Crafting w Void Bastards Void Bastards poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 11 czerwca 2019
Na tej stronie poradnika do Void Bastards zamieściliśmy wszystkie ważne informacje na temat craftingu. Z naszego poradnika dowiesz się między innymi jak odnajdywać materiały i części do craftingu, jak realizować projekty powiązane z craftingiem oraz jak ulepszać posiadane elementy wyposażenia.
- Materiały do craftingu (Materials)
- Części do craftingu (Parts)
- Menu warsztatu (Workbench)
- Ulepszanie projektów
- Przedmioty fabularne
- Projekt Part Locater
- Pomieszczenia FIX
Materiały do craftingu (Materials)
W Void Bastards gromadzi się 5 rodzajów materiałów do craftingu. Są to:
- BIO
- DATA
- PLAZ
- SLAG
- VOLTS
Aktualną liczbę posiadanych materiałów możesz z łatwością sprawdzić w zakładce INV. Gra wyświetli informację o nich w lewym dolnym rogu ekranu (przykład na obrazku).
Materiały do craftingu możesz pozyskiwać przede wszystkim podczas badania wrogich statków. Należy zaznaczyć, że początkowo zabierane przedmioty klasyfikowane są jako złom (Junk). Dopiero po ukończeniu misji i wyświetleniu okna jej podsumowania poddawane one są recyklingow (przykład na obrazku). Każdy zebrany przedmiot może "przeobrazić się" w jedną lub kilka sztuk materiałów do craftingu określonego typu.
Jeżeli szukasz jakiegoś specyficznego rodzaju materiału do craftingu to zawsze tuż po dotarciu na wrogi statek zatrzymuj kursor na kolejnych pomieszczeniach. W opisach pomieszczeń mogą znajdować się informacje o zwiększonych szansach odnajdywania określonych przedmiotów. W przykładzie z naszego obrazka pojawiają się większe szanse odnajdywania złomu z kategorii PLAZ.
Alternatywnym sposobem gromadzenia materiałów do craftingu jest odnajdywanie ich składowisk na mapie mgławicy. Po tym jak zatrzymasz statek na polu z materiałami do craftingu otrzymasz losową ich ilość.
Części do craftingu (Parts)
Materiałów do craftingu nie wykorzystuje się bezpośrednio do budowania nowych rzeczy. Są do tego potrzebne części do craftingu. Ich listę możesz przeglądać w zakładce Parts pomiędzy misjami. Do wyprodukowania każdej części potrzebne są materiały określonego typu. Im cenniejsza jest dana część, tym więcej materiałów trzeba poświęcić na jej wyprodukowanie.
Istnieje też na szczęście alternatywna metoda pozyskiwania części. Możesz odnajdywać gotowe części w formie lootu. Po odczytaniu mapy w pomieszczeniu HELM pojemniki z częściami oznaczane są dużymi gwiazdkami. Musisz do nich dotrzeć (niektóre pojemniki mogą być niestety zamknięte i wymuszać zużycie kredytów) i po zakończeniu misji nowe części będą od razu dostępne.
W miarę przechodzenia gry pospolite części będą po kolei stawały się bezużyteczne. Warto regularnie przełączać się do menu Recycle Mode, w którym można poddawać części recyklingowi. Ma to na celu odzyskanie materiałów do craftingu (niestety nie 100%), które następnie będziesz mógł użyć do wytworzenia innych części.
Pozbywaj się tylko tych części, które mają opis o braku nowych zastosowań - przykład takiej informacji prezentuje dołączony obrazek.
Menu warsztatu (Workbench)
Do właściwego craftingu możesz przystąpić dopiero po zdobyciu części (dzięki wyprodukowaniu ich z materiałów lub dzięki odnalezieniu ich na wrogich statkach). Nowe projekty zamawia się w menu warsztatu (Workbench), które dostępne jest w przerwach pomiędzy zaliczeniem misji.
Gra podświetla zawsze na żółto projekty gotowe do wyprodukowania, tzn. takie, do których zdołałeś już zebrać wszystkie wymagane części. W pozostałych przypadkach możesz najechać kursorem na projekt żeby dowiedzieć się o wymaganych częściach.
Niektóre projekty mają wspólne części. Jeśli zakupisz jeden z nich to pozostałe będą niedostępne do momentu ponownego wyprodukowania potrzebnej części. Staraj się to zawsze sprawdzać i w razie potrzeby wybierać ten projekt, który w danym momencie wydaje ci się najważniejszy.
Menu warsztatu zbudowane jest na zasadzie drzewka. Nie wszystkie projekty możesz od razu zrealizować nawet jeśli posiadasz stosowne części do craftingu. Po zakupieniu jakiegoś nowego projektu mogą zostać odblokowane nowe z sąsiednich odgałęzień. W taki sposób możesz docierać do niedostępnych początkowo projektów.
Za zakupienie wszystkich projektów przyznawane jest osiągnięcie Trainspotter. Będzie to oczywiście bardzo czasochłonne.
Ulepszanie projektów
Ważną cechą craftingu w Void Bastards jest to, że niektóre projekty są kilkustopniowe. Dotyczy to najważniejszych projektów, tzn. tych powiązanych z odblokowywaniem nowych broni, gadżetów czy permanentnych premii do statystyk.
Po najechaniu kursorem na zakupiony projekt możesz dowiedzieć się na temat jego ulepszonej wersji. Gra wyświetli nową listę potrzebnych części do craftingu oraz powie ci co konkretnie będziesz mógł zyskać. Usprawnienia mogą dotyczyć np. zwiększenia obrażeń, dodania nowej właściwości gadżetu, czy przyznania dodatkowego HP sterowanej postaci.
Przedmioty fabularne
W menu warsztatu wyświetlany jest też zawsze aktualny przedmiot fabularny (Action Item) potrzebny do tego żeby awansować dalej w kampanii. Przedmioty te tworzy się w odgórnie narzuconej kolejności - Citizen Card, HR Computer, Water Cooling i Transmitter.
Po najechaniu kursore na pole z przedmiotem fabularnym możesz uzyskać informacje o częściach potrzebnych do zbudowania go. Części możesz osobiście wytwarzać lub odnajdywać - lokacje z nimi będą zaznaczane na mapie mgławicy. Części do produkcji przedmiotów fabularnych mogą pokrywać się z częściami potrzebnymi do "zwykłych" projektów. Jeśli doszło do takiej sytuacji to priorytetowo powinieneś potraktować przedmiot questowy. W przeciwnym razie musiałbyś pozyskać "utraconą" część po raz drugi i wydłużyłoby to całą kampanię.
Projekt Part Locater
Jeden z możliwych do zakupienia projektów to Part Locater. Radzimy zainteresować się nim już na wczesnym stadium gry. Do zbudowania go potrzebna jest część Glow Bulb.
Od momentu zakupienia tego projektu możesz przełączać się w menu warsztatu na tryb Locate Mode. Możesz zaznaczyć w nim jakiś niedostepny jeszcze projekt, który aktualnie cię interesuje. Szczególnie pomocne mogą być projekty odblokowujące nowe modele broni czy wydłużające na stałe pasek zdrowia postaci.
Gra od tego momentu będzie wskazywała na mapie mgławicy statek, na którym znajduje się część do śledzonego projektu. Działa to w identyczny sposób do zaznaczania lokacji ze składnikami przedmiotów fabularnych. Zaznaczany statek nie zawsze od razu jest widoczny na ekranie mgławicy, ale dzięki strzałkom możesz łatwo ustalić czy powinieneś podróżować w prawo w linii prostej, w górę czy w dół.
Po tym jak zbadasz dany statek i zdobędziesz pożądaną część możesz ponownie użyć trybu Locate Mode żeby rozpocząć poszukiwania innej części.
Pomieszczenia FIX
W dalszej części gry zaczniesz odwiedzać statki z pomieszczeniami FIX, które mogą być pomocne w kwestii craftingu. Pomieszczenia te pozwalają na ulepszanie złomu do jego bardziej wartościowych odmian.
Dobrze jest odwiedzać je na sam koniec. Pozbieraj wcześniej jak najwięcej złomu z danej lokacji żeby mieć go dużo w inwentarzu i móc rozpocząć proces jego przetwarzania. Po ulepszeniu złomu uzyskasz więcej materiałów do craftingu na ekranie podsumowania misji (recykling materiałów).