Sabre Team PC
15 września 1992 roku terroryści opanowali amerykańską ambasadę w Londynie. Wskutek zamieszania powstałego na terenie posiadłości, zginął jeden z dyplomatów. Miejscowa policja nie radząc sobie z kryzysem, postanowiła zwrócić się o pomoc do wojska.
Sabre Team Premiera PC
20marca1994
15 września 1992 roku terroryści opanowali amerykańską ambasadę w Londynie. Wskutek zamieszania powstałego na terenie posiadłości, zginął jeden z dyplomatów. Miejscowa policja nie radząc sobie z kryzysem, postanowiła zwrócić się o pomoc do wojska. Odbicie uwięzionych w budynku zakładników oraz zlikwidowanie terrorystów spadło na barki specjalnego oddziału komandosów. Muszą oni wyciągnąć co najmniej trzech spośród czterech ludzi i nie dać się zabić. W innym wypadku Twoja przydatność jako dowódcy oddziału może okazać się bardzo dyskusyjna.
Powyższa akcja, o której szczegółach dowiesz się tuż po pierwszym uruchomieniu Sabre Team jest tylko jednym z pięciu scenariuszy, jakie oferuje produkt firmy Krisalis. Pozostałe to: kolejna próba odbicia zakładników – tym razem na Malajach, infiltracja silnie strzeżonego bunkra, w których znajdują się maszyny przechowujące kody startowe rakiet dalekiego zasięgu, eksterminacja terrorystów na porwanym przez nich statku i rajd na fabrykę, produkującą broń masowej zagłady. We wszystkich misjach weźmie udział jedynie czworo spośród wszystkich dostępnych komandosów. O tym, kto to będzie, zadecydujesz osobiście przed rozpoczęciem zmagań.
Wszyscy Twoi podopieczni opisani są za pomocą kilku współczynników. Najważniejszym z nich są tzw. „punkty akcji”, decydujące o ilości manewrów, jakie może wykonać komandos w ciągu jednej tury. Wszystkie działania jak ruch, przeładowanie broni czy oddanie strzału „kosztują” określoną liczbę tychże punktów. Dlatego właśnie niezmiernie istotne jest, aby mieć ich w zanadrzu jak najwięcej. Pozostałe współczynniki mają już mniejsze znaczenie, ale nie oznacza to, iż są one zupełnie nieprzydatne, np. im więcej siły ma nasz bohater, tym więcej jest w stanie udźwignąć broni. Należy pamiętać, że nadmiernie przeciążony komandos traci kluczowe dla gry „punkty akcji”. Duża siła jest w stanie to zrekompensować.
Właściwa rozgrywka jest bardzo podobna do legendarnego UFO: Enemy Unknown. W Sabre Team gracz martwi się jednak tylko o część taktyczną – na gospodarkę i zarządzanie funduszami nie ma tutaj czasu. Rozpoczynamy oczywiście od doboru uzbrojenia, którym posługiwać będą się komandosi. Później zrzucamy ludzi na plac boju i rozpoczynamy walkę. Taktyka uzależniona jest od tego, jaki cel postawiło przed nami dowództwo: w zadaniach z odbiciem zakładników należy poświęcić maksimum uwagi na ich eskortę, w pozostałych misjach strzelamy do wszystkiego, co się rusza.
Wszystkie rozkazy wydajemy za pomocą zlokalizowanego w dolnej części ekranu menu. Przeładowanie broni, oddanie strzału czy wreszcie ruch – do dyspozycji gracza oddano pełen wachlarz możliwości. Warto zwrócić uwagę, że tak jak w UFO: Enemy Unknown nasi komandosi nie widzą ruchów przeciwnika, chyba że któryś z nich znajdzie się w zasięgu wzroku. Eksplorując wrogi teren, należy więc przede wszystkim dokładnie się rozglądać.
Podobnie jak w innych grach tego typu, w Sabre Team zastosowano widok izometryczny. Oprawa wizualna jest bardzo dobra – zarówno lokacje, jak i sylwetki postaci wykonane są niezwykle starannie. Dodatkową atrakcją są pojawiające się od czasu do czasu statyczne obrazki przedstawiające anty-terrorystów w akcji. Jedyną większą wadą produktu Krisalis, jest mała liczba misji. Sytuację ratuje możliwość zwiększenia poziomu trudności, ale i tak pod tym względem daleko Sabre Team do bliźniaczo podobnego UFO: Enemy Unknown.
Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007
Tryb gry: single player
Ocena użytkowników: 8,6 / 10 na podstawie 150 głosów czytelników.
Wymagania wiekowe Sabre Team: 12+