Motive Studio
Firma producent
WWW: https://www.ea.com/studios/motive
Adres: 2200, rue Stanley Montreal, QC, H3A 1R6
Kanadyjskie studio deweloperskie z Montrealu, należące do koncernu Electronic Arts. Motive Studios istnieje od 2015 roku, a pierwszą produkcją w całości jego autorstwa była wydana w październiku 2020 roku gra Star Wars: Squadrons. Na czele zespołu przez blisko trzy lata stała Jade Raymond, w 2018 roku zastąpiona przez Patricka Klausa.
Historia
Dzieje Motive Studios rozpoczynają się w lipcu 2015 roku. Wówczas to firma Electronic Arts ogłosiła, że na czele zespołu mającego swą siedzibę w kanadyjskim Montrealu stanie Jade Raymond, która wcześniej pracowała w Ubisofcie. W styczniu 2017 roku do ekipy dołączyła Kim Swift mająca w swoim portfolio kultowego Portala, z kolei w sierpniu Motive Studios wchłonęło zespół BioWare Montreal.
Pierwszym dziełem, przy którym oficjalnie współpracowało Motive Studios, był Star Wars: Battlefront II. Produkcja trafiła na komputery osobiste, PlayStation 4 oraz Xboksa One w listopadzie 2017 roku, a opisywany zespół stworzył jej kampanię fabularną. Nim studio zaprezentowało światu swój kolejny projekt, w czerwcu 2018 roku otworzyło drugi oddział w Quebecu. Poza tym w tym samym roku jego szeregi opuściła Jade Raymond, a jej miejsce zajął Patrick Klaus, który podobnie jak jego poprzedniczka pracował wcześniej w Ubisofcie.
W czerwcu 2020 roku świat ujrzał natomiast drugie dzieło Motive Studios, czyli Star Wars: Squadrons. Mowa o kosmicznej strzelance osadzonej w uniwersum Gwiezdnych wojen, która 2 października zawitała na komputery osobiste, PlayStation 4 oraz Xboksa One. Choć w dniu premiery gra cierpiała na szereg bolączek, sprzedawała się bardzo dobrze.
Na kolejne dzieło Motive Studio przyszło nam trochę poczekać. O tym, że będzie warto uzbroić się w cierpliwość, gracze przekonali się w lipcu 2021 roku. Wówczas to deweloperzy zaprezentowali światu pełnoprawny remake pierwszego Dead Space, który zmierzał na komputery osobiste, PlayStation 5 oraz Xboksy Series X/S. Gra miała trafić do sprzedaży jeszcze w 2022 roku, jednak ostatecznie jej premierę przesunięto na początek 2023 roku. Na tle pierwowzoru produkcja miała się wyróżniać nie tylko za sprawą znacznie unowocześnionej grafiki, lecz również dzięki nowej zawartości (jak misje poboczne). Ponadto autorzy zdecydowali się na zrealizowanie swojego dzieła w tak zwanym mastershocie (a więc w jednym, długim ujęciu; podobny zabieg mogliśmy zobaczyć między innymi w grze God of War) oraz na usunięcie z niego jakichkolwiek ekranów ładowania.
Remake Dead Space nie był przy tym jedynym projektem, nad którym wówczas pracowało opisywane studio. We wrześniu 2022 roku dowiedzieliśmy się bowiem, że zespół pracuje także nad grą Marvel’s Iron Man. Produkcja powstawała pod okiem Oliviera Proulxa, który wcześniej pełnił rolę starszego producenta przy grze Marvel’s Guardians of the Galaxy.