Play zawartość Numeru 06/2007
adres: 02-672 Warszawa, Domaniewska 52
tel: (+48 022) 232 09 08
email: [email protected]
wydawca: Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Witam! Kiedy weźmiecie do rąk najnowszego, czerwcowego PLAYA, zauważycie trzy rzeczy. Po pierwsze to, że okładkę zasłania kolorowy komiks o superbohaterach, ale do tego mogliście się już zdążyć przyzwyczaić. Komiksy są różne, do wyboru, więc sprawdźcie, co dostajecie. Po drugie to, że zza komiksu wystaje Ronaldinho. Hm, co robi Ronaldinho w czerwcowym PLAYU? Proste - Ronaldinho w czerwcowym PLAYU oznacza najprawdopodobniej pierwszą na świecie zapowiedź FIFY 08! Nasz wysłannik poleciał do Kanady, żeby w studiu które od lat robi najpopularniejszą grę piłkarską zobaczyć, czy 08 będzie lepsza, niż 07 - a jeśli tak, to w czym. No wiec, będzie, bo lista zmian nie jest absolutnie kosmetyczna. W tym roku walka o mistrzostwo będzie wyjątkowo ciekawa. Wiele innych magazynów, gdyby miało w numerze tak gorącą zapowiedź, w zasadzie nie musiałoby robić już nic, bo uznałoby, że to wystarczy. Ale to nie byłoby w naszym stylu. Wiecie, co jest w naszym stylu? Zapnijcie pasy. Prawdopodobnie pierwsza na świecie zapowiedź nowego Need for Speeda. Szok? No raczej! Tym bardziej, że w Pro Streeta, bo tak się oficjalnie nazywa, też już graliśmy! Czy muszę w ogóle wspominać, że będzie nowym mistrzem? No dobra, załóżmy że ktoś (pokażcie mi go!) jest wciąż głodny świeżych zapowiedzi. Nazwę go więc królem malkontentów, ale spróbujmy go przekonać. Co powiecie na dużą zapowiedź Harry'ego Pottera i Zakonu Feniksa? W niego też juz graliśmy. W Crysisa też. W Lost Planet, kapitalnie zapowiadającą się konwersję z Xboxa 360 też. W World in Conflict też. Heh, zaczyna się już robić nudno. Żeby nudno nie było, przyznam z bólem, że w Grand Theft Auto IV nie graliśmy. W Devil May Cry 4 też, w Clive Barker's Jericho też. Ale i to nie przeszkodziło nam zrobić o nich głębokich (GTA IV! Materiały, których nie zobaczycie - słowo harcerza, strażaka i oficera wywiadu - NIGDZIE INDZIEJ!) reportaży. Uwierzcie, w tym numerze PLAYA jest do poczytania bardzo, bardzo dużo. FIFA 08. NFS: Pro Street. GTA IV z materiałami, jakich nie ma NIKT INNY na świecie. Harry Potter. Nie przypominam sobie, żebyśmy kiedykolwiek byli tak mocni. Uwierzcie na słowo.
PEŁNE WERSJE
18 Wheels of Steel: Convoy (2005)
Prosta sprawa. U nas kierowca ciężarówki to gość, który tłucze się po wyboistych jednopasmówkach i czeka naiwnie na EURO 2012 licząc, że do tego czasu coś się zmieni. W Stanach kierowca ciężarówki - i właściciel firmy przewozowej, jak w tym wypadku - to człowiek, który zarządza flotą krążowników szos, porusza sie po trzy- albo czteropasmowych autostradach i ma do przewiezienia towar na kilka tysięcy kilometrów. Convoy daje to wszystko, co znamy ze świetnej serii 18 Wheels of Steel, czyli symulację jazdy gigantem, który nie tylko musi wyrobić się w limitach czasowych, ale i uważać na stan przewożonego towaru. Dodatkowo jednak, zgodnie ze swoją nazwą, pozwala na tworzenie konwojów, w których jedziemy w określonych formacjach, uważając na pozostałych kierowców i tyły ich naczep. W skrócie: Need for Speed to nie jest. Ale dla fanów serii i miłośników bardziej spokojnej jazdy - pozycja obowiązkowa.
Restricted Area (2004)
Jeśli wziąć pojedynczy koncept na grę i policzyć, ile powstało jego naśladowców, to Fallout i Diablo są - jeśli nie na pierwszym miejscu - to pewnie w czołowej piątce. Restricted Area odwołuje się właśnie do tych sentymentów, i to całkiem udanie. Spójrzmy na fabułę: rok 2083, miasta rządzone przez okrutnych post-biznesmenów (no dobra, nie ma zagłady nuklearnej). Bohater walczy z systemem i wybieramy go z czwórki: jeden to mięśniak, druga (druga, bo to dziewczyna) - haker, a trzecia - psioniczka manipulująca umysłami, a ostatni jest synem szefa Yakuzy. Teren działań to spustoszone przedmieścia, na których znajdują się jednak tak potrzebne renegatowi akcje, jak medyk nie pytający o pochodzenie ran, sklepy z bronią i goście od questów. Wspomnieliśmy na początku o Diablo, bo styl walki przypomina właśnie tę legendę. Zamiast miecza używa się jednak shotguna, karabinów i granatów.
Z czym kojarzy się Ameryka? Na przykład z blondynkami i hamburgerami. I o tym jest ta gra. Zarządzamy tu siecią barów szybkiej obsługi. Budujemy interes od zera lub obejmujemy istniejącą sieć. Konkurencja w tej branży jest wyjątkowo drapieżna, więc szkodzenie rywalom jest tak samo ważnym elementem biznesu, jak samo jego budowanie. Trwa nieustanna wojna o kolejne dzielnice i zdobycie w nich odpowiedniej renomy. Kontaktując się mafią zlecamy zatem zastraszenia, sabotaż, czy szukanie sensacyjek dla prasy. Tymczasem i we własnym biznesie roboty jest nawał. Sprowadzamy towary z hurtowni, ustalamy ceny i rozbudowujemy lokale. O ile na początku jesteśmy w stanie odsprzedawać jedynie batoniki i chrupki, o tyle z czasem zaczynamy robić własne przysmaki: kanapki, hamburgery, przesolone frytki. Główną rolę odgrywa jednak personel. Dziewczyny, które obsługują klientów są naszą wizytówką i kluczem do sukcesu. Ten element gry jest niesamowicie rozbudowany. Każdą laskę określa sześć wskaźników, od inteligencji, przed obsługę, aż po czupurność. Do tego wysyłamy je na szkolenia i odpowiednio ubieramy (raczej skąpo). Mimo pozornej płytkości, gra opiera się na normalnych zasadach ekonomicznych.
PEŁNY SPIS TREŚCI
NEWSY
/afk, PLAY o konsolach w sprzedaży, S7edem, Subiektywnie, Tajny raport, W tym miesiącu, Hard To Be A God, Operation Flashpoint 2, Football Manager Live, Hei$t, Virtual Me, Turning Point: Fall of Liberty, Super Puzzle Fighter II: Turbo HD Remix, Saboteur, Timeshift, Transformers: The Game
REPORTAŻE
Devil May Cry 4, Grand Theft Auto IV, Clive Barker's Jericho, Overlord, Medieval: Total War II - Kingdoms
JUŻ GRANE
Need for Speed Pro Street, FIFA 08, Hospital Tycoon, Shrek the Third, World in Conflict, Lost Planet, Crysis
TESTY
Halo 2, Genesis Rising, Ancient Wars: Sparta, You Are Empty, Virtua Tennis 3
TECHNIKA
Windows Vista: dobry ten system czy zły? Przyglądamy się nowinkom, śmiejemy z błędów, ale też chylimy czoła, bo za rok Vista będzie nie do wyjęcia 52
TAJNE KODY
Galactic Civilizations II: Dark Avatar, Maelstrom, 18 Wheels of Steel: Convoy, You Are Empty, S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla, UFO Afterlight: Bitwa o Marsa
Oprócz tego listy, opis zawartości pełnych wersji PLAYA oraz komiks 8Bit i krzyżówka w której do wygrania jest 35 S.T.A.L.K.E.R.Ó.W. w tym 5 w edycji kolekcjonerskiej, oraz 10 książek o grze.