Najciekawsze materiały do: Total War: Rome II
Total War: Rome II - Wars of the Gods - Ancient Wars v.10.6 Patch20
modrozmiar pliku: 4848,4 MB
Wars of the Gods - Ancient Wars to modyfikacja do gry Total War: Rome II, której autorem jest toontotalwar.
- Total War: Rome II - mod Divide et Impera v.1.3.2 - 2206,9 MB
- Total War: Rome II - mod Units Super Arena v.16012022 - 1217,4 MB
- Total War: Rome II - mod SLUMod v.1.2 - 572,2 MB
- Total War: Rome II - mod Age of Bronze v.1.8.2 - 727,5 MB
- Total War: Rome II - mod Cyrus The Great Campaign v.22052019 - 379,1 MB
Total War: Rome II - poradnik do gry
poradnik do gry29 stycznia 2014
Poradnik do gry Total War: Rome II to kompendium przydatnych informacji. Opracowanie zawiera liczne porady, opisuje rozbudowę imperium wraz z przykładowymi prowincjami, a także formowanie i działanie armii, floty i wysłanników oraz taktykę starć.
Recenzja gry Total War: Rome II - tryumfalny powrót do Rzymu
recenzja gry2 września 2013
Światowa premiera 3 września 2013. Tworząc swe najnowsze dzieło – Total War: Rome II – Creative Assembly pełnymi garściami czerpało z doświadczeń zdobytych podczas produkcji Empire oraz Shoguna II. Ponowna wizyta w antycznym Rzymie będzie nie lada gratką dla żądnych klasyki generałów.
Total War są „niegrywalne” przez większość produkcji. Znienawidzony twórca ujawnia kulisy fatalnej premiery Rome 2
wiadomość26 czerwca 2024
Julian McKinlay oberwał za nieporadne AI w Total War: Rome 2. Mimo że, jak twierdzi po ponad 10 latach, nie on odpowiadał za ten stan, a „paskudnie nieprawidłowe zarządzanie” projektem przez szefów Creative Assembly.
10 lat później - ta strategia wciąż potrafi przyciągnąć co wieczór 5000 osób w peaku
wiadomość5 września 2023
Dziesięć lat po premierze Total War: Rome II nadal trzyma się mocno, wykręcając imponujące wyniki na Steamie.
Total War: Rome 2 wchodzi na nowy poziom za sprawą fanowskiego projektu Wars of the Gods
wiadomość17 sierpnia 2023
Ukazała się nowa wersja wielkiego fanowskiego projektu Wars of the Gods - Ancient Wars, czyli jednego z najważniejszych modów do strategii Total War: Rome II.
- Total War: Rome 2 zaktualizowany po prawie 10 latach od premiery 2023.06.25
- Total War: Rome II z nową kampanią dzięki modyfikacji Divide et Impera 2023.04.30
- Planszówka Total War Rome wielkim sukcesem kasowym 2022.01.22
- CA broni żeńskich generałów w Total War: Rome II; “możecie je zmodować, albo nie grać” 2018.09.24
- Data premiery i cena Rise of the Republic – nowego rozszerzenia do Total War Rome II 2018.07.19
- Total War Rome 2 - kolejne DLC przeniesie nas do IV wieku p.n.e? 2018.07.16
- Total War Rome II otrzymało aktualizację Ancestral Update 2018.07.13
Świetne gry, którym zaszkodziły bugi
artykuł13 marca 2021
Błędy i bugi to zmora wielu gier. Na szczęście są tytuły, które mimo problemów poradziły sobie. Dziś nie będziemy im poświęcać czasu. Wybraliśmy gry dobre, które z powodu błędów nie mogły rozwinąć w pełni skrzydeł.
- Gry, które kradną nam życie - z jakimi tytułami spędzamy najwięcej czasu
- 18 lat wojowania – historia serii Total War
- 18 lat wojowania – historia serii Total War
- Husaria: Total War? Total War: Orient? W jakiej epoce zostanie osadzona nowa odsłona serii?
- Przed premierą było lepiej - 10 głośnych przypadków downgrade'u
Grab wymiata.Zadzialalo mi na i 3 1.8 u, gt 720 m, 4 gb ram, i mialem 30 fpsow na najnizszych,szok? Szok! Polecam,mam wersje kolekcjonerska do tego stopnia ze gra dobra
Świetna strategia. Jest o niebo lepsza od Attila. Teraz tylko czekać na Warhammer. Jedynie co mnie martwi to polityka Creative Assembly wydają głupie dlc za które trzeba płacić i które mają zerowy kontent np. daje krew(3 euro), kilka nowych frakcji(8x4= 32 euro za 11 nowych frakcji które mogę odblokować za darmo modyfikacją na steam). Jedynie te większe dodatki mają sens chociaż jak dotąd jedynie porwał mnie Imperator Augustus. Ogólnie rzecz biorą polecam jak najbardziej. Wiadomo, że nic nie pobije starego Roma czy Shoguna ale świetnie się gra na multiku polecam.
Gra jest świetna :) .Sprzedam edycje kolekcjonerską rome 2 total war(nowa bez klucza) . Jeśli ktoś jest zainteresowany proszę napisać : [email protected]
Niemoge się przyzwyczajic to nowego systemu gry za duzo gralem w medieval i rome
Gra po patchach jest naprawdę bardzo dobra. Przepięknie odwzorowana epoka starożytności, grafika która moim zdaniem przewyższa tą z Attili, dobrze odwzorowane jednostki armii i oczywiście muzyka, która może nie porywa, ale idealnie pasuje do gry. Jedynie co mi nie pasuje, to system agentów, ale nic przecież nie jest idealne.
Cześć jestem nowy w "świecie" PC i mam pytanie czy pociągnęło by mi na laptopie lenovo Z51 bo nie zbyt się znam na tym
Kupiłem grę w dniu premiery i niestety wywołała negatywne wrażenie. Na szczęście zaczęły wychodzić do niej patche i już po niecałym roku (od premiery) można było w nią swobodnie zagrać bez większych nerwów. Obecnie gra jest warta uwagi, poprawiono SI podczas kampanii oraz bitew (poziom legendarny jest dość wymagający). System podziału regionów na prowincje oraz praktycznie brak ograniczeń czasowych wpłynęły na duży plus. Można zatrzymać ekspansję i skupić się na rozwoju ekonomicznym i dyplomacji. Praktycznie rzecz biorąc można grę również wygrać zawiązując jedynie sojusze :) Polecam.
Dla mnie dalej najlepsza gra z serii Total war, ma swój urok. Bardzo mi się podobała główna kampania, ale kampania Oktawiana była też wspaniała. Niestety pozostałe kampanie zawarte w dlc nie są godne polecenia i dodatkowe drogie. Tak czy siak dobrze się bawiłem przy tej grze, pozdrawia Volturn.
wszystko ok , wygląd jednostek podobny do tych z Roma Surrectum II.
ale wszystkie są do siebie podobne jak jazda Kartaginy albo Macedonii
trochę to takie nie realne.
Gram na sprzecię MSI GP 72 leopard i jedzie na ekstremalnych
Jedna z lepszych części (pod względem widowiska) Total War-ów. Nic nie przebije szarżujących słoni, szarży Greckich Katafraktów, koszącej gwardii pretoriańskiej, czy Królewskich Peltastów rzucających oszczepami. Polecam każdemu, dodając do tego odpowiednie mody cud miód. Szkoda jednak, że teraz wychodzą te śmieszne Warhammery, ahh wielka szkoda... Trudno poczekam na kolejną część!
Także Panowie Leeeegatuuuus!
Czy patche w Romie cos zmienily od momentu wypuszczenia gry? Pamietam ze chcialem w to pograc dawno temu ale dobil mnie bezruch przeciwnikow. Oczywiscie wlaczylem ustawienia VH/ VH jako stopien trudnosci ale o ile same bitwy byly wtedy w miare do przyjecia to na mapie strategicznej AI wykonywalo po prostu mega idiotyczne posuniecia - albo raczej nie wykonywalo ich prawie wcale (bylo niesamowicie pasywne). Probowalem dodac nawet ten najbardziej popularny mod (Divide at Impera) ale to nie zmienilo niczego w zachowaniu AI (nawet je pogorszylo bo w tym modzie jest jakas glupawa mechanika i panstewka zlozone z 1-2 miast buduja blyskawicznie sily zbrojne a wieksze maja z tym problem przez co te mikrusy rozjezdzaja wszystko co zdolalo przeprowadzic jakas ekspansje a pozniej sa z powrotem rozjezdzane przez inne mikrusy). Ostatecznie ostatnim razem kiedy zdobylem Azje Mniejsza, Grecje, polnocne wybrzeza morza czarnego, okolice Izraela i wjezdzalem przez Synaj do Egiptu np Kartagina utrzymywala mniej wiecej (+/- 2 miasta w jedna albo druga) identyczny stan posiadania jak na poczatku. Inne panstwa rowniez. Cos sie w tej sprawie polepszylo czy nadal jest dalej taka sama bieda?
Przełomowa część, która podzieliła graczy. Chodzi oczywiście o część strategiczną gry. Ja chyba tez bym sie opowiadał za starszym systemem, tak jak w Shogun 2. Poza tym gra jest b. dobra
Najgorsza część w serii której jestem ogromnym fanem. Żałuję każdego centa wydanego na nią w promocji Steam (kupiłem za 12 euro). Mowa o wersji Emperor Edition, czyli tej która została "poprawiona" a tak naprawdę jest starą tragiczną Romą 2 sprzedawaną po 4 latach za pełną cenę. Do rzeczy:
- optymalizacja tragedia (mam mocarnego PC) - najgorzej jest na mapie kampanii
- gra wprost uwielbia crashować
- totalnie nieczytelny interfejs (nawet z modami) powoduje oczopląs i obrzydzenie
- brzydka grafika (zwłaszcza mapa kampanii - to ma być gra z 2013???)
- poruszanie się po mapie kampanii jest tragiczne (np. płyniemy kilka lat z Italii do Libii)
- wciąż beznadziejna fizyka podczas bitew (chłopi z widłami zatrzymują szarżę słoni)
- wycięcie mojej ulubionej frakcji (Sparty) z jedynki i sprzedawanie jej jako DLC
Odinstalowałem po 50h po przejściu jednej kampanii Rzymem. Przechodziłem ją 3 miesiące zmuszając się do gry, bo bardzo chciałem dać jej szansę jako wielki fan serii. Po prostu gra sama odpycha od siebie. Nie polecam 4/10
+Okres historyczny i wielkość mapy
- Regres we wszystkich pozostałych elementach w porównaniu do poprzednich części
Gra jest po prostu świetna. Dobrze zbalansowana, klimatyczna i nie frustruje. Poprawiono zdecydowaną większość bolączek pierwszego Rome. Na dodatek starcza na naprawdę dużo godzin, bo poszczególne frakcje bardzo się od siebie różnią. Niestety dostęp do nich jest ograniczone przez masę dlc i to jest dla Rome II duży minus. Na szczęście dodatki dosyć często są na steamie na przecenie, więc cierpliwi będą mogli je nabyć za 20-25% wartości.
To niesamowite, że pomimo tego, że 5 lat temu, ta gra była niesamowicie niedopracowana, obecnie jest jedną z najlepszych strategii w jakie grałem. Creative Assembly nie porzuciło swojego dzieła i naprawdę nad tym tytułem popracowało. Na dodatek jeszcze nie skończyli, niedawno wypuścili kolejnego dlc i patcha wzbogacającego rozgrywkę. Tak intensywne i długie gry, to rzadkość godna pochwały.
Z racji mego bzika na punkcie Etrusków pograłem ostatnimi czasy nieco w dlc "Rise of the Republic".
Nie miałem większych wymagań z powodu mych wrażeń, które przeżyłem w Napoleonie: TW. Generalnie mówiąc jestem nawet zadowolony pod warunkiem, że tą grę traktuje jedynie jako przerywnik zamiast robić z niego podstawę komputerowej rozrywki.
Co mi się podobało:
- Sensownie zrobiony system polityki wewnętrznej. Dzięki niej nawet na późnym etapie rozgrywki mamy sporo pracy przy budowaniu relacji z poszczególnymi rodami. Przy dużym Imperium musi dojść prędzej czy później do krwawej wojny domowej dzięki czemu nigdy nie cierpimy nudy.
- Rozbicie prowincji na stolicę i osady. Tych ostatnich nie da się ufortyfikować. To ułatwia podbój ale też utrudnia obronę, zwłaszcza przy ograniczonej liczbie armii.
- Drzewko technologiczne.
- ŻYWNOŚĆ. Nie wystarczy złoto, trzeba jeszcze zapewnić produkcje jedzenia dla armii i mieszkańców. Po zdobyciu ogromnego Rzymu ekspansja Etrusków została zahamowana na kilka lat. Brakuje mi niestety możliwości importowania zboża np. z Afryki. Zakładam, że na mapie Imperialnej (np. w kampanii Augusta) nie da się wywołać rozruchów w Italii poprzez odcięcie dostaw z Egiptu. :(
- Poprawione AI. W aktualnej wersji gry komputer bardzo przeciętnie radzi sobie na mapie strategicznej. Dobrze buduje relacje z innymi państwami, zakłada duże sojusze i konfederacje. Dalej nie potrafi dobrze poruszać się armiami, błądzi nimi po drugim krańcu mapy. Nadal też nie jest w stanie zbudować solidnej armii (normalny poziom trudności) przez co obok elitarnych oddziałów maszeruje masa nieszkodliwej biedoty. Dobrze wyglądają bitwy. AI wysyła kawalerię flankami i stara się uderzyć na tyły falangi bądź też zapolować na łuczników. Dzieli siły ale też potrafi je skumulować aby wyprowadzić przełamujące uderzenie. Najbardziej podobał mi się fragment bitwy, w którym taki Tarent wykorzystał konnych łuczników do zniszczenia jednego skrzydła złożonego z jednostek najemnych - najpierw przetrzebił ich ostrzałem, potem uderzył ciężką kawalerią. Jednym słowem nie jest tragicznie (poziom bitew bardzo trudny). Ba, nawet całkiem dobrze (komputer potrafi wydzielać rezerwy ze swej armii i rzucać je do boju w krytycznych sytuacjach - kto nie wierzy ten niech zagra wyrównane starcie w trybie Custom Battle i obserwuje poczynania komputera).
- Bitwy morskie. Bo są. Wymagają nieco innych umiejętności niż tradycyjne starcia lądowe, większej ilości mikro zarządzania. W zależności od wyboru cywilizacji otrzymujemy diametralnie różne od siebie floty z właściwą dla nich taktyką. Państwa basenu morza śródziemnego potrafią zadać ciężkie straty barbarzyńcom poprzez stosowanie częstego taranowania.
- Gra nadal jest rozwijana i ubogacana o kolejne dlc, które rozmiarem dorównują dawnym pudełkowym dodatkom.
- Etruskowie. :D Dopiero Liga Etruska (podzielona na kilka niezależnych prowincji) skłoniła mnie do przetestowania produktu. Armia została do pewnego stopnia złożona poprawnie. Rażą jedynie jednostki z czasów kultury Vlilanova... gdy akcja rozpoczyna się w momencie ekspansji celtyckiej w Italii. :) Już Rzymianie wyglądają lepiej ze swą hoplicką bazą. Na szczęście nieco technologii pozwala nam dotrzeć do właściwych oddziałów - Ciężka jazda i hoplici I klasy, hoplici średni II i III klasy, harcownicy IV klasy. Brakuje jedynie ostatniej reformy i wprowadzenia na uzbrojenie pilum.
Dbanie o poprawność historyczną w kwestii jednostek jest ogólnie mówiąc widoczna ale czasami więcej tu fantastyki niż faktów (typu różnych oddziałów pikinierów w armii rzymskiej w III n.e).
- Podobają mi się również drobiazgi typu rozmowy żołnierzy w oddziałach i komentarzy dotyczące bieżącej sytuacji.
Na minus
- Przede wszystkim brakuje mi zapamiętywania ustawienia formacji w bitwach. Taka opcja istniała w poprzednich częściach co często bardzo pomagało wygrać bitwy.
- Mało czytelne karty postaci... Jednakże w porównaniu z innymi grami (np. Crusader Kings) nie jest źle i można się do tego przyzwyczaić.
Lata temu straciłem nadzieję odnośnie serii ale w pełni połatany i zaopatrzony w dlc Rome II potrafił mnie mile zaskoczyć. Może nie na tyle aby spróbować z Warhammerem.... ;)
Na obu modach grałem, ale AI nie poprawiają na tyle, by gra była w jakimkolwiek stopniu wyzwaniem. Najlepsze były DarthMod'y, zwłaszcza w Empire podnosił poziom AI. W Rome 2 podobno ograniczyli możliwości modowania, a przynajmniej moderzy narzekali, że mają mniejsze możliwości ingerencji.
Edit: coś źle wcisnąłem, to odpowiedź do wątku wyżej.
ciekawe czy zlikwidowali babole z poprzednich części - pamiętam że do furii mnie doprowadzało kiedy cofająca się armia przeciwnika (AI zrezygnował z bitwy) zmasakrowała moje posiłki czekające na wejście do bitwy, albo 20 elitarnych procarzy masakrujących kilkuset zmęczonych po bitwie o miasto, to fakt, ale jednak kilkuset legionistów
Do wszystkich narzekających: Rome 2 z modami Divide et Impera to najlepszy Total War w ogóle. Moderzy pozamiatali. Dlatego ta gra wciąż żyje.
Czyli np. oddziały w tym modzie w końcu zachowują się jak formacje i przepychają się podczas bitwy? Tak było w starych częściach. Na filmach z Divide jakoś tego nie widzę... i chyba wolę jednak Europe barbarorum 2 do Medievala II...
Witam, mam problem z Rome 2, mam kartę ghraficzna gtx 1660 ti 6gb wchodze w ustawienia grafiki a w miejscu odznaczenia(tam gdzie można urzyć całą pamięć karty) pokazuje mi tylko 3094 mb, wie ktos gdzie może być przyczyna ? Aida64 pokazuje mi 4064 mb na karcie, Gpu Z pokazuje ze karta posiada 6000 mb, HWINFO64 tez, włączam FurMark w stresie i np. w programie MsiAfterburner na wykresach normalnie pamięć skacze do 6000 mb i tak trzyma, skąd te inne liczby wszędzie i dlaczego Rome 2 mi wykrywa tylko połowe ? myślałem może ze xle pokazuje ale nie... włączam test "forest" i wszystko klatkuje trzyma miedzy 20 a 45 klatek. Wie ktoś o co może w tym wszystkim chodzić ? Bo juz nie wiem, może z karta cos nie tak ?
Ja powiem szczerze, że nie znajduję za bardzo wad w tej odsłonie, a grałem we wszystko z tej serii. Uważam, że to najlepsza odsłona od czasu mojego ulubionego Medievala II, a jak dodam do tego Divide et Impera, to nie da się oderwać.
Trochę oceny na tej stronie są sztuczne bo taki Medieval Total war ma ocene graczy 8,8(przy 6k ocen), ocenę redakcji 7,5 i ocenę ogólną 8.0 :D a Taki Rome 2 ma ocene graczy 6,9, redakcji 9,5 i ogólną 8,6 XDD I takim oto sposobem z 6,9 ocena wzrosła do 8,6 :D
Lepiej jakby redakcja podawała swoją ocenę jako ciekawostkę bo psują ocenę ogólną.
Jedna mechanika powoduje, że gra traci jakikolwiek sens, przynajmniej Rzymem, a to w zasadzie powinno być akurat najbardziej dopracowane... SECESJA.
Zbyt częsta, zbyt losowa, zbyt pozbawiona logiki.
Nagle w trakcie kampanii dajmy na to w Egipcie rozpoczyna się secesja. Pół Afryki się buntuje. Pół Afryki, w której nie było ani jednego legionu. Ale nagle spośród piasków pustyni powstają dwie pełne armie... pretorian... Gdy najlepsza jednostka, jaką możemy rekrutować, to triarii...
Dziękuję, dobranoc. Mimo licznych plusów ta mechanika jest nie do przełknięcia, stąd niska ocena całej, niedopracowanej gry
Pamiętam że przy premierze były problemy z inteligencją przeciwników ale z czasem twórcy pokazali jak powinno się naprawiać wydane już gry. Dla mnie tytuł ponad czasowy.
Od podstawowej wersji (przesiadałem się bezpośrednio z Szoguna 2, którego uwielbiam) odbiłem się momentalnie. Ale wgrałem Divide et impera i można grać. Czyli jest średnio.