Data premiery Outward – ambitnego RPG z otwartym światem
Outward, czyli opracowywana przez ekipę Nine Dots Studio gra RPG, wczesną wiosną trafi na PC, PlayStation 4 oraz Xboksa One. Produkcja, której wydaniem zajmie się Deep Silver, wyróżnia się za sprawą obecności wyraźnie zarysowanych elementów survivalowych i trybu kooperacji (również na podzielonym ekranie).
Jako ciekawostkę warto dodać, że to już drugi raz, gdy wydawca oficjalnie ogłasza datę premiery Outward. Po raz pierwszy zrobił to w zeszłym miesiącu, publikując poniższe wideo.
Firma Deep Silver poinformowała, że Outward, czyli gra RPG z otwartym światem, za której opracowaniem stoi niezależny zespół Nine Dots Studio, trafi do sprzedaży 26 marca. Produkcja zmierza na komputery osobiste, PlayStation 4 oraz Xboksa One, a z informacji zawartych choćby na Steamie wynika, że nie doczeka się polskiej lokalizacji. W sieci jest dostępny materiał wideo prezentujący najważniejsze elementy opisywanej produkcji. Poniżej znajdziecie zarówno sam film, jak i krótkie omówienie najciekawszych jej aspektów.
Na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że w Outward czeka nas przygoda w fantastycznym świecie, jakich mamy pod dostatkiem. Wszak w trakcie zabawy będziemy przemierzać rozległą krainę, realizować rozmaite zadania oraz stawiać czoła różnorodnym adwersarzom (którzy nie będą skalowani do naszego poziomu).
Na tle innych gier tego typu dzieło ekipy Nine Dots Studio wyróżnia się jednak za sprawą wyraźnie zarysowanych elementów survivalowych. Prowadzony przez nas śmiałek (swoją drogą nie będzie on żadnym wybrańcem, a jedynie zwyczajnym śmiertelnikiem zamieszkującym świat Aurai) będzie mógł bowiem zachorować, zgłodnieć czy poczuć pragnienie. Poza tym trzeba będzie zapewnić mu odpowiednią ilość snu, a także zadbać o ubiór adekwatny do warunków; przemierzanie pustyni w pełnej zbroi płytowej nie będzie szczególnie dobrym pomysłem, podobnie jak zimowy biwak bez ogniska. Interesująco prezentuje się również system magii, który zostanie oparty na rytuałach. Poza tym podejmowane przez nas decyzje będą mieć charakter permanentny, gdyż produkcja będzie automatycznie zapisywać stan rozgrywki.
Na osobną wzmiankę zasługuje fakt, że w Outward będzie można grać nie tylko w pojedynkę, lecz także z drugim graczem, w ramach kooperacji przez Internet lub na podzielonym ekranie (również na PC).
Na koniec warto wspomnieć, że Outward nie miało szczególnie łatwego życia. O grze usłyszeliśmy po raz pierwszy w 2015 roku, kiedy to twórcy planowali, że zadebiutuje ona około dwa lata później. W międzyczasie tytuł poniósł klęskę na Kickstarterze, jednak ostatecznie zainteresowała się nim firma Deep Silver, dzięki czemu blisko cztery lata później projekt zostanie doprowadzony do końca.