Niestety aktualnie najwiekszym zrodlem irytacji byly dla mnie elementy platformowe. Strasznie duzo lokacji jest wypelnionych waskimi kladkami, mostami itd. Bardzo latwo spasc przy zwyklym bieganiu, a nie daj boze zeby jeszcze na drodze trafil sie przeciwnik. Zdarzylo mi sie tez kilka razy zaklinowac postac w jakiejs szczelinie albo spasc poza mape. Ciekawostka - przypadkiem odkrylem w ten sposob miejsce, pozwalajace wejsc do zablokowanych czesci miasta. Juz teraz robi ono wrazenie swoim rozmiarem, a wychodzi na to, ze tak z 1/3 nadal jest zamknieta dla graczy.

Moglbym tez przyczepic sie do niektorych mechanik ale jestem przekonany, ze to sa wlasnie te rzeczy ktore jeszcze niejednokrotnie beda tweakowane i balansowane przed wersja 1.0.

Jazeli ktos chcialby pogadac albo o cos podpytac to zapraszam do dyskusji. Aktualnie mam postac na 25 poziomie (30 to max) i probuje ukonczyc jedyny dostepny end game czyli "Cerim Crucible". Poza tym EA wyczyszczony w calosci - planuje jeszcze for fun i dla testow zrobic postac skupiajaca sie na czarowaniu i druga typowo pod zrecznosc.

[edit]
PS.
Blagam - oby nie wypuszczali tego transzami. Dostalismy early access i mam nadzieje, ze nastepny update wprowadzajacy dalsza czesc fabuly pojawi sie dopiero w 1.0. Na roadmapie wczesnego dostepu sa jeszcze dwa podpunkty (w tym multiplayer) ale mam nadzieje, ze wyrobia sie z pelna wersja do przyszlego roku.

post wyedytowany przez Sir klesk 2024-04-22 15:25:44
24.04.2024 09:06
lis22
84
Generał

Dla mnie, największą wadą jest brak obracania kamery bo lokacje są często mylące, czasem nie da się zauważyć, ze gdzieś jest skrzynka lub składnik do zebrania.
Denerwuje też to, że jak się przytrzyma bieg to postać zamiast zejść, skacze na taką odległość że ginie na miejscu ;)

22.04.2024 23:18
odpowiedz
zbrojarz7
7
Legionista

Świetny klimat gry choć trudno się gra pozatym warto kupić jak sie ukaze wczesny dostęp daje rade

23.04.2024 10:23
odpowiedz
1 odpowiedź
Gregorypomidory
1
Junior

Grafika, Klimat, walka, crafting, itemizacja, endgame na ogromny plus. Reszta wymaga szlifow

03.05.2024 17:05
Zapau
Zapau
20
Chorąży

Co to za "reszta" ? Nie wiele mi do głowy przychodzi. Muzyka Ci się nie podoba ?

02.05.2024 11:23
odpowiedz
Czuper1000
38
Centurion

Daje radę.
Walka świetna, grafika świetna, poziomy rozbudowane, crafting też ok.
Jak na early access to jest mega.

12.07.2024 15:17
odpowiedz
simon_harrison
38
Chorąży
8.0

Ciężko oceniać wczesny dostęp ale jak na tą fazę jest rewelacyjnie.
Bardzo fajna grafika idealnie wkomponowana w klimat tajemniczej wyspy. Gameplaying uporządkowany i do tego soulsLike wykorzystany idealnie. Fajne walki z bosami, jak przysniesz przy potuczce z mobem zostaniesz szybko ukarany :) miodzio.
Nie przeszkadza mi kompletnie brak obracanej kamery, uważam wręcz że zabieg jest dopasowany.
Rozbudowa postaci, fajne bronie, przyzwoite działania poboczne, fabuła może i oklepane ale podana na ciekawym talerzu z mocnym odświeżeniem

Czekam na pełen dostęp.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze