Red Barrels
WWW: http://redbarrelsgames.com
Facebook: https://www.facebook.com/RedBarrels/
Red Barrels jest niezależnym studiem deweloperskim z siedzibą w kanadyjskim Montrealu. Firma została założona w 2012 roku przez byłych pracowników Ubisoft Montreal, a koncentruje się na tworzeniu produkcji przeznaczonych na komputery osobiste i konsole PlayStation 4 oraz Xbox One. Obecnie znajduje w niej zatrudnienie kilkanaście osób.
Historia Red Barrels
Początek działalności
Zespół Red Barrels został założony przez Philippe'a Morina, Davida Chateauneufa oraz Hugo Dallaire'a, którzy wcześniej pracowali między innymi dla montrealskiego oddziału firmy Ubisoft. Deweloperzy opuścili szeregi macierzystego zespołu w 2011 roku, a kolejne miesiące spędzili na poszukiwaniu funduszy na rozpoczęcie własnej działalności. Ostatecznie udało im się uzyskać dwa dofinansowania od Canada Media Fund (łącznie opiewające na kwotę 1.3 mln dolarów), co pozwoliło na założenie firmy. Oficjalnie studio zaistniało na branżowej mapie w lipcu 2012 roku.
Outlast
Na premierę debiutanckiego projektu ekipy gracze musieli poczekać kilkanaście miesięcy. We wrześniu 2013 roku do sprzedaży trafił Outlast – pierwszoosobowa gra przygodowa utrzymana w konwencji survival horroru. Produkcja zadebiutowała na komputerach osobistych, jednak w lutym 2014 roku pojawiła się również na PlayStation 4, z kolei w czerwcu tego samego roku okazję do jej sprawdzenia otrzymali posiadacze Xboksa One. Tytuł spotkał się z ciepłym przyjęciem ze strony graczy i recenzentów, zatem autorzy poszli za ciosem i jeszcze w tym samym roku wydali Outlast: Whistleblower – jedyny oficjalny dodatek, będący prequelem dla historii opowiedzianej w „podstawce”.
Outlast 2 i Outlast Trinity
Gra odniosła spory sukces i przyczyniła się do swoistego odrodzenia gatunku survival horrorów. Ze względu na rosnącą w siłę konkurencję, choćby w postaci Obcego: Izolacji, twórcom nie pozostało nic innego, jak rozpocząć pracę nad kontynuacją swojego dzieła. Outlast 2 został oficjalnie zapowiedziany w październiku 2015 roku, a jego premiera odbyła się w kwietniu 2017. W przeciwieństwie do poprzedniczki, produkcja pojawiła się jednocześnie na komputerach osobistych, PlayStation 4 oraz Xboksie One. Akcja tego tytułu została osadzona po wydarzeniach z pierwowzoru, jednak pomimo licznych nawiązań nie stanowiła bezpośredniej kontynuacji opowiedzianej w nim historii. Niemniej, produkcja czerpała garściami z dorobku pierwszego Outlast, stanowiąc rozwinięcie zapoczątkowanych przezeń pomysłów.
Wraz z Outlast 2, w sprzedaży pojawiło się również zbiorcze wydanie pudełkowe – kompilacja Outlast Trinity zawierała zarówno pierwszą i drugą odsłonę cyklu, jak i wspomniane wcześniej rozszerzenie. Pozycja została udostępniona wyłącznie konsolowym graczom.
W 2018 roku seria Outlast trafiła na Nintendo Switch. W lutym na hybrydowej konsoli giganta z Kioto pojawiła się kompilacja Outlast: Bundle of Terror, zawierająca pierwszą odsłonę cyklu i dodatek Whistleblower, zaś w marcu zawitała na niej druga część serii.
The Outlast Trials
O tym, że powstanie trzeci Outlast, po raz pierwszy usłyszeliśmy jeszcze w grudniu 2017 roku. W maju 2018 roku ogłoszono, że marka znalazła ponad 15 milionów odbiorców, zaś w grudniu 2019 roku oficjalnie zapowiedziano The Outlast Trials. W przeciwieństwie do poprzedników, nowy horror Red Barrels miał otrzymać tryb współpracy przez Internet.
The Outlast Trials zadebiutowało we Wczesnym dostępie na Steamie w maju 2023 roku, odnosząc wielki sukces artystyczny i komercyjny. Tytuł cieszył się dużą popularnością i „bardzo pozytywnymi” recenzjami graczy. Pełna wersja tej produkcji trafiła do sprzedaży w marcu 2024 roku, zarówno na komputerach osobistych, jak i na konsolach Sony oraz Microsoftu.
W październiku 2024 roku Red Barrels musiało uporać się ze skutkami ataku hakerskiego, w wyniku którego niepowołane osoby zyskały dostęp do 1,8 TB danych. Jak informowali deweloperzy w oficjalnym komunikacie, skutkiem całego zamieszania miały być zmiany w harmonogramie prac, a co za tym idzie – opóźnienia. Warto jednak odnotować, że dane graczy pozostały nienaruszone.