Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 26 stycznia 2014, 13:02

autor: Adrian Werner

Iron Storm. Gry w realiach I wojny światowej - okopy, dwupłatowce i smoki nad Verdun

Spis treści

Iron Storm

Od majstrowania przy tle historycznym nie mogli się powstrzymać również autorzy FPS-a Iron Storm. Ci z kolei przyjęli założenie, że rozpoczęty w 1914 roku konflikt nigdy nie dobiegł końca i umieścili akcję pięćdziesiąt lat po wybuch wojny. Takie rozwiązanie pozwoliło im na połączenie elementów różnych typów bitew, od walki w okopach aż po bardziej dynamiczne misje w stylu tych ze strzelanek osadzonych w czasach II wojny światowej.

Gra nie wprowadziła żadnych rewolucyjnych rozwiązań do swojego gatunku, ale zyskała sporą sympatię za sprawą nietypowej wizji świata oraz atrakcyjnej oprawy graficznej. Produkcja pierwotnie ukazała się na pecety w 2002 roku,, a kilka lat później wydano na PlayStation 2 oraz PC rozszerzoną i ulepszoną wersję zatytułowaną World War Zero: Iron Storm. Od tego czasu projekt mocno się zestarzał pod względem mechanizmów rozgrywki, ale wciąż imponuje ciekawym klimatem oraz intrygującymi pomysłami na projekty poziomów.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej