Nine Dots Studio
Kanadyjskie studio deweloperskie z siedzibą w mieście Quebec. Firma zatrudnia na stałe mniej niż dziesięć osób, a ma w swoim portfolio gry przeznaczone na komputery osobiste i konsole.
Historia
Dzieje Nine Dots Studio rozpoczynają się w 2011 roku. Na czele firmy stanął Guillaume Boucher-Vidal. Debiutancki projekt tego zespołu trafił do sprzedaży niedługo później, bo w 2012 roku. Mowa o platformówce zatytułowanej Brand, która najpierw pojawiła się na Xboksie 360, a później została udostępniona również komputerowym graczom. Dzięki niej twórcy nabrali wiatru w żagle i mogli rozpocząć pracę nad następnym dziełem.
Kolejna gra, zatytułowana GoD Factory: Wingmen, była już znacznie większego kalibru. Pozycja, która w 2014 roku pojawiła się na komputerach osobistych, była hybrydą gatunkową łączącą elementy kosmicznego symulatora i produkcji typu MOBA. Pomimo że tytuł spotkał się z dosyć chłodnym przyjęciem ze strony graczy, deweloperzy nie zamierzali składać broni, a w kwietniu 2015 roku ujawnili światu swój trzeci projekt.
Outward, bo takie miano nosiła owa produkcja, był grą RPG z otwartym światem wzbogaconą o elementy survivalowe. Stworzenie tego tytułu zajęło autorom blisko cztery lata. Kiedy w końcu trafił on na komputery osobiste, PlayStation 4 oraz Xboksa One, okazało się, że pomimo iż zespół czerpał garściami z tuzów gatunku, jego dzieło trapiły liczne problemy. Ostatecznie recenzenci obeszli się z nim dosyć chłodno. Z drugiej strony gracze byli tym razem bardziej przychylni, o czym świadczyły „w większości pozytywne” opinie na platformie Steam.