Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

World's Edge

Firma producent

Amerykański zespół deweloperski, należący do Xbox Game Studios. World’s Edge istnieje od czerwca 2019 roku i od początku działalności zajmuje się nadzorowaniem rozwoju marek Age of Empires oraz Age of Mythology.

Historia firmy World’s Edge

Założenie studia

Opisywane studio zostało założone w czerwcu 2019 roku. Na czele ekipy działającej pod skrzydłami firmy Microsoft stanęła Shannon Loftis, czyli była szefowa działu wydawniczego w Xbox Game Studios Publishing.

World’s Edge miało sprawować pieczę nad marką Age of Empires i nadzorować jej rozwój. Na potrzeby tego ostatniego studio nawiązało współpracę z szeregiem innych podmiotów, jak przede wszystkim Forgotten Empires, Tantalus Media czy Wicked Witch Software.

Owoce działalności

Na pierwszy owoc pracy World’s Edge nie trzeba było długo czekać, gdyż jeszcze w 2019 roku do sprzedaży trafiła gra Age of Empires II: Definitive Edition, czyli odświeżona i poprawiona wersja kultowego Age of Empires II: The Age of Kings. W 2020 roku w jej ślady poszła zremasterowana edycja trzeciej części serii, zaś w 2021 roku światło dzienne ujrzała gra Age of Empires IV, pod którą podpisało się studio Relic Entertainment.

W 2022 roku Loftis odeszła na emeryturę, a jej miejsce zajął Michael Mann – producent wykonawczy Age of Empires IV. W 2023 roku gry Age of Empires II: Definitive Edition oraz Age of Empires IV pojawiły się na konsolach Xbox.

Rok 2024 przyniósł premierę odświeżonej wersji gry Age of Mythology, zatytułowanej Age of Mythology: Retold (która trafiła jednocześnie na komputery osobiste i konsole). Niedługo później na smartfony i tablety zawitał mobilny spin-off strategicznego cyklu, czyli Age of Empires Mobile, wyprodukowany przez TiMi Studio Group.

Warto odnotować, że pracując ze starszymi grami spod szyldu Age of, World’s Edge i współpracujące z nim zespoły nie ograniczały się wyłącznie do odświeżania istniejącej już zawartości, lecz również tworzyły autorskie dodatki do wybranych produkcji.