Beenox Inc.
Firma producent
Facebook: https://www.facebook.com/beenox/
Kanadyjskie studio deweloperskie z siedzibą w mieście Quebec, od 2005 roku należące do firmy Activision. Beenox koncentruje się na przygotowywaniu konwersji gier z katalogu wydawniczego giganta, choć ma w swoim portfolio również szereg autorskich produkcji. Tytuły tworzone przez ten zespół można znaleźć na komputerach osobistych i konsolach.
Historia
Studio Beenox zostało założone w 2000 roku. Po opracowaniu swojego debiutanckiego dzieła, czyli gry Pillars of Garendall, przez niemal siedem lat zespół koncentrował się na przygotowywaniu konwersji dla firmy Activision. Dzięki niemu na pecety trafiły takie produkcje, jak Tony Hawk’s Pro Skater 4, Kelly Slater’s Pro Surfer, Wakeboarding Unleashed Featuring Shaun Murray, Tony Hawk’s Undeground 2, Pitfall: The Lost Expedition, Shrek 2: Team Action, Madagascar, Fantastic 4, Ultimate Spider-Man, Gun, Over the Hedge, Marvel: Ultimate Alliance, X-Men: The Official Game, Cars oraz Spider-Man 3: The Game i Spider-Man: Friend or Foe. Wszystko to sprawiło, że w 2005 roku studio przeszło pod skrzydła wydawniczego giganta, stając się jednym z jego deweloperów.
W 2007 roku zespół dostarczył swoją drugą autorską produkcję. Mowa o grze Bee Movie Game, opartej na kinowym Filmie o pszczołach. Dwa lata później ekipa stworzyła kolejne pozycje, czyli adaptację filmu Potwory kontra Obcy oraz następną część serii Guitar Hero, zatytułowaną Guitar Hero: Greatest Hits.
Nim w 2010 roku studio rozpoczęło wieloletnią przygodę z marką Spider-Man, w latach 2008-2010 zadebiutowały kolejne porty jego autorstwa. Rok 2008 to premiera pecetowych wersji gier Kung Fu Panda, Barbie Fashion Show: An Eye for Style oraz 007: Quantum of Solace (dzięki zespołowi Beenox tytuł trafił również na konsolę Nintendo Wii), z kolei w roku 2009 deweloperzy opracowali Transformers: Revenge of the Fallen na PC.
Rok 2010 przyniósł premierę pierwszej autorskiej gry Beenox, osadzonej w uniwersum Człowieka-Pająka, czyli Spider-Man: Shattered Dimensions. Tytuł odniósł na tyle duży sukces komercyjny i artystyczny, że rok później do sprzedaży trafiła jego kontynuacja, czyli Spider-Man: Edge of Time. W 2013 roku z kolei twórcy oddali w ręce graczy produkcję zatytułowaną The Amazing Spider-Man, która towarzyszyła filmowi o tym samym tytule. Kiedy ten po dwóch latach doczekał się kontynuacji, taki sam los spotkał ową produkcję. The Amazing Spider-Man 2 spotkał się z chłodnym przyjęciem ze strony graczy i recenzentów, przez co stanowił dla studia pożegnanie z marką.
Ekipa miała jednak ręce pełne roboty. W latach 2014-2015 współtworzyła trzy części serii Skylanders (Trap Team, SuperChargers, SuperChargers Racing), w 2015 roku współpracowała nad grą Call of Duty: Black Ops III na PlayStation 3 oraz Xboksa 360, z kolei w 2016 roku stworzyła zremasterowaną wersję gry Call of Duty: Modern Warfare. Rok 2018 to premiera Call of Duty: Black Ops IIII, które dzięki pracy omawianego studia zadebiutowało na komputerach osobistych.