Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 kwietnia 2017, 20:23

Patch 1.05 do Mass Effect: Andromeda pojawi się w tym tygodniu

Studio BioWare Montreal potwierdziło, że jeszcze w tym tygodniu Mass Effect: Andromeda doczeka się nowej łatki. Patch ma niejako przygotować twórcom drogę do wprowadzania kolejnych poprawek mających uporać się z największymi problemami trapiącymi tę produkcję.

Najnowsze dzieło studia BioWare Montreal, czyli Mass Effect: Andromeda, zadebiutowało z przygodami. Wielu graczy nie pozostawiło suchej nitki na animacjach twarzy, których jakość… cóż, odbiegała od standardów, do jakich przyzwyczaiły graczy tuzy gatunku. Sytuację zmienią nadchodzące łatki, z których pierwsza, oznaczona numerem 1.05, zadebiutuje jeszcze w tym tygodniu – a dokładnie w najbliższy czwartek, 6 kwietnia.

Listę wprowadzonych przez deweloperów zmian otwierają poprawione oczy ludzi i reprezentantów rasy asari. Ponadto, łatka powinna naprawić szereg problemów związanych z nieprawidłową synchronizacją ruchów warg z kwestiami wypowiadanymi przez niektóre postacie, a także rozprawić się z przynajmniej częścią „efektownych inaczej” animacji twarzy. Na tym jednak usprawnienia się nie kończą – deweloperzy pochylili się również nad balansem rozgrywki, co tyczy się zarówno kampanii fabularnej, jak i trybu multiplayer.

Gracze nie pozostawili suchej nitki na animacjach twarzy w Mass Effect: Andromeda. BioWare Montreal posypuje głowę popiołem i obiecuje poprawę. - Patch 1.05 do Mass Effect: Andromeda pojawi się w tym tygodniu - wiadomość - 2017-04-05
Gracze nie pozostawili suchej nitki na animacjach twarzy w Mass Effect: Andromeda. BioWare Montreal posypuje głowę popiołem i obiecuje poprawę.

Pełna lista zmian prezentuje się następująco:

  • Dodano możliwość pominięcia sekwencji autopilota na mapie galaktyki;
  • Zwiększono limit liczby przedmiotów znajdujących się w ekwipunku;
  • Ulepszono zachowanie gałek ocznych u ludzi i reprezentantów rasy asari;
  • Obniżono ceny kluczy deszyfrujących i zwiększono ich dostępność u handlarzy;
  • Usprawniono synchronizację ruchu warg i animacje twarzy w trakcie dialogów;
  • Poprawiono ruchy bohatera/ki w trakcie biegu zygzakiem;
  • Poprawiono system matchmakingu;
  • Udoskonalono rozmieszczenie samouczka;
  • Zmiany w balansie w trybie dla pojedynczego gracza: skrzynki z amunicją, pancerz, broń, Nomad, profile, ataki, system rozwoju postaci;
  • Zmiany w balansie w trybie multiplayer: uzbrojenie, krycie się za osłonami, przeciwnicy;
  • Poprawiono logikę, czas i ciągłość w relacjach pomiędzy postaciami i w wątkach fabularnych;
  • Poprawiono błędy związane z przenikaniem obiektów;
  • Poprawiono błędy związane z nieprawidłowym odtwarzaniem kwestii dialogowych i soundtracku;
  • Poprawiono błąd związany z nieprawidłowym aktywowaniem dyskusji pomiędzy członkami oddziału;
  • Poprawiono błąd powodujący, że gracz tracił dostęp do Interfejsu Konsoli Porzuconych po kilku próbach złamania szyfru;
  • Poprawiono błąd związany z brakiem możliwości odbycia szybkiej podróży po rekrutacji Dracka, dopóki gracz nie wczytał stanu rozgrywki;
  • Poprawiono błąd blokujący postać gracza rozpoczynającą Szarżę Biotyczną;
  • Poprawiono błędy związane z niektórymi jaskiniami;
  • Poprawiono błędy związane z niewłaściwym funkcjonowaniem interaktywnych elementów w trybie multiplayer;
  • Wprowadzono poprawki związane ze streamingiem i stabilnością gry.

Długa droga do międzygalaktycznej chwały

Jak widać, autorzy postanowili zakasać rękawy i jak najszybciej uporać się z największymi bolączkami tej produkcji. Powyższa lista jednoznacznie udowadnia, że gra nie była wystarczająco dopracowana. Twórcy obiecują, że w ciągu najbliższych miesięcy w ręce graczy trafią nie tylko kolejne łatki, lecz także darmowe dodatki. Mowa zarówno o kosmetycznych „bajerach” dla kampanii fabularnej, jak i o nowych misjach APEX, mapach, postaciach i elementach uzbrojenia dla trybu multiplayer.

Warto nadmienić, że pod warstwą mniejszych lub większych bolączek kryje się godny spadkobierca przygód Sheparda, o czym świadczą dość wysokie oceny – w tym nasza, wystawiona przez zapalonego fana serii. Niemniej wiele wskazuje na to, że gracze pragnący zagrać w produkcję pozbawioną jakichkolwiek błędów będą jeszcze musieli uzbroić się w cierpliwość.

Krystian Pieniążek

Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

więcej