Jak pozbywać się wieżyczek i Secbotów w Void Bastards? Void Bastards poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 4 czerwca 2019
Na tej stronie poradnika do Void Bastards kompleksowo opisaliśmy temat radzenia sobie z wieżyczkami oraz Secbotami, czyli głównymi odmianami maszyn ochrony. Dowiesz się jak skutecznie pozbywać się wieżyczek i robotów dzięki niszczeniu, przeprogramowywaniu lub wyłączaniu ich.
- Wyłączenie systemów ochronnych w całej lokacji
- Niszczenie wieżyczek
- Przeprogramowanie wieżyczek
- Roboty Secbot
Wyłączenie systemów ochronnych w całej lokacji

Wyłączenie systemów ochronnych na całym statku to najlepszy sposób rozwiązania problemu z wieżyczkami i robotami, które w przeciwnym razie mogą ci przeszkadzać w komfortowej eksploracji okolicy.
Odszukaj na statku pomieszczenie SEC gdzie znajduje się główny komputer ochrony. Masz dwie opcje zachowania:
- Tymaczasowe wyłączenie systemów ochrony. Jest to dobry sposób jeśli do zbadania jest niewielki statek. Możesz wtedy przeszukać znaczną jego część zanim systemy ochrony powrócą do pełni działania, a także łatwo powrócić do pokoju SEC (masz trzy użycia tej akcji).
- Wyłączenie systemów ochrony na stałe. Musisz w tym celu dokonać autoryzacji przy pobliskim terminalu i zapłacić za nią. Domyślnie kosztuje ona 30 kredytów (Merits), ale cena rośnie w miarę awansowania w kampanii. To lepszy wariant jeżeli do zbadania masz duży statek z potencjalnie dużą liczbą wieżyczek i robotów.
Niektóre z odwiedzanych statków mają domyślnie wyłączone systemy ochrony (jako jedno z ułatwień). Możesz w takich sytuacjach całkowicie ignorować korzystanie z komputera ochrony.
Niszczenie wieżyczek

Wieżyczki są główną odmianą zabezpieczeń na badanych statkach - odmiany Gunpoint atakują z użyciem działek maszynowych, zaś odmiany Boompoint atakują z użyciem wyrzutni rakiet (i zadają przez to więcej obrażeń). Wszystkie wieżyczki są stacjonarne.
Jeśli masz w planach zniszczenie wieżyczki to polecamy zacząć od skorzystania z gadżetu Zapper. Unieruchomi on tymczasowo wieżyczkę. Możesz wykorzystać to do zniszczenia jej w dowolny sposób lub, jeśli nie posiadasz / nie chcesz marnować amunicji, na jej bezpieczne ominięcie.
Jeżeli rozpoczynasz misję na stacji pozbawionej prądu to możesz to wykorzystać i łatwo zniszczyć nieaktywne wieżyczki czy Secboty.
Przeprogramowanie wieżyczek

Opcja przeprogramowywania wieżyczek jest domyślnie niedostępna. W celu odblokowania jej musisz zakupić projekt Gunpoint MGR dostępny w menu warsztatu. Wymusza on dysponowanie częścią Transit Regs, którą możesz wyprodukować lub odnaleźć jako loot.

Zanim podejmiesz próbę przejęcia kontroli nad wieżyczką Gunpoint postaraj się ją porazić prądem (Zapper) lub tymczasowo wyłączyć (komputer ochrony). Odszukaj interaktywny terminal i zapłać za procedurę. Domyślna cena to 15 kredytów (Merits), ale może ona wzrosnąć w dalszej części kampanii.

Poprawnie przeprogramowaną wieżyczkę rozpoznasz po fioletowym kolorze. Będzie ona atakowała pojawiających się w okolicy wrogów aż do momentu jej zniszczenia (wieżyczki nie są niestety bardzo wytrzymałe).
Roboty Secbot

Secboty są niestety poważniejszym problemem od wieżyczek. Roboty po tym jak zostaną załączone mogą podróżować po stacji. Zadają przy tym większe obrażenia i mają silny pancerz.

Domyślnie Secboty są nieaktywne. Najczęstszym powodem ich uaktywnienia jest wszczęcie alarmu na badanym statku. Z problemem tym możesz radzić sobie na dwa sposoby (nie licząc sabotowania całego systemu ochrony):
- Niszcz na bieżąco kamery Peeper. To właśnie ono mogę wywołać alarm jeśli zauważą sterowaną postać i nie zostaną dostatecznie szybko zneutralizowane.
- Uciekaj Secbotom wykorzystując to, że nie poruszają się bardzo szybko. Po pewnym czasie alarm ostatecznie wyłączy się i Secboty powrócą wtedy do pomieszczenia SEC lub HELM.