Poziom 1 - Thistle and Weeds | Opis przejścia Unravel poradnik Unravel
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Poziom 1 - Thistle and Weeds
Pierwsze kroki
Przez pierwszy poziom prowadzić cię będzie samouczek. Nauczysz się tu podstawowych zasad gry i funkcji, jakie możesz wykonać. Pierwsza czynność jaką musisz wykonać to użycie lassa - dzięki niemu dostaniesz się na wyżej położone miejsca oraz przeskoczysz nad przepaściami, zaczepić się jednak możesz jedynie o czerwone pętle z nici. Jako, że postać zostawia za sobą włóczkę, musisz ją uzupełniać, by móc iść dalej - takie dodatkowe kłębki znajdziesz co jakiś czas na swojej drodze. Są one jednocześnie punktami kontrolnymi, do których możesz wrócić w dowolnym momencie, jeśli uznasz, że coś poszło nie tak (używając odpowiedniego klawisza, nie pozycji "Restart" z menu).
Jednocześnie dzięki zostawianiu za sobą drogi z nici możesz chwycić ją, by wydostać się do góry na wcześniejszą pozycję. Przetestujesz to działanie po chwili, gdzie musisz przesunąć dwa wiadra, aby móc po nich przeskoczyć nad przepaścią. Aby popchnąć obiekt po prostu idź w jego stronę, a żeby pociągnąć, użyj wcześniej klawisza chwytu.
Za chwilę napotkasz na swojej drodze drzewo, aby wyjść do góry użyj lassa, podobnie jak do przeskakiwania nad przepaściami. Jeśli ci się nie powiedzie, chwyć nitkę w ręce i wróć na wcześniejszą półkę. Nici możesz również użyć, aby tworzyć mosty i trampoliny zaczepiając ją (klawisz akcji) na dwóch niedaleko położonych od siebie krańcach i wybijając się używając klawisza "w dół".
Nim przeskoczysz na drugiej trampolinie przy domku dla ptaków, zeskocz w dół za drzewem. W rogu po prawej znajduje się krzew ostu - chwyć go lassem i pociągnij w lewo, by złamać łodygę i móc zebrać znajdujący się tam guzik - przedmiot kolekcjonerski.
Uwaga - na tym poziomie możesz uzyskać dodatkowe trofeum - Gardener. Aby to osiągnąć, niszcz wszystkie wystające osty na swojej drodze. Musisz wykarczować wszystkie w jednym podejściu.
Rów z wodą i jabłka
Z drugiej trampoliny dostaniesz się na czubek drzewa. By zejść niżej użyj klawisza kierunkowego "w dół" oraz skoku. Uważaj jednak, aby się nie zabić od upadku, dlatego opuszczaj się powoli lub zwalniaj podczas spadania używając klawisza podciągania się.
Połącz dwie pętle tworząc mostek i popchnij jabłka do dziury na końcu drogi. Nie musisz wszystkich, ale lepiej jeśli tak zrobisz - możesz pchać je wszystkie na raz. Gdy jabłka znajdą się w dziurze pociągnij lassem dźwignię - zacznie się lać woda, a ty będziesz mógł przejść dalej (woda jest dla ciebie zabójcza).
Dalej pociągnij rączkę krzesła na tarasie, by obniżyć jego oparcie. Zeskocz na dół i złam oset, by dostać się do włóczki. Teraz możesz iść dalej dostając się na górę po słonecznikach. Wcześniej jednak idź dołem po trawie do beczki, gdyż znajdziesz tam drugi guzik.
Następnie zerwij oset oplatający rowerek dziecięcy i kolejno pociągnij go aż do bramki. Wskocz na niego i dalej na klamkę od bramki, by zjechać w dół.
By dostać się dalej musisz użyć lassa i rozhuśtać się na pętlach na gałęziach łapiąc się w locie kolejnych. Wcześniej jednak podejdź do prawej ściany. Jeśli dobrze się przyjrzysz zobaczysz małą wnękę, a w niej czerwony guzik. Aby go zebrać rozhuśtaj się na gałęzi mocno, aby po wyskoku trafić w otwór. Możliwe, że nie uda ci się to za pierwszym razem, wtedy próbuj dalej.
Huśtawka wagowa
Idąc górą na drodze znów zobaczysz oset - pociągnij go, a pod nim znajdziesz otwór, wewnątrz którego leży włóczka. Dalej zobaczysz klocek - analogicznie przepchnij go w prawo tworząc prowizoryczny mostek z nici. Aby kontynuować, umieść go po lewej stronie huśtawki wagowej, by móc się z niej wybić na kamień...
Jednakże - przesuń klocek na prawą stronę, aby móc zebrać guzik wiszący nad huśtawką. Musisz użyć lassa, a klocek musi być postawiony na samej krawędzi równoważni.
Musisz teraz wskoczyć do cieplarni - możesz to zrobić na dwa sposoby. Albo wskocz z użyciem lassa na huśtawkę-oponę, albo rozhuśtaj ją zaczepiając się pętli pod nią.
Cieplarnia
W tym ostatnim etapie masz do wykonania tylko jedną rzecz. Zawiąż nić w trzech punktach, by zrobić podwójny most i wyciągnąć na górę klocek, z którego będziesz mógł przejść przez ścianę. Jednakże, istotne jest jak wykonujesz wiązanie. Musisz połączyć punkty po kolei i nie możesz zaczynać od środka.
Do zebrania jest jeszcze guzik, który znajduje się na zwisającej z sufitu doniczce. Po przeskoczeniu w prawo za ścianę zakończysz ten poziom i wrócisz do domu. Za ukończenie poziomu odblokujesz trofeum: Missing piece.