Grout's Mansion | Vampire The Masquerade Bloodlines poradnik Vampire The Masquerade: Bloodlines
Ostatnia aktualizacja: 14 sierpnia 2019
Calling Dr. Grout
Weź taksówkę z Downtown i pojedź do Grout's Mansion. Przy głównym wejściu spotkasz Rodrigueza. Coś tu nie gra... Wejdź do posiadłości frontowymi drzwiami.
W lokacji tej spotkasz dwa rodzaje przeciwników, "kobiety" w maskach i "mężczyzn" z pazurami. Ci drudzy są zdecydowanie groźniejsi. Dużo będziesz miał okazji do stosowania Sneak Kill, usuwając przeciwników, którzy pogrążają się w jakichś delirycznych wizjach. Nie walcz więc otwarcie tam, gdzie możesz załatwić sprawę szybko i gładko.
Zabij jednego potwora i przejdź przez drzwi. W korytarzu uporaj się z przeciwnikami i idź na prawo. Wejdź do biblioteki znajdującej się na końcu korytarza. Odsłuchaj nagranie z magnetofonu po lewej. Obok śmiejącego się potwora znajdziesz kolejny magnetofon i notkę. Używaj do skutku lewego świecznika, za którymś razem otworzy się przejście. Wróć do holu, w którym na ścianie jest obraz starca. Skorzystaj z przeciwległych drzwi. Zmasakruj wszystkich, po czym użyj świecznika koło schodów. Wyjdź po nich na górę. Przejdź przez kolejne pomieszczenia i podążaj kolejnymi schodami wyżej. Przejdź przez most i zejdź na dół po kręconych schodach. Idź przed siebie, aż dojdziesz do zielonego pomieszczenia, gdzie czeka na Ciebie większa ilość wrogów. Kontynuuj drzwiami na wprost, do pokoju z lustrami i kominkiem. Użyj przycisków nad tym drugim, by otworzyć przejście. Idź dalej przed siebie, tym razem do góry. Znów znajdziesz się w bibliotece. Otwórz zejście na dół w podłodze i rozwiąż zagadkę ze świecznikami - musisz ustawić je tak, by wszystkie paliły się jednocześnie. Zeskocz na dół i wejdź za szafę, która się przesunęła, dojdź do pomieszczenia z ładunkami elektrycznymi. Przełącz dźwignię po lewej i przejdź sneakiem pomiędzy wyładowaniami. Przemykając pomiędzy nimi, ustaw wszystkie analogicznie rozmieszczone dźwignie w pozycję "górną". Przy jednej z nich znajdziesz amulet Tarulfang. Idź dalej, przełączając jeszcze jedną dźwignię w korytarzu. Dostaniesz komunikat, że otwarłeś przejście do Inner Sanctum. Idź korytarzem i gdy dojdziesz do znanych Ci już miejsc, wróć do pomieszczenia z wysokimi do sufitu schodami. Wejdź w drzwi, które do tej pory były zamknięte.
Idź przed siebie, do pokoju z przyrządami chirurgicznymi. Jeśli jesteś w stanie otworzyć drzwi po prawej, w środku znajdziesz kilka najlepszych blood packów - elder vitae, które całkowicie regenerują poziomy krwi i HP. Jeśli Twój lockpicking jest za mały, klucz znajduje się w zagrodzonym pomieszczeniu na prawo od miejsca, w którym wkroczyłeś do Inner Sanctum. Zejdź na dół przez ostatni korytarz. Drzwi po lewej możesz lockpickować - trochę amunicji. Tuż obok pokoju z amunicją, w ścianie jest tajne przejście. Skorzystanie z niego skróci nieco drogę i zaoszczędzi walki. Jeśli nie chcesz iść tamtędy, podążaj wzdłuż korytarza, walcząc z przeciwnikami. Nie musisz zaglądać do cel, nie ma w nich nic ciekawego. Skorzystaj z drewnianych drzwi i wyskocz na górę po deskach. Znajdziesz tu kolejny magnetofon. Wyjdź schodami w górę - jeszcze jedno nagranie. Dojdź do pomieszczenia z zamkniętym w gablocie ciałem kobiety i użyj gramofonu przy wejściu. Otworzą się drzwi na wprost.
Dr Grout najwyraźniej niczego Ci już nie wyjaśni. Ktoś go wyjątkowo brutalnie wykończył. Usłyszysz wybuch i krzyki. Wyjdź z sypialni doktora. Spotkasz nawiedzonego łowcę wampirów, Grunfelda Bacha, który podpalił właśnie posiadłość. Zeskocz na dół i przejdź lewymi drzwiami. Zaatakują Cię palące się potwory - uważaj na nie, gdyż nic tak nie boli wampira jak ogień. Unikaj też za wszelką cenę kontaktu z płomieniami. Gdy dojdziesz do pomieszczenia, wyjdź przeciwległymi drzwiami i pędź po schodach na górę. Idź przed siebie, pokonaj kolejne dwa płonące potwory i kontynuuj cały czas na wprost. Gdy dotrzesz do pomieszczenia z oknem, otwórz je i wyskocz na zewnątrz. Wracaj do LaCroix, by opowiedzieć mu o tym, co się wydarzyło. Zleci Ci on misję w Muzeum Historii Naturalnej. Przy użyciu perswazji możesz też wyciągnąć z niego 500$. Zanim wyruszysz w kolejną misję, odwiedź Heather w mieszkaniu (należy ją regularnie odwiedzać, gdyż w ten sposób, za którymś razem, da nam ona w prezencie najlepszą zbroję dla naszej postaci, której nie da się uzyskać w żaden inny sposób; do tego czasu zaproponuje Ci ona pieniądze, przyprowadzi jakiegoś typa do ugryzienia, napije się Twojej krwi oraz kilkakrotnie będzie chciała z Tobą porozmawiać; możesz także prosić ją o zmianę wyglądu, są 3 możliwości: aktualna "hipiska", gotyk w stylu wampirzycy, sama bielizna)