Poziom 2 - The Sea | Opis przejścia Unravel poradnik Unravel
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Poziom 2 - The Sea
Droga do latawca

Drugi poziom zaczynasz w lesie. Idź w prawo, a niebawem dostrzeżesz kosz na śmieci. Uczep się puszki, której użyjesz, by wskoczyć na murek. Zawiąż sznurek o lunetę i ławkę, by wyskoczyć na jej oparcie, skąd będziesz mógł lassem chwycić pętlę na znaku na drzewie.

Na gałęziach skonstruuj kolejną trampolinę, a gdy wyskoczysz wyżej, uczep się latawca. Musisz teraz nim sterować góra/dół, by omijać gałęzie drzew, aż dolecisz do kolejnego kłębka wełny. Zacznij wiązanie od prawej strony, gdyż inaczej zabraknie ci nici.

Przy trzeciej gałęzi u góry wyostrz wzrok. Znajduje się tam guzik. Nie przejmuj się, gdy łapiąc go spadniesz z latawca, guzik i tak jest już w twoim posiadaniu. Za zebranie tego guzika odblokujesz również osiągniecie: Eagle Eye.
Szyszki i krab

W wydostaniu się z rowu na dole drzewa z kłębkiem pomogą ci szyszki. W kolejnej dziurze znajduje się krab - uważaj, gdyż zechcą one zmiażdżyć się swoimi kleszczami. Rozhuśtaj się na palach, by wydostać się z dziury. Wcześniej jednak wyostrz wzrok, by dostrzec jeden z guzików w wodzie. Szybko opuść się na chwilę na linie, aby go zebrać.

Pociągnij patyk, by odblokować przejście po gałęzi drewna. Pod pomostem, idąc maksymalnie w lewo odnajdziesz drugi guzik. Wcześniej owiń się wokół kłębka pod pomostem.

Używając kolejnych pętli przedostań się nad zbiornikiem wodnym uważając na przypływy. Po prawej stronie musisz uczepić się pętli nad kłębkiem - by tam doskoczyć, pociągnij kawałek drewna z łańcuchem.

Na końcu tego odcinka zawiąż supły na dwóch palach, by utworzyć trampolinę. Wcześniej jednak możesz rozhuśtać się na mocno naciągniętej nici na ostatnim palu, by zebrać guzik po lewej stronie od nich.
Mewa, małża i chwytanie kraba

W kolejnym etapie wespnij się po drewnianym palu koło mewy. Zepchnij na dół i kolejno do wody małża. Przyciągnie ona kraba, po którym przeskoczyć nad wodą.

Kolejny krab broni twojego kłębka nici. By go zadowolić najpierw: pociągnij na sam dół pętlę na mechanizmie korbowym i zawiąż tam jeden koniec liny, a drugi na dole po prawej. Z wody wyciągnij małż i dostarcz go krabowi, który schowa się między kamienie.

Teraz użyj liny, by wspiąć się po palu, by zrzucić boję znajdującą się u góry. Popchnij ją maksymalnie w prawo, a gdy nadejdzie przypływ, pomoże ci ona zadziałać na mechanizm i otworzyć przejście.
Od razu przepchnij boję na prawo, gdyż będzie ci ona jeszcze potrzebna. Zrób podwójny most na trzech pętlach i przepchnij boję ponad drewnianym palem. Dzięki przesuniętemu przedmiotowi będziesz w stanie pokonać kolejny zbiornik wodny.

By pozbyć się kolejnego kraba, naciągnij mechanizm z pętlą do góry, a potem poluzuj blokadę, by klatka spadła na ofiarę. Ta pójdzie do wody i zrobi dla ciebie prowizoryczny most.
Po wspięciu się po klatce, przesuń w prawo hak i wyskocz na niego, by popchnąć zwisającą na łańcuchu klamrę. Po wyjściu wyżej dostrzeżesz hak na łańcuchu - gdy na nim staniesz, pęknie. Użyj pętli na haku, by doskoczyć dalej na prawo.

Wskocz na belkę i od razu na klatkę. Musisz przejść dalej, uważaj jednak na jeszcze ostatniego kraba w prawym rogu podejdź do niego i ucieknij z powrotem, a usunie się on z tamtego miejsca, lub po prostu rozhuśtaj się nad nim doskakując aż do skały.
Hangar z łodzią

W przedostatniej zagadce, musisz zawiązać supeł i przeskoczyć nad belką po lewej. Teraz stojąc pod klapą pociągnij linę i szybko wskocz do środka.

Kolejna zagadka nie jest trudna. Zbuduj trampolinę i na desce przepchnij w prawy róg kartony. Szybko wyskocz wyżej z pochylni i pętlami na hakach dostań się na przeciwną ścianę, gdzie znajdziesz guzik.

Następnie zeskocz na łódkę. Pociągnij w prawo linkę od silnika, a później sam silnik pętlą u góry, by przeciął trzymającą łódź linę. Za ukończenie poziomu otrzymasz osiągnięcie: Watch the waves.