Najciekawsze gry strategiczne wydane w 1994 roku
Wszystkie najlepsze i najpopularniejsze gry tego roku, nadchodzące premiery oraz gry sprzed lat. Możesz też przeglądać je z podziałem na kategorie.
Master of Magic (1994)
Strategiczne 1 stycznia 1994
Master of Magic to kolejna gra strategiczna firmy MicroProse, która na pierwszy rzut oka budzi słuszne skojarzenia z legendarnym Civilization Sida Meiera. Tym razem autorzy zaserwowali nam podróż do fantastycznego świata, w którym na podbicie czekają dwie zróżnicowane krainy: Myrror oraz Arcanus.
Pizza Connection
Strategiczne 1 stycznia 1994
Strategia ekonomiczna, w której gracz wciela się w rolę szefa pizzerii, starającego się stworzyć kulinarną potęgę. Oprócz zarządzania swoim lokalem (nie tylko decydujemy o jego lokalizacji, ale też dobieramy umeblowanie oraz zatrudniamy pracowników) możemy samodzielnie komponować kolejne przysmaki. W trakcie zabawy we znaki daje się konkurencja, z którą radzimy sobie na rozmaite sposoby – na przykład korzystając z usług przestępczego światka.
Transport Tycoon
Strategiczne 21 stycznia 1994
Gra ekonomiczna, będąca znakomitym rozszerzeniem pomysłu zapoczątkowanego w Railroad Tycoon. Tym razem jednak, będziemy się zajmować nie tylko transportem kolejowym, ale także morskim, samochodowym i lotniczym.
Zeppelin: Giants of the Sky
Strategiczne 11 marca 1994
Zeppelin: Giants of the Sky to dobry przykład na to, że gra ekonomiczna może skupić się nawet na najbardziej dziwnym temacie. W produkcie niemieckiej firmy Ikarion Software przyjdzie nam bowiem stworzyć firmę transportową w oparciu o popularne w pierwszych latach XX wieku sterowce.
Oldtimer
Strategiczne 11 marca 1994
Motor City to gra ekonomiczna, w której gracz staje na czele firmy produkującej samochody. Począwszy od 1896 roku, kiedy to rozpoczyna się właściwa rozgrywka, Twoim zadaniem będzie nadzorować wszystkie elementy związane z tworzeniem aut, zakupem części a także sprzedażą gotowych modeli na europejskim rynku.
WarCraft: Orcs and Humans
Strategiczne 11 marca 1994
Osadzona w realiach fantasy strategia czasu rzeczywistego, będąca debiutanckim dziełem amerykańskiego studia Blizzard Entertainment (działającego wcześniej pod nazwą Silicon & Synapse). Akcja gry WarCraft: Orcs and Humans osadzona została w fantastycznym świecie Azeroth, będącym areną konfliktu ludzi oraz orków, zaś gracze opowiadają się po jednej ze stron i próbują podbić lub obronić krainę.
Sabre Team
Strategiczne 20 marca 1994
15 września 1992 roku terroryści opanowali amerykańską ambasadę w Londynie. Wskutek zamieszania powstałego na terenie posiadłości, zginął jeden z dyplomatów. Miejscowa policja nie radząc sobie z kryzysem, postanowiła zwrócić się o pomoc do wojska.
Panzer General
Strategiczne 20 marca 1994
Panzer General to gra strategiczna z podziałem na tury, która rzuca nas w wir wydarzeń, znanych z historii jako II Wojna Światowa. Produkt SSI jest w pewnym sensie unikatowy, bowiem w całości poświęcono go nazistom, a to w grach komputerowych zdarza się wyjątkowo rzadko.
The Horde
Strategiczne 22 marca 1994
The Horde w dzisiejszych standardach można określić mianem strategii czasu rzeczywistego, chociaż w porównaniu do żelaznych pozycji tamtych czasów, Command & Conquer, czy WarCraft II, jest raczej produktem z zupełnie innej bajki.
SimHealth
Strategiczne 25 marca 1994
Kolejny „sim” w dorobku firmy Maxis stanowi głos w dyskusji nad ogólnonarodowym systemem opieki zdrowotnej, jaka rozgorzała w Stanach Zjednoczonych za czasów administracji prezydenta Clintona. Celem gracza jest stworzenie sprawnego i zrównoważonego systemu opieki medycznej.
Battle Bugs
Strategiczne 6 kwietnia 1994
Battle Bugs to humorystyczna gra strategiczna, w której czołgi zostały zastąpione przez pospolite robactwo, rzecz na ogół niezbyt lubianą przez zwykłych ludzi. Twoim zadaniem jest pokierować tą specyficzną armią i przebrnąć przez okrutnie długą kampanię, zawierającą aż 54 scenariuszy.
Dark Legions
Strategiczne 11 kwietnia 1994
Dark Legions to gra strategiczna, przygotowana przez zespół Silicon Knights – znany m.in. z Blood Omen: Legacy of Kain, a wydana przez doskonale znany wszystkim fanom tego typu produkcji koncern SSI. Program pod wieloma względami przypomina opublikowanego w połowie lat osiemdziesiątych Archona.
Reunion
Strategiczne 12 kwietnia 1994
Reunion to gra strategiczna opracowana przez węgierskie studio Amnesty Design, która pozwoli wcielić Ci się w rolę przywódcy pierwszej pozaziemskiej kolonii. Stawiane przed Tobą zadanie nie jest proste: musisz zbudować samowystarczalną bazę, wydobyć surowce pozwalające opracować nowe technologie oraz stworzyć solidną armię.
Lords of the Realm
Strategiczne 30 kwietnia 1994
Lords of the Realm to gra strategiczna osadzona w realiach średniowiecznej Anglii, która łączy rozbudowane wątki gospodarcze z militarnymi. Gracz wcieli się w rolę jednego z sześciu władców, mających aspiracje do korony. Zdobyć ją można oczywiście tylko w jeden sposób – poprzez całkowitą dominację.
Theme Park
Strategiczne 15 czerwca 1994
Theme Park jest strategią ekonomiczną wyprodukowaną przez ekipę studia Bullfrog Productions. Gracze przejmują kontrolę nad parkiem rozrywki, a ich zadaniem jest uczynienie z niego jak najbardziej atrakcyjnego i jednocześnie wysoce dochodowego miejsca. Tytuł uznawany jest za prekursora popularnej serii RollerCoaster Tycoon.
Transport Tycoon Deluxe
Strategiczne 15 czerwca 1994
Transport Tycoon Deluxe jest rozszerzoną wersją popularnej strategii ekonomicznej wyprodukowanej przez studio deweloperskie Microprose. Gracz wciela się w szefa firmy transportowej, a jego zadanie to rozwinąć niewielkie przedsiębiorstwo w światowego potentata. W porównaniu z pierwowzorem, twórcy wprowadzili m.in. nowe tereny i pojazdy transportowe, a także dokonali wielu drobnych zmian w mechanice rozgrywki.
Jagged Alliance
Strategiczne 2 września 1994
Jagged Alliance to pierwsza odsłona serii taktycznych strategii turowych, za której powstanie odpowiada ekipa deweloperska firmy Sir-Tech. Gracz dowodzi grupą najemników, którzy mają za zadanie oczyścić tropikalną wyspę Metavira z wrogów. Członkowie oddziału posiadają zróżnicowane umiejętności, a powodzenie poszczególnych misji uzależnione jest od ich właściwego wykorzystania.
Archon Ultra
Strategiczne 12 września 1994
Nowa edycja gry strategicznej z 1983 roku, pt. Archon: The Light and the Dark. Twórcy ulepszyli grafikę i oprawę dźwiękową. W kwestii zasad rozgrywki Archon Ultra niczym nie różni się od poprzednika.
UFO: Enemy Unknown (1994)
Strategiczne 23 września 1994
Opracowana przez doświadczoną firmę Microprose i osadzona w realiach science fiction turowa gra strategiczna z elementami symulacji oraz RPG. Akcja gry UFO: Enemy Unknown przenosi nas do alternatywnej wersji roku 1999, w którym to gracze stają na czele organizacji o nazwie X-COM, powołanej celem zapobieżenia ewentualnym atakom wrogich ras z kosmosu.
SimTower: The Vertical Empire
Strategiczne 20 listopada 1994
Strategia ekonomiczna wydana przez dobrze znaną firmę Maxis. Naszym zadaniem w tej produkcji jest zarządzanie prawdziwym Drapaczem Chmur.