Najciekawsze materiały do: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
STALKER 2 - poradnik do gry
poradnik do gry20 listopada 2024
STALKER 2 poradnik to najlepsze porady na start, do walki, ulepszania broni, eksploracji. Opisujemy anomalie, wszystkie misje, bossów, ekwipunek, zapasy, mapę, wymagania sprzętowe, długość gry.
STALKER 2: Heart of Chornobyl - recenzja w przygotowaniu. Gra, którą kocha się pomimo wad
recenzja gry20 listopada 2024
Światowa premiera 20 listopada 2024. Po latach oczekiwań STALKER 2: Heart of Chornobyl w końcu ponownie zaprasza do czarnobylskiej Zony. Ogrom i surowe piękno tego świata miażdży większość innych open worldów, ale sequel ugina się też pod ciężarem błędów i niedoróbek technicznych.
STALKER 2 to „nasza największa gra, nasza własna historia, nasz list miłosny do Ukrainy”. Problemów jest dużo, ale na Steam bawi się ponad 100 tys. osób jednocześnie
wiadomość20 listopada 2024
Długo wyczekiwany STALKER 2 trafił wreszcie w ręce graczy. Czy twórcy z GSC Game World zdołali sprostać sporym wymaganiom fanów? Z pierwszych opinii wynika, że gra wciąż cierpi na problemy wieku dziecięcego, aczkolwiek wstępne wrażenia są bardzo pozytywne.
Pierwsze recenzje STALKER 2. Mocno nieoszlifowany diament
wiadomość20 listopada 2024
Nadszedł moment długo wyczekiwanej premiery gry STALKER 2. Gracze, którzy nie chcą jednak kupować przysłowiowego kota w worku, mogą zapoznać się z recenzjami Serca Czarnobyla.
Premiera STALKER 2. Do Zony wrócimy także za pomocą Game Passa
wiadomość20 listopada 2024
Doczekaliśmy się dnia premiery S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl. Za kilka godzin do Zony wkroczą posiadacze pecetów i konsol Xbox Series X/S. Tę wycieczkę będzie można zorganizować sobie taniej dzięki Game Passowi.
- Xbox Game Pass na drugą połowę listopada z 6 grami. Prym wiodą premierowe STALKER 2 i MSFS 2024 2024.11.19
- Godzina premiery STALKER 2. Na PC nie będzie preloadu, więc przygotujcie się na nerwowe pobieranie 160 GB w dniu debiutu 2024.11.18
- Nowości na Steam. Wyczekiwany powrót do Zony i najnowsza odsłona najstarszej serii Microsoftu 2024.11.18
- Burzliwe losy STALKER 2. GSC Game World próbowało powrócić do Zony już kilkanaście lat temu 2024.11.17
- Twórcy STALKER-a 2 cofnęli bana dla użytkownika Steama, który zarzucił im kłamstwo w oficjalnych wymaganiach sprzętowych 2024.11.15
- Wymagania sprzętowe STALKER 2 odrobinę wzrosły przed premierą. Do odpalenia postapokalitpycznej strzelanki na „epickich” ustawieniach grafiki potrzeba potężnego PC 2024.11.12
- Preload STALKER 2 już dostępny na Xbox Series X/S; gra potrzebuje dużo miejsca na dysku. Przypominamy wymagania sprzętowe na PC 2024.11.12
Gry listopada 2024 - polatamy, pouprawiamy rolę, a nawet w końcu wrócimy do Zony
artykuł30 października 2024
Koniec roku tuż, tuż, więc pora na spokojniejszy okres, jeśli chodzi o premiery gier. W listopadzie może i nie zadebiutuje zbyt wiele głośnych tytułów, ale zdecydowanie każdy powinien znaleźć w tym miesiącu coś dla siebie. A jak nie, to Zona czeka!
- Oto najlepsze nadchodzące RPG-i 2024 roku - te 10 gier warto mieć na oku
- Najładniejsze gry, które wyjdą jeszcze w 2024 roku - na to warto czekać
- Najbardziej wyczekiwane gry 2024 roku - wybór redakcji
- Gry z E3 2021 - 14 najciekawszych gier targów zdaniem redakcji
- 10 gier, które podbiją serca Polaków w 2021 roku
Jestem po kilku godzinach, gra jest w fazie bety. Optymalizacja to jakis zart, a gram na rtx 4090. Najwiekszy plusem gry jest klimat i walka z ludzmi na dystans. Lepiej poczekac
No cóż... Czas gry: 107 minut. Liczba kompletnych zwiechów: 2.
Chyba trzeba będzie grę zwrócić. Fatalny stan techniczny. Szkoda.
Okiem zapalonego gracza Stalkerów, Anomaly i GAMMY po kilku godzinach:
PLUSY:
- KLIMAT!!! To naprawdę jest Zona
- mocne ulepszenie i rozwinięcie mechanik znanych z podstawek
- świetny system strzelania i dodatków do broni
- w końcu dostajemy wielką, otwartą mapę bez ekranów wczytywania
- klimatyczne lokacje i wioski - tu naprawdę można poczuć ciarki na plecach
- mutantów jest dużo więcej i lubią chodzić stadami - trzeba bardzo uważać
- trudno jest tu zarabiać, amunicja jest droga, wiecznie jej brakuje, przy wrogach znajdujesz jej mało - trzeba oszczędzać i bardzo uważnie strzelać
- ekonomia jest tak zrobiona, że się nie wzbogacisz na zabijaniu wrogów: nie upuszczają oni pancerzy, a handlarze skupują tylko broń w dobrym stanie - taką bardzo rzadko spotykasz
- mutanty są bardzo wytrzymałe i/lub zwinne, walka z nimi potrafi mocno napsuć krwi i trzepnąć po kieszeni. Myślisz, że mając MP-5 i 200 sztuk amunicji możesz podbijać Zonę? Pierwsze spotkanie z kabanami zaraz wyleczy ze złudzeń
- zlecenia poboczne to na chwilę obecną nie jest poziom Wiedźmina, ale też daleko im od "przynieś, podaj, pozamiataj"
MINUSY:
- znacie powiedzenie "ależ ten czas zapier...."? No, to tutaj naprawdę OSTRO zapierdziela. Wychodzisz z wioski w południe, a kawałek dalej łapie cię nocka. Ktoś tu ostro przesadził, czas w grze powinien lecieć 2-3x wolniej!
- nie ma zestawów naprawczych do broni ani kombinezonów. Jedyna opcja to naprawa u technika za grube kredyty :/
- nie ma przycisku do szybkiego rzutu granatem!!! Przez to granaty są praktycznie bezużyteczne, bo gdy spotkasz grupę mutantów to nie ma czasu na przeprowadzanie skomplikowanej procedury wyciągania granatu, wyciągania zawleczki, rzutu i czekania paru sekund na wybuch.
- latarka jest żałośnie słaba, daje światło max na kilka metrów.
- idiotyczny system przedmiotów szybkiego użycia: zamiast czterech klawiszy masz dwa - jeden na każdy przedmiot. Żeby użyć przedmiotu 1 i 3 trzeba wcisnąć raz, dla przedmiotów 2 i 4 trzeba przytrzymać.
- bardzo wysokie wymagania sprzętowe jak na taką jakość grafiki
- słaba obsługa ultrawide: w sekwencjach przerywnikowych pojawiają się czarne pasy po obu bokach :/
Na RTX 4090, 13600K i 64 GB RAMu mam 120-160 klatek w 3840x1600, oczywiście na epicu i z generatorem. Często spada do 80.
Ogólnie: gra ma ogromny potencjał, ale czeka ją długi proces łatania i ulepszania. Moderzy również będą mieli co robić.
Na razie dużo nie pograłem ale cudo ! Jak będzie trzymać taki poziom do końca to chylę czoła :) Widać ile serca w grę włożono. Jak ktoś pisze że optymalizacja słaba i ma 4090 to no comment. Miałem wrzucone poza ustawieniami oczywiście wszystko epickie na DLSS dla jakość ale przerzuciłem do pełnego renderingu 100% dla DLAA bo gra lata jak rakieta. Poza tym wygląda rewelacyjnie ! HDR z pełną możliwością ustawień choć to UE wiec nie dziwne że można wycisnąć tutaj wszystko. Klimat nieziemski to coś czego dawno w grach na takim poziomie nie widziałem. Ostatnio grą która potrafiła tak utrzymać klimat był Obcy Izolacja ! W wersji ultimate poza dodatkami jest dodatkowa misja już w grze.
Pierwsze wrażenia pomimo skopanej warstwy technicznej pozytywne.
Czuć w tym trochę taką surowość STALKERów i gra jest miejscami naprawdę ciężka, wprowadzając klimat zaszczucia w przypadku spotkaniu większej grupy mutantów.
Miałem sytuację gdzie spotkałem sforę psów i musze przyznać że zachowywały się nadzwyczaj inteligentnie, chowały się za osłoną dobiegając z zaskoczki, ale AI jest mimo wszystko bardzo nierówne i czasami popełniają mocne głupoty.
Świetne udźwiękowienie, zarówno muzyka jak i dźwięki wydawane przez otoczenie, mutanty czy bronie.
Mapa wydaje się ogromna, póki co nie obszedłem nawet skrawka z pierwszej lokacji a już kilka godzin za mną, o dokładnej eksploracji nie mówiąc.
Wszystko jest mega szczegółowe, zabudowania jak domki czy fabryki wraz z porastającą ją roślinnością wyadają się bardzo naturalne.
Dobrze wygląda sama pogoda, pierwsza burza robi spore wrażenie.
4070Ti SUPER Ryzen 7 7800X3D 64GB RAM, 1080p gra zblokowana na 60 klatek(bo mam stary monitor 60hz) i zazwyczaj tyle trzyma.
Początkowe framedropy które zmusiły mnie do zejścia na ustawienia WYSOKIE występowały tylko na początku, potem większych problemów nie miałem, ale tak jak piszę, to mały skrawek gry.
Póki co pozytywnie, ale zgodzę się co do korzystania z szybkich przedmiotów, zamiast ustawić tak by były pod F1/F2/F3/F4 to widać te konsolowe naleciałości i teraz jest Q i E, które ciągle mi się myli i w zależności którego z dwóch przedmiotów pod klawiszem chcemy użyć trzeba go wcisnąć lub przytrzymać.
Starfield przy tym to cudo optymalizacyjne i wizualne. To jedno wielkie g. Niestety to już przepowiadali zachodni recenzenci...
Nie za bardzo rozumiem chwalenia tej ""surowości". Jedynka była biedna technicznie, to dwójkę będziemy chwalić, że też jest biedna?
Przecież jak patrzę, to AI jest chyba wzięte wprost z pierwszej części, przeciwnicy nie wykonują niczego, co miałoby utrudnić ich wystrzelanie.
Fajna gierka, na prawdę byłbym w stanie dać solidne 9... gdyby nie optymalizacja. Nie ma znaczenia na jakich ustawieniach gram, czy na niskich czy na wysokich. Zawsze znajdzie się moment w którym gra nagle pochłania 99% i staje się niegrywalna. Narazie daje 4 :p do zmiany w miarę pracy twórców nad poprawą wydajności.
jeszcze jedno co od razu rzuca się w oczy to zasięgi rysowania : przy meshes aż po sam horyzont !
muzyka top / dolby atmos / graficznie top / nawet tekstury powyżej tego co dają inni a za pewne za moment ktoś się pokusi jeszcze aby całość przepuść pod AI pod 8K, nawet do animacji nie można się przyczepić za bardzo. Filmiki są wykonane bardzo dobrze.
Jedyne co zobaczyłem to są niestety niewidzialne ściany (chyba) bo nie udało mi się wskoczyć na daszek a potem na dach obiektu.
Z filmików jakie oglądam wynika że gierka jest sztos. Niedopracowania mogą być zrozumiałe przy tej skali projektu. Oby połatali prędko.
6:30h za mna,ani razu gra sie nie zawiesila i tylko 1 błąd mialem z lewitujacym gosciem.Na razie jest dobrze,sporo zadan pobocznych a czesc z minimum 2 rozwiazaniami.Trafijaja sie smieciowe ale sa i takie bardziej zlozone choc czegos niesamowitego sie nie spodziewam.Ewidentnie gra na kilka przejsc by inaczej rozwiazywac zadania nawet te poboczne.Wielkie brawa za eksploracje,warto wejsc w kazdy kąt do kazdej zapierdzialej chalupy bo mozna trafic na jakies podziemne sekcje,zajrzec do studzienki bo tez moze byc to wejscie gdzies w głąb.Gram na sluchawkach z dolby atoms i jest sztos,juz napewno nie zagram inaczej niz na sluchawkach.Kasy malo wiec jest koniecznosc imac sie wszelkich robót,mysle ze robiac tylko fabule bylo by ciezko.Zgonow zaliczylem juz kilkanascie z czego 2 na samym poczatku jak mnie napadl ten znikajacy,tylko nogi za pas i dluga na tym etapie gry.Na chwile obecna Stalker 2 to mocna pozycja oby tylko bylo lepiej.
Z ciekawosci skonczylem prolog. Poki co gierka to niezle drewno i straszna bida graficzna jak na 2024 rok. Mam nadzieje ze chociaz fabularnie dowiezie.
To zacinanie o ktorym wspomniano jest dosc denerwujace.
Ciekawe kiedy hardware RT dodadzą bo odbicia software Lumen nawet na Epic to masakra
Nie spodziewam się prędko, bo mają do łatania sporo rzeczy.
U mnie gra działa bardzo dobrze 4K + dlss quality + FG FSR3 ( pamiętać o restarcie gry trzeba po zastosowaniu ustawień )
sprzęt leciwy : rtx 3080 10GB, ryzen r7 5700x OC, 64GB ddr4
FPS zablokowane na 60 nigdy nie spada poniżej w wiosce też ba nawet GPU do 100% nie dobija jakoś w granicach 90% w wiosce a gdzie indziej jeszcze mniej przy max 200W a to GPU ma przecie 320W :P
Ustawienia własne na oko z doświadczeń z innych gier UE5 i własnych preferencji wizualnych tak po trochu epic, wysokich i średnich ( 1000h w ARK SA potrafi nauczyć tego i owego o enginie, gorszej gry optymalizacyjnie obecnie na rynku nie ma )
Udało się też ustawić fajnie hdr by nie był ani za ciemny ani za jasny.
Put this in %APPDATA%\Local\Stalker2\Saved\Config\Windows\Input.ini ( dla wersji z game passa jest WinGDK katalog ):
[/script/engine.inputsettings]
bEnableMouseSmoothing=False
bViewAccelerationEnabled=False
Grze crashe się zdarzają u mnie z 2 razy ale to jak zmieniałem opcje grafiki albo alt tabowałem.
Same wrażenia z gry fajne w końcu to stalker jak dawniej :) i wygląda jak stalker nic mi więcej puki co nie trzeba.
Spodziewałem sie że bedzie dużo gorzej, tolerancje na crashe mam sporą i drobne błędy więc puki co solidne 9/10 a może i wyżej się szykuje.
No więc tak. Jak to wygląda po pierwszych kilku godzinch.
Najpierw technikalia.
PC:
RTX 4080 16GB GDDR6X
i7-13700KF
RAM 2x16GB 6400MHz CL32
M.2 PCIe Gen4 NVMe
Gram na padzie.
Ustawienia:
2k, FOV na maksa, DLAA, Frame generation, wszystko na maksa, Gsync-> Efekt jak na załączonym zdjęciu. Wszystko cacy, ale... gra i tak potrafi regularnie rwać.
Dodatkowo w menu z nieznanej przyczyny karta idzie na 100%.
Czym jest ta gra?
W gruncie rzeczy to dokładnie ten sam stalker co poprzednie + dodanych parę rzeczy tzn. większość czynności jak jedzenie została dobrze zanimowana (na + imersja), można wychylać się od krawędzi, szybko zjeżdżać z drabiny (przy czym animacja w gruncie rzeczy dalej jest wolna), główny bohater nie jest niemową itp.
Wszystko z powyższych na plus.
Gameplay.
Czuć imersję, czuć klimat.
Świat jest naprawdę spory, klimatycznie wypełniony i zachęcający do eksploracji.
Core gry jest dokładnie taki sam jak wszystkich stalkerów. Nie zrobiono z tej gry nic nowego tylko wrzucono na nowy silnik i dodano parę rzeczy. W gruncie rzeczy to bezpieczne posunięcie, ale szkoda że nie pokusili się twórcy jednak trochę poeksperymentować. Jest to bardzo bezpieczna kontynuacja (w zasadzie osobna historia).
Nie zgadzam się ze stwierdzeniem w recenzji, że każdy nabój i apteczka jest na wagę złota (poziom trudności 2 z 3). Wala się tego sporo. Przynajmniej na ten moment.
Zapomnijcie o skradaniu. Jest skopane jak w poprzednich odsłonach.
Cykl dnia i nocy jest wybitnie za szybki, a spanie nie "przeskakuje" emisji.
Natomiast takie elementy jak artefakty, ekwipunek, przedmioty, ulepszanie broni są w niezmienionej formie lub w nieznacznym stopniu. Szkoda.
Grafika jest bardzo dobra, aczkolwiek nierówna. Animacje w porządku, efekty (szczególnie anomali) na bardzo duży plus. Poza wybuchami granatów.
Technicznie jest średnio do słabo. Poza problemami z płynnością (nie są tragiczne aczkolwiek niedopuszczalne na premiere) to jest sporo błędów.
Gra potrafi wyrzucić do puliptu w trakcie wczytywania save-a.
Interfejs czasami robi się przezroczysty (trzeba wejść do menu i z niego wyjść).
Ragdoll płata figle przy np. niszczeniu skrzyń nożem utrudniając loot.
Trafiłem na teleport kilka metrów dalej głowy nieżyjącego NPC.
Cień postaci jest komiczny.
Napisy na filmach (FILM WPROWADZAJĄCY!) nie pasują do dźwięku, są przyspieszone (ang dub + pl kinowe). Poważnie?
Są błędy w tłumaczeniu (nie literówki tylko złe tłumaczenie) lub jego brak.
Czasami NPC mówi do nas przez radio a w następnym zdaniu już nie, mimo że gracz jest kilkaset metrów od mówiącej postaci i się nie rusza.
Sortowanie ekwpunku czasami źle działa.
Nie włączysz latarki panelem wyboru bez wyciągnięcia broni no chyba że użyjesz skrótu. Dodatkowo po wczytaniu save-a latarka zawsze jest wyłączona.
Na padzie gra się znacznie gorzej niż na myszce i klawaturze.
W tunelu goniły mnie szczury, które po jego opuszczeniu nie wyszły na powierzchnie, ale kilaset metrów dalej już im nie przeszkadzało wyjście z tekstury i kontynuacja pościgu.
AI przeciwników jest...takie samo jak w poprzednich częściach. Odnoszę wrażenie, że to czysta kopia. Dosłownie. Słabo.
A to co mnie najbardziej uderzyło to sposób poruszania postaci oraz kamery. Domyślam się, że w zamyśle twórców bohater miał być ociężały, ale moim zdaniem nie osiągnięto do końca tego efektu. Kamera pływa, postać pływa, sprint na gałce pada powoduje mimowolne skręcanie postaci. No słabo.
Nie ma opcji, że nie wiedzieli co wydają bo wystarczy chwilę pograć. Ogromny minus.
A i gra w mojej ocenie jest mniej straszna czy horrorowa niż Metro.
Mimo świadomego wydania niedopracowanej gry to bawię się w niej doskonale, aczkolwiek odłożę ją do kolejnych aktualizacji.
Dla niezdecydowanych. Spodziewajcie się dokładnie takiego samego stalkera jak poprzednie w ulepszonej i bezpiecznej formie, bez (stety/niestety) zmian w wielu mechanikach + niedopracowanie techniczne.
Po 4h grania muszę stwierdzić że pomijając optymalizację to leży w tej grze system skradania. Gra daje ci ogromny obszar to myślisz KUUURDE MOGĘ TO OGARNAĆ NA WIELE SPOSOBÓW... nie XD... możesz to ogarnąć na dwa sposoby jak w grach ubi, czyli :
albo nawalanka (o ile grasz na niskim) albo metoda prób i błędów żeby znaleźć drogę zaprojektowaną przez twórców. Nie wspominam już nawet o tym że przeciwnicy widzą przez ścianę oraz walka nożem to już lepsza była w Gothic 2 jak Cavalorn dał ci nożyk na wilki XD .
Troszkę mi sie przypomniały lata 2000-2010 gdzie braki maskowano pozornym szukaniem rozwiązania.
Pomijając to wszystko to gra się dobrze, ale GOTY nie widzę :P chyba że jako jałmużna bo teraz "wpieranie" jest modne.
Edit.
Dane gry możemy oceniać od 0 do 10 ale to że znowu z nas się robi beta testerów to już żenada szczególnie że robi to studio, które mimo wszystko jest niszowe.
Serio, mógłbym jeszcze dłużej pisać o rzeczach takich jak np to że npc wyglądają gorzej niż w farming simulator a ich mimika opiera się głównie na ruchu warg albo że filing strzelania został cofnięty o 15 lat...
Ja jestem grą oczarowany ! Możliwe że spadły mi też wymagania odnośnie rozmów i tekstów ale po debilach z Veilguarda i rozmowach jakie tam prowadzono tutaj czuje się jakby dostał grę z kosmosu. Nawet rozmowy w tle zasłyszane są ciekawe tak samo jak opisy w notatkach. Nie znalazłem ani jednej rzeczy do której mógłbym się przyczepić ! Drobnostki w tylu brak RT/PT ale jest HDR który wyrwie cię z butów ! Zasięgi rysowania obłędne ! AI ludzi mogłoby być lepsze ale na tle innych produkcji przeciwnicy zachowują się nieźle a za to AI mutantów rewelacyjnie. Wynika to głównie z ich agresywności ! Na weteranie zginąć jest bardzo prosto za to zabicie kogoś strzałem przez przeszkodę wbija uśmiech na twarzy ;) Walka to jest dokładnie to co czekałem ! zero poduszek na pociski a wisienką na torcie są różnego typu ślady po kulach czy to na ciele, głowie ubraniu czy też krzyczący w oddali postrzelony umierający człowiek. Da się ? Da się !
Przedpremierowe zdjęcia u Aleksa? LOL
Gra wygląda dość przeciętnie na tle innych produkcji z ostatnich lat. Lumen odstaje wyraźnie od sprzętowego RT (wystarczy porównać np. kałuże w SH2 i w "Stalkerze"). Cześć tekstur (zwłaszcza na obiektach) pozbawiona jest efektów wypukłości, a twarze wielu postaci wyglądają przedpotopowo. Tym, co ratuje "Stalkera" wizualnie, są cudowne efekty pogodowe. System skradania jest skopany (np. AI widzi przez ściany). Przeciwnicy zachowują się chyba nieco gorzej niż w pierwszym "Stalkerze" (co w połączeniu z fatalnymi animacjami ruchu daje często efekty komiczne). Mutanty działają dobrze na otwartym terenie, ale w pobliżu budynków kompletnie się gubią (np. stoją przy drzwiach wejściowych jak kaczki na strzelnicy). Poziom dialogów - akceptowalny, ale o jakości "cdprojektowej" można zapomnieć. Projekt UI trąci zdechłą myszą.
Gra jest bardzo "drewniana". To właściwie kopia dawnych "Stalkerów", swoisty remaster, co jest zarazem zaletą (klimat!) i wadą (bo świat gier nieco się posunął w rozwoju). Widać, że proces produkcji był wyjątkowo długotrwały.
Jako miłośnik dawnych "Stalkerów" mam mieszane odczucia, choć ochota na kontynuację rozgrywki jest wielka. Niestety, nie toleruję ciągłych zwiechów, więc chyba dokonam zwrotu, póki jeszcze mogę, i poczekam na łatki.
Czuję się, jakbym oglądał po latach ukochany film, doznając lekkiego rozczarowania, bo jednak nie okazał się aż tak dobry, jak go zapamiętałem.
Przynajmniej HDR dowieźli, na Xboxie:
https://www.youtube.com/watch?v=44LSSlK7afw
Film z PC ma być dziś (tym będą wszyscy zainteresowani, więc powyższe jako "zajawka").
Oglądam to wszystko na chłodno (bo odbiłem się od jedynki, więc sequel to nie jest, dla mnie, "must play") i strasznie rzuca się w oczy bardzo nierówna grafika - mająca swoje momenty, żeby za chwilę wyglądać jak sprzed dziesięciu lat :). Także na wypasionym rydwanie Alexa - nie mówię oczywiście o przedpremierowych "bullshotach" w wątku, tylko o screenach "in game", które wrzucił na steam - jest tam nawet taki, gdzie widać ogień, palący się w beczce. I słowo daję, że ten ogień wygląda, jak stara, dobra "bitmapa" :).
No, ale to może Wy tak macie. Bo ja wciąż czekam na ten filmik od Hydro, gdzie hardware'owym RT złotousty troll forumowy zamknie wszystkim usta (coś mu się długo "kompiluje" - miał być chyba do północy?), a ja nacieszę oko :P.
Eh. Musiałbym kupować nowy sprzęt do tego aby pograć komfortowo... tylko jak widzę optymalizacja jest i tak skopana.
Zasadniczo wszyscy się tego spodziewali.
Sama gra wygląda... w sumie to nie jestem pewny czy Anomaly na modach nie stoi na podobnym poziomie.
https://www.youtube.com/watch?v=uLZ58PpSO4U&ab_channel=tvgry
Gdy pierwszy raz zobaczyłem fragment z gry na YT to moje pierwsze skojarzenie było takie: O, nowy graficzny mod do Anomaly. Fajnie!
Wygląd to oczywiście nie wszystko. Tylko tych podobieństw (animacje, postawa, "drewnianość" mord, walka) jest całkiem sporo.
Czekać na patche... czy od razu czekać na mody?
Wiem, że w grze nie ma możliwości stworzenia postaci. Ale czy jest chociaż możliwość personalizacji?