Re-Logic
Facebook: https://www.facebook.com/ReLogicGames
Niezależne amerykańskie studio deweloperskie i wydawca gier wideo. Firma Re-Logic z siedzibą w Floyds Knobs została założona przez Andrew „Redigita” Spinksa. Globalną sławę przyniosła jej bestsellerowa gra Terraria, która pojawiła się na wszystkich znaczących platformach.
Historia Re-Logic
Korzenie studia Re-Logic sięgają stycznia 2011 roku, kiedy to Andrew „Redigit” Spinks, czyli niezależny amerykański deweloper, założył własne studio na potrzeby swojego pierwszego projektu. Mowa o grze Terraria, która w maju tego samego roku pojawiła się na komputerach osobistych.
Wielki sukces gry Terraria
Tytuł będący sandboksową platformówką, do którego szybko przypięto łatkę „Minecrafta w 2D”, odniósł wielki sukces artystyczny oraz komercyjny, a na przestrzeni lat trafił na wszystkie znaczące platformy – od konsol stacjonarnych siódmej i ósmej generacji, przez handheldy, skończywszy na urządzeniach mobilnych.
Po jego debiucie Re-Logic przystąpiło do szeroko zakrojonego rozwoju swego dzieła. Choć ten ostatni miał dobiec końca w lutym 2012 roku, to jednak już w 2013 roku wznowiono przygotowywanie nowej zawartości do Terrarii. Od tamtej pory na przestrzeni kolejnych lat autorzy od czasu do czasu udostępniali kolejne aktualizacje do swojego debiutanckiego dzieła.
Pomysły na przyszłość
Terraria miała doczekać się pobocznej produkcji w postaci zapowiedzianej w lutym 2015 roku gry Terraria: Otherworld. Niemniej, w kwietniu 2018 roku podjęto decyzję o anulowaniu tego projektu. W międzyczasie, bo w 2013 roku, na komputerach osobistych zadebiutowała gra Pixel Piracy, opracowana przez studio Quadro Delta i wydana przez Re-Logic. Pozycja z czasem pojawiła się również na konsolach, a w 2017 roku na PC zawitało drugie dzieło jej twórców, czyli Pixel Privateers.
Osobna wzmianka należy się sporowi, w jaki w lutym 2021 roku wdał się Andrew Spinks z firmą Google, którego powodem było zawieszenie należącego do niego konta w usługach giganta z Mountain View. Choć deweloper zarzekał się, że przez to żaden z jego przyszłych projektów nigdy nie trafi na platformę Google’a, już miesiąc później Re-Logic i Google zawarły porozumienie, a niedługo później Terraria pojawiła się na platformie streamingowej Stadia.