Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 26 stycznia 2014, 13:02

autor: Adrian Werner

Shadow Hearts: Covenant. Gry w realiach I wojny światowej - okopy, dwupłatowce i smoki nad Verdun

Spis treści

Shadow Hearts: Covenant

Tematykę I wojny światowej podjęli również Japończycy ze studia Nautilus wydając w 2004 roku na PlayStation 2 grę RPG Shadow Hearts: Covenant. Kampania rozpoczynała się wkrótce po wybuchu wojny, a główną bohaterką była Karin Koenig, czyli kobieta w stopniu pułkownika niemieckiej armii, która został wysłana do małej francuskiej wioski w celu zlikwidowania terroryzującego okoliczną ludność demona. Fabuła była bardzo pogmatwana i obejmowała liczne zdrady, próbę przejęcia kontroli nad Rosją przez siły ciemności z pomocą Rasputina, a nawet podróże w czasie.

System walki oparty był na turach i wymagał głównie właściwego wykorzystywania umiejętności oraz ataków specjalnych członków drużyny, choć wprowadzono też lekkie elementy zręcznościowe, wymagające wciskania przycisków w odpowiednich momentach w celu zwiększania zadawanych obrażeń.

Shadow Hearts: Covenant otrzymało wysokie oceny w prasie oraz serwisach branżowych i zyskało sporą grupę fanów. Osadzenie akcji w trakcie I wojny światowej stanowiło powiew świeżości, nawet jeśli autorzy mocno popuścili wodze fantazji i dodali do konfliktu liczne elementy nadprzyrodzone.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej