Curve Games / Curve Digital
WWW: http://www.curve-digital.com/
Facebook: https://www.facebook.com/CurveDigital
Adres: 1st Floor, 63 Gee Street, London EC1V 3RS
Telefon: +44 (0) 207 566 0095
Brytyjska firma, która w pierwszych latach działalności funkcjonowała jako niezależne studio deweloperskie, a od 2013 roku koncentruje się na wydawaniu dzieł innych zespołów. Prezesem Curve Games (wcześniej – Curve Digital) jest Dominic Wheatley, a jego założyciel – Jason Perkins – pełni funkcję dyrektora zarządzającego. Gry sygnowane przez Curve Games można znaleźć na wszystkich liczących się platformach – od konsol stacjonarnych, przez handheldy, skończywszy na smartfonach i tabletach.
Historia
Od niezależnego studia...
W 2005 roku Jason Perkins założył własne niezależne studio deweloperskie – Curve Studios. Zespół, którego siedziba mieściła się w Londynie, w 2009 roku dostarczył na PlayStation Portable grę Buzz! Polskie łamigłówki, a w roku 2010 – grę logiczną Hydroventure, która ukazała się wyłącznie na konsoli Nintendo Wii.
Na kolejne dzieła tej brytyjskiej ekipy gracze nie musieli czekać długo, gdyż w 2011 roku na komputery osobiste i PlayStation 3 trafiła opracowana przez nią platformówka Explodemon!, a na pecetach zadebiutowała hybryda skradanki i platformówki pod tytułem Stealth Bastard. Ostatnia z wymienionych produkcji odniosła na tyle duży sukces, że z czasem autorzy postanowili przenieść ją na inne platformy. Twórcy poprosili przy tym graczy o wybór nowego tytułu dla tego projektu. Stealth Inc: A Clone in the Dark, bo taką nazwę dla tej gry wybrali fani, w 2013 roku trafiło na PlayStation 3, PlayStation Vitę i urządzenia mobilne, a rok później pojawiło się na PlayStation 4.
W międzyczasie deweloperzy opracowali drugą część serii Hydroventure, czyli Hydroventure: Spin Cycle, która w 2012 roku trafiła na handhelda Nintendo 3DS. Rok 2014 przyniósł natomiast premierę gry Stealth Inc. 2: A Game of Clones, która pojawiła się na konsolach stacjonarnych, PlayStation Vicie i komputerach osobistych.
...do wydawcy gier indie
W 2013 roku podjęto decyzję o zmianie profilu działalności Curve Studios. Od tej pory firma miała skoncentrować się na wydawaniu gier innych zespołów. Postanowiono również nadać jej nową nazwę, czyli Curve Digital.
Na efekty tej zmiany nie trzeba było długo czekać – w 2013 roku nakładem Curve Digital na rynek trafiły między innymi takie tytuły, jak Lone Survivor od studia Superflat Games i ciepło przyjęty Thomas Was Alone. W kolejnych latach za sprawą Curve Digital do sprzedaży trafiły zaś takie gry, jak MouseCraft (2014), The Swindle i Action Henk (2015), Dear Esther: Landmark Edition, Hue i Human: Fall Flat (2016), The Flame in the Flood: Complete Edition i Serial Cleaner (2017), Beholder: Complete Edition (2018) oraz Narcos: Rise of the Cartels (2019).
W styczniu 2016 roku Curve Digital znalazło się pod skrzydłami Catalis Group. Wśród produkcji, które w kolejnych latach trafiły do sprzedaży nakładem tej firmy, brylował zwłaszcza The Ascent, czyli cyberpunkowa gra RPG akcji, która w lipcu 2021 roku trafiła na komputery osobiste, Xboksa One oraz Xboksy Series X/S. Tytuł doczekał się dość ciepłego przyjęcia ze strony graczy (w większości pozytywne opinie na platformie Steam) oraz recenzentów (według serwisu Metacritic średnia ocen wystawionych mu przez branżowe media wynosiła 68/100), którzy chwalili przede wszystkim jego oprawę graficzną.
W październiku 2019 roku Curve Digital trafiło w ręce NorthEdge capital, wraz ze swoją firmą-matką – Catalis Group. Dwa lata później wydawca zmienił nazwę na Curve Games. Ruch ten miał być podyktowany chęcią lepszego odzwierciedlenia nadrzędnego celu firmy, którym było zapewnianie deweloperom możliwie największego wsparcia.