Patch 1.05 do Mass Effect: Andromeda pojawi się w tym tygodniu
Studio BioWare Montreal potwierdziło, że jeszcze w tym tygodniu Mass Effect: Andromeda doczeka się nowej łatki. Patch ma niejako przygotować twórcom drogę do wprowadzania kolejnych poprawek mających uporać się z największymi problemami trapiącymi tę produkcję.
Najnowsze dzieło studia BioWare Montreal, czyli Mass Effect: Andromeda, zadebiutowało z przygodami. Wielu graczy nie pozostawiło suchej nitki na animacjach twarzy, których jakość… cóż, odbiegała od standardów, do jakich przyzwyczaiły graczy tuzy gatunku. Sytuację zmienią nadchodzące łatki, z których pierwsza, oznaczona numerem 1.05, zadebiutuje jeszcze w tym tygodniu – a dokładnie w najbliższy czwartek, 6 kwietnia.
Listę wprowadzonych przez deweloperów zmian otwierają poprawione oczy ludzi i reprezentantów rasy asari. Ponadto, łatka powinna naprawić szereg problemów związanych z nieprawidłową synchronizacją ruchów warg z kwestiami wypowiadanymi przez niektóre postacie, a także rozprawić się z przynajmniej częścią „efektownych inaczej” animacji twarzy. Na tym jednak usprawnienia się nie kończą – deweloperzy pochylili się również nad balansem rozgrywki, co tyczy się zarówno kampanii fabularnej, jak i trybu multiplayer.
Pełna lista zmian prezentuje się następująco:
- Dodano możliwość pominięcia sekwencji autopilota na mapie galaktyki;
- Zwiększono limit liczby przedmiotów znajdujących się w ekwipunku;
- Ulepszono zachowanie gałek ocznych u ludzi i reprezentantów rasy asari;
- Obniżono ceny kluczy deszyfrujących i zwiększono ich dostępność u handlarzy;
- Usprawniono synchronizację ruchu warg i animacje twarzy w trakcie dialogów;
- Poprawiono ruchy bohatera/ki w trakcie biegu zygzakiem;
- Poprawiono system matchmakingu;
- Udoskonalono rozmieszczenie samouczka;
- Zmiany w balansie w trybie dla pojedynczego gracza: skrzynki z amunicją, pancerz, broń, Nomad, profile, ataki, system rozwoju postaci;
- Zmiany w balansie w trybie multiplayer: uzbrojenie, krycie się za osłonami, przeciwnicy;
- Poprawiono logikę, czas i ciągłość w relacjach pomiędzy postaciami i w wątkach fabularnych;
- Poprawiono błędy związane z przenikaniem obiektów;
- Poprawiono błędy związane z nieprawidłowym odtwarzaniem kwestii dialogowych i soundtracku;
- Poprawiono błąd związany z nieprawidłowym aktywowaniem dyskusji pomiędzy członkami oddziału;
- Poprawiono błąd powodujący, że gracz tracił dostęp do Interfejsu Konsoli Porzuconych po kilku próbach złamania szyfru;
- Poprawiono błąd związany z brakiem możliwości odbycia szybkiej podróży po rekrutacji Dracka, dopóki gracz nie wczytał stanu rozgrywki;
- Poprawiono błąd blokujący postać gracza rozpoczynającą Szarżę Biotyczną;
- Poprawiono błędy związane z niektórymi jaskiniami;
- Poprawiono błędy związane z niewłaściwym funkcjonowaniem interaktywnych elementów w trybie multiplayer;
- Wprowadzono poprawki związane ze streamingiem i stabilnością gry.
Długa droga do międzygalaktycznej chwały
Jak widać, autorzy postanowili zakasać rękawy i jak najszybciej uporać się z największymi bolączkami tej produkcji. Powyższa lista jednoznacznie udowadnia, że gra nie była wystarczająco dopracowana. Twórcy obiecują, że w ciągu najbliższych miesięcy w ręce graczy trafią nie tylko kolejne łatki, lecz także darmowe dodatki. Mowa zarówno o kosmetycznych „bajerach” dla kampanii fabularnej, jak i o nowych misjach APEX, mapach, postaciach i elementach uzbrojenia dla trybu multiplayer.
Warto nadmienić, że pod warstwą mniejszych lub większych bolączek kryje się godny spadkobierca przygód Sheparda, o czym świadczą dość wysokie oceny – w tym nasza, wystawiona przez zapalonego fana serii. Niemniej wiele wskazuje na to, że gracze pragnący zagrać w produkcję pozbawioną jakichkolwiek błędów będą jeszcze musieli uzbroić się w cierpliwość.
- Oficjalna strona internetowa Mass Effect: Andromeda
- Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry
- Mass Effect: Andromeda – kompendium wiedzy
- Recenzja gry Mass Effect: Andromeda – znajoma podróż w nieznane