Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przegląd prasy 21 kwietnia 2006, 15:05

Play zawartość Numeru 05/2006

adres: 02-672 Warszawa, Domaniewska 52
tel: (+48 022) 232 09 08
email: [email protected]
wydawca: Axel Springer Polska Sp. z o.o.

Od wczoraj w salonikach prasowych i kioskach dostępny jest nowy, kwietniowy numer PLAYA! W tym numerze cztery gry po polsku. A to jeszcze nie wszystko! Jako prezent dodajemy do każdego numeru kolorowy, 52-stronicowy komiks o najbardziej znanych superbohaterach! Koniecznie sprawdźcie, jaki jest w worku z Waszym PLAYEM! Na okładce też nie lada atrakcja. Gothic 3. Jako pierwsi - i jako jedyni w Polsce - widzieliśmy go w akcji. Byliśmy bowiem na pokazie prasowym gry w siedzibie producenta, Piranha Bytes. Na prezentacji pokazywano między innymi system walki. ManJAk, nasz ekspert od rpg-ów, już teraz wyrokuje grze wielką karierę. Koniecznie przeczytajcie nasze Już grane!

Przy okazji załapaliśmy się też na pokaz The Guild 2, kontynuację bardzo dobrego połączenia strategii i gry fabularnej. Gra jest jednak o wiele głębsza, łatwiejsza w obsłudze i przyjazna dla zwykłych ludzi, niż pierwsza część. I też widzieliśmy ją jako jedyni w kraju! Kolejnym materiałem premierowym jest Już grane z Titan Questa. Nasz wysłannik sprawdzał na pokazie w Grecji, czy nieznana wcześniej firma Iron Lore potrafi zrobić diablopodobną siekaninę w antycznych klimatach.

Oprócz tego, kilka pozycji obowiązkowych w tym okresie. Oblivion - 4 strony recenzji - zachwycił nas jak mało która gra. Recenzujemy też Ojca Chrzestnego, który zbliżył się do GTA na odległość jednego strzału. W teście Tony Hawk's American Wasteland odpowiadamy na pytanie, czy da się jeszcze zrobić coś nowego w tej serii (da się), a Commandos Strike Force zaskakuje nas przyjemnością z gry, mimo wcześniejszych obaw. Pełny spis treści poniżej. Cena - 12,90 złotych.

Pełne wersje

Chłopaki nie płaczą (2005)

Mało było w ostatnich latach lepszych polskich filmów, niż Chłopaki nie płaczą. Dla tych, którzy do dziś sypią cytatami z tego filmu - i dla innych, którzy lubią przepełnione humorem przygodówki - nasza gra na podstawie tego przeboju będzie świetną podróżą w świat rodzimych gangsterów i komedii. Fabuła rozpoczyna się, gdy zabity przez Gruchę Fred zostaje ożywiony przez Boga, który uznał, że dla takich ludzi nie ma w niebie miejsca. W znany z najlepszych przygodówek pointclickalny sposób musimy więc zapracować na łaskę.

Battle Mages PL (2004)

Połączenie strategii czasu rzeczywistego z grą fabularną - jako jeden z kilku wybranych przed początkiem długiej kampanii magów, dowodzimy armiami żołnierzy, awansujących wraz ze zdobywaniem doświadczenia na kolejne poziomy. Wysyłamy ich w fantastycznym świecie do walki i pomagamy, rzucając swoimi czarami, na przykład - wielkimi kulami ognia. Przyzywamy też magiczne stworzenia, które walczą u naszego boku. I też rozwijamy swoje zdolności. Na drodze do pojedynków z innymi czarnoksiężnikami, rozwiązujemy zadania z kampanii, oraz wiele pobocznych. W grze liczy się głównie taktyka walki i to, jak rozwijamy swoje zdolności.

Democracy PL (2005)

Chcesz zmienić Polskę w normalny i bogaty kraj? Albo może porządzić nią jak autokratyczny populista? Socjalista? Liberał? Nic prostszego! Democracy to bardzo, ale to bardzo, złożona gra w rządzenie jednym z kilkudziesięciu krajów świata. Zaczynamy rządzić tuż po wyborach, z pełnią władzy w rękach. Przez najbliższe kilka lat, do kolejnych wyborów, rządzimy państwem tak, by zrealizować w nim swoją wizję i zdobyć popularność gwarantującą reelekcję. Robimy to, korzystając ze wszystkich narzędzi politycznych: od ustalania podatków, przez kwestię dostępności broni, po podejście do legalizacji narkotyków. Bardzo wciągająca i bardzo głęboka gra. Polska premiera!

Anno 1602: Tworzenie Nowego Świata PL (1998)

Zaczynamy w XVII wieku jako europejscy osadnicy, przybyli na jedną z wysepek nowego świata, by założyć własne państwo. W tej strategii czasu rzeczywistego tworzymy kolejne łańcuchy gospodarcze, prowadzimy negocjacje z sąsiadami, spełniamy potrzeby mieszkańców, wydobywamy surowce i uprawiamy rolę, a gdy trzeba - idziemy na wojnę, na której wykorzystujemy różne jednostki, w tym zabójczo skuteczną konnice. Są także przypominające grę Pirates! Bitwy morskie. Rozbudowujemy też swoje miasta i kolonizujemy kolejne wyspy. Grafika trochę się zestarzała, grywalność - nie.

Spis treści

Newsy

Age of Empires III: The Warchiefs, Battlefield 2142, Civilization IV: Warlords, Railroads, CivCity, Crysis, FlatOut 2, Half-Life 2: Episode One i kolejne, The da Vinci Code, Black & White 2: Battle of the Gods, The Movies: Stunts & Effects, Rogue Trooper, S7edem, Scarface: The World is Yours, Subiektywnie, Tajny raport, W tym miesiącu, Wieści ze świata

Testy

Act of War: High Treason, Commandos: Strike Force, Crashday, Marc Ecko's Getting Up Contents Under Pressure, Na marginesie, Ojciec chrzestny, The Elder Scrolls IV: Oblivion, The Regiment, Tony Hawk's American Wasteland, True Crime: New York City, Tycoon City: New York, UberSoldier

Rankingi

Najlepsze gry według Was i najlepiej sprzedające się w Polsce. Plus największe hity na komórki

Reportaże

Gothic 3, Lare Croft Tomb Raider: Legenda, The Guild 2

Już grane

Rise of Nations: Rise of Legends, Titan Quest

Technika

Pan Profeska. Narzędzia króla gier - ile są warte najlepsze urządzenia do grania, czy w ogóle jest sens je kupować i kiedy są niezbędne

Listy

Listy do redakcji i informacje o numerach archiwalnych

Kody

Crashday, Galactic Civilizations II Dread Lords, Ojciec chrzestny, The Elder Scrolls IV: Oblivion, Tony Hawk's American Wasteland, Tycoon City: New York

Komiks

8Bit

Krzyżówka

Do wygrania 30 gier Tony Hawk's American Wasteland