Lucas Pope
WWW: http://dukope.com/
Niezależny amerykański twórca gier wideo, który obecnie mieszka w Japonii. Choć Lucas Pope pracował między innymi w studiu Naughty Dog, rozpoznawalność na całym świecie zyskał dopiero w 2013 roku, za sprawą autorskiej produkcji Papers, Please. Dzieła tego dewelopera można znaleźć zarówno na komputerach osobistych, jak i na konsolach oraz urządzeniach mobilnych.
Historia
Przygodę z grami wideo Lucas Pope rozpoczął od tworzenia fanowskich modyfikacji do gry Quake. Po premierze moda nazwanego Anaconda, promującego film pod tym samym tytułem, wraz z kilkoma innymi modderami postanowił założyć własne studio deweloperskie. Zespół, który przyjął nazwę Ratloop, dostarczył nie tylko jeszcze jedną, potężną modyfikację do Quake'a, zatytułowaną Malice, lecz także wydaną przez firmę Activision (obecnie Activision Blizzard) grę Gearhead Garage. Niedługo po jej premierze firma zakończyła działalność, a Pope na krótko dołączył do ekipy Realtime Associates, by w końcu zasilić szeregi studia Naughty Dog i wziąć udział w tworzeniu gier Uncharted: Drake's Fortune oraz Uncharted 2: Among Thieves.
Kiedy druga z wymienionych pozycji trafiła do sprzedaży, Pope zrezygnował z dotychczasowej posady, chcąc poświęcić się tworzeniu eksperymentalnych produkcji. W 2010 roku przeprowadził się do Japonii, gdzie pracował nad szeregiem mniejszych projektów (jak choćby przeglądarkowa gra The Republia Times z 2012 roku). W trakcie podróży pomiędzy Japonią, Stanami Zjednoczonymi i Singapurem Pope wpadł na pomysł stworzenia gry traktującej o pracy strażnika granicznego, co zaowocowało powstaniem słynnego Papers, Please. Tytuł, który trafił do sprzedaży w 2013 roku, odniósł sukces artystyczny i komercyjny, dzięki czemu Pope mógł w spokoju pracować nad swoim kolejnym dziełem. Mowa o grze Return of the Obra Dinn, która zadebiutowała jesienią 2018 roku.