Najciekawsze materiały do: Warframe
Fenomen Warframe – mały rozgłos, wielki sukces i świetna gra
gramy dalej22 lipca 2016
Światowa premiera 25 marca 2013. Pomimo trzech lat na karku Warframe nadal króluje na liście najczęściej ogrywanych pozycji na Steamie. W czym tkwi tajemnica sukcesu tej gry?
Warframe - poradnik do gry
poradnik do gry17 maja 2018
Warframe to kooperacyjna strzelanina, która korzysta z darmowego modelu z mikropłatnościami. W naszym poradniku znajdziesz dokładne opisy oraz solucję do gry. Wyposażony w rozmaite bronie i starożytny pancerz stawisz czoła siłom imperium Grinner.
Recenzja gry Warframe - alternatywy dla co-opa z Mass Effect 3
recenzja gry10 kwietnia 2013
Światowa premiera 25 marca 2013. Znudził Wam się co-op z Mass Effecta 3? Sięgnijcie po darmowego Warframe’a, nową produkcję studia Digital Extremes (The Darkness II). Znajdziecie w niej wiele podobnych elementów podanych w bardziej dynamicznej i zwariowanej postaci.
Potrzeba było romansowych fantazji z Baldur’s Gate 3, żeby twórcy popularnej darmowej strzelanki odważyli się dodać pogłębione relacje z towarzyszami. To jedna z nowości w Warframe: 1999
wiadomość24 lipca 2024
Do kosmicznej strzelanki Warframe zmierza duże rozszerzenie, wraz z którym do gry zawita system romansów. Jak się okazuje, do jego implementacji walnie przycyznił się sukces Baldur’s Gate’a 3.
Duzi wydawcy zbyt szybko porzucają gry-usługi według twórcy Warframe. „Debiutują, nie działają, więc je wyrzucają”
wiadomość22 lipca 2024
Twórca Warframe uważa, że wielcy wydawcy zbyt prędko spisują swoje gry-usługi na straty, mimo że mogą sobie pozwolić na ich wspieranie po nie do końca udanych premierach.
Sfrustrowany deweloper oskarżył firmę Intel o sprzedawanie „wadliwych” procesorów Raptor Lake i zaczął korzystać ze sprzętu AMD
wiadomość14 lipca 2024
Studio Alderon Games zarzuciło firmie Intel sprzedawanie wadliwych procesorów z serii Raptor Lake, czyli 13. i 14. generacji. Istnienie problemu potwierdzili również twórcy gry Warframe.
- Twórcy Warframe kolejną ofiarą fali zwolnień w branży; nie będą już wspierać Wayfinder 2023.11.10
- Uczta dla fanów Warframe; zapowiedziano dwa nowe rozszerzenia 2022.07.17
- Warframe: Angels of the Zariman - ujawniono datę premiery dodatku 2022.04.09
- Do Warframe trafi nowa postać; to elektryzująca baletnica Gyre 2022.03.15
- Nowy dodatek Warframe: Angels of the Zariman oficjalnie zapowiedziany 2022.01.30
- Darmowe Warframe: New War z datą premiery; zobacz kinowy zwiastun 2021.12.01
- Warframe: New War - wiemy, kiedy zadebiutuje wielki dodatek fabularny 2021.11.13
Najlepsze darmowe gry bez pay to win, które nie naciągają na kasę
artykuł15 listopada 2024
Wbrew pozorom są na rynku gry free to play, które nie zmuszają gracza do ciągłych inwestycji i nie dają nieuczciwej przewagi płacącym. To nie są częste przypadki, więc warto je opisać i pochwalić.
- Najlepsze darmowe gry bez pay to win, które nie naciągają na kasę
- Najlepsze darmowe gry 2024 roku - top 100 gier free-to-play
- Najlepsze gry coop na PC i konsole. Gry kooperacyjne multiplayer, w których pogracie ze znajomymi
- Darmowe strzelanki - 15 najlepszych strzelanin za darmo na PC
- Najlepsze darmowe gry na PS5 - gry free-to-play na PlayStation 5
Spędziłem ponad 800 godzin w tej grze i nie wytrzymałbym ani minuty dłużej.
Na początku świetne, bo jest masa rzeczy do zrobienia, Niestety, tworzenie kolejnych postaci czy broni itp., wymaga sporo czasu, bo każdy przedmiot tworzony jest w warsztacie przez "ileś" godzin czy minut - można ten proces przyspieszyć przy pomocy specjalnej waluty w grze (platyna), którą zarabiamy poprzez sprzedaż wartościowych itemów bądź kupujemy za normalne pieniądze. Prędzej czy później kupisz platynę za kasę, bo stwierdzisz, że się opłaca...a tak naprawdę lepiej wydać te pieniądze na jakąś dobrą grę MMO niż to....
Sporo polskich klanów przepełnionych dziećmi i dorosłymi z pustymi głowami, którzy tworzą chore zasady i podchodzą do gry jakby od tego zależało ich życie.
Jeśli szukasz dobrego MMO to szukaj dalej, tutaj tego nie znajdziesz. Strata czasu.
@UP
Każde MMO musi na siebie zarobić [zwykle pieniędzmi]
Mimo to bardzo fajna jeśli chcesz sobie postrzelać z kolesiami z klanu ...
[System "freetoplay" działa tak aby zmuszać psychicznie ludzi do zakupów]
Podchodziłem do Warframe kilka razy. Mimo, że jestem ogromnym fanem s-f, jakoś nie potrafił wciągnąć mnie na dłużej. Ostatnio spróbowałem jeszcze raz i dosłownie wciągnęło mnie w otchłań! Może musiałem do tej gry dojrzeć? Nie wiem. Co najbardziej mnie wciągnęło, to nieszablonowy świat przedstawiony - niby jest to układ słoneczny, ale jakiś taki, jakby z innego wymiaru. Nietuzinkowy wygląd postaci, przedmiotów, niemal wszystkiego. Do tego muzyka i grafika na najwyższym poziomie. Kosmos. Gdyby tylko nie ten wieczny grind...
Wracam do gry po rocznej przerwie i okazuje się że ktoś mi hacował konto straciłem 5 warframe i 8 broni
Widząc parę postów odnośnie tego, że WF jest p2w to postanowiłem się wypowiedzieć na jej temat:
Warframe to jedna z nielicznych gier, na które nie trzeba wydawać ani złotówki. W tej grze da się wyfarmić prawie wszystko. Wyjątkiem są skiny i inne ozdobniki, za które trzeba zapłacić platyną (walutą premium w grze).
Platynę można dostać między innymi poprzez:
- handel z innymi graczami przedmiotami prime lub schematami na primowe rzeczy,
- kupując pakiet platyny za realną kasę. Tutaj warto dodać, że co jakiś czas z nagród codziennych wypada nam zniżka "-50%" lub "-75%" na zakup platyny,
- kupując za realną walutę tzw: "Prime Acces". Jest to pakiet w skład którego wchodzi: Warframe w wersji prime (w sensie "zbroja" prime, nie gra), broń w wersji prime oraz różne dodatki także w wersji prime. Na ten pakiet zniżek raczej nie ma.
Zaletami Warframe dla mnie są:
- dynamiczny, non-targetowy system walki,
- możliwość przemalowania, ozdobienia swojego frama, broni i towarzysza tak, by się wyróżniał na tle innych,
- mnogość broni i warframów,
- devsi od czasu do czasu słuchają co gracze mają do powiedzenia,
- podoba mi się wykreowany świat i fabuła. Fakt, pewnie nie dorównuje takiemu World of Warcraft, ale mnie odpowiada.
Wady:
- niektóre bronie są bezużyteczne, na szczęście nie ma ich dużo,
- niektóre animacje dla broni białych są zbyt pokręcone,
- grind po pewnym czasie męczy,
- męczy także losowość przy nagrodach otrzymywanych z misji,
- endgame jest słaby.
Skoro już się rozpisałem, to dodam jeszcze, że devsi mają w planach dodać dużą, otwartą mapę w najbliższej aktualizacji. Po jej wyjściu warto się zapoznać z tą grą jeśli ktoś jeszcze tego nie zrobił.
@.:Jj:.
Nie doświadczyłem. Jeśli się nie podoba dany styl walki to są bardzo często alternatywne style dla danego typu broni.
A finishery przy rękawicach/broni sparingowej? Nie ma to jak łamanie karku powietrza...
Ej niech ktoś to przeredaguje. Cały pierwszy akapit opisu fabuły jest przekurwistym spoilerem ze środka gry. To nie są rzeczy, o których gracz wie od początku.
Jeden wielki ŻART, gra z oficjalnej strony ściąga się z predkością tak małą, że sciągniecie tej zajmuje ok 50 lat... Jedynie z steama idzie normalnie, ale co z tego skoro aktualizacja 10 mb ściągała mi się godzinę. I co wyskakuje na końcu? "Aktualizacja nie powiodła się" I nic się nie da zrobić, trzeba bawić ponoć się w jakie VPN, chyba kogoś główka boli, nieudaczniki nie potrafią zrobić porządnego launchera...
Pozwolę sobie skopiować mój komentarz w jednym temacie najlepszych gier f2p. Jest stale aktualny ;)
Oto dlaczego, moim zdaniem, Warframe jest bezapelacyjnie top1 wśród gier f2p. To taka mini recenzja, mam nadzieję, że przekona was do ściągnięcia i wsiąknięcia w tę grę ;)
1. ZUPEŁNIE F2P. Całkowicie! Owszem, są (niezbyt liczne) elementy, które możemy nabyć tylko za gotówkę, ale dotyczą one jedynie mało znaczącej kosmetyki. Tak, można wydać hajs, żeby od razu odblokować ekwipunek, ale WSZYSTKO można osiągnąć metodą grindu całkowicie za darmo. Ba! Również walutę w grze, platynę, możemy zdobyć handlując z graczami i sprzedając to, co sami ZA DARMO zdobyliśmy.
Przykład? Mój kolega z gry ma kilka milionów kredytów i kilka tysięcy platyny. Nie wydał ani dolara na grę :) Powiem więcej, wydanie hajsu psuje zabawę, bo bez grindu nie tylko nie mamy satysfakcji ze zdobycia jakiegoś dropu, ale i często nasza wiedza o grze jest byle jaka w porównaniu do graczy, którzy spokojnie dążą grindem do upragnionego przedmiotu :)
2. Grafika. Nic dodać, nic ująć. Jest na bardzo wysokim poziomie, na Równinach Eidolon widać to najlepiej, chociaż grając na najwyższych detalach nasza maszynka może się nieźle zagrzać ;) Mimo to, imo wymagania gry są jak najbardziej w porządku i wszystko wygląda pięknie nawet na niższych niż maksymalne ustawieniach
3. Najważniejszy punkt. FABUŁA
To, co odróżnia Warframe od pozostałych produkcji - Fabuła. Ona nie jest tylko usprawiedliwieniem dla głupiego siekania kolejnych fal wrogów. Owszem, grinding jest, niektórzy śmieją się, że Warframe, to symulator grindingu. Ale fabuła prowadząca nas przez uniwersum jest majstersztykiem!
Owszem, zaczyna się od tego, że budzimy się jako jakiś blaszak, do którego gada dziwna pani i jeszcze dziwniejszy pseudokwadratowy elektroniczny głos, a my mamy uciekać i rąbać nibyzombiaki z karabinami. Miałkie, nie? Otóż nie :D Nie zamieszczając zbędnych spoilerów, powiem na moim przykładzie. Zadanie "Second Dream" zawarło tak ogromny plot twist, że należą się oklaski dla twórców. Każde kolejne zadanie wbijało mnie w fotel, byłem zachwycony możliwymi wyborami, tym, jak głęboka staje się fabuła i jak ciekawie jest opowiadana. A każdy kolejny quest, to kolejny plot twist, aż do (jak na razie) ostatniego zadania "Sacrifice". Ha! To ostatnie zadanie, które wcale nie jest ostatnie (twórcy ustawicznie pracują nad rozwijaniem uniwersum, patrz pkt. 4), pozostawiło mnie z gębą rozdziawioną i większą liczbą pytań niż odpowiedzi. A zadania poboczne nie są wcale gorsze. Przykład: "Chains of Harrow" - quest horror, gra w ciemności ze słuchawkami może o zawał przyprowadzić, niby tylko poboczne zadanie, a nie ustępuje poziomem głównemu wątkowi.. Po prostu cudo.. I za to uwielbiam Warframe :)
Przyznaję, uniwersum jest spore. Żeby je ogarnąć trzeba poświęcić chwilę lub dwie na czytanie kodeksu w grze lub po prostu lekturę wiki. Ale wszystko jest do ogarnięcia i w dodatku jest ciekawie napisane, widać, że twórcy się przyłożyli.
Inne gry w tym zestawieniu nie posiadają żadnej (lub żadnej znaczącej) fabuły, która jest usprawiedliwieniem najczęściej dla przechodzenia tych samych instancji, zabijania tych samych wrogów, czasem znalezienia lepszej broni. Tutaj jest zgoła odmiennie. Za samą fabułę mogę dać 10/10.
4. Update'y!!! Twórcy ustawicznie rozwijają grę. Średnio raz na parę miesięcy jest większy update (zazwyczaj kilka GB), który wprowadza od nowych aktywności, poprzez kosmetykę po rozwinięcie fabuły. Twórcy nie spoczywają na laurach. To aż dziwne, że ich produkcja jest darmowa.
Ogólnie, moim zdaniem, Warframe zasługuje na top1 wśród gier f2p. Polecam, każdy powinien wypróbować tę grę. Jak już wsiąknie, nawet jeśli grind go znudzi, to powróci, jak tylko wyjdzie kolejny update ;)
A tu na koniec mały przedsmak tego, co twórcy nam szykują ;)
https://www.youtube.com/watch?v=NGpJICoghnQ&t=
Świetna giera była. Swego czasu pękło 900h. Żadnego p2w tam nie było, wszystko dało się wydropić samemu lub na to zarobić. Miałem konto z nastym mr i 5k platy oraz x razy tyle w itemach. Zrobiłem sobie krótką przerwe od gry, wracam i cyk ban na handel za rzekome handlowanie platyną w realu. Żadnych dowodów przeciw sobie nie zobaczyłem, kontakt z supportem natychmiastowo urywany. Do tej pory nie wiem co tam się stało, czy to była pomyłka czy trafiłem na DE w przyciwnym klanie. Żałosne to było zważywszy na to ile robiłem dla community tej gry. Kupa czasu już minęła od tego feralnego dnia a mi nadal smutno bo nie powiem pograłbym jeszcze.
ie opowiadaj bajek , dokladnie wszystkich sprawdzaja i to fakt banuja bez litosci , nie ogladajac sie czy ktos gra dwa dni czy 100.NIe mozna handlowac platyna i tyle w temacie.
Sama gra jest swietna.
Mam już kilka lat na tej grze i około 2500 godzin przegrane teraz zamieszczę tutaj krótką recenzję która mam nadzieję odda cały charakter gry.
Grać zacząłem około 2015 roku wtedy była to gra która pięła się w górę popularności i zdecydowanie mi się spodobała, jednak teraz mam całkowicie odmienne zdanie.
Zalety:
- Ciekawa unikalna szata graficzna na dobrym poziomie.
- Gra jest całkowicie PFF nie ma tam ukrytego P2W.
- Fajnie rozbudowana fabuła gry, niewiele dziwnych zdarzeń czy niedopowiedzeń.
- Nastawiona na nowych graczy jest łatwiej niż kiedyś.
- 50 unikalnych warframe i około 300 broni.
- Różne misje bardzo zróżnicowane.
Cóż myśląc dłużej znalazłoby się kilka rzeczy ale mimo to dałem warframe ocenę 0 dlaczego? Ostatnio wszystkie aktualizacje które były wprowadzone były wprowadzone tylko pod nowych graczy. gracze w end-game nie dostali nic maja tylko pocałować się w dupę. Ktoś powie że wprowadzono nowego bossa na Wenus tak to fakt ale wiecie jaka jest logika tego bossa? Aby go zrobić musicie mieć maksymalną reputacje w syndykacie:) A co z niego dropi? Reputacja do tego właśnie syndykatu:D Więc polecam... Dodatkowo strasznie dużo bugów i wszystko wprowadzane w stanie pół-surowym. Usunięte rajdy które były tym co trzymało większość przy regularnej grze, a no i dodatkowo twórcy mogą Ciebie zbanować za co chcą kiedy chcą bez dowodu czy czegokolwiek innego:) Dlatego gra jest typową chwilówką rejestrujesz się pograsz i znikasz bo late-game w tej grze już nie istnieje a nawet jak do niego dojdziesz masz dużą szansę na bana za nic.
Nie traćcie czasu na tą grę. Lepiej już pójść pomóc mamie zmywać naczynia . Niestety gra pod biedaków f2p. Ten sam sort gimbusów co gracze: LOL, paladins, fornite, cs, path of exile . Mogę się założyć, że gracze warframe grają również w co najmniej w jedną z tych wymienionych przeze mnie wcześniej. Jest kilka plusów, ale zaraz powiem o minusach.
Na plus:
- 35 postaci, przyznam dużo, niektóre bezużyteczne, niektóre trochę kopie pozostałych, ale i tak spory plus
- grind jest całkiem nieźle nagradzający, bo sporo tych możliwości mamy, możemy ulepszać broń, jak i kupować nowe postacie
Na minus: - tragiczny powtarzam TRAGICZNY design map/levelów. Ciągle to samo nudne powtarzające się laboratoria / fabryki, kilkupiętrowe, połączone jakimiś rampami . Tragedia i to jest chyba max co twórcy na tym engine mogą wyciągnąć, bo nie widziałem nic innego
- poruszanie się, kuźwa latanie skakanie na pół mapy co to jest ?
- feeling strzelania, TRAGEDIA , zero przyjemności
- design wrogów- kolejna tragedia, nieciekawe, nudne, monotonnne
Kuźwa a zresztą szkoda gadać nawet nie chce mi się po tym jeździć, szkoda życia i czasu na tą grę
ta gra to jest jakaś pomyłka dostajesz bana z wyrażenie opinii a fabuła tej gry jest nuda
Mam ponad 1000 godzin spędzonych w grze, więc chciałby się podzielić pewnymi uwagami o tej grze.
Podczas gry niemal zawsze miałem włączone dwie strony: Warframe wikipedię i YouTube, żeby znaleźć podstawowe informacje. Ważne treści są ukryte albo za 4-5 ekranami w kodeksie, gdzie znajdziemy tylko szczątkowe informacje. Zasadniczą część wiedzy nauczysz się z wymienionych stron oraz metodą prób i błędów. Dla niektórych takie samodzielne wyszukiwanie informacji może być sporym mankamentem. Komunikacja gra-gracz w formie samouczków, czy odesłań, jest fragmentaryczna. Gra jest bardzo mało przyjazna dla nowych graczy.
Model poruszania się, skoki balistyczne, wślizgi, celowanie w locie, przyczepianie do ścian, model strzelania, niewątpliwie stanowią pewną innowację na rynku, ale to głównie ciekawostka i nie stanowi waloru, która zatrzyma gracza na dłużej w grze.
Design map i postaci może przypaść go gustu entuzjastom sci-fi. Mapy złożone są z losowo generowanych tilesetów przypisanych do każdej z lokacji (planet). Mimo losowo generowanych tilesetów, szybko stają się nudne. Są to głównie laboratoria albo bazy wojskowei, bez większych innowacji w kolejnych odsłonach, co w dłuższej perspektywie staje się męczące. Mimo pomocy nawigacyjnej na minimapie potrafi się ona często bugować, stąd większość i tak uczy się danych tilesetów i jak są łączone, na pamięć. Pewnym urozmaiceniem są dwie otwarte mapy ale również i one są nużące.
Także przeciwnicy są mało urozmaiceni. Mamy 3 frakcje, ale przeciwnicy z edngame to głównie wyższe levele tych znanych z wcześniejszych poziomów. Modele wrogów są bardzo proste, zwłaszcza gdy uwzględni się, że gra wyszła w 2013 r.
Masa błędów, mnóstwo zawiech, zwłaszcza podczas walk z bossami zupełnie dyskontuje tę grę. Przykładowo, podczas walki z takimi bossami jak Ropalolyst, Profit Taker, Exploiter Orb walki potrafiły się zaciąć po jednej z faz z powodu kiepskiego skryptu, a nawet możesz nie dostać lootu po walce. Stosunkowo często pojawiają się niedoczytujące się obszary za którymi postać wpada w niewidzialną przepaść, ni stąd ni zowąd można być wyrzuconym do ekranu z misji do ekranu multiplayer albo wyrzucony z drużyny bo gracz host wyszedł z gry. To tylko niewielki fragment tego, co czeka podczas rozgrywki.
Co do samej społeczności, to bywa tutaj bardzo różnie. Czasem mam wrażenie, że znakomita jej część to nieznośne dzieciaki, klawiaturowi wojownicy albo "niezatrudnialni" dorośli z kompleksem ego i zbyt dużą ilością wolnego czasu. Plagą jest gracz afk, zwykła pijawka czekająca w lokacji startowej by obudzić się na koniec misji i zebrać loot, tępy troll, który wchodzi do zespołu ze zwykłej złośliwości, albo "expert" pouczający jak grać daną klasą (co jest nagminne zwłaszcza w publicznych polowaniach na Eidolony). Z tych względów nie rekomenduję publicznej gry. Lepiej ograniczyć się do rozgrywki wśród znajomych, a w grach publicznych trzeba dużej cierpliwości.
Dział pomocy Warframe to porażka. Przykładowo, zgłaszasz się z prostym problemem często występującym w MMO, np. zaginiony/zniszczony przez przypadek przedmiot, a dział pomocy tydzień czasu czeka z odpowiedzią, choć sprawa jest trywialna. Gdy takie problemy zgłaszałem w dużych MMO jak GW2, FF XIV, to odpowiedź miałem w ciągu 1-2 dni, a przedmiot był przywracany, nawet gdy przeglądano dziennik gryi. GM w nieco bardziej rozbudowanej strzelance tps, jaką w istocie jest Warframe, nie ma żadnej mocy sprawczej. To raczej osoba, która przesiaduje na forum i nic nie może zrobić. Co ważne, tak jest zarówno z działem pomocy polskim i angielskojęzycznym. Obydwa wypróbowałem z identycznym skutkiem. Komunikacja z nimi i realna pomoc to fikcja.Obydwa są rozbrajająco nieporadne.
Niema tu żadnego innego endgame'u. Poznasz znaczenie statusów, critów, slash proc. i jesteś gotów na niemal każde wyzwanie w grze. Odnośnie do upadetów, to są to głównie nowe warframe i bronie, czasem mody, które nie wnoszą nic nowego do gry. Możesz w to nie grać miesiącami, a po powrocie w zasadzie nic nie straciłeś bo szybko uzupełnisz swój arsenał. Ta gra sprowadza się w istocie do kolekcjonowania kolejnych warframemw i broni podczas grindu.
Reasumując, nie rekomenduję tej gry. Swój czas lepiej wykorzystać w bardziej urozmaiconej i przyjaznej dla użytkownika grze.
Ostatnie kilka komentarzy tutaj to jakaś totalna kpina, ludzie spędzają w grze po 800+ godzin, po czym stwierdzają że gra taka w sumie 4/10 i że troszkę się znudzili. WTF?
Gra jest genialna i ma kontent na setki lub nawet tysiące godzin, prowadzi ją chyba najuczciwsze studio na rynku, model Free2Play jest BARDZO sprawiedliwy - na początku faktycznie może wydawać się inaczej, ale gdy ogarnie się co jak i gdzie, to zdobywanie platyny jest dziecinnie proste. Sam przez pierwsze kilkaset godzin nie wydałem ani złotówki a zdobyłem wszystko co chciałem bez specjalnego grindu.
Istnieje również potrzeba korzystania z wikipedii czy innych stron - jest to wada, ale tak samo jest z innymi grami, szczególnie z tymi świetnymi i skomplikowanymi.
Gra jest naprawdę dobra i fajnie mi się w nią gra nie będę się rozpisywać na nie wiadomo co ale wszystko w tej grze jest bardzo fajnie zrobione ale jest jeden minus i to spory gra jest nieprzyjazna dla nowych graczy musisz się namęczyć żeby coś
ogarnąć ale po 30h jest już z górki jak dołączysz do klanu ludzie tam podadzą pomocną dłoń i od tego momentu gra jest naprawdę dobra
Gra swietna, strona artystyczna w questach odstaje naprawde wysoko ponad przecietna, podobnie niektore obszary na wenus (orb valis) ~ sam traktuje to jako polaczenie rozrywki w stylu pierwszego Mass Effecta (elementy RPG siadly w kolejnych czesciach) + wczesny Wow (dungeony) z designem starej szkoly (sekrety i ciekawe obszary dla lubiacych exploracje, duzo myslenia i duzo bonusowych smaczkow (od groma content'u ukrytego pod content'em)).
Do tego ze wzgledu na charakter nie ma frycowego w formie nudnego levelowania 1-Y gdzie na poziomie Y zaczynala by sie gra, ani wymuszonego kieratu po kazdym dodatku, bo podobnie tez jak to zrobili w Guild Wars 2 z egzotykami - zdobycie sprzetu z ktorym poradzisz sobie w nowej zawartosci czy "endgamie" jest bardzo proste, tyle ze gdzie GW2 zabilo synergie miedzy klasami (trojca) to WF ja powiekszylo (dodajac po prostu nowe typy interakcji tworzacych nowe typy kombinacji klas (np. zamiast healera i tanka bierzesz kolesia dajacego druzynie resisty i zwiekszajacego drop (zycia) albo ignoresz leczenie idac w niewidzialnosc czy samo zycie ladujac wszystko w tarcze, jak przy dawnych buildach opartych na manashildzie etc. etc.)).
Zreszta, gra ma aspekty zrecznosciowe gier: TPP, FPP(snajperki), gry platformowej i bijatyki ~ to nie point & click, biegac po scianach i sadzic headshoty "noscope" robiac salta w powietrzy mozesz juz od poziomu 1...
Pozatym swietnie zbudowane sa same interakcje miedzy graczami bo sa i misje i tryby ich przechodzenia ktorych nie powstydzili by cie najwieksi elitysci a sa tez takie (nawet w endgamie) gdzie mozna powyglupiac sie z kolegami i gadac na czacie gdzie "ten jeden co ogarnia" robi sobie misje w tle, zbierajac dodatkowe bonusy (multi) zadowolony ze nikt mu nie przeszkadza :) Gra jest tak skonstruowana zeby zawsze mozna bylo znalesc jakas kozysc dla siebie.
Natomiast z negatywow, znajomosc jezyka angielskiego jest conajmniej zalecana (podejrzewam ze dlasporej czesci potencjalnych graczy to jest i bedzie najwiekszym problemem). Wiekszosc polakow (zwlaszcza tych cokolwiek ogarniajacych) gra w wersje angielska wiec "na polaku" trudniej znalezc druzyne, bo dobiera z osob grajacych w polska wersje, a juz zwlaszcza taka grupe ktora bez problemowo uniesie swiezaka w trudniejszych misjach, poniewaz ludzie z doswiadczeniem przenosza sie na anglika. Do tego wypadalo by spedzic pare chwil na wiki (znowu angielskiej) bo gra jest dosc skomplikowana, bardziej nawet niz stare AD&D gdzie chociaz bez manuala dalo sie grac to sam poziom trudnosci byl mocno zawyzony a spora czesc gry nas omijala. Warframe omija ten problem bardzo niskim poziomiem trudnosci na poczatkowych obszarach (z wylaczeniem otwartych: Plains of Eidolon i Orb Vallis) co niestety moze zniechecic kogos bez dostepu do rzetelnych informacji na temat samej gry...
Na cala ta sytuacje naklada sie brak sensownych materialow na YT, wiekszosc streamerow grze "kadzi", podejrzewam sugerujac sie angielskim hypem, nie orientujac sie za bardzo w temacie (no bo co moze powiedziec - nawet sympatyczny - kolo pomykajacy w odpowiedniku "sprzetu z goldshire" i wychwalajacy "zabijanie dzikow"...) a jeden kompetentny polsko jezyczny kanal poswiecony warframe nie dosc ze nie jest zbyt popularny to jeszcze jest kierowany do weteranow (gdzie naprzyklad informacje bron X przeladowywyje sie teraz 0.3s szybciej moze wzbudzic wielkie poruszenie ale raczej malo obchodzi nowych graczy).
TL;DR
Gra naprawde fajna - naprawde polecam, niestety praktycznie nie istnieje w polskojezycznej czesci internetu, wiec jesli tylko znasz angielski polecam zerknac na ichnie materialy. Natomiast co do ludzi jezyka nieznajacych, nadal warto ale trzeba liczyc sie tym z poczatku nie bedzie to doswiadczenie bycia karmionym srebrna lyzka (bo nawet dla mowiacych po angielsku gra jest na poczatku skomplikowana) wiec bez jezyka trzeba miec w zapasie troche cierpliwosci (ew. kolegow :p).
Ps. Polecam animacje "100 Days Of Warframe" od "mashed" ~ dosc pozytywna, jak i sama gra...
Gram w warframe od 2014? Roku (W przybliżeniu), ponad 2000 godzin na samych misjach a w grze łącznie zapewne około 4000 godzin. Tak jak dwa lata temu warframe chwaliłem tak teraz zmieniłem podejście...
Cały początek gry jak i jej główna część to wieczny grind żeby osiągnąć late, jednak nareszcie ci się udaje! Osiągnąłeś late, i... Nic nie masz... Wszystkie late-gamowe aktywności DE zniża do poziomu mid-game "Bo słabsi sobie nie radzą". Ich aktualizacje i prace są jeszcze gorsze niż na początku. Kiedyś jak coś zaczynali to także to kończyli czasem po czasie pół roku lub roku, obecnie? Coś zrobią i nie skończą (
spoiler start
Już prawie dwa lata czekamy na trzeciego orba na orb vallis
spoiler stop
) ich obecna polityka jest jasna. Zacznij grę, daj nam kasę i wynoś się. Spełniam więc ich życzenie i wynosze się, a każdemu kto będzie chciał w to pograć powiem wprost że nie warto bo to gra wydmuszka.
Ach zapomniałem, cały czas zmieniają wszystko po kolei mimo że czasami jest to niepotrzebne. No ale ostatnio posłuchali 6-letnich skarg graczy na system tarcz i po 6-ciu! latach je zmieniają. Szybcy są nie ma co może za 12 lat naprawią to co teraz niszczą...
witam wszyskich zebranych
otoz warframe loki wyglada jak jakis rzmieslnik nwm skropie buty albo nadaly robi niE WIEM ALE S LA B O liczylam na seksownego potowra a tu co??? gowno
nie pozdrawiam
Mqaansla: Przepraszam wszystkich, kaviskys znowu uciekł z klatki
opis Odwracajac głowę
Mqaansla: ZOSTAW! ZOSTAW TO! MÓWILEM, NIE JEDZ TEJ KUPY! kaviskys !!!
opis Zniesmaczony
Mqaansla: Jeszcze raz przepraszam
? Przeznaczona dla:
? Dzieci
? Nastolatków
? Dorosłych
? Seniorów
? Wszystkich
? Grafika:
?Jak Bazyliszek
? Naprawdę zła
? Zła
? Ok
? Retro
? Dobra
? Piękna
? Przepiękna
? Arcydzieło
? Cena:
? Kupić od razu z pełną ceną na steam
? Poczekać na wyprzedaż
? Lepiej kupić w internetowych sklepach
? Lepiej zwróć tą grę póki możesz
? Po prostu tego nie kupuj (Nie Warto)
? Za Darmo
? Wymagania:
? Komputer z 80'
? Niskie
? Średnie
? Dobry komputer
? Komputer za 5000
? Komputer z NASA
? Poziom trudności:
? Jak po maśle
? Potrzebujesz tylko dwóch rąk
? Łatwa
? Łatwe do nauczenia lecz trudne do opanowania
? Trudne
? Prawie jak Dark Souls 50/20
? Łatwiejszy jest Dark Souls
? Czas gry:
? Bardzo krótkie (5-10 m)
? Krótkie (2-8 godzin)
? Średnio (8-12 godzin)
? Długie (+12 godzin)
? Nieskończone
? Fabuła:
? Brak
? Wciąż lepsza od Teletubisiów i Dobranocnego ogrodu
? OK
? Dobra
? Fantastyczna
? Najlepsza
? Bugi:
? Gra nie powinna zostać nigdy wydana
? Bugi ją wykończyły
? Dużo bugów
? Mała ilość ale bugi obecne
? Ledwo widoczne
? Brak bugów
? Muzyka:
? Brak
? Porażka
? OK
? Dobra
? Klimatyczna
? Uzależnia
Bardzo dobra gierka zapraszam na serię z składającą się 10 odcinków . POLECAM https://www.youtube.com/watch?v=okpaVY7tABA&list=PLVYHO_RNJKKh4XyiCozQKH4RzKxt_utbc&index=1
Wessała mnie na 350 godzin, za 10 złotych które wydałem na początku żeby odblokować więcej slotów dla warframów. I nawet to 10 zł nie było potrzebne, bo wystarczy ogarnąć dość niejednoznaczny motyw handlu w tej grze, a będziemy posiadać gemy na dowolne ulepszenia ze sklepu.
Są topowe, genialne buildy i może z początku gra będzie wydawać się dość jałowa bo na niskich falach wszystko będziemy zabijać tak taki lategame gdy nasza postać posiada już dobrego warframe oraz bronie z odpowiednimi modami to zaczniemy czuć pełnie zabawy i chęć odblokowania kolejnych warframów i broni aby sprawdzić ich limity.
Uważam że to najlepsza gra free-to-play na rynku
Weźcie mi to wytłumaczcie, producenci chwalą się, że gra ma 50 milionów kont, a prawie cały czas gram sam... Nie ma żadnych drużyn, raz na ruski rok uda się z kimś zagrać. Teraz gram na XSX, ale rok temu na PC było dosłownie to samo ? Jak to możliwe ?
Po pierwsze gry-online mogly by zmienic tryb oceniania gier zmieniajacych sie w trybie ciaglym, w kierunku jakiegos uproszczonego wykresy czy listy - bo pomijajac naturalne zmiany w czasie gier wspieranych(modyfikowanych) czasem przez dekady producenci coraz czesciej "ogrywaja system" celowo wypuszczajac produkt funkcjonujacy na innych zasadach niz ten wlasciwy (zazwyczaj chodzi o sklep-mikrotranzakcje i wspolczynniki grindu).
A co do samego Warframe, chcialbym wycofac swoje wczesniejsze wsparcie, ze wzgledu na wczesniejsze konsekwentnie negatywne doswiadczenia z wykupywaniem gier przez chinskie mega-konglomeraty czego poczatki widze takze i tutaj (w ktorym kierunku ida tryby gier i zawartosc, gdzie ida nerfy i co dostajemy w zamian). Niektorym to nie przeszkadza, mi bardzo - nie widze nigdzie mozliwosci wycofania wczesniejszej oceny, wiec glosuje w druga strone wzgledem sredniej (+3 do -3). Jak ktos nie wie o co chodzi: wystarczy spojrzec na kilka ostatnich warframow, zaden z nich nie nagradza w zaden sposob pomyslowosci czy umiejetnosci graczy, damage, damage, damage, damage, damage i tylko jeden z kontrolowany (procent obrazen - a te sie przeciez balansuje) lifesteal sie uchowal (ktory sam w sobie tez jest ubogi). Nie ma nic co moglo by potencjalnie pozwolic ominac grind/mikrotranzakcje, a to zawsze oznacza bezksztaltna breje pozbawiona smaku, bo a nuz ktos sie bedzie dobrze bawil, przefarmi i ludzie nie beda placic albo pomyslowo wykozysta nietypowa umiejetnosc zeby farmic szybciej od wielorybkow...
Ps. I zeby bylo jasne, to nie jest dokladnie to na co narzekam, tylko jeden ze sposobow w ktore problem sie manifestuje, tak standardowy, ze pomimo tego ze sam nie interesowalem sie nowymi framami, to po "-3)." wszedlem na strone wiki dotyczaca warframow pierwszy raz od dobrego roku juz wiedzac co tam znajde.
Tak pomyslalem, ze wrzuce fajny przyklad pozytywnego atrystycznego chaosu jakim potrafi byc warframe: soundtrack i troche kontekstu (lekkie spoilery) dotyczace fragmentu jednego ze starszych, pobocznych DLC'kow w klimatach (wariacji) Firefly/Serenity (przynajmniej w mojej opini):
https://www.youtube.com/watch?v=-EtOAaK19bA
I cutscenka z questu dla kontekstu (a jest go naprawde sporo, nawet dobrze napisanego, nawet w przypadku szeregowego zloczyncy z aktualizacji):
https://www.youtube.com/watch?v=QW7PDI4l-QE
Tak na zakończenie (przenoszę się gdzie indziej, w końcu mam alternatywę a z nimi coraz trudniej jest się dogadać (odlatują)) podlinkuje piosenkę z Warframe 1999 (frakcja zainfekowani - zresztą są mniej i bardziej subtelne nawiązania w samej piosence):
https://www.youtube.com/watch?v=YtF6jiLxc88
Ps. Sam dodatek jest raczej mainstreamowy (taka jakby współczesność + jazda + "bez kasków") - zakładam, że żeby przyciągnąć graczy których do tej pory odrzucała estetyka. Może się okazać sukcesem i przyciągnąć nowych graczy, ale nie jest to kierunek rozwoju w którym sam pokładałbym wielkie nadzieje, bo historycznie takie tendencje w grach kojarzą mi się raczej z epilogiem...