Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 września 2019, 12:31

autor: Adrian Werner

Return of the Obra Dinn - nagradzana przygodówka zawita na konsole

Lucas Pope poinformował, że jego obsypana nagrodami przygodówka Return of the Obra Dinn doczeka się wersji konsolowych. Premiera ma nastąpić jesienią tego roku.

Wersje konsolowe ukażą się jesienią. - Return of the Obra Dinn - nagradzana przygodówka zawita na konsole - wiadomość - 2019-09-05
Wersje konsolowe ukażą się jesienią.
RETURN OF THE OBRA DINN W SKRÓCIE:
  1. Deweloper gry: Lucas Pope
  2. Wydawca: Lucas Pope
  3. Gatunek: przygodówka
  4. Platforma: PC, XONE, PS4, Switch
  5. Data premiery na PC: 18 października 2018 r.
  6. Data premiery na konsolach: jesień 2019 r.

Niezależny deweloper Lucas Pope zapowiedział konsolowe wersje Return of the Obra Dinn, czyli jednej z najlepszych pecetowych przygodówek ubiegłego roku. Produkcja zmierza na PlayStation 4, Xboksa One i Nintendo Switch, a premiera zaplanowana została na jesień tego roku.

W przeciwieństwie do pecetowego pierwowzoru, nad konwersjami nie pracuje Lucas Pope. Zadanie to powierzył brytyjskiemu zespołowi Warp Digital. Studio to specjalizuje się w przenoszeniu gier z pecetów na inne platformy sprzętowe i ma na koncie m.in. konsolowe wersje Ruiner, For the King oraz Human: Fall Flat.

Przypomnijmy, że gra Return of the Obra Dinn zadebiutowała na PC w październiku ubiegłego roku, po ponad czterech latach produkcji. Tytuł spotkał się z bardzo ciepłym przyjęciem, uzyskując średnią ocen na poziomie 89% według serwisu Metacritic.

Produkcja została także obsypana nagrodami. Return of the Obra Dinn zgromadziło pięć nominacji do nagród IGF Awards 2019. Ostatecznie projekt wygrał w dwóch kategoriach, zdobywając statuetki dla niezależnej gry roku i za najlepszą fabułę. Projekt został także uznany za największe osiągnięcie artystyczne i najlepiej zaprojektowany tytuł przez gremium BAFTA, a na gali DICE 2019 otrzymał nagrodę za najlepszą fabułę.

  1. Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej